Hjælp

Gameplay

Afbrudte sportskampe/sportsbegivenheder

For spil som er baseret på virkelige begivenheder, er der en risiko for, at der kan ske noget uforudset som f.eks. afbrudte sportskampe eller sportsbegivenheder. Det kan f.eks. være pga. vejrforhold, en hændelse med en spiller, tilskuere, aktivister eller andre ydre omstændigheder.

Hvis sportskampen/sportsbegivenheden ikke gennemføres som planlagt, vil det generelt være sådan, at vi afventer en officiel udmelding/beslutning, og derefter så vidt muligt følger denne.

Det kan evt. medføre at sportskampen/-begivenheden annulleres og udgår af runden/spillet, så der ikke gives vækst/point til de hold, som har de involverede spillere/ryttere osv.

Der er dog det forbehold, at vi også er nødt til at tage hensyn til spillets videre afvikling - f.eks. hvis vi nærmer os deadline for spillets sidste runde. Dvs. hvis et overordnet hensyn til spillet betyder at vi ikke kan afvente en officiel afgørelse, så vil det være Swush.com der afgør, hvordan den afbrudte sportskamp/sportsbegivenhed håndteres.


Information om skader og karantæner

Informationer om skader og karantæner er vejledende og ikke endegyldig fakta. Vi kan altså ikke garantere, at en spiller som er markeret skadet eller i karantæne ikke kommer i aktion, og vi kan kun anbefale, at man selv undersøger, verificerer og får bekræftet/afkræftet den information der fremgår. Vi får information om skader og karantæner fra en ekstern leverandør, og vi kan ikke tage ansvar for eventuelle fejl eller mangler.

Til markeringen af en skadet spiller, knytter der sig en note, som kan ses på spillerens profil. Noten giver lidt flere detaljer om skadens type, og hvornår spilleren forventes tilbage. Eks.: "Early april", "Out for the season", "day to day" osv.

Netop "day to day" skal man være lidt ekstra opmærksom på, da det betyder, at skaden kan være overstået - at spillerens tilbagekomst vurderes dagligt. Således kan en spiller være markeret skadet, men godt spille kort efter.

Kun deltagere med Guldhold eller Guld+ i det pågældende spil kan se information om skader og karantæner. Deltagere med Basishold kan ikke se denne information. Hvis man har et Guldhold eller Guld+ i spillet, så kan man se information om skader/karantæner på alle sine hold, inkl. eventuelle Basishold.

Der vises skader og karantæner for alle fodboldspil. Dvs. spil baseret på Superligaen, Premier League, Champions League, Serie A, Bundesliga, La Liga, EM og VM. En spiller der er skadet eller i karantæne markeres med et lille ikon, og hvis man klikker på spilleren, fremgår en uddybet information.

Se evt. også vores blogindlæg om skader og karantæner.


Hvordan bliver live-kampe opdateret?

Opdatering af live-kampe foregår i flere trin:

1. Live-opdatering fra dataleverandør inkl. deres assists. Mulighed for at leverandøren korrigerer under eller kort efter live-opdateringen.
2. Evt. justeringer foretaget af os under live-opdateringen - f.eks. tilføjelse af nye spillere og/eller opkobling af spillere til vores dataleverandør, så disse kan fremgå af live-opdateringen.
3. Efterkontrol: Sammenligning af kampfakta med officielle kampreferater og evt. kampreferater fra andre kilder/medier. Ved uoverensstemmelser undersøges sagen yderligere.

Herefter markeres kampen som "efterkontrolleret". Dvs. det gule flag fjernes ud for kampen på rundeoversigten. Alligevel kan det desværre ikke udelukkes, at der findes fejl eller kommer ændringer. Hvis du stadig er uenig i opdateringen efter kampen er markeret som "efterkontrolleret", er du velkommen til at kontakte os. Dette gøres nemmest via kontaktformularen.


Hvordan tildeles mål og assists?

I fodboldspil skelnes der mellem officiel data - kampfakta - hvor det ikke kan diskuteres om de blev givet, og på den anden side assists som er givet ift. en definition, og som derfor nogle gange kan diskuteres. Det betyder også, at der kan være uoverensstemmelse mellem den assist-definition der er givet efter i vores spil, og andre sites som benytter en anden assist-definition. Din favorit sports-app (Flashscore, Livescore, Sofascore osv.) kan have en anden assist-definition, hvor der generelt gives flere assists.

Kampfakta såsom mål og gule/røde kort gives officielt, og dem retter vi os efter! Vi udnævner ikke alternative målscorere, uanset hvor meget vi eller andre mener at dommeren/DBU/UEFA/FIFA osv. har taget fejl. Til sammenligning giver vi heller ikke alternative gule og røde kort i de tilfælde hvor slow-billeder viser at dommeren tog fejl. En officiel udmelding, f.eks. om ændring af målscorer, vil som regel blive ændret i spillet, hvis denne ændring kommer før kampstart i den efterfølgende runde. Vi forbeholder os dog ret til at tage stilling i hvert enkelt tilfælde.

Assists gives altid i forhold til hvem der er officiel målscorer (jf. kampfakta) og efter den til enhver tid gældende definition i det pågældende spil.

Assists verificeres så vidt muligt op imod officielle statistikker. For nogle spil/ligaer verificeres assists op imod en tredjepart, som vi vurderer meget ensartet overholder deres assist-definition.

Vi forbeholder os dog ret til at korrigere assists i tilfælde af uomtvistelige fejltildelinger/mangler. Det skal forstås sådan, at der skal være tale om en åbenlys fejl eller mangel, for at vi går imod. Dvs. vi holder os til udgangspunktet, med mindre der er klart bevis for at omstøde.


Generelt

Jeg kan ikke finde mit spørgsmål

Hvis du ikke finder svar på disse sider, så benyt vores kontaktformular, så vi vil svare dig hurtigst muligt. Husk at vi har bedre mulighed for at hjælpe, hvis du beskriver problemet udførligt, f.eks. inkl. spil, holdnavn, profilnavn osv. (medsend gerne et screenshot, hvis det det kan spare en lang beskrivelse).


Rundestatus-indikator, nedtælling til handel luk/åben er forkert?

Vi kan ikke garantere at dit ur og uret på vores servere er synkrone, så derfor skal rundestatus-indikatoren, der tæller ned til næste deadline (at der åbnes eller lukkes for handel), betragtes som vejledende.

Urene på vores servere holdes synkroniseret med time-a.nist.gov (129.6.15.28) NIST, Gaithersburg, Maryland NIST Internet Time Servers.

Vi anbefaler at du foretager dine handler i relativt god tid f.eks. 1 til 2 timer før deadline, for at undgå problemer, og at du desuden sørger for, at uret på din computer går korrekt.


Jeg har vundet en præmie, skal jeg gøre noget for at modtage den?

Først og fremmest - Tillykke!

Ved spillets afslutning sender vi en mail til dig (sendes til den emailadresse som du bruger til at logger ind med) med et link til din konto-præmieside. Her vil du blive bedt om at bekræfte den adresse, som vi skal sende din præmie til. Har du vundet en præmie, som kan leveres digitalt (f.eks. en gavekort-kode), vil præmien som regel følge med i mailen.

Vi påstræber at få afsendt din præmie inden for ca. 14 dage efter du har godkendt din adresse. Det er dog ikke altid i vores hænder, da præmierne ofte udsendes direkte fra leverandøren.
Hvis du ikke har modtaget din præmie efter 14 dage, er du velkommen til at kontakte os på support@swush.com. Husk at skrive holdnavn, den e-mail din konto er oprettet med, og spillets navn i mailen.


Jeg vil gerne sponsorere en præmie, hvem skal jeg tale med?

Hvis du ønsker at sponsorere præmier til ét eller flere af spillene, skal du kontakte support@swush.com.


Hvordan ændrer jeg mit holdnavn?

Klik på pen-ikonet ved siden af holdnavnet på holdsiden, skriv det nye navn og klik derefter 'Gem'.

Du kan ændre dit holdnavn frem til deadline i den runde hvor holdet er oprettet.


Hvad er reglerne for brug af Forum?

Vi ønsker at forummet skal bruges til debat om managerspillene og sport generelt. Det forventes at man udviser almindelig god opførsel, og fører debat i et sobert sprog.

Vi vil således gerne frabede os:

  • Racistiske bemærkninger
  • Falske rygter (1)
  • Personlig chikane (2)
  • Reklame for private ligaer/puljer
  • Reklame for hjemmesider (3)
  • Gentagne posteringer af samme indlæg
  • Indlæg som på ingen måde bidrager til debatten (4), eller viser et minimum af respekt, for de deltagere som ønsker at bruge forummet til dets oprindelige formål

1) Såsom "spiller x er er skadet" som kan give anledning til unødvendig og tidskrævende research.

2) Herunder postering af enhver form for personlige oplysninger, samt overskrifter som indeholder navne på andre deltagere.

3) Det er naturligvis tilladt at nævne officielle hjemmesider som f.eks. dbu.dk, bold.dk eller dr.dk. Vi vil derimod ikke acceptere links til uofficielle sider, fansider, sites med malware/virus/spyware osv.

4) Inkluderer indlæg såsom "vurder mit hold", "hvilken placering er du på", resultatservice, indlæg som bevidst forsøger at afspore emnet osv.

Såfremt en deltager ikke overholder reglerne, kan brugerprofilen for en periode blive blokeret således at forum ikke kan benyttes. Ved gentagne og/eller grove overtrædelser vil blokeringen være varig. Dette giver i øvrigt ikke anledning til en evt. refundering af deltagergebyr.


Hvilke tekniske krav stiller websitet?

Browser

Vi anbefaler at du bruger den nyeste version af din fortrukne browser f.eks. Google's Chrome, Mozilla's Firefox 10, Microsoft's Internet Explorer 9 eller - hvis du har Windows 7 Internet Explorer 9, Opera browser 11 eller hvis du er Mac bruger Safari 5.

Det kan lade sig gøre at bruge sitet i ældre browsere f.eks. Internet Explorer 6, men der kan forekomme uregelmæssigheder - specielt visuelt - i gamle browsere.

Javascript og Cookies

Javascript og cookies er et must for at sitet fungerer. Vi bruger cookies til at gemme brugeroplysninger og javascript til spillerhandler, liveopdateringer, sortering at tabeller osv., så sørg for at begge er slået til i din browser.


Holdvækst vises / vises ikke på puljens highscore?

Vækst for hold der ikke var meldt ind i puljen før kampstart/løbsstart/turneringsstart i runden, bliver ikke vist i puljen i den aktuelle runde. Holdene har så at sige ikke været aktivt med i puljen i runden.

Holdene har dog modtaget vækst. Deres korrekte score og placering bliver således vist når puljehighscoren for den efterfølgende runde bliver opdateret.

Omvendt vil et hold som meldes ud af puljen efter kampstart/løbsstart i runden stadig fremgå af highscoren for den runde.

Det er altså afgørende hvornår et hold bliver meldt ind eller ud af puljen:
Holdene som er med i puljen ved kampstart/løbsstart i runden, vil fremgå af highscoren for den runde.


Konkurrencer og gruppespil

Hvordan kan jeg se at mit hold er Guld+? Det fremgår som Guldhold på holdsiden.

Guldhold og Guld+ er egentlig samme holdtype, med samme muligheder i spillet. Den eneste forskel er at Guld+ deltager om præmierne i Præmiepuljen (og for nogle spil også en Cup).

Du kan altså vide, at dit hold er et Guld+ hold, fordi det deltager i Præmiepuljen.


Hvordan afgøres fordeling af præmier i tilfælde af placeringslighed?

Det sker at to eller flere hold står lige. Det gælder både mht. samlede placeringer, rundeplaceringer og i cup's. Hvis det er muligt deles de pågældende præmier mellem vinderne. Hvis der f.eks. er pengepræmier, kan præmierne for hhv. første- og andenpladsen deles mellem to vindere. I andre tilfælde kan præmierne ikke deles, og der må derfor tages andre kriterier i brug:

Samlede placeringer: Holdet der sidst (efter en fuldt afsluttet runde) har ligget i førerposition vinder præmien. Holdet der har indhentet, vinder den efterfølgende præmie. Hvis placeringerne ikke kan afgøres (f.eks. ved identiske hold), gives præmien til det først oprettede hold. Ved lighed om kontante præmier, vil den samlede præmiesum, som der er lighed om, dog blive fordelt mellem de aktuelle vindere.

Rundepræmier: Præmien tilfalder det hold, der i den efterfølgende runde opnår størst vækst/flest point. Ved fortsat lighed fortsættes til førstkommende runde, hvor der er forskel på holdene. Hvis der er lighed efter sidste runde, gives præmien til det først oprettede hold.


Hvordan afvikles en Cup?

En Cup - hvad enten det er som gruppespil eller konkurrence - afvikles i tre faser:
1. Tilmelding (inden start)
2. Kvalifikation
3. Knockout

1. Tilmelding
I denne fase kan deltagerne melde deres hold til cup'en. Hvis der er tale om et gruppespil, kan deltagerne også afmelde sig igen. Hvis det er en konkurrence, er det ikke muligt at framelde sit hold. Der er desuden nogle konkurrencer som er obligatoriske, og som man derfor automatisk bliver tilmeldt, når man aktiverer/betaler/opgraderer sit hold.

2. Kvalifikation
Når tilmelding lukker, trækkes der lod blandt alle de tilmeldte hold om kampprogrammet til hele kvalifikationsperioden. Holdene dyster således head-to-head om at have størst vækst/flest point i runden.

Når runden verificeres/godkendes, så uddeles der 3 point for en sejr, 1 point for uafgjort og 0 point for nederlag. Desuden bliver der tildelt en tiebreak score til begge hold som svarer til deres opnåede vækst/point i runden. Dette kan sammenlignes med en fodboldkamp, hvor vinderen får 3 point og "antal mål scoret". Tiebreak-scoren bliver vigtig i tilfælde af point-lighed.

Oversiddere får 1 point. Dvs. hvis holdet ikke har en modstander i runden, så er der ikke mulighed for at score 3 point, men man modtager i stedet 1 sikkert point.

Således afvikles samtlige kvalifikationsrunder.

3. Knockout
Når samtlige kvalifikationsrunder er overstået, er det naturligvis de hold med flest point, der går videre til knockout-runderne. Hvis kvalifikationen ikke kan afgøres på point alene (hvis flere hold har samme antal point), så bliver det aktuelt at se på tiebreak-scoren som næste kriterium.

Der trækkes lod blandt de kvalificerede hold, og disse mødes igen head-to-head. Vinderen går videre og taberen bliver slået ud. Sådan forsætter cup'en indtil vinderen af finalen er fundet.

Bemærk at der ikke gives point eller tiebreak-score i knockout-runderne. I tilfælde af lighed i knockout-runderne vil det være det først oprettede hold der går videre.

Cup - hvis du vil vide mere...

Princippet i cup-formatet er, at man har en direkte modstander i hver runde, indtil man enten bliver slået ud eller kan hæve armene som den samlede cup-vinder.

En cup kan se ud på forskellige måder med varierende antal kvalifikations- og knockout-runder. Det gælder dog altid om at slå sin direkte modstander i hver enkelt runde for derved at opnå point og sekundært tiebreak-score.

I første omgang er det vigtigt at vinde over modstanderen for at optjene point. Derefter kan det - i kvalifikationsrunderne - have betydning hvor stor vækst / mange point man opnår, da tiebreak-scoren også tælles sammen og fungerer som næste kriterium i tilfælde af point-lighed.

Man behøver heldigvis kun at tænke på, hvordan man opnår den bedst mulige runde, da høj vækst/mange point giver den bedste mulighed for at vinde runden.

Korrektioner i knockout-runder:
Når runden verificeres/godkendes, så låses rundens cup-resultatet. Vinderen går videre og møder en ny modstander ved lodtrækning. Eventuelle korrektioner derefter ændrer ikke på resultatet af cup'en. Dvs. hvis der foretages en korrektion efter runden er verificeret, så kan det medføre at der er matchups/kampe, hvor det tabende hold opnår højere vækst/flere point end det vindende hold. Man kan altså godt blive slået ud af cup'en, selv om man - pga. en korrektion - ender med at opnå højere vækst/flere point end sin modstander.

Hvis runder bliver fjernet:
Hvis mange/alle kampe i en runde aflyses eller udskydes, så kan runden blive fjernet. Dermed vil der være en runde mindre til at afvikle cup'en, og sidste runde af kan således indeholde flere end to hold. I så fald vil sidste runde blive afgjort som 'alle mod alle', hvor de tilbageværende hold måles på rundevækst/point og ikke på resultatet af deres matchups. Førstepræmien i cup'en vindes således af det tilbageværende hold med størst vækst i sidste runde.

Hvis cup'en ikke kan fuldføres:
Hvis et spil afbrydes så cup'en ikke kan afvikles til ende, så vil den sidste runde der blev afviklet være afgørende for slutplaceringerne. Dvs. rundevæksten/point blandt de hold der ikke blev elimineret i den sidst afviklede runde, vil blive betragtet som endelig tiebreaker, så de tilbageværende hold kan rangeres.


Hvad er en konkurrence?

Når man tilmelder et hold, så dyster man altid mod alle andre hold på den samlede highscore i det aktuelle spil.

Derudover er der mulighed for at deltage i konkurrencer. Konkurrencer er "spil i spillet" hvor der kan dystes om yderligere hæder, ære og nogle gange præmier.

Konkurrencer kan afvikles i to forskellige formater - enten som puljespil eller som cup:
Pulje: I en pulje deltager alle-mod-alle på puljens highscore.
Cup: I en cup mødes deltagernes hold head-to-head. Man har altså et direkte modstanderhold i hver runde.


Hvordan administreres miniligaer (puljer/cups)?

Opret en miniliga: Klik "Miniligaer" inde i det aktuelle managerspil. Klik derefter på knappen "+ Opret miniliga". Navngiv miniligaen og vælg om det skal være en pulje eller en cup. Beskyt evt. med et kodeord, så uvedkommende ikke kan melde sig ind. Klik "Opret".

Bemærk at man skal have Guldhold eller Guld+ i det pågældende managerspil for at kunne oprette miniligaer. Brugere med Basishold har ikke mulighed for at oprette miniligaer.

Del og invitér: Når miniligaen er oprettet får du mulighed for at invitere andre deltagere. Du kan invitere dine "Holdet-venner" samt deltagere fra tidligere miniligaer du har været med i. Du kan altid invitere andre ved at gå ind i miniligaen og klikke "Del og inviter". Er miniligaen beskyttet med et kodeord, så sendes dette automatisk med i invitationen.

Hvordan melder man sig til en miniliga? Hvis du vil tilmelde dig en miniliga, som en ven/kollega allerede har oprettet, skal du have en invitation eller kende gruppespillets navn, fremsøge miniligaen og klikke på navnet i søgeresultatet. Invitationer kan også ses hvis du klikker på det lille klokke-ikon ved siden af dit brugernavn øverst til højre på skærmen.
Er miniligaen beskyttet af et kodeord, vil du blive bedt om at indtaste dette. Har du ikke kodeordet, skal du tage kontakt til miniligaens administrator, som du finder i den information der er om miniligaen.

Ændring af miniligaens kodeord: Hvis du vil tilføje/ændre kodeord, skal du gå ind i miniligaen, klikke på de tre små prikker øverst til højre og derefter vælger "Indstillinger". Hvis du vil tilføje et kodeord skal du vælge "Beskyt med kodeord". Hvis der allerede er et kodeord kan det ændres. Hvis du klikker på øje-ikonet, så kan du se koden.
Bemærk at det kun er miniligaens administrator der kan ændre kodeordet.

Hvorfor kan mine venner ikke tilmelde sig? Det problem vi oftest ser ifm. tilmeldingsproblemer er, at der har sneget sig et mellemrum/space ind i miniligaens kodeord. Dette korrigeres ved ændring af kodeord (se ovenfor).

Hvordan fjerner man hold fra miniligaen? Hvis du går ind i miniligaen og klikker på de tre små prikker øverst til højre, så kan du se en "Afmeld" knap ud for dine hold.
Admin kan se en "Afmeld" knap ud for alle hold, og har således mulighed for at fjerne hold.

Hvorfor fremgår mit hold ikke i miniligaen/puljen? Det kan være at holdet er blevet tilmeldt efter kampstart i runden. Hvis holdet f.eks. er blevet tilmeldt efter kampstart i runde 1, så vil holdet først fremgå i miniligaen, når der lukkes for handel i runde 2. Indtil da er det highscoren for runde 1 der vises, og der var holdet jo ikke med.

Hvorfor kan der ikke meldes nye hold ind i miniligaen? Det kan være at miniligaen er indstillet til "Luk tilmelding når miniligaen starter". Dette skal i så fald afmarkeres af miniligaens admin i "Indstillinger". Det kan også være at miniligaen ikke er indstillet til "Tillad flere hold pr. bruger", så er det kun deltagere, som ikke allerede har hold med, der kan tilmelde hold. Denne indstilling kan også ændres efter af miniligaens administrator.

Hvordan slettes en miniliga? Miniligaens admin kan klikke på de tre små prikker øverst til højre, vælge "Indstillinger" og klikke "Slet miniliga". En cup kan ikke slettes.

Se også Hvordan afvikles en Cup?


Konto

Hvordan ændrer jeg mit alias (brugernavn)?

Klik på 'Konto' øverst til højre på siden og skift brugernavn (Alias) under Personlige oplysninger og klik derefter 'Gem'.

Du kan ændre dit brugernavn op til 7 dage efter kontoen er oprettet. Herefter er brugernavnet låst.


Jeg har glemt mit kodeord!

Det gør ikke noget, du kan få et nyt kodeord her.


Jeg har fået ny e-mail

Din e-mail er en del af dine personlige oplysninger.
Du kan se (og ændre) dine personlige oplysninger under menupunktet Konto, øverst til højre på siden.


Hvordan skifter jeg mit kodeord?

Hvis du kender dit kodeord, så kan du skifte det på din Konto-side. Klik på menupunktet Konto øverst til højre, og klik derefter på ikonet ud for kodeord-feltet.

Hvis du har glemt dit kodeord, så kan du få et nyt her.


Hvorfor kan jeg ikke få mit gamle kodeord tilsendt?

Det korte svar er: Fordi vi ikke har dit kodeord.

Det er vigtigt, at du er den eneste der kender kodeordet til din konto. Derfor gemmer vi ikke dit kodeord i vores system, men i stedet en krypteret nøgle. Når du logger ind, kan vi kun se om kodeordet er korrekt eller ej - ikke hvad kodeordet er.

Har du glemt dit kodeord, og tænker du, at processen med at få et nyt er lidt omstændig, så er svaret enkelt (og slidt som en gammel kliché) - Det er for din egen sikkerheds skyld.


Teknisk hjælp

Findes der ingen app?

Der er ingen app, da der er flere ulemper og omkostninger ved at vedligeholde en sådan sideløbende med det primære site. Der er langt hen ad vejen taget hensyn til mobil adgang på anden vis. Sitet er responsivt, så det tilpasser sig skærmstørrelsen på din mobile enhed. Det er naturligvis ikke lige så skræddersyet som en app kunne blive, men til gengæld skal vi ikke vedligeholde flere formater af sitet hvilket er en stor fordel. Mobil visning er dermed også altid fuldt opdateret.

Du har mulighed for at tilføje en "genvej" på din telefon, så spillet er hurtigere at tilgå.

iPhone:

  1. Gå ind på https://www.holdet.dk/da/ fra Internetbrowseren på din iPhone
  2. Klik på ikonet "Føj til hjemmeskærm"
  3. Ikonet er nu tilføjet på din hjemmeskærm

Android:

  1. Gå ind på https://www.holdet.dk/da/ fra Internetbrowseren på din Android mobil
  2. Klik "Mere" (evt. "..." eller andet) i øverste højre hjørne og derefter "Tilføj genvej på startskærm" (kan godt hedde noget andet afhængig af telefon og browser)
  3. Ikonet er nu tilføjet på din hjemmeskærm


Hvilke tekniske krav stiller websitet?

Browser

Vi anbefaler at du bruger den nyeste version af din fortrukne browser f.eks. Google's Chrome, Mozilla's Firefox.

Det kan lade sig gøre at bruge sitet i ældre browsere, men der kan forekomme uregelmæssigheder - specielt visuelt - i gamle browsere.

Javascript og Cookies

Javascript og cookies er et must for at sitet fungerer. Vi bruger cookies til at gemme brugeroplysninger og javascript til spillerhandler, liveopdateringer, sortering at tabeller osv., så sørg for at begge er slået til i din browser.


Hvordan formatterer man tekst i forum?

Du har følgende muligheder for at formattere dine indlæg og kommentare i sitets forum.

Tekst

**fed tekst** fed tekst
//kursiv// kursiv
--overstreget-- overstreget

Links

www.swush.com www.swush.com

[[http://www.swush.com|Link til Swush]] Link til Swush

Lister

* første
* anden
* tredje
• første
• anden
• tredje

# første
# anden
# tredje
1. første
2. anden
3. tredje