Hjælp

FAQ

Gameplay

Hvordan bliver live-kampe opdateret?

Opdatering af live-kampe foregår i flere trin:

1. Live-opdatering fra dataleverandør inkl. deres assists. Mulighed for leverandør-korrektioner.
2. (Evt. justering - f.eks. tilføjelse af nye spillere).
3. Efterkontrollering: Sammenligning af vores kampfakta med officielle kampreferater og evt. kampreferater fra andre medier. Ved uoverensstemmelser undersøges sagen yderligere.

Når en kamp markeres som "efterkontrolleret" (grønt flag på rundeoversigten) er den altså set grundigt efter. Hvis det er et spil hvor vi selv uddeler assists, så er målene f.eks. set igennem i et reelt forsøg på at give disse korrekt.

Alligevel kan vi desværre ikke udelukke at der opstår fejl. Hvis du stadig er uenig i opdateringen efter kampen er markeret som "efterkontrolleret", er du selvfølgelig velkommen til at kontakte os. Dette gøres nemmest via kontaktformularen.


Hvordan tildeles mål og assists?

Der skelnes skarpt mellem på den ene side de officielle data, - kampfakta - hvor det ikke kan diskuteres om de blev givet, og på den anden side assists som er subjektivt givet, og som derfor nogle gange kan diskuteres.

Kampfakta såsom mål og gule/røde kort gives officielt, og dem retter vi os efter! Vi udnævner ikke alternative målscorere, uanset hvor meget vi (eller andre) mener at dommeren/DBU/UEFA/FIFA osv. har taget fejl. Til sammenligning giver vi heller ikke alternative gule og røde kort i de tilfælde hvor slow-billeder viser at dommeren tog fejl.

Assists gives altid i forhold til hvem der er officiel målscorer (jf. kampfakta) og efter den til enhver tid gældende definition i det pågældende spil.


Generelt

Jeg kan ikke finde mit spørgsmål

Hvis du ikke finder svar på disse sider, så benyt vores kontaktformular, så vi vil svare dig hurtigst muligt. Husk at vi har bedre mulighed for at hjælpe, hvis du beskriver problemet udførligt (medsend gerne et screenshot, hvis det det kan spare en lang beskrivelse).


Rundestatus-indikator, nedtælling til handel luk/åben er forkert?

Vi kan ikke garantere at dit ur og uret på vores servere er synkrone, så derfor skal rundestatus-indikatoren, der tæller ned til næste deadline (at der åbnes eller lukkes for handel), betragtes som vejledende.

Urene på vores servere holdes synkroniseret med time-a.nist.gov (129.6.15.28) NIST, Gaithersburg, Maryland NIST Internet Time Servers.

Vi anbefaler at du foretager dine handler i relativt god tid f.eks. 1 til 2 timer før deadline, for at undgå problemer, og at du desuden sørger for, at uret på din computer går korrekt.


Jeg har vundet en præmie, skal jeg gøre noget for at modtage den?

Først og fremmest - Tillykke!

Ved spillets afslutning sender vi en mail til dig (sendes til den emailadresse som du bruger til at logger ind med) med et link til din konto-præmieside. Her vil du blive bedt om at bekræfte den adresse, som vi skal sende din præmie til. Har du vundet en præmie, som kan leveres digitalt (f.eks. en gavekort-kode), vil præmien som regel følge med i mailen.

Vi påstræber at få afsendt din præmie inden for ca. 14 dage efter du har godkendt din adresse. Det er dog ikke altid i vores hænder, da præmierne ofte udsendes direkte fra leverandøren.
Hvis du ikke har modtaget din præmie efter 14 dage, er du velkommen til at kontakte os på support@swush.com. Husk at skrive holdnavn, den e-mail din konto er oprettet med, og spillets navn i mailen.


Jeg vil gerne sponsorere en præmie, hvem skal jeg tale med?

Hvis du ønsker at sponsorere præmier til ét eller flere af spillene, skal du kontakte support@swush.com.


Hvordan ændrer jeg mit holdnavn?

Klik på ikonet lige efter holdnavnet på holdsiden, skriv det nye navn og klik derefter Gem.

Du kan ændre dit holds navn ind til deadline for den runde hvori holdet er oprettet.


Hvad er reglerne for brug af Forum?

Vi ønsker at forummet skal bruges til debat om managerspillene og sport generelt. Det forventes at man udviser almindelig god opførsel, og fører debat i et sobert sprog.

Vi vil således gerne frabede os:

  • Racistiske bemærkninger
  • Falske rygter (1)
  • Personlig chikane (2)
  • Reklame for private ligaer/puljer
  • Reklame for hjemmesider (3)
  • Gentagne posteringer af samme indlæg
  • Indlæg som på ingen måde bidrager til debatten (4), eller viser et minimum af respekt, for de deltagere som ønsker at bruge forummet til dets oprindelige formål

1) Såsom "spiller x er er skadet" som kan give anledning til unødvendig og tidskrævende research.

2) Herunder postering af enhver form for personlige oplysninger, samt overskrifter som indeholder navne på andre deltagere.

3) Det er naturligvis tilladt at nævne officielle hjemmesider som f.eks. dbu.dk, bold.dk eller dr.dk. Vi vil derimod ikke acceptere links til uofficielle sider, fansider, sites med malware/virus/spyware osv.

4) Inkluderer indlæg såsom "vurder mit hold", "hvilken placering er du på", resultatservice, indlæg som bevidst forsøger at afspore emnet osv.

Såfremt en deltager ikke overholder reglerne, kan brugerprofilen for en periode blive blokeret således at forum ikke kan benyttes. Ved gentagne og/eller grove overtrædelser vil blokeringen være varig. Dette giver i øvrigt ikke anledning til en evt. refundering af deltagergebyr.


Hvilke tekniske krav stiller websitet?

Browser

Vi anbefaler at du bruger den nyeste version af din fortrukne browser f.eks. Google's Chrome, Mozilla's Firefox 10, Microsoft's Internet Explorer 9 eller - hvis du har Windows 7 Internet Explorer 9, Opera browser 11 eller hvis du er Mac bruger Safari 5.

Det kan lade sig gøre at bruge sitet i ældre browsere f.eks. Internet Explorer 6, men der kan forekomme uregelmæssigheder - specielt visuelt - i gamle browsere.

Javascript og Cookies

Javascript og cookies er et must for at sitet fungerer. Vi bruger cookies til at gemme brugeroplysninger og javascript til spillerhandler, liveopdateringer, sortering at tabeller osv., så sørg for at begge er slået til i din browser.


Holdvækst vises / vises ikke på puljens highscore?

Vækst for hold der ikke var meldt ind i puljen før kampstart/løbsstart/turneringsstart i runden, bliver ikke vist i puljen i den aktuelle runde. Holdene har så at sige ikke været aktivt med i puljen i runden.

Holdene har dog modtaget vækst. Deres korrekte score og placering bliver således vist når puljehighscoren for den efterfølgende runde bliver opdateret.

Omvendt vil et hold som meldes ud af puljen efter kampstart/løbsstart i runden stadig fremgå af highscoren for den runde.

Det er altså afgørende hvornår et hold bliver meldt ind eller ud af puljen:
Holdene som er med i puljen ved kampstart/løbsstart i runden, vil fremgå af highscoren for den runde.


Konkurrencer og gruppespil

Hvordan afgøres fordeling af præmier i tilfælde af placeringslighed?

Det hænder at to eller flere hold står lige. Det gælder både mht. samlede placeringer, rundeplaceringer og i cup's. Hvis det er muligt deles de pågældende præmier mellem vinderne. Hvis der f.eks. er pengepræmier, kan præmierne for hhv. første- og andenpladsen deles mellem to vindere. I andre tilfælde kan præmierne ikke deles, og der må derfor tages andre kriterier i brug:

Samlede placeringer: Holdet der sidst (efter en fuldt afsluttet runde) har ligget i førerposition vinder præmien. Holdet der har indhentet, vinder den efterfølgende præmie. Hvis placeringerne ikke kan afgøres (f.eks. ved identiske hold), gives præmien til det først oprettede hold.

Rundepræmier: Præmien tilfalder det hold, der i den efterfølgende runde opnår størst vækst/flest point. Ved fortsat lighed fortsættes til førstkommende runde, hvor der er forskel på holdene. Hvis der er lighed efter sidste runde, gives præmien til det først oprettede hold.


Hvordan afvikles en Cup?

En Cup - hvad enten det er som gruppespil eller konkurrence - afvikles i tre faser:
1. Tilmelding (inden start)
2. Kvalifikation
3. Knockout

1. Tilmelding
I denne fase kan deltagerne melde deres hold til cup'en. Hvis der er tale om et gruppespil, kan deltagerne også afmelde sig igen. Hvis det er en konkurrence, er det ikke muligt at framelde sit hold. Der er desuden nogle konkurrencer som er obligatoriske, og som man derfor automatisk bliver tilmeldt, når man aktiverer/betaler/opgraderer sit hold.

2. Kvalifikation
Når tilmelding lukker, trækkes der lod blandt alle de tilmeldte hold om kampprogrammet til hele kvalifikationsperioden. Holdene dyster således head-to-head om at have størst vækst/flest point i runden.

Når runden verificeres/godkendes og det grønne flag "hejses", uddeles der 3 point for en sejr, 1 point for uafgjort og 0 point for nederlag. Desuden bliver der tildelt en tiebreak score til begge hold som svarer til deres opnåede vækst/point i runden. Dette kan sammenlignes med en fodboldkamp, hvor vinderen får 3 point og "antal mål scoret". Tiebreak-scoren bliver vigtig i tilfælde af point-lighed.

Således afvikles samtlige kvalifikationsrunder.

3.Knockout
Når samtlige kvalifikationsrunder er overstået, er det naturligvis de hold med flest point, der går videre til knockout-runderne. Hvis kvalifikationen ikke kan afgøres på point alene (hvis flere hold har samme antal point), så bliver det aktuelt at se på tiebreak-scoren som næste kriterium.

Der trækkes lod blandt de kvalificerede hold, og disse mødes igen head-to-head. Vinderen går videre og taberen bliver slået ud. Sådan forsætter cup'en indtil vinderen af finalen er fundet.

Bemærk at der ikke gives point eller tiebreak-score i knockout-runderne. I tilfælde af lighed i knockout-runderne vil det være det først oprettede hold der går videre.

Cup - hvis du vil vide mere...

Princippet i cup-formatet er, at man har en direkte modstander i hver runde, indtil man enten bliver slået ud eller kan hæve armene som den samlede cup-vinder.

En cup kan se ud på forskellige måder med varierende antal kvalifikations- og knockout-runder. Det gælder dog altid om at slå sin direkte modstander i hver enkelt runde for derved at opnå point og sekundært tiebreak-score.

I første omgang er det vigtigt at vinde over modstanderen for at optjene point. Derefter kan det - i kvalifikationsrunderne - have betydning hvor stor vækst / mange point man opnår, da tiebreak-scoren også tælles sammen og fungerer som næste kriterium i tilfælde af point-lighed.

Man behøver heldigvis kun at tænke på, hvordan man opnår den bedst mulige runde, da høj vækst/mange point giver den bedste mulighed for at vinde runden.

Hvis cup'en ikke kan fuldføres:
Hvis et spil afbrydes så cup'en ikke kan afvikles til ende , så vil den sidste runde der blev afviklet være afgørende for slutplaceringerne. Dvs. rundevæksten/point blandt de hold der ikke blev elimineret i den sidste afviklede runde, vil blive betragtet som endelig tiebreaker, så de tilbageværende hold kan rangeres.


Hvad er en konkurrence?

Når man tilmelder et hold, så dyster man altid mod alle andre hold på den samlede highscore i det aktuelle spil.

Derudover er der mulighed for at deltage i konkurrencer. Konkurrencer er "spil i spillet" hvor der kan dystes om yderligere hæder, ære og nogle gange præmier.

Konkurrencer kan afvikles i to forskellige formater - enten som cup eller som puljespil:
Cup: I en cup mødes deltagernes hold head-to-head. Man har altså et direkte modstanderhold i hver runde. Pulje: I en pulje deltager alle-mod-alle på puljens highscore.


Hvad er forskellen på grupper og puljer?

Et gruppespil tilhører altid en gruppe af managers. Når du opretter et gruppespil skal du vælge om det skal hører til en af de grupper du allerede er medlem af, eller om der skal oprettes en ny gruppe. Du kan f.eks. være medlem af én gruppe med kolleger, én med vennerne og en tredje med familien.

Efter oprettelsen og tilmeldingen af dine egne hold er det tid til at invitere nye deltagere på gruppespillets Invitér-side.

Her er gruppens medlemmer listet, så de let kan inviteres, og du kan invitere nye medlemmer til gruppespillet (og gruppen) via deres mailadresser. En mail med et link til gruppespillet bliver sendt til de inviterede. Er gruppen beskyttet med et kodeord, sendes dette automatisk med i invitationen.

Hvis du vil tilmelde dig et gruppespil som en ven allerede har oprettet, skal du kende gruppespillets navn, fremsøge gruppespillet og klikke på navnet i søgeresultatet.
Hvis gruppespillet tilhører en gruppe du allerede er medlem af, ryger du direkte til siden hvor du skal vælge hvilke af dine hold, som skal spille med i gruppespillet.
Tilhører gruppespillet en gruppe af managers som du ikke er medlem af, vil du automatisk blive meldt ind i denne gruppe når du melder hold til. Er gruppen beskyttet af et kodeord, vil du blive bedt om at indtaste dette. Har du ikke kodeordet, skal du tage kontakt til gruppens administrator, som du finder ved at klikke på gruppens navn nederst i den grå boks på Tilmelding -siden (Der er en gul lås ved siden af gruppenavnet).

Se også Hvordan afvikles en Cup?


Konto

Hvordan ændrer jeg mit alias (brugernavn)?

Klik på 'Konto' øverst til højre på siden og skift brugernavn (Alias) under Personlige oplysninger og klik derefter 'Gem'.

Du kan ændre dit brugernavn op til 7 dage efter kontoen er oprettet. Herefter er brugernavnet låst.


Jeg har glemt mit kodeord!

Det gør ikke noget, du kan få et nyt kodeord her.


Jeg har fået ny e-mail

Din e-mail er en del af dine personlige oplysninger.
Du kan se (og ændre) dine personlige oplysninger under menupunktet Konto, øverst til højre på siden.


Hvordan skifter jeg mit kodeord?

Hvis du kender dit kodeord, så kan du skifte det på din Konto-side. Klik på menupunktet Konto øverst til højre, og vælg derefter fanebladet Skift kodeord.

Hvis du har glemt dit kodeord, så kan du få et nyt her.


Hvorfor kan jeg ikke få mit gamle kodeord tilsendt?

Det korte svar er: Fordi vi ikke har dit kodeord.

Det er vigtigt, at du er den eneste der kender kodeordet til din konto. Derfor gemmer vi ikke dit kodeord i vores system, men i stedet en krypteret nøgle. Når du logger ind, kan vi kun se om kodeordet er korrekt eller ej - ikke hvad kodeordet er.

Har du glemt dit kodeord, og tænker du, at processen med at få et nyt er lidt omstændig, så er svaret enkelt (og slidt som en gammel kliché) - Det er for din egen sikkerheds skyld.


Teknisk hjælp

Findes der ingen app?

Der er ingen app, da der er flere ulemper og omkostninger ved at vedligeholde en sådan sideløbende med det primære site. Der er langt hen ad vejen taget hensyn til mobil adgang på anden vis. Sitet er responsivt, så det tilpasser sig skærmstørrelsen på din mobile enhed. Det er naturligvis ikke lige så skræddersyet som en app kunne blive, men til gengæld skal vi ikke vedligeholde flere formater af sitet hvilket er en stor fordel. Mobil visning er dermed også altid fuldt opdateret.

Du har mulighed for at tilføje en "genvej" på din telefon, så spillet er hurtigere at tilgå.

iPhone:

  1. Gå ind på https://www.holdet.dk/da/ fra Internetbrowseren på din iPhone
  2. Klik på ikonet "Føj til hjemmeskærm"
  3. Ikonet er nu tilføjet på din hjemmeskærm

Android:

  1. Gå ind på https://www.holdet.dk/da/ fra Internetbrowseren på din Android mobil
  2. Klik "Mere" (evt. "..." eller andet) i øverste højre hjørne og derefter "Tilføj genvej på startskærm" (kan godt hedde noget andet afhængig af telefon og browser)
  3. Ikonet er nu tilføjet på din hjemmeskærm


Hvilke tekniske krav stiller websitet?

Browser

Vi anbefaler at du bruger den nyeste version af din fortrukne browser f.eks. Google's Chrome, Mozilla's Firefox 10, Microsoft's Internet Explorer 9 eller - hvis du har Windows 7 Internet Explorer 9, Opera browser 11 eller hvis du er Mac bruger Safari 5.

Det kan lade sig gøre at bruge sitet i ældre browsere f.eks. Internet Explorer 6, men der kan forekomme uregelmæssigheder - specielt visuelt - i gamle browsere.

Javascript og Cookies

Javascript og cookies er et must for at sitet fungerer. Vi bruger cookies til at gemme brugeroplysninger og javascript til spillerhandler, liveopdateringer, sortering at tabeller osv., så sørg for at begge er slået til i din browser.


Hvordan formatterer man tekst i forum?

Du har følgende muligheder for at formattere dine indlæg og kommentare i sitets forum.

Tekst

**fed tekst** fed tekst
//kursiv// kursiv
--overstreget-- overstreget

Links

www.swush.com www.swush.com

[[http://www.swush.com|Link til Swush]] Link til Swush

Lister

* første
* anden
* tredje
• første
• anden
• tredje

# første
# anden
# tredje
1. første
2. anden
3. tredje