Forum

Nogen der kan sige mig hvorfor Sory Kapa ikke får brændt straffe mod FCK og Ryan reddet straffe???


Jeg undrer mig også. Måske er forklaringen, at Kaba i situationen begik frispark og derfor ikke "nåede" at skyde på mål - og som følge af det, kan Ryan ikke få bonus?

Hej,

Sory Kaba begik en forseelse, inden eksekveringen af straffesparket.
Derfor er der ingen skud på mål, ej heller redning.

Mvh Richard – Holdet.dk

Et straffespark bliver enten brændt eller scoret på ifølge jeres reglement og i og med dommeren har dømt straffespark er det selvfølgelig en redning ud fra jeres regler uanset hvor mange forseelser Kaba laver derefter

Det er jo helt galimatias udfra dette reglement, hvis ikke han får en redning 🙄Reddet straffe gives til spilleren som er målmand i straffesparkssituationen (* hvis det skulle være en "markspiller" som står på mål, får han altså stadig vækst for "Reddet straffe"). Ved straffespark bliver der enten scoret eller reddet/brændt. Vækst/minus for reddet/brændt straffe gives uanset årsagen til at der ikke blev scoret (f.eks. stolpeskud, skud forbi mål, regulær redning osv.).

Det er umuligt at tolke andet ud fra jeres regler, end at Ryan skal have point for reddet straffe og Kaba minus for brændt.

Det er meget sort/hvidt. Enten er der scoring eller også er der brændt!? Uanset årsagen…

Pat Tate5.015PræmievinderTop 10%Top 10%Valideret KontoTop 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Skål!

Hej Richard fra holdet.

Kaba begår vel ikke en fejl inden eksekveringen ?? Straffesparket bliver taget i det øjeblik han rammer bolden (1. Gang) ?? At han så rammer den en gang til gør jo at han brænder sparket idet han ikke må ramme den 2 gange..

Så sparket er taget ! Hvilket man også kan se på diverse tjenester med kampoverblik ?

Kaba eksekverer straffesparket med den første berøring og misbruger det med den anden.

Her er, hvad Fodboldloven 2022-23 siger (tilgængelig på DBU's hjemmeside).

"§14 Straffespark

(...)

Bolden er i spil, når sparket er taget, og den klart bevæger sig.

Sparkeren må ikke røre bolden igen, før den er rørt af en anden spiller.

Et spark er afsluttet, når bolden holder op med at bevæge sig eller går ud af spil, eller
dommeren standser spillet for en forseelse.

(...)

Hvis, efter at et straffespark er taget
Sparkeren rører bolden igen, før den har rørt en anden spiller:
• Dømmes indirekte frispark til det forsvarende hold (direkte frispark, hvis sparkeren begår en hands-forseelse)."

Ergo: Point til Ryan for reddet straffe, minus til Kaba for misbrugt.

Mvh Peder

Enig. Her er tale om et brændt straffespark. Han begår fejl EFTER han har sparket på mål. Straffesparket blev afviklet i den første berøring. Forseelsen opstår i den anden berøring.

Hej Richard - jeg synes din argumentation halter. Kaba nåede jo at sparke/"eksekvere", hvorefter han begik frispark ved at røre bolden anden gang. Om Ryan så skal have bonus under disse omstændigheder er et andet spørgsmål.

Kære holdet.dk.

Det ser ikke ud til i har tænkt jer at ændre jeres beslutning, hvilket simpelthen er for ringe.

Samtlige steder jeg har kigget står der at Kaba har brændt straffe.

I jeres regler står der at et straffe enten er brændt eller scoret, uanset hvad.

Hvis vi ikke længere kan bruge jeres regler til noget, står det skidt til…

Pat Tate5.015PræmievinderTop 10%Top 10%Valideret KontoTop 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Skål!

Hej alle

Ja det er selvfølgelig en usædvanlig situation. Det springende punkt vi har diskuteret er om der er tale om et annulleret straffe. Det mener vi ikke der er, så vi er endt med at give brændt straffe til Kaba og reddet straffe til Ryan jf. note 8 i reglerne "Reddet/Brændt straffe".

Mvh. Christian

Fuldstændig absurd at holdet.dk ændrer deres pointgivning, fordi 5-6 mand herinde råber højt og tuder, og vil have point til deres keeper.

Kaba tager straffesparket forkert på samme måde som hvis han havde slået til den med hånden. Ville i så også have point for redning?

Sikke en vattet crowd-pleasing af holdet pga af de tosser, der råber højst i forum. Hvad bliver det næste - udskiftere i cykel-managerspillene?

Ha - ikke enig

Go aften

Selvfølgelig den helt rigtige beslutning, og det kan jeg sige selvom jeg har Kaba på mit bedste hold, og ikke er synderligt interesseret i at 14 % af spillet skal have point for en redning som ikke var der.

Men det er nu engang sådan regelsættet er formuleret:

"Ved straffespark bliver der enten scoret eller reddet/brændt."

Punktum.

Fejlen ligger i selve regelsættet, der naturligvis skal omformuleres til fremtidig brug, således at der tages højde for en VAR situation som denne, men man kan selvfølgelig ikke bare ændre på spillereglerne med tilbagevirkende kraft.

Swush har i denne situation truffet den rigtige afgørelse, og fulgt det regelsæt de selv har formuleret.

Ja selvfølgelig skulle der også gives point for redning til målmanden, hvis Kaba have slået til den med hånden.

Men det er jo der både I og holdet tager fejl.

VAR ændrer straffesparket til et frispark = dermed ikke brændt straffe.

Der er ingen tvivl om, at holdet.dk ændrer det lige efter at Frederik Ingemann og Nicolai Bisgaard (tidligere og nuværende ansat) på twitter melder ud, at de vil have det ændret. Måske fordi de har Ryan.

Men det er jo der både I og holdet tager fejl.

VAR ændrer straffesparket til et frispark = dermed ikke brændt straffe.

Der er ingen tvivl om, at holdet.dk ændrer det lige efter at Frederik Ingemann og Nicolai Bisgaard (tidligere og nuværende ansat) på twitter melder ud, at de vil have det ændret. Måske fordi de har Ryan.

Farlig tendens at de er begyndt at lytte så meget til de mest højtråbende. Desværre altid dem der bliver hørt, og ikke det store stiltiende flertal.

Fair nok - og problematisk hvis det er som du skriver…

Men for at det hele ikke bare bliver en påstand - kan du så ikke lige finde det sted der står at straffesparket blev annulleret til fordel for et frispark ??? Jeg kan nemlig kun finde noget der siger at straffesparket blev udført til et frispark ?? Men måske du kan finde noget jeg ikke kan 🤷🏻‍♂️

Der blev dømt straffe. Det dømte straffe blev ikke annulleret igen af VAR inden det blev sparket. Det blev sparket, men sparket på en ulovlig måde. Hvis det ikke er brændt straffe ved jeg ikke hvad det er. Skal Kaba ingen straf have i spillet for at brænde sit straffe i en sådan situation? Ifølge reglerne skal han.