Forum

Kan nogen forklare mig hvorfor grytebust er reguleret til at redde det straffe da aldrig blev afviklet fordi der blev dømt fri spark?

Det bliver vil svært at se hvordan det hænger sammen fordi når der er dømt for løb i feltet og dermed frispark inden det er afviklet kan det da aldrig blive til et reddet straffe?

Hvordan skal han redde et straffe der ikke er sparket? Hvad siger fodboldloven?

Jesper Sønderby 9.925Top 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinderPræmievinderPræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 1%Top 1%Top 10%Top 10%
Flot sæson og må tage til takke med en flot 4 plads og så være klar med et skarpt Em hold..

Fra reglerne herinde

Vækst/minus for reddet/brændt straffe gives uanset årsagen til at der ikke blev scoret (f.eks. stolpeskud, skud forbi mål, regulær redning osv.)

Bennedbæk226.200Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Du glemmer lige den vigtige sætning inden. "Ved straffespark bliver der enten scoret eller brændt/reddet."

Der blev jo faktisk scoret, og ikke brændt/reddet, men scoringen blev annulleret pga et dømt frispark.

Det viser vel bare, at man ikke kan tage højde for alle situationer.

Don K17.280PræmievinderTop 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 1%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom nu med det anfører hattrick

Jeg har ingenting investeret i det her, men det giver jo absolut ingen mening, at give point for reddet straffe.

Det nærmeste vi kommer på noget, der falder ind under den her situation må være et straffe, der i første omgang bliver dømt, for derefter at blive omstødt.

Straffet bliver ikke afviklet og derfor kan målmanden jo logisk ikke få point for reddet straffe.

Altså jeg kommer jo i præmierne og vinder vel det meste af en formue (100kr) hvis de tager reddet straffe væk, så for min skyld ingen alarm :-)

Jeg har heller aldrig set det ske sådan før og troede der blev dømt omspark i sådan en situation, men der må være lavet nye regler siden jeg var træner.

Bennedbæk226.200Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Sygt hvis den står!

Har nogle oplevet dette scenarie?

Hvis et hold får straffe og brænder, efterfølgende dømmes der for at det forsvarende hold er løbet for tidligt i feltet = nyt straffespark. Det nye straffe scores der på.
Dvs målmand får for redning af straffe + mål imod. Skytte får brændt straffe+ scoring.

Mig bekendt er dette sket tidligere og der er det ikke blevet takseret til både brændt straffe og scoring.

Konklusionen må dermed være at det er svært at lave regler for alt men at reglerne ikke er ens selvom situationer er de samme.

Bliver sgu forvirret.

Helt enig med #1.

Et dommerfløjt (pga løb i feltet ved straffespark) annullerer de handlinger, der sker efterfølgende, indtil spillet sættes i gang igen (ved at frisparket tages). Derfor kan der hverken være redning eller brændt straffespark for det når aldrig at blive sparket, inden fløjten lyder.

Ellers skal man også give redning hver gang et mål annulleres for offside eller andre forseelser.

Swush, helt ærligt få nu rettet det op - eller giv i det mindste en forklaring på, hvordan I kan tolke reglerne på den her måde.

Jeg har naturligvis vundet den interne gruppe dyst med vennerne, men der er faktisk en placering lidt længere nede i tabellen, der afgøres af dette :-)

Swush har jo selv skrevet i en anden tråd, at de har verdens bedste managerforum - så selvfølgelig sidder de og nærmest tripper for at tage del i det fantastiske forum og svare, når de får et spørgsmål.

For man kunne da ikke forestille sig, at de kun selv tager del i deres forum og roser det, når det er for egen vindings skyld (reklame, indtægter osv.)....