Forum

Er der nogen herinde, der spiller alternative versioner af Superliga Manager eller andre spil?

Vi er en gruppe, der efterhånden har spillet herinde i 10+ år, men jeg må erkende, at SWUSH i min optik langsomt men sikkert har fået ødelagt spillet.

F. eks. er Superliga Spillet i år jo en joke. Man kan uden problemer købe de bedste spillere fra Brøndby, FCK, FCM og FCN uden at skulle tænke på økonomi. Det er simpelthen for mange 'smuttere' - f. eks. Damsgård som midtbane til 3,5, Andreas Olsen til 2 mio. osv. - ja listen er lang.

Man kan i år købe hele top 10 på popularitetslisten, hvis man bare 'krydrer' det med en enkelt pindebrænde mand til 2 mio.

Jeg synes tidligere, at det var så godt som umuligt at lave et rent hold af spillere fra de store klubber, hvis ikke man gik lidt på kompromis med de sidste 3,4 eller sågar 5 spillere.

I vores pulje betyder det, at stort set alle hold har 7-9 af de samme spillere.

Det virker som om SWUSH bevist sætter priserne lavt - og det krydret med:

- Popularitetslisten
- Fjerne træner
- Hæve bonus for mål (i gamle dage 70.000/100.000/120.000) nu (100.000/125.000/150.000)
- Hæve assist fra 30.000 til 50.000.
- Holde bankrente og transfer fast på 1% som for 10 år siden
- Holde bonus for sejr/uafgjort/nederlag fast som for 10 år siden

Gør i min optik, at spillet er blevet 'for nemt'. Man skal ikke længere tænke langsigtet. Ja CL spillet er det værste eksempel, hvor toppen på highscore listen typisk skifter hele holdet (eller tæt på) nærmest hver runde.


Jeg er enig i at mange har de samme spillere. Kan også sætte spørgsmmålstegn ved nogle af priserne. Andreas Olsen er dog svær at forudse, til Swush forsvar.

Men folk må prøve at tænke ud af boksen. Jeg syntes selv jeg prøver at ryste posen nogle gange, men det er godt nok svært at sige nej til Bartolec til små 3.5 mio inden spilstart. Hvordan den pris er fundet ved jeg heller ikke.

Men at hæve priserne på spillere der ikke er fra topklubber, vil kun gøre det stik modsatte. Så vil alle i endnu større grad ty til at have de samme spillere på deres hold. Robert Skov, Kaiser, Tibling, Erceg, N'Doye m.m

MartinHJ3.275PræmievinderValideret KontoPræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Er der mere sovs?

Jeg synes bestemt ikke man skal hæve priserne for spillerne fra ikke-topklubber, de priser synes jeg overordnet er ok.

Det er priserne på spillerene fra topklubberne, der generelt er omkring 20% for lave. Hvis man bare lige tager de værste eksempler i top 20:

Erceg til 6 mio. - burde være 7-7,5 mio.
Kaiser til 4,5 mio. - burde være 5,5 mio.
Mikkel Damsgård til 3,5 - burde være 5 mio.
Bartolec til 3,5 mio. - burde være 5 mio.
Fischer til 8 mio. - burde være 9-10 mio.
N'Doye til 6 mio. - burde være 7-7,5 mio.
Andreas Skov Olsen til 2 mio. - burde være 5 mio.
Alexander Munksgaard til 3 mio. - burde være 4,5-5 mio.

FCK har 5 spillere med en start værdi på over 6 mio.
Brøndby har 3 spillere med en startværdi på over 6 mio.
FCM har 4 spillere med en startværdi på over 6 mio.
FCN har 1 spiller med en startværdi på over 6 mio.

Det er jo absurd!

Det burde på ingen måde være muligt at sætte et hold med spillere udelukkende fra top klubber. Med forsvarsspillere, der er wingbacks, med de mest målfarlige spillere, men den kan man uden større problemer, f.eks.:

Grytebust

Bartolec - Munksgaard - Kabongo

Fischer - Skov - Damsgård - Kaiser

N'Doye - Erceg - Andreas Skov Olsen

Jeg synes det stinker af, at SWUSH vælger en løsning, hvor det ikke skal være alt for svært. De fleste kender jo top spillerne fra de forskellige klubber og nu er det muligt uden problemer at vælge en 7-8 af dem. Derefter kigge på pop-listen og finde et par gode billige alternativer og bum så har du sat dit hold uden at overanstrenge din hjerne alt for meget.

Fuldstændig enig med rickrick her. Man tvinges ikke nok ud i research efter billige målfarlige "ukendte" spillere som feks i la liga. Det er blevet for nemt i suppen!

I har så ikke formået at ramme den lige i røven (endnu) som henholdsvis nummer 16.000 og 20.000 ;)

Jeg er dog enig. Mindes problemet var det samme sidste år. Hvilket bl.a. er en af grundene til, at jeg ikke deltager.

Jeg føler lidt at tråde med eventuelle forbedringer er tidsspild. Der sker ikke en skid. Desværre.

MValentin201.800Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Hvem ønsker sig ikke et minicruise til Oslo i lavsæsonen?

Det er jo netop fordi vi prøver at adskille os fra de 15.000 ens mainstream hold identisk med ricks eksempel.

Jeg syntes også der burde være en "gulerod" ved at købe spillere fra bundklubber. Når Anders Dreyer fra Esbjerg koster 6,5 mio fra start og Robert Skov koster 5,5 er der noget galt.

Jeg elsker selv at sætte et alternativt hold med billige spillere, så håber ikke at alle priserne skal stige så, men kun dem fra topklubberne.

MartinHJ3.275PræmievinderValideret KontoPræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Er der mere sovs?

Jeg er helt enig i denne betragtning, for mig er det største problem hold bonuser (+-10.000 for alle spillere, samt hold bonus for tabte, vundne og uafgjorte kampe). Eneste holdbonus jeg kan lide er rent mål bonusen, men det burde midtbane spillere også få måske 50% af forsvarspillere. Derudover er det super irriterende at ens hold er låst så snart runden starter. Kun spillere der går i kamp burde låses eks. til fredags kampen bliver spillere for de to hold der spiller der låst, men du kan stadig ændre på alle andre spillere helt op til kampstart. Mener også det har været sådan engang...

Det har aldrig været muligt at ændre på sit hold, når en runde først er gået i gang. Derimod har man tidligere lukket for spillerhandel en time før runden blev skudt i gang.

I min verden er det nu heller ikke et optimalt forslag. Stiller man hold i de 4 fodboldspil, vil man potentielt skulle forholde sig til op mod 25-30 deadlines i løbet af en weekend.

Don K17.315PræmievinderTop 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 1%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom nu med det anfører hattrick

Det er en god pointe, dog skal du nu ikke misse en eneste deadline, hvor mit "forslag" giver rum for fleksibilitet skulle du misse en de nuværende. Man bruger næsten mere tid på at gennemskue hvem der ikke bliver roteret eks. i champions league end det ville tage hvis det var mere fleksibelt, da man blot kan aflæse holdopstillingerne til den kamp og ud fra det tage sit valg af spillere...

Du ved godt der er 7 forskellige start tider i superligaen bare i runde 4

Og snart starter PL-La liga og Bundesligaen det kommer ikke til at ske herinde er mit bud

Bennedbæk226.345Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Yeppers, men det betyder jo ikke at du behøver at sidde at kigge på dem alle, som det er nu er det rent lotteri hvem der starter eks. i PL manager.... Så har man i det mindste muligheden for at vælge nogen der rent faktisk spiller med flere deadlines. Eks. blot se VM manager spillet runde 3, det var rent lotteri om man ramte en der spillede for flere forskellige hold og man kunne intet gøre da man var låst allerede da den første kamp startede. :-)

Krav til research favoriserer de dygtige managere. At forære alle lineups væk, betinget af man er online hver anden time hver weekend, favoriserer dem uden liv.

Deadline for alle spil midnat torsdag, så behøver vi ikke høre på brok fra konerne, når vi lige skal have en holdopstilling :-)

Træls at Czajkowski ikke spiller for Vendsyssel idag, når man endnu engang prøver at ty' til andre spillere end Dame' N'Doye og Erceg... Hilsen en bitter mand :)

MartinHJ3.275PræmievinderValideret KontoPræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Er der mere sovs?