Forum

Hej alle sammen

Vi benytter landsholdspausen til at rulle en ny feature ud til alle Guld- og Guld+ Hold. Det vil nu være muligt at se, hvilke spillere der er skadet eller i karantæne.

Skader og karantæner kan man finde flere steder på nettet, men vi har samlet det i fodbold managerspillene, så I kan fokusere på den mere nørdede research. Den som sikrer sejren :)

Som I ved så er skader ikke endegyldigt data, og selvom en spiller står til at have en skade, så kan han stadig godt komme i spil til næste runde. Man ved aldrig hvad Guardiola kan finde på… Så det er blot en hjælp - ikke en facitliste.

I kan læse mere om skade- og karantæne info her: https://blog.holdet.dk/skade-karantaene-managerspil/

Mvh Jens, Holdet.dk

Og et lille fun fact: 71 % af alle (både basis og guld) holdene har en skadet spiller på deres hold.


Det var da en skam. Og ret unødvendigt. Men hva faen' ved jeg. :-)

Det er en ommer - arh men søren!

I må da have forudset, at dette tiltag vil blive taget skidt imod af jeres inkarnerede brugere.

Som jeg også har skrevet på FB, kan jeg forstå, at det motiverer brugere til at vælge guldhold fremfor basishold, hvilket styrker bundlinjen, og det giver god mening, når man er en privat virksomhed, men det fjerner jo muligheden for os brugere for at differentiere vores hold fra andre knap så research-grundige managere.

Har man f.eks. beholdt Wilczek som kaptajn pta. to karantæne-dage, beder man selv om at skulle give kvajebajer - det kommer ikke længere til at ske, og guderne skal vide, at vi er nogen, der godt kan lide kvajebajere :-)

Lav det til et tilkøbsprodukt på linje med muligheden for at tilkøbe muligheden for at vinde præmier

Altså jeg syntes jo swush burde give kvajebajer for at lave sådan noget håbløst pjat, vist ingen hemmelighed at jeg er stor modstander af alt det hjælpe halløj der gives.

Jeg hjælper søn og svigersøn og et par managers med heads-up på ting jeg lige har opsnappet på diverse hjemmesider, men swush vælger jo at hjælpe alle med alt mulig i forvejen og nu altså også dette.

Ingen grund til at lave noget selv vi kan bare lave et stort fælleshold til næste spil

Bennedbæk226.200Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Lad da bare basis hold se samme info, som iøvrigt er nemt at finde selv, de kan alligevel ikke vinde noget og de har begrænset udskiftninger.

Fun lille fact: Mere end 71% af alle hold har garanteret ikke handlet siden sidste runde sluttede.

Hej Bennedbæk mfl.,

Vi er selvfølgelig kede af at alle ikke er lige glade for den nye feature.

Skades/karantæne oplysningerne findes allerede i velstrukturerede og komplette lister hos velkendte hjemmesider - her er altså ikke tale om hemmelige oplysninger. Det er udelukkende en feature der giver nemmere at få adgang til disse oplysninger.

Skadesoplysninger kræver ofte stadig at man holder sig velorienteret, da de kan ændre sig fra time til time. Du skal altså stadig som manager vurdere om du ønsker at agere på oplysningerne eller afvente, og egen research kan stadig afsløre vigtige staldtips om skader.

I forvejen har vi allerede en række værktøjer der hjælper dig som spiller. Vi har spillerpriserne som indikerer "hvor god" en spiller er. Vi har statistik på spillerne - hvor mange mål, etc. de har lavet. Vi har kamprapporter så man kan researche tidligere resultater. Vi har vores index der viser hvor god value-for-money han har. Vi har popularitet og trend. Generelt ønsker vi at give de oplysninger vi kan, så man som spiller så nemt som muligt kan foretage et informeret valg og lægge en strategi, og skader og karantæner passer godt ind her.

Jeg håber det gav lidt indsigt bag tankerne.

Med venlig hilsen,
Micael - Udvikler, Swush.com

@Michael - Udvikler

Hvad er ligningen for Trend egentlig?

Jeg synes ikke jeg kan greje hvordan i får jeres Trend tal.

Mvh Tobias

Hej Tobias,

Jeg mener at det simpelthen er antallet af køb - antallet af salg af spilleren i runden, men hvis du mener der er fejl så send gerne et konkret eksempel så kigger jeg lige på det.

altså "antallet af køb MINUS antallet af salg af spilleren i runden"

Hej Swush,

Jeg er kæmpe modstander af dette tiltag.
Det bliver efterhånden svært at differentiere sig i forhold til sine modspillere.

For mit vedkommende er det spillets nerve, at finde kilder som kan give mig information om en spiller i Hoffenheim har siddet over til træning pga overbelastning, eller om A. Young har karantæne - og på den måde kan man profilere ved at købe Williams.

Alt dette er ved at forsvinde og det samme er jeg. I lang har mine venner forsøgt at overtale mig til at spille med i Fantasy PL, og jeg tror at dette tiltag bliver udslagsgivende ift. mine fremtidige valg

"Og et lille fun fact: 71 % af alle (både basis og guld) holdene har en skadet spiller på deres hold." Ja, goddaw..... sådan vil det jo netop ikke forholde sig i fremtiden. Det betyder at en stor procentdel nu vil agere, og skifte ud på afgørende tidspunkter. Man står så tilbage med et spil, som næsten udelukkende er baseret på held, da flere og flere hold, vil have den præcis samme stamme.

Hilsen en 4 dobbelt rundevinder + samlet 3'er (og loyal deltager siden holdets fødsel)

Det ville nu være federe hvis I igen gjorde, så man kunne se div holds startopstillinger fra tidligere runder... Fatter ikke hvorfor dette skulle fjernes/gøres så bøvlet :-O Men Swush har vel en grund til det ?

John Andersen30.730Top 10%Top 1%PræmievinderTop 1%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 1%Top 1%Top 10%PræmievinderValideret Konto
YNWA... Come on Liverpool <3

træls tiltag. Der skal da være noget research i det?

Justin Lund15.335Top 10%PræmievinderTop 1%PræmievinderPræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%
Til ære for den levende manager legende Peter "Fucking" Waldeyer.

Virkelig sløjt Swush. Men i det mindste har XML & holdnyt.dk ikke altid ret, og derfor kan man stadig vinde lidt på egen research.

Nu kommer skadesinfo vel ikke på alle jeres spil såsom cykling vel?

Askemayn22.435Top 10%Top 10%Top 10%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%Top 1%Top 10%Top 10%Top 10%
Le Tour <3

Havde Mason Mount f.eks stået som skadet her, inden kamp stop? Har selv Diarra fra Wolves, der står som skadet, men mener bare han meldte fra til landsholdet for en mindre ting, og restitution. Vil de så stadig stå som skadet, inden de kommer i kamp igen?

MartinHJ3.055PræmievinderValideret KontoPræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Er der mere sovs?

Mht skader.. Så tror jeg bare man skal bruge de sider man normalt ville bruge... Det her på sitet er både forkert og ligegyldigt... Så burde de mindst stå hvor stor sandsynlighed der var for at en spiller er med.. Igen noget totalt ubrugeligt info fra Swush, mens de fjerner brugbare ting.. Igen.. Holdopstillinger fra tidligere runder... Nu skal vi andre steder hen og kigge alligevel.. Og med det nye tiltag.. Så skal vi alligevel derhen :-O.. Kan vel gå så langt, at selv RMIR er enig :-) Tåbeligt...

John Andersen30.730Top 10%Top 1%PræmievinderTop 1%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 1%Top 1%Top 10%PræmievinderValideret Konto
YNWA... Come on Liverpool <3

Glimrende tiltag - har efterspurgt det i årevis. Alle de store udbydere i udlandet har selvfølgelig også denne service. !

RMIR63.135PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

At RMIR syntes det er glimrende tiltag er jo det største bevis på at det er latterligt tiltag

Bennedbæk226.200Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Ligegyldigt tiltag efter min mening.

At spille managerspil går ud på at stille “bedste” hold ud fra rammerne i spillet. Dvs. tage hensyn til transferomk. osv. osv.

Skadesinformationer er frit tilgængelig information, som alle kan finde, hvis de gider. Og der er steder, hvor man kan finde langt bedre informationer om skaderne end på dette site. Igen hvis man gider.

Jeg nægter at tro, at skadesinformationer på holdet.dk gør dårlige managers til gode managers. De bliver måske bare marginalt lidt mindre dårlige.

Mere skadeligt for managerspil er pop% og diverse podcasts der hjælper med, som nævnt i indledningen, at sætte et managerhold indenfor dets specifikke rammer.
Men Frederik og co. kan måske bruge de nye “skades”-informationer, så de ikke foreslår spillere, der er spærret, fordi de er lejet ud fra modstanderen ;-)

  1. 16 :-)

John Andersen30.730Top 10%Top 1%PræmievinderTop 1%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 1%Top 1%Top 10%PræmievinderValideret Konto
YNWA... Come on Liverpool <3

Hvis man ser på tiltagene over årene, så er det klart, at de har til hensigt, at vægte held/tilfældigheder over dygtighed/research.

Det er selvfølgelig for at lokke flere kunder i biksen, da det giver "alle" en chance for at vinde.

Eksemplerne er mange:

- Mål: Før: 70.000/90.00/120.000, Nu: 100.000/125.000/150.000
- Assist: Før: 30.000, Nu: 50.000
- Fjernet træner, som gav betydeligt plus/minus (plus pressede økonomisk)
- Indført skud på mål og redninger
- Priser på spillere er væsentlig lavere, hvilket gør det nemmere at stille hold med alle de 'kendte' stjerner
- Popularitetsliste aktiv før spilstart
- Podcast med anbefalinger inden spilstart

Sjovt nok er transfergebyr og bankrente stadig 1% og vundet/tabt kamp er også uændret.

Alt i alt giver det et spil, hvor du får meget lidt value for at tænke langsigtet. Du 'skal' nærmest handle hver runde, da diverse bonusser ophæver prisen for at handle (ser man tydeligt i eksempelvis CL spillet).

Førhen så man til tider i slutspillet, at holdene i toppen valgte at spare de sidste 2-3 runder, da bank renten nogle gange kunne være en bedre taktik end at gå efter og ramme målscorere - dette aspekt er efterhånden også helt væk.

Fra en kommerciel vinkel forstår jeg godt SWUSH, men produktet er godt nok devalueret, hvilket for mit vedkommende gør, at jeg stiller med væsentlig færre hold og deltager i væsentlig færre spil.

Dette sidste tiltag er jo bare endnu en ting i den efterhånden lange række mod at gøre spillet så nemt og tilfældigt som muligt.

God analyse, Rickrick.. Det virker som om at spillet skal gøres så enkelt som muligt ( for dem der bare vil deltage) , uden man tager hensyn til dem der prøver at finde oplysninger selv... På sigt vil Swush tabe deltagere på den slags.. Jeg har, som du selv, valgt at lave langt færre hold gennem tiden... De nyere tiltag gør bestemt ikke spillet mere attraktivt.. Tværtom... Og det er sgu på en måde lidt ærgeligt... For Swush HAVDE virkelig et godt produkt tidligere :-(

John Andersen30.730Top 10%Top 1%PræmievinderTop 1%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 1%Top 1%Top 10%PræmievinderValideret Konto
YNWA... Come on Liverpool <3

Fjerner I først "Skades logoet", når spilleren har været i kamp for sin klub igen, og ikke før?

Mbappé, står stadig som skadet i CL, men har spillet for Frankrig imellemtiden, og var stadig i truppen mod Albanien.

For hvis det er sådan er tiltaget vel egentlig OK, da alle dem der ikke laver research kommer til at have nogle enorme transfergebyrer imellem runderne, hvis spilleren først mister sit skades logo, ved at komme i kamp, eller at blive udtaget til en trup, som nogle gange først sker, efter at første kamp er spillet i en runde, grundet spillerunder fra fredag til mandag.

MartinHJ3.055PræmievinderValideret KontoPræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Er der mere sovs?

Kan siges kort, hvis man som manager vælger at stole blindt udelukkende på Swush forsinkede/fejlagtige skades update, så ender man i den store grå masse af managere, der ikke har modet til at sætte en tvivlsom "Swush-skadet" spiller på sit hold.

Eksempel: Pierre Bengtsson fra FCK. Alle sælger ham lige nu, fordi han har rødt kors på Swush. Uha. Men er han nu også skadet?

Research det selv, dem der ofrer tiden på egen research vinder stadig, ro på :-)

For f... Swush... den er sgu ikke helt god den dér.
Kan forstå det er et fosøg på at få flere købere, som ikke gider bruge tid på lidt research.
Men holdaferie i er gal på den, med et hav af spillere som ikke er skadet. en simpel søgning på de forskellige holds hjemmesider, oplyser om spillernes skadesituation.
Et er i vil hjælpe, men det giver jo total bagslag når det viser sig at det ikke passer, med de"skadet" spillere I har valgt er skadet. Jeg går ud fra i bare har brugt holdnyt eller lign. og ikke selv tjekket op, om de spillere virkelig er skadet. det jo som at læse ekstrabladet, dårlig research. Hmm ommer Swush.
I kan lægge nogen link op til de forskellige holdshjemmesider i stedet for.

Joebo8.710Top 1%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Troels Bech om håndbold. "Det er en tarvelig sport, der udelukkende består af dødbolde"

Pis, er Salah nu også skadet, rødt kors over sig på Swush, armen for fanden mand..

Og skulle han spille alligevel så tæller hans point jo ikke når han har et rødt kors over sig, medmindre man selvfølgelig har ham som anfører

Bennedbæk226.200Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Det er korrekt, men er det ikke dumt at gøre ham til anfører når han er skadet?
Hmm den er svær. Godt Swush hjælper os med den slags ting nu.

Kan se at min spiller Adama Traoré spiller, selvom han har stået som skadet i 14 dage. Og også inden han startede inde. Så vi skal vist ikke være bange for at folk ikke behøver researche, tværtimod, giver det os nu en fordel

MartinHJ3.055PræmievinderValideret KontoPræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Er der mere sovs?

Nå Bengtsson valgte så at blive skadet igen i dagens træning, da heldigt for Swush kan man sige. Tillykke til dem der solgte ham!

Pulisic ser også EKSTREMT skadet ud på Chelsea's twitter. Det må man give jer, Swush, det har i sgu helt styr på det her!

https://twitter.com/Chels-eaFC/status/11979092181641-29793/photo/1

Askemayn22.435Top 10%Top 10%Top 10%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%Top 1%Top 10%Top 10%Top 10%
Le Tour <3

Sevillas, Ocampus er også "Swush skadet", men alligevel udtaget i flg sevillas hjemmeside.

Joebo8.710Top 1%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Troels Bech om håndbold. "Det er en tarvelig sport, der udelukkende består af dødbolde"

Nu siger Swush jo så også at man skal tage deres oplysninger med et gran salt... Men hvorfor så overhovedet have denne feature? Den er vel mere til vild end vejledning. Igen et fejlskud fra Swush. Det er desværre blevet mere og mere normalt for dette site... Desværre :-(

John Andersen30.730Top 10%Top 1%PræmievinderTop 1%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 1%Top 1%Top 10%PræmievinderValideret Konto
YNWA... Come on Liverpool <3

Here we go again .... Det er lidt ligesom den gode gamle "Never ending story" ... https://www.youtube.com/w-atch?v=Gf1WT8VEZxk

RMIR63.135PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name