Forum

I alle slutrunder (EM og VM) som Danmark har deltaget i, har de scoret 59 mål. Kun 5 af målene er scoret udenfor feltet. Hvilke?


Det oprettede du simpelthen en bruger for... Ja hvorfor ikke...

Helt korrekt.

Nå men så byder jeg ind med Vilfort en juni-dag i 92... Så må jeg ha gjort mit...

Jeg kan simpelthen ikke komme i tanke om nogle langskudsmål, foruden det benævnte Vilfort mål. Ikke i en slutrunde, i hvert fald. Måske var der et imod Bulgarien i 04?

I tvivl om Vilfort ikke var på kanten af feltet hmm...

Faxes 1-0 mål var dog ikke. Den var sendt afsted fra længere distance.

He he...lige omvendt, og du har ret. Pænt stort frispark Povlsen begår ude på kanten, lige inden vi scorer til 1-0 btw.

Hold nu op hvor var Schmeichel bare god i de år. Også i den alt for vilde semifinale mod Holland. Damn en kamp.

Gode gamle Ricardo* (RIP). Uden at ville/kunne spille M. Laudrup, og så hive pokalen alligevel - LOL...

Og så tre år senere nede i sandkassen, da vi slår EArgentina 2-0 i Conf. Fed 1995. Jo, fynboen var meget meget mere end blot en lettere kejtet personage.

  • Blev end ikke årets træner i DK 1992 - blev Ebbe Skovdahl - skål i skibet............

- Der falder ikke et eneste blad af et fynsk bøgetræ blot fordi et svin gnubber sig op af det.

Genialt sagt!

Lets screw down the expectations

Det fynske Orakel:

"Hvis der er græs på banen må der spilles" (temmelig akavet udtalelse
omkring sex med unge piger)

MoxRacing9.675PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderBronzebæger
Udskiftninger i et golfspil?? Sig mig, har I fuldstændig tabt sutten, folkens – det er squda ikke ishockey eller lille Ida's købmandsbod ved vejkanten, det her!!

Var peter møllers mål til 1-0 mod nigeria i 1998 ikke også uden for feltet?

Joebo8.710Top 1%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Troels Bech om håndbold. "Det er en tarvelig sport, der udelukkende består af dødbolde"

Nej men det var meget tæt på, Laudrup lægger den af til ham og Møller hakker den ind:-)
Fed kamp og Ebbe Sand som kom ind i stedet for Møller scorede sekunder efter han kan på banen

Bennedbæk226.250Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

OK, det her er flovt.
Jeg havde talt Peter Møller's mål med. Bennedbæk, godt spotter.
Vi taler derfor kun om 4 mål.
Lidt hjælp: De er alle scoret under EM slutrunder.
Vildt nok at DK aldrig har scoret et mål udenfor feltet under en VM slutrunde.

Brian Laudrups 1-0 mål i 3-0 sejeren over Tyrkiet i indledende gruppespil em 1996. Ikke just et langskudsmål men dog lige udenfor feltet.

Og var der ikke også et mål af Jon Dahl som ikke var med indersiden hen over den svenske målmand i 2 - 2 kampen til em 2004. Hvor italienerne blev sure og råbte aftalt spil.

Den der med aftalt spil i 2-2 kampen, var kun kval. for italien kom ikke med.

Joebo8.710Top 1%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Troels Bech om håndbold. "Det er en tarvelig sport, der udelukkende består af dødbolde"

Og nej du havde ret, efter jeg lige tjekkede det, det var til kvartfinalen Italien ikke kom med

Joebo8.710Top 1%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Troels Bech om håndbold. "Det er en tarvelig sport, der udelukkende består af dødbolde"

Pgraabæk, du har ret.
Netop Brian's 1. mål mod Tyrkiet.
Men nu har jeg fundet et klip, og det ser ud som om at han lige præcis er på stregen til straffesparksfeltet.
https://ibb.co/mMXDZe

Kan sgu godt være at jeg skal være lidt mere sikre i mine svar, inden jeg er så smart at komme på et spørgsmål som dette...

Og ja, Jon Dahl's 1-0 kasse mod Sverige i en våd, våd kamp.

Joebo, det var ikke kval, men selve EM. Og selv om Italien havde vendt 0-1 mod Bulgarien til 2-1 (Cassano, 4 min inde i overtiden), var lige præcis 2-2 nok til at både DK og Sverige gik videre.

(Jeg så selv kampen i London i et stort arrangement for danskere og svenskere. Sikke dog en fest efter kampen).

Der mangler en enkelt kasse.

Her er et billede af Vilfort og Tomasson's.

https://ibb.co/jyjvfK

Landsholdet min bare røv. Hvorfor mon kampen mod Slovakiet blev den mest sete træningskamp nogensinde? Ren protest, fordi vi ikke gider se mere på det defensive lort. Om det har heddet Sepp, Ricardo, Olsen eller Hareide. Kom nu i gang med noget offensivt. Vi har og havde jo spillerne til det.

Var landsholdet defensivt under Sepp Piontek ? Det kræver vist mere end en god forklaring . Jeg er enig i Danmark nu spiller alt for defensivt og det samme gjaldt under Richard Møller der havde en gylden uge i Sverige (et mirakel ) .

stig markvardsen3.175PræmievinderTop 10%Valideret KontoTop 10%Top 1%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Sol Campbell: "I always dreamed of winning the league at White Hart Lane. So I left and joined Arsenal."

Njah, mon ikke at grunden til at kampen mod Slovakiet blev den mest sete, var fordi at vi fik set en flot 2. Div, Danmarksserie og futsalspillere i en officiel landskamp? Selv jeg, som ikke gider venskabskampe, så den. Det var da noget helt unikt og rimelig skørt.

Mht om vi spiller for defensivt: Har vi midlerne til at spille anderledes?

For mig handler det om at det hold jeg støtter, vinder. Hvis det bare skal være en gang offensiv bold, hvor jeg skal underholde med masser af mål, så kan jeg jo holde med Brasilien, Real Madrid osv. Jeg holder med landsholdet, OB og Charlton Athletic. Vi skal have det bedste resultat med de midler vi nu engang har til rådighed.

Gode Smed,

Ja, lad os da endelig fyre op under en 2-5-3 formation. Fuld fart frem i noget AOA = All Over Attack.

Løbende tabe vores kampe - da vi ret beset er bedst funderet på de defensive pladser (postulat) - sejle ned gennem seedingsniveauerne, og ende med at igen skulle dyste seriøst, mod Færøerne, Andorra, Liechtenstein, Luxembourg, Estland fyld selv på.... ganske som tiden før Sepp Piontek (1979).

Hans forgænger var Kurt Børge `Nikolaj` Nielsen (RIP). Manden var pænt `laid back`, men også konstant beruset - før, under og efter landsholdssamlingerne. Kunne ses, mærkes, lugtes og høres.

IMØ - tak med nej tak. Mere Richard `Ricardo`Møller (RIP), Morten Olsen og Aage Hareide style - ja tak.

Min (sikkert ligegyldige) pointe. Er nationen ikke konkurrencedygtig, ja så vil unge mennesker da søge til andre idrætter. DBU vil så om få år ikke kunne mønstre 300.000 aktive medlemmer. I 2018 vil folk se kvalifikationer til de store slutrunder. Ikke naivt spil uden mål og med.

God etape, weekend og resten af 2018.

Vi vil hellere underholdes og være stolte af vores mod til at spille fremadrettet og chancebetonet. Hellere vinde 5-4 end 1-0.

Det kræver en trænertype som Klopp eller Zorninger, og en sindssygt løbestærk trup.

Omskiftet kommer til at tage 3-5 år, så er vi der. Skide værre med om vi deltager i slutrunder i den periode.

Undtagelsesvist ganske enig med Smed - Vi VIL spille positivt offensivt bold, uanset om det af og til vil blive straffet. Hellere det end det lort vi har set på i herrrens mange år. Dog husker du forkert mht. vort landshold som i "runde penge" var klodens bedst spillende landshold i perioden fra 1983-1986.

Ja, vi blev EM vindere i 92 - og det var fantastisk - men spillede vi godt - arghh ... vel ikke berusende - men berusende og BEDST af alle var vi fra 83-86!

Jeg så med stor fornøjelse vor reservehold forleden - og det blev en ganske god oplevelse - og man vil huske den kamp.

Nu gælder det det "rigtige" landshold på Søndag - i Århus - mod Wales!

Gaaaaab ... orker det ikke!

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Er det i Århus? Jamen så bliver det godt!

Aarhus Gymnastik Forening leverer da altid en fin løbe(cinder(s))bane. Det skal nok blive en succes.

Mere seriøst: 2-1 og videre.

Aarhus Gymnastik Forening leverer da altid en fin løbe(cinder(s))bane. Det skal nok blive en succes.

Mere seriøst: 2-1 og videre.