Forum

Hej alle sammen

Som I nok har bemærket, så har vi skruet lidt op for farverne på Holdet.dk - og gjort baggrunden sort :)

I forbindelse med det nye design, så er der i første omgang sket det, at farverne har fået en overhaling. Dette er første skridt i en række ændringer, som I nok vil lægge mærke til over den kommende tid.

Overordnet set så bliver spillet gradvist flyttet over i en nyere design-model, som vil gøre spillet hurtigere at navigere rundt i - og nemmere i fremtiden at udvikle nye tiltag og features til.

Det er en stor opgave at flytte spillet over i det nye design-format, og det vil ske i etaper. Så nogle sider (f.eks. statistik og highscore) vil snart være i det nye format, hvorimod andre kommer senere hen.

På bloggen har vi skrevet en lille artikel - med et par nostalgiske billeder til gamle formater: http://blog.holdet.dk/knald-paa-farverne/

Vi synes det er blevet super fedt med lidt ekstra pang på faverne og håber I kan lide det.

Skriv endelig jeres kommentarer og inputs til designet herunder. Vi læser med ;)

Med venlig hilsen,
Jens, Swush.com


Det er i min mening ikke faldet heldigt ud. Selvfølgelig skal designet opdateres en gang imellem, men de ændringer i har foretaget er sket på bekostning af brugervenligheden. Flere steder er tekst/menupunkter direkte ulæselige. Ikke et godt design hvis i spørger mig.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Sort baggrund er ikke godt. Tilbage til hvid baggrund tak. Ellers super. Lynhurtigt. Og man har fået kampprogrammet med under handel på mobil versionen. Super!

Den sorte baggrundsfarve er ikke god,. Den er hård for øjnene og noget af teksten er meget svær at læse
Ellers dejligt med ændringer af designet, men den gamle baggrund fungerede altså rigtig meget bedre

På computerne er det meget svært at se den hvide tekst med hvad til spillet åbner eller lukker.

På telefonen kan man meget bedre se tiderne

Frygteligt farveroderi.
Forsiden er en direkte trussel mod mit stakkels syn ;(
Sort/hvid/gul kombinationen er ikke god.
Ok at skifte design en gang imellem - men det her er nu for meget.
Små slag, tak

Den sorte baggrund er frygtelig hård for øjnene. Linjerne mellem spillere/ryttere er stort set usynlige, og den gule neonfarve er meget anstrengende at kigge på.

Den nuværende hvide baggrund får til gengæld øjnene til at slappe af, hvor Holdet.dk med de nye farver bliver en side hvor man sætter sine hold og ellers hurtigst muligt skal væk fra.

Den sorte baggrund er ikke rar i øjnene

Der er en grund til, at langt de fleste hjemmesider, skriveprogrammer og andre digitale arbejdsredskaber har hvid baggrund med mørk tekst. Det er simpelthen langt mere brugervenligt og behageligt at arbejde med.

Kunne en ide måske være, at I spørger jeres brugere til råds, inden I vælger at foretage så radikalt en layoutændring? Eller alternativt at tilbyde os muligheden for at fravælge den sorte farve?

Såfremt det nuværende setup fortsætter, bliver det nok meget begrænset, hvor meget jeg benytter jeres ellers fremragende managerspil i fremtiden.

Bh

Glimrende indlæg, FodboldFrank.
Monstro webdesigneren har prøvet at læse artikler som f.ex. denne: https://www.partner-ads.c-om/dk/webhjoernet_webdesig-n_farvevalg.php
Det virker som om man har sagt: "hellere smart end gennemtænkt" - med et yderst uheldigt resultat til følge.

<Slettet>

<Slettet bruger>

Kan kun tilslutte mig de andre, den nye sorte baggrund er virkelig stressende.

Fra nu af går jeg kun ind på girospillet hvor den hvide baggrund har overlevet..

Alle de andre hvor der er sort baggrund er hæsligt...

<Slettet>

<Slettet bruger>

Det er nemlig en rigtig fin artikel, Cumo. Jeg bed fx mærke i denne formulering: "I forbindelse med brugervenlighed er sort tekst på en hvid baggrund det mest læsevenlige. "

Ged barberet.

Virkelig skarp og klog observation den med brugervenlighed. Dette er muligvis en af årsagerne til at 99,9% af alle bøger i verden er trykt på hvidt papir. Der findes mig bekendt heller ikke hverken sorte runer eller pergamentruller. Mennesket er sgu et intelligent væsen.

<Slettet>

<Slettet bruger>

Ja, det er absolut ikke en rar side at være på. hvide tekster på lysegrøn baggrund, mørkegrå tekster på sort baggrund, gule tekster på lysegrøn baggrund etc. etc.
Det er ikke alene ulæseligt, det er ubehageligt for øjnene. Det er en ommer.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Det er vildt forvirrende at kigge på baggrund og hvide og gule
tekster i Girospillet. Det går så helt amok når der lige pludselig
flimrer en skarp orange og blå reklame frem fra Oddset.

Det er jo helt beroligende at vende tilbage til det gamle layout
i Superligaen og Giromanager. Det nye er squ for meget smart
i en fart.

Og så savner jeg helt sindsygt den genvejstast der var i den
øverste menulinie, den hed "Mine spil"!!

MoxRacing9.675PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderBronzebæger
Udskiftninger i et golfspil?? Sig mig, har I fuldstændig tabt sutten, folkens – det er squda ikke ishockey eller lille Ida's købmandsbod ved vejkanten, det her!!

Det er simpelthen forskelligt fra computer til computer..

Hjemme var girospillet og forum som det plejer at være..

På arbejdet er golf som stadig er normalt.. Mystisk..

Men I må meget gerne lave det om hurtigt muligt - ellers mister saft susme mange clicks. Det er jo ikke til at holde ud at se på i mere end 20 sek af gangen.. Og det er næsten ulæseligt..

Jeg vil også bare virkelig gerne have featuren tilbage, hvor man kunne se en oversigt over sine hold i alle spil, når man klikkede oppe i venstre hjørne. Jeg brugte det HELE tiden til at navigere rundt mellem spillene. Virkelig irriterende at være nødt til at indlæse forsiden for så derefter at åbne et nyt hold i et andet spil.

Det her duer sgu ikke, Swush...... Det kan gå hvis man bare lige skal kigge på sine hold i 2 min, men hvis man sidder og jodler rundt på siden i længere tid, gør det sgu ondt i øjnene... Alene at skulle læse igennem i denne tråd, har gjort at jeg logger af igen.. Får hovedpine af det her design.. Om igen :-(

John Andersen30.755Top 10%Top 1%PræmievinderTop 1%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 1%Top 1%Top 10%PræmievinderValideret Konto
YNWA... Come on Liverpool <3

Synes det er glimrende og forfriskende!

Et par skønhedsfejl med utydelig tekst, men det er småting.

Og så er jeg vild med at JA/Pool får hovedpine!

:-)

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Træls med det sorte baggrund 👎👎👎👎

  1. 22

I det mindste kan jeg få hovedpine... Det er åbenbart ikke alle der kan det... Det ændrer nu ikke ved at sort er lort....
:-)

John Andersen30.755Top 10%Top 1%PræmievinderTop 1%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 1%Top 1%Top 10%PræmievinderValideret Konto
YNWA... Come on Liverpool <3

Et tip til Swush: hvis I ændrer baggrunden tilbage fra sort til hvid, husk da også at ændre skriftfarven tilbage fra hvid til sort. Hvid skrift på hvid baggrund kan godt blive FOR fersk at se på.

Hmmmm.. Jeg må bruge arbejdscomputeren.. Der er stadig det gamle design... Hvorfor ved jeg ikke, men det er der altså indtil videre :-O

John Andersen30.755Top 10%Top 1%PræmievinderTop 1%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 1%Top 1%Top 10%PræmievinderValideret Konto
YNWA... Come on Liverpool <3

Fordi du ikke har haft den genstartet siden 2006

Hvad skal du have for den?

;-)

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Mange sider giver brugerne lov til selv at vælge mellem sort, og hvid baggrund. 'Night-mode' eller 'day-mode'. Det er da oplagt.

Ged shaven

Askemayn22.445Top 10%Top 10%Top 10%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%Top 1%Top 10%Top 10%Top 10%
Le Tour <3

oh nye farve?! ville ønsker Swush indfører en slags Tema lookout på/i option hvor man kan selv bestem hvilken farver baggrund og tekst osv..det er nemt for alle. please,tak.

Nooby18.375Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 1%Top 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvpokal
......Nothing.

Hej igen

Tak for jeres input til designet. Som med så meget andet, så kræver det nok lidt tid at vende sig til noget nyt ;)

Men vi har taget jeres input til os, og justeret farverne i dag.

Den sorte baggrund er blevet lidt lysere og den hvide tekst er blevet mørkere og mere grålig, så kontrasten ikke er så stor. Stregerne i mellem spillerne er gjort mere tydelige og den gule farve er der også skruet lidt ned for.

Den hvide baggrund står ikke umiddelbart for et comeback, men skyd endelig løs med flere gode forslag, så ser vi om de er implementerebare.

Mvh Jens, Swush.com

Ps. hvis det nye design ikke kan ses, så er et godt råd at tømme sin cache og genindlæse webstedet ;)

Hvorfor skifter i ikke den sorte farve, når stort set alle brugere kritiserer den?
Hvis designet ikke er for brugernes skyld, hvem er det så for?

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Please, please - tilbage til hvid baggrund og skriftstørrelser, der er til at læse. For “Genstridige Bedstemødre” som undertegnede, med en relativ høj alder, dog gemt under ungdommelige holdnavne, er det her format ikke i orden. Har været med siden 2004, men må slutte hvis I ikke ændrer udseendet. Ellers ros til hele konceptet, det er dejligt at være med! Kig lige på både baggrund, kontraster og skriftstørrelser - det holder bare ikke, at I har ændret det fra brugervenligt til ulæseligt.

Jens, I må selvfølgelig gøre som I vil, men den sorte baggrund og pang farverne, er simpelthen for dumt, ihvertfald hvis I ønsker brugerne hænger ud på Holdet.dk i længere tid af gangen.

Hjemme ved egen computer igen... Her er forum som det plejer med hvis baggrund..

For satan hvor er det godt... Jeg brækker mig over den sorte baggrund..

@ #33

Spot on, Kirsten - store dele af sitet er ulæseligt. Og dermed ubrugeligt. Virkelig trist.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Det er godt nok irriterende med de nye farver her.

<Slettet>

<Slettet bruger>

Enig med Williamw, synes faktisk de nye farver er vildt fede! Tror bare man skal vende sig til dem, som så meget andet

Til gengæld er samtlige ryttere kommet 239 minutter for sent i mål iflg jeres pointsystem. Det får i selvfølgelig styr på i en fart, så må I vente med at sætte flere pang farver på.

Kunne bedre lide det gamle design, mere behageligt at se på

Ja det er sgu spændende om de når at opdage fejlen, med alle de pangfarver de har travlt med at implementere i de forskellige spil.

<Slettet>

<Slettet bruger>

Vi er klar over fejlen i Giroen og arbejder på at rette den.
Pointene skal nok blive rettet til det rigtige.
Mvh Jens, Swush.com

Prisstigningen på 10 kr er der nok ikke noget at sige til. Der har i perioden 2009-2017 været 11.1% inflation. Lys baggrund igen og højere kontante præmier, og alle er glade igen! Mobilversionen er blevet meget hurtigere, noget vi kommer til at værdsætte.

Helt fair med prisstigninger ind i mellem. Det gode ved en prisstigning er jo så også at en del folk nok laver lidt færre hold fremover hvilket er godt for det sportslige i spillet, og så passer det jo i øvrigt også rigtig godt at man nok bør lave lidt færre hold nu hvor det nye design gør man får ondt i øjnene af at være på siden.

Hej Swush...

Er enig med de øvrige, men tror at det er nemt at tilpasse blot ved at indsætte letter-spacing:1px; samt kigge på font typen, jeg forelår sans-serif eller lignende.

Her er i øvrigt et link, hvor sort design gennemgåes med gode råd: https://www.webdesignerde-pot.com/2009/08/the-dos-an-d-donts-of-dark-web-design-/

Held og lykke med Jeres nye tiltag, men det er meget svært at læse med den helt sorte baggrund og nuværende typografi - Denne input boks er markant bedre :)

Stærkt indlæg!

Jeg satser på ALDRIG tømme cache og opdatere den PC hvor der er hvid baggrund... Fanden stå i hvis den opdaterer af sig selv en nat.....
Det her er altså rædderligt 😱

John Andersen30.755Top 10%Top 1%PræmievinderTop 1%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 1%Top 1%Top 10%PræmievinderValideret Konto
YNWA... Come on Liverpool <3

Det ser helt forkert ud det her, med den sorte baggrund! Lynholdet er fx langt mere behageligt at se på.

Men i det mindste burde det være muligt selv at vælge skin, så man kan få en normal hvid baggrund igen.

Det her er noget af det værste design, jeg nogensinde har set på en hjemmeside. Prisstigningen på 10 kroner rager mig en papand - men den her mørke farve er uudholdelig for øjnene. Den hvide baggrund fungerede upåklageligt. Som en skriver længere oppe, så giv i det mindste brugerne mulighed for selv at vælge imellem det sorte og hvide design.

Hvis man ser bort fra alle de negative kommentarer, så synes jeg da, at responsen er overvejende positiv..

Fed opdatering. Hele brugeroplevelsen virker langt hurtigere.

Fint med lidt farve på drengen. Forandring fryder. God ændring at lave den sorte baggrund mere grålig og give skriften en grå tone i stedet for helt hvid.

caspergj5.000Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 1%Top 10%
Cykelmanagernørd og plakatmager på https://postersociety.dk

Og nu kommer det gamle layout selvfølgeligt tilbage for det handler vel om at gøre så mange kunder som muligt glade eller har jeg misforstået noget?

3 positive og ca. 33 negative kommentarer.
Problemet er bare, at holdningen "den som tier, samtykker" tilsyneladende vinder hos Swush.
Og så er 33 negative ud af den samlede mængde managers jo ikke mange :(

Hvid tekst på sort baggrund fungerer på ingen måde optimalt. Det må I simpelthen lave om igen. Det gør ligefrem ondt i øjnene efter ganske få minutter.
Derudover savner jeg "knappen" i øverste venstre hjørne, hvor man hurtigt kunne vælge mellem sine forskellige hold.

Det er noget rod... I F1 kan man ikke se kommende runder.... Ellers har jeg ikke ledt længe nok.. Det gælder både i oversigten og ved handel... Skru nu tiden tilbage, Swush... Og kom tilbage når I har noget der er til glæde for brugerne, og ikke bare Jeres egne "smartass" gode designs... Jeg er sgu en kende skuffet :-(

John Andersen30.755Top 10%Top 1%PræmievinderTop 1%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 1%Top 1%Top 10%PræmievinderValideret Konto
YNWA... Come on Liverpool <3

<Slettet>

<Slettet bruger>

Det er et virkelig ringe design. Jeg troede seriøst jeg havde fået en virus.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Det er bare super. Lækkert design, farver...alt er godt. Behold det nye!!!

Quasar One14.880Top 10%PræmievinderTop 1%PræmievinderTop 10%BronzebægerTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Hvor er Smadremanden, når vi har brug for ham?

Diskussionen er ikke om det er grimt. Design er jo subjektivt.
Problemet med det nye "design" er at det ikke overholder en lang række basale konventioner for brugervenlighed. Det gør tekster og menupunkter svære at læse, det gør det svært at danne sig hurtigt overblik over statistik og rangliste-sider, og det gør det til en ubehagelig oplevelse at opholde sig på sitet i længere tid ad gangen.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

" 60.. Præcis

John Andersen30.755Top 10%Top 1%PræmievinderTop 1%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 1%Top 1%Top 10%PræmievinderValideret Konto
YNWA... Come on Liverpool <3

Det er da også skide smart, at sætte gul tekst i gul bjælke. Det er da godt, man så selv ved, det er en selv, der gemmer sig i den forsvundne tekst i stillingen 🤯

UniqueZky15.875Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Erfaringen siger man bliver våd her

De nye pangfarver er sikkert fede, hvis man er på ecstasy. Det er jeg ikke, så jeg sidder bare og får megalange løg af at se på dette totalt overgearede farvehelvede, der minder om Anne Marie Helger på en dårlig dag. Jeg har i flere år brugt mere tid på dette site end på noget andet. Det vil lynhurtigt ændre sig, hvis I ikke snart kommer til jer selv. Jeg kan sgu ikke engang se kampprogrammet på fodboldspillene mere! Fyr den Fie Laursen-type, der har fundet på det shit her, ellers er jeg fløjen.

Sikke noget elendigt lort i har lavet!!!!!!!!!!!

Kom nu hurtigst muligt tilbage til det gamle design.

Hvis ikke........

Vil i helt sikkert miste mange kunder..........Mig inklusive!!!!!

EN KÆMPE OMMER.........

JESUS4YOU39.545Top 10%PræmievinderTop 1%SølvbægerTop 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%PræmievinderPræmievinderTop 10%
Når alt kommer til alt,er der kun en man kan stole 100% på!! Jesus the only ONE !!

Er også af den overbevisning at det bestemt ikke holder, fik jo nærmest et sjok

Direkte ulæseligt

Tror jeg svarer # 63.. Lidt svært at se, men den med Anne Marie Helger..... Det er sgu klasse :-D Men du har jo ret..... Farvelade af værste skuffe.... :-(

John Andersen30.755Top 10%Top 1%PræmievinderTop 1%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 1%Top 1%Top 10%PræmievinderValideret Konto
YNWA... Come on Liverpool <3

gul skrift ? ærligt ? det er så far out jeg ikke okker kommentere hvor elendigt og frygteligt det ser ud..... er det for at man skal bruge dobbelt så lang tid herinde på at læse spillernavne mm er jeg med , ellers fatter jeg nada af det her barnligheder

De røde nuancer falder i med det sorte : cirka 30% af det normale lys er væk og svært at se hvad der står / back to basic tak

Miho4.105PræmievinderTop 10%Top 1%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinder
My goodnesssssssssss

<Slettet>

<Slettet bruger>

Jeg er fuldstændig enig i, at det her design ikke virker, ganske enkelt fordi det gør nogle features ubrugelige.
Når dette så kombineres med en klart overvejende negativ tilbagemelding fra kunderne, hvoraf nogle af dem truer med at gå, så burde i spørge jer selv, om det virkelig er værd at holde fast i dette nye brand.

Argumentet med, at alt nyt tager tid at vænne sig til - der beviser I på en gang at I ikke tager kritikken til jer, samtidig med at I ikke aner en dyt om hvad i snakker om.

Fakta - overanstrengelse af øjnene kan give hovedpine, tørre øjne, nakke smerter etc. Det vil altså sige, at jo længere jeg glor på jeres utydelige features, des større er chancen for følge virkninger af ubehagelig karakter. Så nej, det her skal vi på ingen måde vænne os til, med mindre vi også gerne vil vænne os til hovedpine!

Summa summarum - Ændr designet til noget brugbart, få styr på forskning omkring digital overanstrengelse af øjnene og undskyld overfor jeres brugere. Så skal vi nok blive hos Holdet - jeg vil i hvert fald.

1.Der mangler et "mine spil" i stedet for man skal trykke på "holdet", og så ned og finde de forskellige spil.
2.Før stod kampprogrammet for denne runde under sit hold, det gav et større overblik, så man kunne se om det var værd at udskifte sine spillere.
3. Synes også designet er noget skidt, og irreterende for øjnene.

Joebo8.710Top 1%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Troels Bech om håndbold. "Det er en tarvelig sport, der udelukkende består af dødbolde"

Muligt jeg ikke kan se det pga af pangfarverne, men savner lidt at kunne se, om der er kommet nye indlæg i trådene, når man går ind i forumoversigten.

Trådene var fadet lidt i farverne før, når man havde læst seneste indlæg.

Don K17.315PræmievinderTop 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 1%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom nu med det anfører hattrick

<Slettet>

<Slettet bruger>

@ #69

Mit indlæg var en direkte kommentar til en bruger der synes designet er lækkert. Det kan man ikke argumentere imod, det er hans subjektive mening. Jeg synes selv det er mega-grimt, men det er ikke rigtig et argument i sig selv, da design jo kan opfattes forskelligt afhængig af smag og behag. Derfor valgte jeg at fokusere på det åbenlyse: At "designet" ikke er brugervenligt i en grad der flere steder gør tekst og menupunkter ulæselige, og dermed tæt på ubrugeligt.
Jeg håber Swush lytter, og tager den svære men rigtige beslutning at skrotte det nye design. Jeg har det fint med at man på en forside gerne vil være lidt funky, men de underliggende sider er jo for de loyale brugere et værktøj, og her fungerer det nye "design" overhovedet ikke. Det svarede til at man f.eks lavede sort baggrund i word eller exel, det ville brugerne nok også stå af på..

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

<Slettet>

<Slettet bruger>

Kommer kampoversigterne tilbage under ens hold ? Ja eller Nej?

Kommer spillene ind i sin egen fane igen ? Ja eller Nej ?

Utroligt man ændrer spillet til at brugerne skal bruge FLERE klik for at finde rundt.... Virker BETA-agtigt :-(

John Andersen30.755Top 10%Top 1%PræmievinderTop 1%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 1%Top 1%Top 10%PræmievinderValideret Konto
YNWA... Come on Liverpool <3

Jeg er lidt ligeglad med farverne. Men jeg vil VIRKELIG gerne have, at man ligesom før kan klikke på Holdet-logoet oppe i venstre hjørne, og så kommer der en lille fane med oversigt over ens hold i alle spillene. Det er møghamrende irriterende at skulle ud på Holdet.dk's forside, hver gang man skal skifte til et hold i et andet spil. Virkelig, virkelig, virkelig irriterende. Please!

<Slettet>

<Slettet bruger>

Måske er det for at få skiftet lidt ud i brugerne... Ud med de gamle, og ind med nogle nye........ Jeg ved det ikke, men herfra holdes der pause for nye spil indtil det er tåleligt at bruge igen.. Desværre :-(

John Andersen30.755Top 10%Top 1%PræmievinderTop 1%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 1%Top 1%Top 10%PræmievinderValideret Konto
YNWA... Come on Liverpool <3

@79 Dramaqueen ... ? Tudekiks...? .... Maude ...?

Tag dig dog sammen!

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Jøsses....

John Andersen30.755Top 10%Top 1%PræmievinderTop 1%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 1%Top 1%Top 10%PræmievinderValideret Konto
YNWA... Come on Liverpool <3

<Slettet>

<Slettet bruger>

Som tidligere skrevet.De nye tiltag kommer til at koste kunder,mange kunder,og jeg kan kun følge John eksempel.Men en skam at et ellers framragende konsept på denne måde skal ødelægges.

JESUS4YOU39.545Top 10%PræmievinderTop 1%SølvbægerTop 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%PræmievinderPræmievinderTop 10%
Når alt kommer til alt,er der kun en man kan stole 100% på!! Jesus the only ONE !!

Koncept!!!

JESUS4YOU39.545Top 10%PræmievinderTop 1%SølvbægerTop 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%PræmievinderPræmievinderTop 10%
Når alt kommer til alt,er der kun en man kan stole 100% på!! Jesus the only ONE !!

Har læst 3. Der kan lide det nye og 75 der ikke kan ?
Så hvornår skifter i tilbage swush ?

Miho4.105PræmievinderTop 10%Top 1%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinder
My goodnesssssssssss

Svarer meget godt til den andel af danskere der er farveblinde.
Og som jo opfatter farver meget svagere end normaltseende. Det kan være forklaringen.

https://ojenforeningen.dk-/udgivelser/farver-farvebl-indhed#Hvaderfarver?

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Hej alle sammen

Så er det tid til at samle lidt op på jeres input og holdning til designet.

Men lad mig starte med at forklare baggrunden for design-ændringen. Vores vision er at lave managerspil, som gør sporten sjovere. Det er vores mål, og det er det, som vi arbejder for, når vi udvikler spil.

Derfor har vi også gerne ville give spillet et mere gamificeret spil-udtryk for at understrege spil-elementet, som vi mener, gør det sjovere at spille med i managerspillene.

Så den primære årsag til design-ændringen er, udover at vi rykker spillet over på en ny og hurtigere platform, at managerspillet skal føles mere som et spil. Det synes vi, at den sorte baggrund og pang-farverne er med til understrege.

Vi er generelt inspireret af andre spil, hvor man ofte benytter mørkere baggrunde, som f.eks. Football Manager. Pang farverne synes vi også er med til at give det et mere gamificeret følelse, og de er inspireret af Premier Leagues design-palette.

Så vores overordnet ræsonnement bag design-ændringen er, at vi vil give managerspillene en mere gamificeret spil-følelse. Jeg beklager, hvis den mørke baggrund og de skarpe farver føles forstyrrende, men at det gør spillet helt umuligt at spille, giver hovedpine og er en dårlig brugeroplevelse er en mere subjektiv sag, som vi ikke er enige i.

Udover herinde på forum, hvor der - som også påpeget - generelt er en negativ holdning til det nye design, så har vi rent faktisk generelt fået god feedback på designet via andre kanaler og fra andre brugere. Så, at det er så forfærdeligt for vores mest aktive brugere er lidt en overraskelse, men jeg håber at ovenstående kan være en forklaring.

Når det så er sagt, så sætter vi stor pris på jeres holdning og input - som vi læser alle sammen (men vi har dog ikke ressourcerne til at besvare hver og én).

Jeg vil herunder gennemgå de konkrete bud på ændringer, som jeg umiddelbart har kunne se i de tidligere indlæg.

Spilknappen øverst i hjørnet er røget i opdateringen, da det (når spillet kommer over i den nye model) vil bliver meget hurtigere at navigere frem og tilbage. Men den opdatering er ikke sket endnu, og derfor vil vi genindføre en spilknap, så man hurtigere kan navigere mellem spillene.

Vi kigger også på forummet, og vil gøre skriftstørrelsen større og generelt se på, hvordan vi kan gøre det nemmere at læse indlæggene herinde.

Runderne under ens hold blev i første omgang sløjfet for at spare plads (De fylder især meget på mobilen). Men da mange herinde efterspørger den, så vil vi genindføre den som en fold-ud knap, så du med et tryk får kampprogrammet at se under dit hold.

Den gule boks i ens gruppespil var en fejl, som er blevet rettet, så det nu er en sort boks, så du rent faktisk kan se dit hold i gruppestillingen.

Vi har også vendt ideen om at have en funktion, hvor man selv kan vælge design-udtryk. Det kommer vi desværre ikke til at indføre, da det kræver for mange ressourcer i fremtiden at skulle udvikle funktioner til to forskellige designs.

Jeg håber det samler lidt op på jeres input og forklare baggrunden for det nye design. Hvis I har yderligere input, så følg gerne op med flere kommentarer. Vi tager gerne imod den konstruktive kritik, men kan som sagt ikke besvare alle beskeder.

Med venlig hilsen,
Jens, Swush.com

Selvfølgelig vil der være lidt børnesygdomme når man ændrer til nyt - og såvidt jeg kan se har i allerede fået justeret lidt uhensigtsmæssige farvevalg.

Alt i alt synes opdateringen ganske udmærket - der er kommet mere knald på og ting står skarpere og bedre end før.

Glimrende!

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Kære Jens & co.,

Til trods for jeres gode intentioner, så må man jo bare konstatere at det nye "design" er et selvmål, når hvad der virker til at være langt flertallet af brugerne synes det er forfærdeligt.

Den svære, men modne beslutning ville være at lytte til sine kunder, og rette ind.
Det er letkøbt at affeje kritikken med at påstå at brugeroplevelse er subjektiv, især når designet ikke overholder helt basale konventioner for godt skærmdesign.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Pang på overskrifterne på forum var nu helt ok. Det gjorde forum mere levende og lettere at navigere i..

Nu er her helt gråt og kedeligt.. Her virker nærmest dødt

Askemayn22.445Top 10%Top 10%Top 10%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%Top 1%Top 10%Top 10%Top 10%
Le Tour <3

Hej Jens,

Muligt, at I fastholder hvid tekst på sort baggrund - men det er edderm..... irriterende - faldt lige over dette udsagn fra en hjemmeside, der behandler emnet:

"Det rigtige farvevalg til hjemmesidens webdesign medvirker til at ovenstående opnås. Baggrundsfarve, logofarve, tekstfarve, overskriftsfarve osv. har alt sammen stor indflydelse på dine besøgende. I virkeligheden er effekten af farverne meget logisk, hvis man tænker over hvordan man selv læser og opfatter hjemmesider. Sort tekst på hvid baggrund er muligvis kedeligt, men det er det mest letlæselige og behagelige for øjet. Forestil dig en gul tekst på en hvid baggrund. Ikke nok med at den næsten er ulæselig, den generer også øjet og man får lyst til at forlade hjemmesiden, inden man overhovedet får set varen. Alt hvad der generer kundens øje kan afholde dem fra at handle på din webshop."

Så tilbage til sort skrift på hvid baggrund - og så kan I for min skyld klistre alle de farver på ved siden af, som I har lyst til :-)

<Slettet>

<Slettet bruger>

<Slettet>

<Slettet bruger>

<Slettet>

<Slettet bruger>

<Slettet>

<Slettet bruger>

<Slettet>

<Slettet bruger>

<Slettet>

<Slettet bruger>

Fremtrædende prisvindende webdesignere giver følgende klare, logiske og velunderbyggede konklusion omkring web design anno 2018:

Considered the absence of all color, black is elegant, sophisticated, it implies empowerment, it's minimal. Lots of web designers choose the color black for their designs to give prominence to the content of the site. The reason for this is, manifestly, that all other colors stand out a lot more than they would against a light background, that's why it's usually a great choice for highlighting design and visual content.

Ged

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Artiklen du refererer til er fra d. 26/10-2011, RMIR.
Vel ikke just anno 2018..

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

@87
og det nye kundesegment er gamere?
Hvad med alle os der har spillet i en årrække, som ikke er gamere, og som svarer på jeres forespørgsmål om kommentarer til det nye design?
Jeg ved ikke hvad I læser ud af kommentarerne, men lad vær med, at spørge brugerne en anden gang, hvis I alligevel på forhånd, har lyttet til andre kanaler og bestemt jer til, hvordan designet skal være.

Ja pyt med brugerne, de "andre kanaler" er langt vigtigere og hvis RMIR kan lide så må det sgu da være klart for enhver at det er noget møg

Bennedbæk226.240Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Cicat start:
"Derfor har vi også gerne ville give spillet et mere gamificeret spil-udtryk"
"Pang farverne synes vi også er med til at give det et mere gamificeret følelse"
"Så vores overordnet ræsonnement bag design-ændringen er, at vi vil give managerspillene en mere gamificeret spil-følelse"
Citat slut.
xxx 12 år.
Citat start:
"- så har vi rent faktisk generelt fået god feedback på designet via andre kanaler og fra andre brugere"
Citat slut.
Gad vidst fra hvem - og hvorfor i alverden dog ikke fra os, der har været med i en lang årrække og som har lagt tusinder og atter tusinder af kroner i diverse managerspil gennem årene?
Man kan jo kun undre sig!

Undskyld Benned - havde ikke set dit indlæg.

Hvad lægger Swush i ordet "Gamificeret"

Spiller vi forresten ikke kun for hyggens skyld?

Tak for at bringe rundens kampe tilbage igen.. Så må reklamerne jo hen andetsteds,,, I går var der reklamer hvor rundens kampe var førhen, så det med at spare plads er en noget søgt forklaring... Og også fint når Spilknappen kommer retur... Alt for bøvlet at skulle tilbage til forsiden...
Det der med at "gamificere"..... Hvad er det dog for noget bavl? Dette er et site for ting der sker i den virkelige verden, og skal så ikke ødelægges for at please en gamerkultur.... Det er et soleklart selvmål, det der :-(

Prøv lige at give den sorte kontrast en nok længere ned... Det blev mere tåleligt at se på sidst I gjorde det, men kan nok blive bedre.... Helt godt bliver det aldrig, når I er så forskruede på at beholde det hæslige tiltag..

Og lyt så for h...... til dem I lever af.. Nemlig os brugere, og drop leflen for et gamermiljø der alligevel aldrig kommer til at dominere herinde...

Tak.

John Andersen30.755Top 10%Top 1%PræmievinderTop 1%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 1%Top 1%Top 10%PræmievinderValideret Konto
YNWA... Come on Liverpool <3

Selv Tak!

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Har læst 3. Der synes det er okay
Og 87 der IKKE kan lide det nye ........ Øøø 96% kan IKKE .......lide det....
Point: SWUSH - hvornår går i tilbage til det gamle igen ????

Miho4.105PræmievinderTop 10%Top 1%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinder
My goodnesssssssssss