Forum

Nu har jeg været med i la liga-manager de sidste tre gange, og der er jo ingen tvivl om, at vejen til succes går gennem 4 Barca og 4 Real spillere. Helst både Messi og Ronaldo..

Min holdning til at spille managerspil er, at det skal være udfordrende, og ikke alt for nemt at få pengene til at slå til. Det at kigge på kampprogram, finde de billige fiduser fra de små hold osv. synes jeg er en stor del af spillet.

Sådan synes jeg til dels også, det forholder sig i de andre spil, men i la liga er den da helt gal. Med to så suveræne hold, som Barca og Real, burde det ikke være muligt at stille 4 spillere fra hver klub, og da især ikke de dyrere offensive spillere. Kigger man på top 400 i spillet er variationen på holdene så små, at det næsten er synd!!

Jeg ved godt, at swush er en forretning, og at det gælder om at få så mange med i spillet som muligt. Hvis spillet er for svært, vil nogle helt sikkert falde fra. Men som det har været her i efteråret er der ingen tvivl om, at jeg kun tilmelder ét hold til foråret. Det koster også...

Lad os nu få noget udfordring ind i spillet, og dermed realistiske priser på Barca og Real spillere!


Tror måske også, at en af fælderne swush havde ved prissætningen var, at man på daværende tidspunkt havde nogen ide om hvem real ville bruge på midtbanen og derfor er prisssat alt for alt.
Vil også mene at khedira og Alonso skal koste omkring 4,5 i næste spil og at özil og de maria skal koste det samme eller deromkring som iniesta så omkring de 5,5.
Forsvarerne fra real og barca skal ikke koste under 4 mill, og Pedro skal nok koste ca. 5,5.
Laver jeg et hold ud fra følgende devise kunne se ud som følgende
mourinho 6,2
Valdez 6,2
Carvalho 4,5
Pique 4,5
iniesta 5,5
özil 5,4
Messi 8
Ronaldo 8

Dette vil give 48,3 mill til sammen og så skal man stadig ud og finde 4 spillere. på denne måde er det ikke til at få råd til mere end max 7 fra de 2 hold

martin winther bolet81.670Top 10%Top 10%Top 1%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 1%
Målsætninger for Aalborg BK Blive danmarksmester- tjek Slå italienere ud af en klubturnering- tjek Tage point på Old Trafford- tjek Overvintre på sidstepladsen UDEN at rykke ned- tjek Målsætning 2011/12 Kvalifikation til europa league

Fint indlæg, som mange sikkert er enige i. Der er ingen tvivl om at holdene ligner hinanden rigtig meget i toppen, og den vigtigste beslutning er oftest om man har valgt Messi eller Ronaldo som anfører. Det er på en måde en skam, og så dog...

Jeg synes egentlig det er ganske sjovt også at have næsten fri tøjler for spillerhandel. Det gør bare samtlige valg i spillet helt essentielle for din placering. Det bliver endnu vigtigere hvem du har valgt som anfører til runden, netop hvilken barca/real-sammensætning, som du finder mest attraktiv både økonomisk og pointmæssigt i forhold til din samlede holdsammensætning, og hvilke 4-5 spillere, som du vælger udover de to monopol-hold.

Det gør valget af spillere (fra mindre klubber) til fx bagkæden mere åben, og man kan oftest bedre ignorere den økonomiske del, som forsøger at lokke dig til at vælge så billigt som muligt. På den anden side, så er der selvfølgelig mere gevinst ved at træffe det dyre valg i andre spil, hvor økonomien har det hårdere.

Især Di Maria og Özils prissætning har betydet at det er blevet relativt nemt at stille hold, men på forhånd, kan man ikke slå fast, hvem der bliver attraktive, selvom det lå stærkt i kortene med disse to.

Ganske naturligt må Swush dog selvfølgelig til forårsæsonen netop kigge på hvilke spillere, som var de største fiduser i denne udgave, og tvinge brugerne via spillerprissætning til minimum at overveje, om det er værd at forsøge at satse på selvsamme succes-kort til næste halvsæsons spil. Dette fejlede totalt for dem i PL-forår sidste år, så det er nok godt nok med en reminder.

Prisen på målmænd er i mine øjne i dette spil noget høj. Ikke så meget angående de bedste klubbers keepere, men tværtimod med hensyn til de mindre profilerede klubbers mand på kassen. Gør endelig disse keepere billigere, og dermed mere attraktive, når man skal vælge om man vil have en Real/Barca-mand på posten eller ej. Det er en vigtig position i spillet, og valget bør gøres sværere.

<Slettet>

<Slettet bruger>

@3
Kan godt forstå, at du tænker handicap men man skal også passe på med at gøre tingene for komplicerede.
Handicappede i den måde spillet kører på nu, er at bedste spillere på de "dårligere" hold i laliga koster det samme eller deromkring som de billigste spillere fra real og barcelona.
Tag f.eks. en mand som Sergio Busquets. Han scorer måske et mål pr sæson og trækker ellers bare gule kort og han koster alligevel på den anden side af 4 mio. En fast mand med hans farlighed koster f.eks. kun 1,8 i espanyol (Raul Baena).
Folk som Guiseppe rossi, aguero og Forlan som reelt beset kan ende på samme antal mål i løbet af en sæson som villa i barca og higuain i real, havde vel også koster 1 mio mere pr. mand hvis de havde spillet i barca eller real, så på denne måde mener jeg ikke at der er behov for et eventuelt handicapsystem.
Man kan regulere det hele via prissammensætningen.

martin winther bolet81.670Top 10%Top 10%Top 1%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 1%
Målsætninger for Aalborg BK Blive danmarksmester- tjek Slå italienere ud af en klubturnering- tjek Tage point på Old Trafford- tjek Overvintre på sidstepladsen UDEN at rykke ned- tjek Målsætning 2011/12 Kvalifikation til europa league

Et handicapsystem vil være så ødelæggende for spillet. Du har allerede balancen gennem prissætningen, og tro mig, hvis du kan spotte en overraskelse, og har balls nok til at sætte dine swush-dolllarz på den, så skal du nok blive belønnet fyrsteligt. Prøv fx at satse på Osasuna eller Valencia i runde 14. Det er for ulækkert, at spillere skal kunne tjene ekstra point, hvis de formår at slår et højere rangeret hold. Espanyol ligger nummer 4 pt, men det vil næppe være noget chok, hvis de tabte til Zaragoza (nummer sjok) på udebane. Så skulle man i stedet have en "Dragon-Slayer"-MagicBONU-S til spillere, som har sejret mod mægtige FC Barcelona eller ustoppelige Real Madrid. Men dette forslag er for åndsvagt til at kunne blive indført.

Hvad de enkelte skal prissættes med, vil jeg ikke ind på. Men det er rigtigt at flere bl.a. Real Madrid spillere er sat katestrofalt for lavt.

Hvis man inden sæsonen gik i gang har studeret lidt optakt, så ville det for den menige mand ikke komme bag på nogen, at det nu engang var lagt op til Real og Barca mod resten af verden i Spanien.

Så der er meget arbejde endnu med Primera spillet, men det er dog stadig så forholdsvis nyt, at det fortsat skal ha en chance fremover.

Ved det er en meget gammel tråd, men hold da kæft forventninger til prissætninger var skudt ved siden af!! Det er godtnok svært at få de 50 mill. til at strække, der skal tages chancer, store chancer!

ja, og det er fint!

RMIR64.015BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

det er fint priserne har fået et hak opad, men efter min mening er det lige ramt 10% over målet, da det jo faktisk er svært bare at have 11 jævne stamspiller + en ok træner..

Jeg syntes ikke det er svært!

RMIR64.015BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

<Slettet>

<Slettet bruger>

Det var jo derfor jeg skrev "JEG SYNTES" - Ikk Knud!

RMIR64.015BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Det er jo også forkert, Knofler. Enten hedder det "Jeg synes ikke det er så svært", eller også hedder det "Jeg syntes ikke det var så svært".

Så Dan har RAT!

The artist formerly known as Morten Nielsen 44.610Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 1%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%
Joy to the world, The King is back!

Nå, ja. Glemte jo lige den obligatoriske :-)

The artist formerly known as Morten Nielsen 44.610Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 1%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%
Joy to the world, The King is back!

Ok du ikke synes det er svært, det må være fedt at kunne stille et hold til topplacering med det rådighedsbeløb, jeg synes det er svært.....

@13-@14 ... Du har ret i din skarpe iagttagelse omkring den fejlagtige grammatik - Godt set, og en lækker irettesættelse - Bravo :-) ... Men du har IKKE ret - Knud har ikke ret - Gu det ej så svært! - Det er sværere end tidligere, ja, men sgu ikke svært at finde et slagkraftigt hold i kombination med de 2 top-stjerner!

Jeg har f.eks. et hold med de 2 alene i front og i kombination hermed har jeg en midtbane på 5 med bl.a. 2xValencia og 2xVillarreal + X

I forsvaret har jeg 2xRealM + 1xValencia

X på midtbanen + målmand og træner er selvfølgelig ikke "top-klasse", men der kan selvfølgelig findes 3 spillere på disse pladser som bør kunne hente lidt point i de første par runder - hvorefter de formentlig skal udskiftes med andre sekundære spillere evt. sammen med en af "stjernerne" som har skuffet eller er blevet skadet!

PUNKTUM - Det er ikke svært!

RMIR64.015BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Husk at de spillere du køber gerne skal på banen for at optjene point ;-)

Spillerne jeg nævner ovenfor er på banen fra start! - Men JA, det er sågu da blevet sværere men ikke kun pga. at man er nødt til at have Messe & Ronaldo på sit hold - udfordringen er naturligvis endnu større fordi man formentlig derudover OGSÅ er nødt til at have både Pedro og Özil på, og SÅ ser det svært ud at finde de resterende 8 spillere ...

Det som omvendt er stort set umuligt, det er at finde et hold UDEN Messi/Ronaldo som har nogensom helst chance for at hente point a la de 2! - Hvis man ser bort fra de 2, er der jo frit valg på alle hylder - men uanset hvilken kvalitet man kan finde, vil de ikke kunne opnå point a la Messi/Ronaldo!!!!

Hold KÆFT hvor er jeg KLOG!!!

RMIR64.015BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Det er præcis humlen at man er tvunget til at bruge de 10.5 mill. på enten Messi eller Ronaldo for at have en chance for at være med i toppen. Sagen er så herefter at det bare ikke er nok at have en god spiller i en af de førnævnte, du er også nød til at have et par relativ gode derudover, hvilket gør at der ikke er mange tilbage.

Med de spillerpriser der er i foråret, og de beløb en god spiller koster, ser jeg den bedste chance i at spekulere i ovenstående, for så at vælge nogle helt billige spillere der med sikkerhed ikke spiller, da de kun giver 5.000 minus når de nu ikke spiller.

Du er utvivlsomt meget klog RMIR, og satser på at dine 5 hold ikke skyldes at du vil være sikker på at have 1 tophold, men for at have 5 tophold, det kan man jo lige så godt når det er så nemt at stille et godt hold :-)

God kamp, og held og lykke :-)

Tak skal du have og i lige måde :-)

Men måske jeg trods alt misforstod noget ... Du nævner at din købsgrænse er på 50 mio. kr. så kan jeg bedre forstå dine problemer. Få dig et Guldkort, så kan du handle for 60 mio. kr. Det gør det lidt nemmere!

RMIR64.015BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Da jeg læste dit indlæg troede jeg du tog pis på mig! Efter at have læst lidt på holdet.dk, kan jeg se at dette udløses efter 3 tilmeldte hold :-)

De er sku smarte på holdet.dk, altså at sætte spillerpriser så højt at mange føler sig tvunget til at starte ud med de 60 mill. for at være med!

Vi er en gruppe der spiller sammen, så synes næsten det er tarveligt at benytte mig af den mulighed, men fristende er det godtnok, for uha som det kunne være godt!

Er sq egentlig stadig i tvivl om du tager pis på mig :-)

Det er jo også sådan at alle med guldkort gratis har Søren Berg med på deres hold og det er sgu ikke i alle spil det er en succes.

Glæder mig lidt til at se nogen af de andre hold, jeg har 5 hold hvoraf de begge er med på 3 af holdene, men at sige det er let er måske nok lige at stremme den

God kamp

Bennedbæk226.420Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Hvor står det med guldkort henne?

Mutolol7.435Valideret KontoPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 1%
Citat fra TERRY BRADSHAW: Confidence doesn't come out of nowhere. It's a result of something... hours and days and weeks and years of constant work and dedication

Yes, det ER en udfordring ...meeeeen, til gengæld er forsvarsspillerne jo svine-billige, og der er også masser af prisgunstige fund på midtbanen.

I forhold til tidligere er det da også spændende og udfordrende at man nu pludselig er nødt til at forholde sig til om der kan ligge kvaliteter i spillere fra Sporting Gion, Hercules, Almeria og Osasuna ... tidligere så man jo helt væk fra alle andre hold end Barca, RealM, Valencia og Villarreal ... Da hed det 3-4 spillere fra hver af Barca og RealM og så 3-4 tillægsspillere fra Valencia og Villarreal.

Nu graver vi dybere, og blot som et eksempel har jeg gravet en Igor Martinez Caseras frem til en plads på midtbanen - 1,7 mio. kr. ... og han bliver til det rene GULD!

RMIR64.015BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

ja, hvor står det med guldkortet henne?

Der står ikke noget om Guldkortet. Det er bare sådan et ekstra loyalitets-plus som man får tilbudt efter man har gjort sig fortjent til det!

RMIR64.015BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Mht Guldkortet:
Kan se at der mangler indbetalinger for år 2014.....
Stram op drenge og pige.......
At tænke sig..... Måske bliver Guldkortet det rigtige kort at have...... Mere end nogensinde :-)
Go weekend :-)

John Andersen30.780Top 10%Top 1%PræmievinderTop 1%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 1%Top 1%Top 10%PræmievinderValideret Konto
YNWA... Come on Liverpool <3

kom så søren berg

Er Baba stadig skadet....?