Forum

Andre der har fået minus 90.000 sprintpoint for Bauhaus idag selvom han burde have fået +point?


Samme her

Han har desværre fået fratrukket 50 sprint point på bagkant, pga. et eller andet set på VAR.

Men en hård straf, for ejere i denne runde af nogle point han delvist har skaffet i tidligere runder

Det er en klar fejl, det har intet med etapens udfald at gøre, men bliver fratrukket SAMLET.

På den officielle side https://www.letour.fr/en/-rankings/stage-4 står under "Points" at Bauhaus fik 20 p. på etapen. Straffen på de 50 p. fratrækkes hans samlede pointtal, og har således intet at gøre med etaperesultatet. Så jeg vil give Cassoer ret: 150.000 retur til Bauhaus, tak (ja, jeg har ham på mit hold i dag). Og det samme må gøre sig gældende for Skjeldmose forleden (som jeg ikke havde :))

De -50 point er en straf der er uddelt for en forseelse på etapen, derfor er det korrekt at der fratrækkes 150.000 efter etapen (3.000 pr. strafpoint).

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Det fremgår ingen steder af etaperesultatet, men er korrekt i den samlede pointkonkurrence.

Det er underordnet. I reglerne for Tourspillet står der at der gives kr. 3.000 pr. Spurt- og bjergpoint. Der står ikke noget om at det skal være under etapen.

-50 x 3.000 = -150.000,-

Vi har set det samme ske tidligere år, når der bliver uddelt minuspoint, så proceduren er klar.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Ud fra det du siger, så skal den jo så gå i nul i dag og i nul i går. Hvilket giver -150.000

@ #8

Jeg har ikke mere at sige om emnet. Op på hesten igen, der kommer en ny etape i morgen ;-)

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker