Forum

OBS! Dette debatindlæg er primært målrettet SWUSH, men er naturligvis åbent for kommentarer, hvis andre har inputs til sagen.

DISCLAIMER: Jeg har selv guldhold i håndbold manager, men vil forsøge at forholde mig så objektivt til sagen som muligt.

Jeg opretter dette debatindlæg i kølvandet på den heftige debat omkring tildeling af assists i det igangværende håndbold VM for herrer. Jeg erkender fuldt præmissen om, at SWUSH foretager deres pointdeling på baggrund af IHF/EHF’s rapporter. Jeg har dog, som så mange andre, bidt mærke i en relativt skæv tildeling af assist afhængigt af dommere, venue etc. og ønsker at høre jeres ’take’ på denne debat/udfordring. Derfor har jeg følgende spørgsmål (til SWUSH):

1. Er det jeres vurdering, at IHF/EHF’s tildeling af assist er objektiv og dermed 100% forankret i assist-
definitionen i håndboldsportens regelsæt, som vi amatører måske ikke er fuldstændig bekendt med?
2. Hvis i har samme holdning, som mange af os amatører der kommenterer på disse debatindlæg, at tildeling af
assist til dette håndbold VM er subjektivt præget, har i så overvejelser om, om pointtildelingen i jeres manager-
spil bør justeres fremover?
a. En idé til hvordan man kunne arrangere pointene kunne være, at spillere modtager point baseret
på deres relative bidrag af assist i en pågældende kamp. Man må gå ud fra, at dommerne er
konsekvente med assist-tildeling inden for hver enkelt kamp, hvorfor en relativ pointtildeling
kunne give mening.

Beklager mit lange indlæg, men jeg håber at i har tid til at besvare dette opslag. Mit indtryk er, at alle ønsker et fair manager-spil, hvor vurdering af hvilke dommere der dømmer en specifik kamp, ikke skal være en faktor, når managerholdene sættes.

Kom så DK!


Fint indlæg..

Det er en gammel problemstilling, og man kan sige, at hvis ikk man kan acceptere den tilfældighed, der er i tildeling af assists i håndboldspillene, så kan man jo bare lade være at deltage.

Problemet opstår jo der, hvor Swush vælger at inkludere assists i pointtildelingen vel vidende, at tildelingen af dem er tilfældig. Det har man i hvert fald vist i en årrække. Man beder derfor om at blive tæppebombet med spørgsmål/klager. Man får et upopulært spil, og når man så ikk gider gøre noget ved det eller i det mindste melde klare beslutninger ud, så virker det som skrevet i en anden tråd arrogant. Det er dumt og amatøragtigt.

Drop dog assists i håndboldspil - så er den skid slået.

En relativ fordeling af assists tror jeg ikke vil være nemt at implementere, da det ikke er en statistik, du får fra dataleverandører.

I det hele taget er assists et mærkeligt begreb at belønne i et håndboldspil, som bygger på en sport, hvor spilsystemer er en indgroet ting og hvor flere spillere ofte har del i en scoring. Man belønner i spillet bare kun den, der har næstsidste hånd på bolden.

Det samme gælder jo så i øvrigt også målscoreren….

Et svært spil at lave et godt pointsystem til.

Man kunne også give points efter spilletid, antal mål af holdet osv.. ville også afspejle lidt om spillerens bidrag til et resultat.

Jeg har selv skåret kraftigt ned på mine brugeres deltagelse herinde. Primært pga. Swush. Kun brugt til hygge for mit vedkommende nu :)

1 assist Luc Steins Holland ???
Så drop de assist når der sidder nogle der laver rapporter der ikke passer. :(

Jeg tror måske at min kommentar er tolket negativt. Min holdning er egentlig rimelig neutral, men selve assist-aspektet synes jeg er en super fed del af spillet. Jeg er nok bare blevet smittet af de verserende diskussioner her på siden, som giver anledning til forvirring. Så jeg efterspørger bare at høre fra SWUSH hvad deres holdning er, og om de mener at de tilordnede assists i IHF's rapporter er retvisende.

Men jeg er helt enig.... det er en balance, og det er snvært sport at lave managerspil basere tpå baggrund af, da alting går så hurtigt. Men det er jo også charmen. Man kan åbenbart ikke få det hele. :)

Hej

Det er selvfølgelig ærgerligt, hvis man ikke mener at de officielle kamprapporter afspejler hvad der er sket i kampene. Vi kan også nogle gange undre os over de assists der uddeles, men det ændrer ikke på, at det er den officielle udmelding, som vi er nødt til at følge, hvis vi ønsker at have assists med i spillet. Og det gør vi!

På trods af at IHF - og for den sags skyld EHF - stadig kan blive bedre til at uddele assists, så mener vi det giver noget til håndbold-spillene at have assists med.

Det er en præmis for spillet at kampene opdateres på baggrund af de officielle kamprapporter. Vi er ikke åbne for at gå imod dem, da der så potentielt er mange situationer der kan diskuteres - ikke mindst mht. assists.

Mvh. Christian

@4 Hvad er det lige præcis at assist giver til spillet når de gives i øst og vest? Det er jo ikke assists som i Ishockey eller Fodbold men en ren subjektive vurderinger, som variere med enorm differens fra hal til hal, så hvor i ligger værdien?

I har jo fjernet brændt kontra, brændt tomt mål og brændt straffe som måske ville give endnu mere "værdi" og ikke er subjektive i samme grad - så en uddybende forklaring på værdi begrebet ville være værdsat..

FrederikGuldbaek4.685Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 1%Top 10%
RMIR er ikke "ekspert"

Hej Christian,

Tak for svar. Angående rapporterne så er jeg enig i, at I naturligvis bør følge de officielle forbunds rapporter. Alternativet vil være meget tidskrævende og formentlige være forbundet med mere usikkerhed. Mit forslag var heller ikke at gå imod dem, men at benytte rapporten til at lave en fair neutral fordeling. Men jeg kan godt se, at det måske heller ikke er super optimalt.

Har I dog en idé til, om der kan være begået en fejl i registreringen af assist i f.eks. Kap Verde's kamp mod Uruguay? Kap Verde har 4 assist på 33 scoringer, Uruguay har 15 på 25 scoringer. Og det er vel og mærke selvom Kap Verde har 16 6m scoringer og 4 fast-break. I de fleste andre kampe, synes jeg at tildelte assists er relativt retvisende, men det virker unægteligt som om, at der er sket en fejl ved den specifikke nævnte kamp.

Igen vil jeg gerne pointere, at jeg ikke synes man skal droppe assists som en del af spillet, da det er en fed måde at belønne kreative spillere med overblik som måske ikke kaster straffe eller har en tordenhammer fra 9m.

Mvh

Synes det er en omgang bla bla bla ... det har længe længe været helt indlysende at de assists gives som vinden blæser - og det har været til evig frustration. Hvis ikke man kan eller vil basere assist (og mål) på korrekt grundlag - altså rette hvis den er gal, så skal man selvfølgelig droppe dem!

Helt frisk fra fad ser jeg at den netop afsluttede Island kamp nu er rapporteret - formodentlig en slå fejl - som vi jo så må se passere - Elisson står noteret for 0 Assists ... jeg så ikke kampen færdig, og talte ikke hvormange han nåede at lave i alt- kommentatoren sagde allerede i 1 halvleg at han rundede 5 mål og 6 assists.

Held og lykke ...

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Vi skal ha Assist i Cykelrytterspillene
Det ligger helt fast..!!

Vulpius7.045Valideret KontoPræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 1%Sølvbæger
Jack is back.

Så havde Van Aert nok lavede et par mio mere i TDF spillet

Bennedbæk226.250Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Så fik Danmark igen igen en storsejr.. og efter kampen fik jeg igen igen bekræftet en gammel begrænsning som jeg har. Nikolaj Jacobsen blev interviewet lige efter kampen - men da han havde en meget tydelig bums lige til venstre for næsen, så hørte jeg intet af hvad den gode mand sagde!

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Har du en liste over dine begrænsninger, nye som gamle, du vil dele?

Puha det bliver vist et langt svar i så fald

Bennedbæk226.250Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Vil da gerne bekende lidt ... Jeg er ikke altid så tolerant og rummelig! Jeg kan være tilbøjelig til at skære alle over en kam (jyder er let bøvede - muslimer er banditter - grønlændere er fulde) - ikke så tit glad for andre folks børn (for mange curling forældre og elendigt opdragede børn) - svært ved at se at der for alvor er lavet god musik de sidste 30 år. Tja ... deromkring. Nå jow, så har jeg det med at sige ting uden omsvøb - lidt som ham her : https://www.radio4.dk/pro-gram/palle-fra-kalundborg/-?gid=47067&title=palle-om--afskaffelse-af-store-beded-ag

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Jeg hørte lidt af en podkast (indtil jeg faldt i søvn ) . En time om manager håndbold det burde vist kunne klares på 20-30 min . Der blev sagt at Ass. blev givet i østVest specielt ved VM (IHF) . Man burde måske give lidt mere for sejre . Hold som Frankrig og Spanien har ikke ret mange spillere der laver 8-10 mål. Det er trods alt en holdsport og det gælder her i spillet mere om at finde Max van Geils fra Luxenburg .

stig markvardsen3.175PræmievinderTop 10%Valideret KontoTop 10%Top 1%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Sol Campbell: "I always dreamed of winning the league at White Hart Lane. So I left and joined Arsenal."

RMIR er ordet begrænsninger ikke nået til Sjælland endnu?? For du kender tydeligt ikke betydningen af ordet😂😂

Johnny H10.960Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 1%PræmievinderTop 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%
Hvor svært kan det være??

RMIR er ordet begrænsninger ikke nået til Sjælland endnu?? For du kender tydeligt ikke betydningen af ordet😂😂

Johnny H10.960Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 1%PræmievinderTop 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%
Hvor svært kan det være??

Mikkel Hansen er ikke blevet noteret for brændt straffe. Retter I?

Hvor i reglerne står der noget om brændt straffe!
Læser du?

Bennedbæk226.250Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

nr. 15 og 16:

Det forhold du korrekt påpeger, skyldes bemeldte persons sproglige begrænsninger.
Det forklarer også at han er så stinkende til Wordfeud.

Mikkel har lavet 4 mål.
1-0 målet, skud udefra, ripost og straffemål. Noteret for 3. I stedet får han serveret en latterlig -40.000 for at stå stille

Det er så absurd, IHF har givet Kirkeløkke 2 mål i første halvleg, som hhv. Mikkel og Pytlick har scoret.. kirkeløkke har jo slet ikke scoret 🙄 De har skrevet, Mikkel brænder og Kirkeløkke følger op med scoring. Det er helt forrykt!!

Det er grotesk. Det her spil magter jeg ikke.

Det er helt håbløst idag. Flere spillere i begge kampe, som ikke får mål krediteret

Odriazol eller hvad han hedder har fået frataget mål i rapporten 🤣

Det blev ødelagt allerede i første runde da de med en kort melding sagde at kamprapporten står ved magt selvom man ved der er fejl i. Om ikke andet kunne man vel for helvede sørge for at notere de rigtige målscorere - det fravalgte de så allerede i runde 1 - så bare glem alt om korrektioner nu.

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Det er bare alt alt for ringe. Det er jo ikke kun i det her spil folk kan have tabt på det. Synes det er rigtig dårlig stil. Uprofessionelt.

I tager fejl og brokker jer alt for meget.

Der er ikke et eneste mål, der er forkert registreret under slutrunden. Det kan godt være, at der er nogle tidspunkter, der ikke er korrekte, men samlede antal mål passer for hver kamp.

Assist bliver også delt korrekt ud. Det eneste problem er, at definitionen i håndbold er lidt flyvsk, og derfor er der forskel mellem kampene, hvor mange der bliver tildelt.

Det har dog været tydeligt, hvilke hold og kampe, hvor der bliver delt mange assist ud, så det kan man jo tage højde for i spillet. Det har været tydeligt at de store hold og spillere, Sagosen, Hansen, Lekai, Gidsel osv. er blevet tildelt flere assist end bagspillerne fra de mindre hold.

Men det er ikke noget, der er ødelæggende for dette spil.

Please. Stop stop stop. Hansen lavede 5 i går. End of story.

Hvor er Henrik007..!??

Vulpius7.045Valideret KontoPræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 1%Sølvbæger
Jack is back.

Jeg er hans værge..Og han er gået fra sit bosted.

Tror han hænger ud sammen med RMIR.

Vulpius7.045Valideret KontoPræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 1%Sølvbæger
Jack is back.

Jeg har lige set kampen igen, da jeg havde oddset Mikkel Hansen til at lave mere end 4.5 mål. Mikkel Hansen laver 4 mål.

Hvis det ifølge jeres sølvpapirshat-teori skulle være forkert: Hvordan tror i så, at Danske Spil udbetaler gevinster? Efter virkeligheden eller efter et IHF-dokument med fiktive tal?

Mikkel Hansen scorer
1. 34 sekunder
2. 13.30 - ripost
3. 17.21 - skud udefra
4. 28.16 - straffe
5. Underhånd 35.39

Så har du ikke set godt nok efter:-) tv2play. Se ovenstående:-) Der er ingen tvivl:-) du er blevet snydt på odds.

Og Dika Mem scorede 5 mål i første kamp ... men fejl blev ikke rettet i rapporten - og da heller ikke her. Så du kan glemme at arrangøren ændrer Mikkels mål med mindre rapporten bliver ændret inden næste runde. End og story - og er det tilfredsstillende- nej - det er sløvt og amatøragtigt.

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Vi vil ha Assist: I Golf spillet..
Det ligger helt stramt..!

Vulpius7.045Valideret KontoPræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 1%Sølvbæger
Jack is back.

Synes det er mere relevant at droppe golf og F1 som ikke interessere en kæft alligevel ... så kunne de i stedet bruge kræfterne på at kunne levere gode spil med korrekte mål og assists mv.

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Er du blevet selvvalgt talsmand for alle RMIR?? Storhedsvanvid??

Johnny H10.960Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 1%PræmievinderTop 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%
Hvor svært kan det være??

Nej, blot en provokatør, som ønsker os alle det bedste - En person, som sætter kolorit på dette ellers kedelige Forum - Tak RMIR!!!

  1. 36 Hvad er der nu igen med dig, bette nordjyde ven? Du ved da udmærket godt at der findes min kvalificerede, velfungerende og logiske vurdering og konklusion til ting - og så findes der den modsatte og forkerte og savlende sindssyge vurdering!

Kom nu ind i kampen - eller du kommer over knæet!

  1. 37 Godt set - og yes, "provocateur" er mit mellemnavn.

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Sjovt nok så skriver dig og din nylig fundne ven på samme måde med bindestreg🤔 Har i været på samme aktiveringskursus?

Johnny H10.960Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 1%PræmievinderTop 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%
Hvor svært kan det være??

Godt spottet, Sherlock! Og se så og kom ud og fodre de grise igen.

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

I øvrigt tænker jeg ikke at du vil have 125 kg nordjysk dynamit liggende over knæet. Jeg er ikke lige så nem at håndtere, som din lolitadukke.

Forny dig nu lidt RMIR. Den med grisene er hørt siden 2012……

Johnny H10.960Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 1%PræmievinderTop 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%
Hvor svært kan det være??

Er det en god idé at udvide Managerspillets sidste runde med yderligere fire hold?
Nu her klokken 16 kender jeg selvfølgelig ikke andres hold, men da der kun er fire lande, der spiller om medaljer, må mange managerhold være mere eller mindre ens. Man kunne vel sagtens have landene, der spiller om placeringerne fem til otte, med i finalerunden. Det vil da kunne give flere forskellige muligheder, og dermed større spredning i spillet.
Mange har sikkert Hansen, Pytlick, Gidsel, Landin osv., og så er der ikke mange muligheder tilbage, da de fleste penge er brugt på de nævnte fire spillere.

Bare nej. Det SKAL være en fordel at man har fundet de 4 semifinalehold. Det vil udvande hele ideen i et knock out fase spil hvis alle mulige lorte lande er med helt til sidst. Selv bronzekampen burde faktisk ikke være med, burde den heller ikke i fodbold slutrunderne. I CL er den jo ikke med (findes ikke), af den årsag at ingen hold med respekt for sig selv alligevel gider spille om bronze.

Nr 41: Jeres fine dialog giver anledning til nogle spørgsmål, som jeg er sikker på mange følgere PT sidder og tumler med, men nu stiller jeg dem:

Vejer Nordjyske grise virkelig 125 kg?

Hvor meget vejer en Sjællandsk Lolitadukke egentlig? (tænker det afhænger af hvor vidt den er delvist eller helt fyldt op). Håndteringen afhænger jo også af hvor fremskreden RMIR's gigt i hænderne er.

Har RMIR, som i 2021 jo kom på nedsat social ydelse grundet hændelsen på plejehjemmet, overhovedet råd til en ny, eller er hans købt på DBA?

  1. 44

Må jeg være fri - lolitadukke er so last year. Den oppustelige kneppe ged er hot igen - og min er stadig i fin forfatning.

Det med vægt på nordjyske grise ved jeg intet om - spørg ham den let fornærmede ærke nordjyde.

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

  1. 44

Må jeg være fri - lolitadukke er so last year. Den oppustelige kneppe ged er hot igen - og min er stadig i fin forfatning.

Det med vægt på nordjyske grise ved jeg intet om - spørg ham den let fornærmede ærke nordjyde.

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name