Forum

Swush har åbenbart besluttet sig for at slette alle grupper fra den ene dag til den anden og starte miniligaer op, men jeg har brugt mange år på at lave forskellige gruppe med forskelle interesser
Venner/familie, sport, tipsklubber, ishockey på den svenske side og et par andre forskellige grupper :-)

Nu skal man invitere enkeltvis ind til en miniliga blandt ens venner eller tidligere gruppespilsdeltager og det er rimelig uoverskueligt, forhen sendte man bare en indbydelse afsted i den gruppe man ville lave puljen i, det var hunderede gange nemmere med tanke på jeg har nogen grupper med lidt over 100 deltager jeg spiller imod

Nu dropper jeg så fodbold spillerne og miniligaer i efteråret og koncentrer mig om NFL-Giro og Vuelta miniligaer

Bennedbæk226.240Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Ja, det er ikke særlig elegant gjort.

Jeg tror min Hån, spot & spe gruppe talte over 500 medlemmer, som nu er spredt for alle vinde.

En lille trøst er at det nye system gemmer arkiv over hvem der har deltaget sidst inden for hver sportsgren, således at jeg f.eks til næste års golfsæson automatisk kan invitere de 136 der har deltaget i HSOS-golf puljen i år, o.s.v.

Men den samlede database over medlemmer på gruppeniveau er tilsyneladende væk.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Så må du lige huske mig og Kingo til næste år Thomas
Golf siger os ikke meget i virkeligheden men spillet herinde er vi fan af :-)

Men så vil det være sådan at skulle du invitere de godt 500 medlemmer til en PL miniliga så er det enkeltvis i stedet for en fælles, det er sgu da håbløst

Bennedbæk226.240Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Ja, det er ikke så smart, for mange af medlemmerne min gruppe har været med i op imod 20 år, og springer jo nogle år over. Men får jo en reminder af mig hvergang der starter et spil op, og bliver derved genaktiveret.

Rent forretningsmæssigt går Swush nu glip af de gamle spillere som jeg samler op ad den vej, og som lige får lyst til at spille en gang F1, Golf, Ishockey, Giro, Tour, Vuelta, EM, VM eller hvad jeg nu lige arrangerer.

Og jeg tænker at der er mange af den slags grupper der nu bliver opløst, så alt i alt er det vel det man kalder en lose-lose situation..

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Tror sgu vi er meget enige her, så har vi også prøvet det :-)

Forsat god tour

Bennedbæk226.240Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

;-) Lige over Benned

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Hej med jer,

Jeg kan godt forstå det kan være irriterende når vi laver om, specielt i noget så grundlæggende som grupper. Vi tog beslutningen efter flere års debatteren frem og tilbage, fordi:

1) Koncepterne grupper, gruppespil/puljer simpelthen var for svære at forstå for rigtigt mange brugere, særligt fordi de konceptuelt minder om hinanden.
2) Grupperne blev reelt ikke brugt til andet end at have en liste over deltagere man kunne invitere fra, og forum i meget begrænset omfang.
3) Grupper kan gøre det sværere at oprette en miniliga, da man ikke bare skal forholde sig til miniligaens navn og indstillinger, men også gruppens.

For at invitere til mini-ligaer har man nu 3 muligheder:

1) Invitér alle brugere fra en eller flere tidligere mini-ligaer.
2) Invitér venner fra vennelisten.
3) Invitér ved at dele et link, f.eks. på Facebook, E-mail, o.lign.

I det tilfælde det drejer sig om at have muligheden for at invitere brugere fra gruppen som evt. springer spil over, kunne en mulighed være at tilføje dem til jeres vennelister? Jeg kan godt manuelt indlæse gruppe-brugerne i jeres venneliste hvis i skulle ønske det.

Mvh,
Micael - Udvikler, Swush.com

Hej Michael,

Tak fordi du tager dig til til at svare os her ifht. vores bekymringer.

Jeg er helt enig i bevæggrundene for at ændre konceptet. Det var helt fra starten ikke nemt at forstå forskellen på grupper og puljer, så det er nok ikke så skidt endda.

Min eneste ærgrelse er netop at hundredevis af kontakter går tabt.
Jeg vil nødigt have læst hele gruppelisten ind på vennelisten, men tak for tilbuddet, det er generøst. Ville det måske være muligt istedet at oprette en "falsk liga" hvor alle kontakterne fra gruppen blev lagt over? (for så kan jeg fremover invitere fra den).

Bedste hilsener
Thomas

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Hej Thomas,

Det kan godt være det kan lade sig gøre med en falsk liga til jer, jeg vender den lige på kontoret og skriver igen mandag, vi skal i al fald lige sikre at det ikke giver problemer. No promises.

"Ligaen" vil i så fald tilhøre et bestemt spil, så hen over tid vil den ryge længere og længere ned på listen for til sidst måske at udgå, og der kan ikke komme nye med i den (da spillet på et tidspunkt bliver lukket).

Et lille nysgerrigt spm. - hvorfor ønsker du dem ikke ind på vennelisten?

Du skriver man kan invitere alle fra tidligere puljespil, men som jeg ser det skal gøres enkeltvis
og hvad står der i den invitation de modtager for jeg kan ikke skrive nogen tekst

Bennedbæk226.240Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Og skulle man så have 500 venner som du anbefaler skal de stadig inviteret enkeltvis og man skal sortere hvem man vil have med i hver enkelt pulje

Bennedbæk226.240Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

OK, tak

Ifht. venneliste-idéen, nok mest fordi jeg ikke kender konsekvenserne, og er bange for at blive flooded af notifikationer ;-)

Det er vel også et GDPR issue, da alle disse kontakter ikke selv har bedt om at blive venner, men blot meldt sig ind i en gruppe..

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Hej Thomas,

Ja hvis i er venner kan de også invitere dig til gruppespil, det skal jo nok være fordi i er venner, om ikke andet så på Facebook-niveau-venner, og jo det ville på en eller anden måde kræve en accept fra dem, så jeg var nok lidt for hurtig der. Hvorvidt der skulle være noget issue med at sende dem en invitation, tror jeg ikke - de har jo accepteret gruppemedlemsskab oprindeligt, men vi kan lige tage det op.

Hej Bennebæk,

Vi tager lige emnet op på kontoret mandag, men det kunne nok hjælpe en del hvis man med et klik kunne invitere alle fra en gammel liga.

Det er ikke muligt at sende en besked med lige nu - dels fordi vi gerne ville have at man kunne sende en invitation afsted med ét klik, og dels fordi vi forestillede os at man ville benytte Beskrivelse på miniligaen til at forklare hvad den gik ud på, som de inviterede så ville se når de klikker på invitationen.

Hej med jer,

Vi kommer i dag til at tilføje muligheden for at invitere alle deltagere fra et, eller flere, tidligere gruppespil med ét klik pr. gruppespil.

Det er muligt at en tilsvarende funktion også kommer for venner, men nok ikke i dag.

Mange tak

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Har prøvet at sende et par spørgsmål afsted via kontakt men ikke rigtig fået noget svar, så næste spørgsmål stiller jeg herinde.

Kan man nu ikke oprettet en miniliga pulje eller cup hvor man spiller fra runde 10 i f.eks Giroen og det er kun point fremad rettet der tæller?
det har man da kunne gøre før syntes jeg at kunne huske

Bennedbæk226.240Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

@ #16

Godt spørgsmål, - får vi et svar på det Swush?

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Tror bare de har givet op og indset at miniligaer ikke fungere og at vi snart får vores grupper tilbage hvor det hele var meget mere overskueligt, de ønsker i hvert fald ikke at svare på spørgsmål om miniliga mere

Ny miniliga mit i et spil?
Invitere til miniligaen mere end en gang?
Ny linie så det ikke bare er ud i en lang kører når man skriver i det de kalder debat?

Har vist sendt et spørgmål mere men det kan jeg ikke huske nu

Bennedbæk226.240Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark