Forum

Pedri skal da ikke noteres for et selvmål, når det er den spanske målmand, der rammer bolden med foden inden den går i mål???


Han snitter den bare, så jeg vil sige den er god nok.

Men har Kroatien ikke skiftet ud 4 gange?

Hvis han snitter den, er det da stadig en berøring og målmanden Unai Simon burde blive noteret for selvmålet og ikke Pedri.

Det samme tænker jeg.

Det er helt tydeligt at Simon rammer bolden.

I mener altså at hvis en angriber skyder på mål indenfor rammen og bolden rammer keeperen eller han får hånden på, så skal målet takseres som et selvmål af keeperen ?

Sådan Kenneth, det var lige præis det jeg tænkte :-)

Bennedbæk226.250Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Steffen: Men har Kroatien ikke skiftet ud 4 gange?

Jo det har de, 3 x med een spiller og 1x med 2. Det er faktisk ikke lovligt da reglerne er således: Under kampene må de forskellige hold lave fem udskiftninger i løbet af tre spilstop (pausen tæller ikke). Går en kamp i forlænget spilletid, får holdene en ekstra udskiftning at gøre brug af og dermed også et fjerde spilstop at lave udskiftninger i.

Der er lavet 4 spillestop.

At bryde reglen ved jeg ikke om har betydning - men plejer at betyde man taber 3-0.

TN15.065PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%
...

Var den ene udskiftning ikke i pausen?

Da den ene udskiftning var i pausen tæller den ikke med som et spilstop!
Derfor må de gerne lave udskrifterne som de gør på 3 spilstop.

Ja det er rigtigt. Det var selvfølgelig i pausen det ene.

TN15.065PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%
...

Det var der vist ikke nogen der sagde, Kenneth Mathiasen.