Forum

Hej
Er der nogen der kan fortælle mig, hvor jeg finder reglerne for Cuppen?
Jeg undrer mig over hvilke hold der går videre.
I tidligere spil har jeg ikke været i nærheden af noget, men i VueltaCuppen havde mit bedste hold kun et nederlag (27point) og gik ikke videre alligevel.
Nu kan jeg så se, at der er hold i semifinalen, som er gået videre med 24 point (2 nederlag).
Så - er det fordi man spiller i puljer, eller hvordan er det her minispil skruet sammen?
Håber nogen kan forklare eller henvise til regler (jeg kan nemlig ikke selv finde dem).


Cuppen er vist stadig i Beta, men jeg kan da prøve at forklare den:

De første mange runder er en kvalifikationsfase. I denne periode optjenes de point du nævner - altså 3 point pr. sejr.

Efter kvalifikationsfasen går kun de 1024 bedst placerede videre. Hvis der er flere der ligger lige på 1024-pladsen, så bruges de førnævnte point til at afgøre hvem der går videre og hvem der skæres fra.

Herefter er det vind og forsvind kampe - d.v.s. man skal vinde hver kamp for at gå videre. På dette tidspunkt er de førnævnte point altså ligegyldige.

Håber det giver mening for dig.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker