Forum

Er det bare mig eller synes i andre ikke også at der er alt for mange, der ikke hører til i kat. 1 i år? Det er lidt synd at så mange af de næstbedste slet ikke kommer i spil. Samtidig er der også voldsomt mange i kat. 3!


Enig

kimzeutner@live.dk20.665Top 10%Top 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Hej venner. Jeg er en TDF tosse af rang. Spiller kun dette ene spil om året. Hvert år tror jeg at jeg kan knække koden og vinde spillet. MEN MEN MEN det er desværre ikke lykkes endnu. Hilsen Kim

Også helt enig, og det har også været tilfældet i flere andre spil som ex. Giroen i år, hvor der i hvert fald på papiret inden start kun var 3 reelle kandidater i kategori 1 (Remco, Roglic og Mads P) mens mange gode folk aldrig havde en chance som kategorierne var opdelt, med mindre man udelukkende satsede på at de andre ville udgå.

Løsningen er dog heller ikke altid bare at rykke nogle ned i kategori 2, da mange så alternativt bare ville blive for oplagte der.

En bedre løsning ville derimod være at opdele i 5 kategorier i stedet for 4, så man kan sikre større intern jævnbyrdighed i grupperne, og så kunne man jo i kategori 1
nøjedes med at indkludere de 4-5 absolutte top ryttere, og så kun skulle vælge en af dem i den kategori mens resten fra den nuværende kategori 1 kunne blive en ny kategorit 2 evt sammen med lidt flere fra den nuværende kategori 2, så man kunne vælge 2 i hver af kategori 2 og 3 fremover.

Man kunne også droppe kategorier, og i stedet bare give rytterne en værdi, ligesom i tourspillet.

Du er inde på noget af det helt rigtige.

I så fald ville man også komme suveræniteten ved pop %’erne til livs, da de ikke længere er ødelæggende for spillet i en flydende kontrkst, hvor alle ryttere har forskellige værdier og kan sammensættes i nærmest uendelige kombinationer. Det samtidigt med, at de uden tid til research eller nødvendige viden kan læne sig op af %’erne, men på en mindre ødelæggende måde.

Jeg har spillet spillet uden udskiftninger i snart 30 år. Drømmeholdet uden udskiftninger havde også rytterpriser den gang og det var bare meget mere spændende.

Jeg ser kun win, win, win for alle! Nybegynder, superbrugere, og selvfølgelig Swush.

God idé at laver priser i manager i stedet for kategorier! 👍

Nu er spillet startet. Er I så stadig uenig i at kat. 1 efterlader en masse ryttere, som ikke kommer i spil?
Carapaz
Mas
Pidcock
Alaphilippe
O'Connor
van der Poel
Hvem kunne finde på at vælge dem? 🤷‍♂️

Ja ja, bare modbevis mig når Pidcock vinder. 😊

Ja hvis nogen af dem der var i kat2? Uden tvivl.