Forum

Det er lige før man kan sætte et basishold, bestående af udelukkende Danske ryttere, og ende i top 15% blandt basishold. Det kunne være god spas, eller

Du skal afgive din stemme før du kan kommentere

Stemte: Sjov ide, men det ender ikke i top 15% blandt basishold

Det er jo teknisk muligt at sætte et hold udelukkende bestående af danskere, da der pt - tirsdag 20. juni 2023 - er hele 13 danskere i spillet - måske vil der komme flere? Eller måske vil nogle af dem alligevel ikke blive udtaget?

Jeg anser 3 danskere som rigtigt gode fiduser: Det er:

1. Vingegaard
2. Mads P.
3. Skjelmose

Det er fordi jeg forventer, at Vingegaard vinder touren, at Mads P. måske kan vinde pointtrøjen, eller i hvert fald gå i top 5 i den konkurrence - samt at Skjelmose går i top-5 i klassementet - og med lidt held kan køre nogle dage i ungdomstrøjen, som jeg dog forventer at Pogacar vinder. Disse 3 ryttere vil altså score masser af points via deres placeringer i klassementet, pointkonkurrencen, bjergkonkurrencen og ungdomskonkurrencen.

De 3 nævnte danskere ovenfor koster 30 mio kr. tilsammen - og man har altså 20 mio tilbage til de resterende 5 ryttere, hvilket giver en gennemsnitspris på 4 mio kr., hvilket sagtens kan lade sig gøre, da vi har hele 8 ryttere, som koster mellem 3 og 5 mio kr. ☺ Kun Kragh med 6,5 og Cort med 7 koster mere end 5 mio af de resterende 10 danskere.

Derimod har jeg desværre mindre fidus til samtlige 10 andre danske deltagere.

Charmig, Gregaard, Juul og Bjerg er alle deciderede hjælperyttere for deres kaptajner, og scorer derfor desværre næppe mange points i manager-spillet.

Mørkøv er lead-out for Jakobsen, og plejer ikke at score mange points i den forbindelse.

Både Cort og Honore er på hold med Carapaz og Uran, som begge har ambitioner i klassementet, så de får næppe mange chancer for at køre deres egen chance - måske kun på en enkelt etape hver af dem. I øvrigt koster Cort det samme som Skjelmose, nemlig 7 mio - hvor jeg betragter det som sandsynligt, at Skjelmose vil score langt flere points end Cort, sorry ☺

Fuglsang på Israel, som ikke rigtigt har en rytter til klassementet, kun måske Woods, men Fuglsang er ikke så god mere som for nogle år siden, desværre!

Kragh er på hold med Poel, som begge kører for nogle af de samme etaper, så Kragh får næppe heller mange chancer selv.

Endelig er der Kron, som er på hold med både Gils og Ewan, så mon ikke Kron skal hjælpe Gils i bjergene og Ewan i spurterne? Så han får næppe heller mange chancer selv :-(

KONKLUSION:

Tag evt. de 3 topdanskere på dit hold, men find 5 andre ryttere fra andre lande, hvis du vil i top 15% ♥

Og god tour til alle håbefulde managers ♥

Maastricht-on-tour3.095Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Tror på de unge drenge i Giro 2024 !!!

Stemte: Tåbelig ide

Fin sober gennemgang af danskerne - og ret enig. I managerspillet er det lidt sværere - og der vil næppe være plads til mere end 1 dansker - højst 2.

RMIR63.430PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Stemte: Sjov ide, men det ender ikke i top 15% blandt basishold

Næppe en succes, men tror jeg prøver med mit gratis basishold. Så må vi es om Gregaard tager prikker, Mads tager grønt og vingegaard gult.

Det ku være ret sjovt.

Så 5-6 etapesejre til DK, så går det amok 🥳🥳🥳🥳

Stemte: Det hold ender i bund 20% blandt basishold

Basis hold er dødsdømt fra start af. Glem det ! Gregaard kommer til at overraske, og lave masser af point ved at komme med i udbrud på mange af etaperne.

Stemte: Sjov ide, men det ender ikke i top 15% blandt basishold

Husk nu der er også ryttere som Fabio Jakobsen , Matteo Jørgensen samt mange af de norske ryttere . Rmirs fætter Olivier har også sneget sig med . ( Le Gac ) ;)

stig markvardsen3.175PræmievinderTop 10%Valideret KontoTop 10%Top 1%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Sol Campbell: "I always dreamed of winning the league at White Hart Lane. So I left and joined Arsenal."

Stemte: Sjov ide, men det ender ikke i top 15% blandt basishold

Til # 3 chrisdk og # 4 King Kong.

Hvor vil jeg bare ønske, at I begge får ret mht. Gregårds udbrud.

Desværre tror jeg imidlertid, at han er låst af at skulle passe på sine kaptajner: Træen og Johannesen - og jeg tror næppe Gregård får lov til at gå i mange udbrud, sorry :-(

Maastricht-on-tour3.095Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Tror på de unge drenge i Giro 2024 !!!

Stemte: Sjov ide, men det ender ikke i top 15% blandt basishold

Muligvis, men det afhænger af om Træen er et realistisk top 10 bud
De første etaper vil være et godt bud på gode resultater for Gregaard. Rammer han er UnoX tour reddet. Time will tell

Stemte: Sjov ide, men det ender ikke i top 15% blandt basishold

Til # 7 chrisdk

Jeg er enig i, at Træen ikke er et realistisk bud til top-10, men en top-20 er vel ikke urealistisk, heller ikke for Johannesen - og det vil være stort, ja KÆMPESTORT for de debuterende fra UNO-X. Derfor tror jeg at både Gregård og Charmig skal blive hos kaptajnerne på alle etaper, der kan få blot den mindste betydning for klassementet, ja såmænd selv på sprinteretaperne, hvor det uventede jo også kan ske, sorry ☺

Maastricht-on-tour3.095Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Tror på de unge drenge i Giro 2024 !!!

Stemte: Sjov ide, men det ender ikke i top 15% blandt basishold

Så ved vi præcist hvem der er udtaget til årets tur, da alle 22 hold nu er udtaget, se her: https://www.dr.dk/sporten-/cykling/tourdefrance/saa--er-alle-tour-hold-udtaget--11-danskere-stiller-til-st-art-i-verdens

I forhold til min analyse ovenfor af danskerne er følgende 3 danskere altså desværre ikke med: Honore, Fuglsang og Kron.

Til gengæld kommer Asgreen med ♥ . Jeg tror dog desværre, at heller ikke han kommer til at score mange points i manager spillet, da han også blot er vandbærer for Jakobsen og Alaphilippe. Asgreen kan forhåbentlig køre i top-10 på enkeltstarten, og hvis han fik sin frihed kunne han også gøre det godt på mange af puncheur-etaperne, men suk :-(

Maastricht-on-tour3.095Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Tror på de unge drenge i Giro 2024 !!!

Stemte: Sjov ide, men det ender ikke i top 15% blandt basishold


Hr Maarstricht der bliver vist ikke mange udbrud mm hvis du får ret i at stort set alle danskere skal blive hos deres kaptajn . Cort vil (tror jeg ) få hans frihed til at gå i udbrud måske i uge 2 . Asgreen vil jeg da også tro får sine muligheder . Alaphillippe er nr ca 20 til en Tour sejr og jeg kan da hurtigt se ryttere længere nede af listen som (jeg synes ) har meget bedre muligheder
Man kan jo også sige skal Mads P ofre sig for Skeldemose eller omvendt . Eller der er måske plads til dem begge det håber jeg da .

stig markvardsen3.175PræmievinderTop 10%Valideret KontoTop 10%Top 1%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Sol Campbell: "I always dreamed of winning the league at White Hart Lane. So I left and joined Arsenal."

Stemte: Sjov ide, men det ender ikke i top 15% blandt basishold

Til # 12 hr. markvardsen ♥

Jeg håber da du får ret - og jeg uret - mht. danskerne i udbrud ☺ Om lidt over 3 uger ved vi mere om hvem der fik ret ☺

Og jeg forventer da at Mads hjælper Mattias - og omvendt ♥ Det tror jeg da også at de gør. Jeg bemærkede HVOR glad Mads var da Mattias suverænt vandt DM med hele 56 sec. ♥

Maastricht-on-tour3.095Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Tror på de unge drenge i Giro 2024 !!!

Stemte: Sjov ide, men det ender ikke i top 15% blandt basishold

Jeg må bare æde mine egne ord i mig igen - og give fortalerne for Gregårds udbrudschancer ret ☺

Det er jo nu tydeligt, at Gregaard går efter den prikkede her de første dage, sejt ♥

Maastricht-on-tour3.095Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Tror på de unge drenge i Giro 2024 !!!
Du skal afgive din stemme før du kan kommentere