Forum

Hvem er med på reserver i "Managerspillet" det rigtige spil som en bruger skriver . Mit hold er som vanligt ramt af skader og Pogacar og Van Aert har jo nærmest været et must i spillet . Nu laver jeg intet manager hold og den eneste måde vi kan få indflydelse på er ved at lade være med at lave et hold ( Moneytalks ) . Synes sagtens man kunne lave et godt spil med udskiftere .

stig markvardsen3.175PræmievinderTop 10%Valideret KontoTop 10%Top 1%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Sol Campbell: "I always dreamed of winning the league at White Hart Lane. So I left and joined Arsenal."

Jeg er klart med!

men vi har jo prøvet en mio gange og swush er total ligeglad, du kan jo bare lave flere hold og så dække dig ind den vej, det giver også flere penge i deres enorme pengtank

Bennedbæk226.250Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Ja ja ja ... og jeg tror jeg har lavet 400 tråde med præcis det fromme ønske som ville gøre spillet vildt meget bedre.

Jeg har jo dog så - og ja, ret tosset - lavet en håndfuld hold, netop fordi man vil gardere sig - men det er slut nu - så må de lære det på en anden måde, og jeg kan se at rigtigt mange har droslet ned med antal hold og deltagelse - men det har nok mest at gøre med at man har reduceret præmie-niveauet til ukendelighed - Tidligere år var præmiesummer meget meget større - I dag er det peanuts + Oslo ture.

Og for at det ikke skal være løgn så har man nu SNEGET sig til at hæve prisen til 89 kr pr hold - en voldsom markant stigning - og man har ikke nævnt det med et ord - og var det så bare gået til præmier - men nej.

Så fremefter og fra start med alle de nye boldspil, så er jeg konsekvent nede på at deltage med et hold + et fedthase hold. For mig er det en markant reduktion - men sådan må det være - Overvejer faktisk blot at stille med et FEDTHASE hold, og så i stedet blot deltage i en af de mange puljespil der findes - hvor præmierne er lang bedre.

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Nu har jeg i TDF lavet hele 2 hold i "købespillet" jeg har ikke været god nok og det kan jeg sagtens acceptere . "Managerspillet der er jeg helt væk og tænkte så kunne jeg måske være heldig i Tour Cuppen men der skal man nok lige i Top 300 for overhovedet at komme med . Det ville da give spillet lidt mere "charme" hvis et hold kunne lave en Wigan . Jeg vidste godt det var nok penge ud af vinduet og havde jeg haft den oplevelse første gang jeg var med tror jeg aldrig jeg ville lave et managerhold igen . Swush har måske nok en stor pengetank , men det må også handle om for dem at holde fast i deres kunder . Det der med vi brugere også "ejer" DT mærker man sku ikke meget til

stig markvardsen3.175PræmievinderTop 10%Valideret KontoTop 10%Top 1%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Sol Campbell: "I always dreamed of winning the league at White Hart Lane. So I left and joined Arsenal."

Tag en tudekiks folkens.

Selvfølgelig skal der ikke være udskiftninger/reserver i manager. Jeg kan ikke se problemet. Hvis ikke man kan klare ens holder ryger ud ved styrt så må man spille tourspillet og ikke manager.
Jeg har selv to manager hold og Jack Haig på dem begge. Så jeg mistede alt håb på 5. etape. Og sådan er det. Ville det være fair jeg lige fik kørt en reserve ind i form af Geraint Thomas eller lignende? Gu vil det da ej være fair overfor dem der bare har valgt rigtigt fra start af.

Præmierne er generelt for dårlige ja. Men det er en helt anden diskussion.

Forslag til reserve system... 🙂
Kat. 4 kan ikke erstattes.
Kat. 3 har du en kat. 4, der er valgt på forhånd.
Kat. 2 har du en kat. 3, der er valgt på forhånd.
Kat. 1 har du en kat. 2, der er valgt på forhånd.
🤷‍♂️😊

Brian Brian det har ikke noget med tudekiks at gøre vi vel alle gerne have et int spil . Nogle gange glemmer jeg faktisk jeg har et manager hold ( det med 8 ryttere fra start ) Man kunne fx have 16 ryttere og hvem ville man så have valgt til dagens etape . Van Aert eller Bardet fx . Det ville også give lidt overvejelser undervejs i spillet

stig markvardsen3.175PræmievinderTop 10%Valideret KontoTop 10%Top 1%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Sol Campbell: "I always dreamed of winning the league at White Hart Lane. So I left and joined Arsenal."

Don Stevens:

Så hvis man har valgt en reserve på forhånd til hver kategori så kan man ende i den situation at man sidder og håber på ens ryttere udgår da det kan være en fordel reserven træder til hvis han er bedre kørende? Det er jo helt sort.

Til Stig:

Jamen så spil dog tour manager. Der er 176 ryttere til start og du kan passende vælge 8 nye til hver etape? Hvis du absolut mener du vil have et spil hvor der vælges 16 til start og man så vælger 8 af de 16 til hver etape, så må du høre holdt.dk om det kunne danne grundlag for et helt 3. spil. - tour manager som det er nu skal i hvert fald ikke ødelægges.

Mente selvfølgelig spil dog tour spillet.

Det er jo lige netop det der ikke kan lade sig gøre . Man vælger fx 16 ryttere fra start og det kunne være :

4 x ryttere kat 1

5 x kat 2

4 x kat 3

3 x Kat 4

Med en frivillig opstilling på fx 2 - 2 - 2 -2 eller fx 1-3-2-2

stig markvardsen3.175PræmievinderTop 10%Valideret KontoTop 10%Top 1%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Sol Campbell: "I always dreamed of winning the league at White Hart Lane. So I left and joined Arsenal."

@8 Ved ikke hvad din mission er og har i hvert fald ikke fundet et argument fra dig om hvad der er så godt ved ikke at kunne en reserve ind - men når du som tilfældet bare synes det er helt fint når du som tilfældet er helt VÆK fra spillet kort inde i løbet fordi på har Haig på begge dine hold, så er det sgu nok svært at overbevise dig - Rent "fagligt" er der ingen belæg for at sige at man bare er dygtigere hvis man rammer ryttere som ikke bliver ramt af styrt, corona osv. Man kan diskutere hvordan et reserve-system skulle laves - Jeg hælder mest til den helt simple model hvor man vælger sine 8 ryttere fast - og man bliver da bedt om at finde en reserve pr. kategori - Reserven kommer da i spil i det tilfælde at en fra det faste hold udgår.

Det kan jeg simpelthen KUN se fordele i for alle!

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Undtagen for Swush

Et argument kunne være at en del managers fravælger ryttere som styrter ofte. Det skal belønnes når de ryttere så rent faktisk styrter og udgår. Så nytter det ikke noget dem der har valgt den styrtede rytter at de bare får kørt en reserve ind.
Manager handler om at vælge rigtigt fra start af og sådan skal det være. Vi er enige om at det handler ligeså meget om held som dygtighed. Men det er kun en del af charmen ved det.

Lad os antage at man forudser en specifik rytter styrter fra hver kategori. Men hvis de ikke styrter er de musthave. Så udpeger man selv en reserve i hver kategori.
Så opretter man flg. 16 hold:
Et med de 4 på man frygter styrter.
Et med kat4 rytteren udskiftet til en anden (sin reserve).
Et med kat3 rytteren udskiftet til en anden (sin reserve).
Et med kat2 rytteren udskiftet til en anden (sin reserve)
Et med kat1 rytteren udskiftet til en anden (sin reserve).
Et med kat4+kat3 rytterne udskiftet til 2 andre (sine reserver).
Et med kat 4+2 osv
Et med kat 4+1
Et med kat 3+2
Et med kat 3+1
Et med kat 2+1.
Et med 4+3+2
Et med 4+3+1
Et med 4+2+1
Et med 3+2+1
Et med 4+3+2+1

Ialt 16 hold. koster kun 1424 kr.

Det er da ikke så svært RMIR.
Du skal bare vide hvem der har størst risiko for at udgå

Udmærket forslag Smed. Så kan dig og RMIR fremadrettet oprette 16 hold hver og følge jeres smarte plan. Og så stop den tåbelige snak med reserver.

Tåbeligt det har det meste af det du har skrevet været, fordi man ikke er enig behøver man jo ikke spille karlsmart over for andres mening hele tiden

Bennedbæk226.250Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Præmiepuljen størrelse er beregnet ud tilmeldte hold. Færre hold, mindre pulje. Efter "investeringsfondene" er væk så er antallet af hold naturligt blevet færre.

Jeg har i mange af de sidste 10 år lavet flere en ét hold men, som andre, er jeg stoppet. Det har dog ikke noget med størrelsen af puljen, men fordi jeg ligeså godt kunne bruge de penge på oddset. Ud over kaptajnvalg så er det "set it and forget it" og det er ikke derfor jeg spiller manager/fantasy.

TV2 havde på et tidspunkt et managerhold som jeg synes var super og som i princippet var ligesom et basis hold med et hvis antal udskiftninger men istedet for kategorier baseret på mulig vækst, var rytterne delt op i sprinter, bjerg, mv. Her var der både behov for research og planlægning inden start samt engagement efterfølgende. I tilfælde af ryttere der udgik eller underperformede så blev man tvunget til at bruge en udskifting man egentlig havde tænkt sig at bruge senere hen.

Måske er løsningen, at lave et 3. spil til Tour de France? En mellemting? Så er der noget til alle og Swush tjener flere penge. Måske kunne der endda være præmier til dem som samlet endte bedst på tværs af de 3 spil. Flere penge i deres kasse og potentielt større præmiepuljer da flere ville oprette hold i alle spil.

Spillet fungerer ikke optimalt, når så mange managerhold ikke kommer fuldtalligt til mål. Kan faktisk ikke huske, hvornår jeg sidste prøvede at have alle ni med til Paris. Det betyder ikke, at spillet ikke er interessant - selve præmissen med at forsøge at forudsige løbets gang og finde den rette kombination af ryttere er sjov - men spillet havde været LANGT sjovere, hvis så meget ikke blev afgjort af, hvem der bliver ramt af styrt eller sygdom. Når du kun vælger otte ryttere, så betyder en rytters exit ekstremt meget.

Hvad er så løsningen? Jeg så personligt gerne, at vi skulle vælge flere end otte ryttere. Hvorfor skal managerholdets antal ryttere matche antallet af ryttere på et tour-hold, når otte ryttere er skod i managersammenhæng, når man tænker på risikoen for og betydningen af styrt/sygdom og manglen på variation, som dette antal (sammen med popularitetsprocenterne) skaber? En variant heraf, som Politiken tidligere benyttede i deres spil, var valg af flere ryttere, men hvor det i hver kategori kun er fx de fire bedste af de fem valgte, som giver dig point. Det er et alternativ til reserve-idéen.

Men som det også er blevet nævnt, så virker Swush til at vægte økonomi over spilkvalitet. Vi stiller jo holdene alligevel og tror naivt på, at vi måske undgår krydserne, hvis vi stiller 5 hold i stedet for 1.

På et tidspunkt er der vel en hos Swush som vågner op og erkender at deres spil kan ændres til det bedre ... og måske en anden kan se at de bør lytte til deres vip kunder.

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Og så lige til argumentet om at der stadig er et fagligt argument og at man skal belønne dem som har researchet sig frem til at visse ryttere styrter oftere end andre ... skal de gode researchere så også belønnes for at forudse hvem der rammes af corona? Om holdene har ryttere med sølvpapirshat og nægter at lade sig vaccinere - hvis man tror på det gør en forskel. God research handler ikke en skid om det - handler om at vurdere rytterenes styrke - vide hvem der satses på - hvem der kan tænkes at gå efter grønt eller prikker - og så kombinere det med gameplanen for spillet. At ryttere udgår pga styrt, sygdom eller andre tilfældigheder er vilkår som man i spillet skal søge at eliminere.. netop fordi de er tilfældigheder - og det kan ske ved at have forvalgte reserver pr kategori.

Mere langhåret er den ged sgu ikke ... Det er til gengæld Smeds forslag, som kræver en omfattende embedseksamen at fatte.

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Så lad os dog stemme om det ... men kun folk med Guldkort og mere end 50.000 HOF point kan stemme - de andre er jo bare newbies som lige må få lidt hår på brystet først. (Ligesom Else)

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Jeg er klart med. Har lige fornyet Guldkortet

Quasar One14.880Top 10%PræmievinderTop 1%PræmievinderTop 10%BronzebægerTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Hvor er Smadremanden, når vi har brug for ham?

Hej Bennedbæk. Er det mig der skriver tåbeligt synes du og kalder karlsmart?

Jeg synes da virkelig ikke jeg virker særligt "karlsmart" i forhold til RMIR og hans generelle skriveri herinde. Men ingen grund til vi skal til at blive personlige.

God aften til jer alle! :)

Man kunne også lade dem bestemme, der har været med i mere end 20 år 😎

Don K17.315PræmievinderTop 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 1%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom nu med det anfører hattrick

Interessant er det jo så at se på Highscoren og se at nr. 3 har en udgået rytter og nr. 4 to udgåede ryttere. Så hvor stort er problemet egentlig. Jeg spiller ikke spillet alene af den grund, at jeg ville opleve frustrationen ved at have valgt en det går ud til holdet. Derfor er det Tourspillet for mig. God aften

Her en idé at gå videre med.

Drop kategorierne og værdisæt rytterne som i alle andre managerspil.
Derefter køber man 10 ryttere.
Til hver etape vælger man så hvilke 8 ryttere der skal deltage.

Slut prut finale.

Jeg har i hvert fald besluttet kun, at stille med 1 hold til cykelspillene, indtil det bliver lavet om.

Selvfølgelig skal der ikke være mulighed for at skifte i manager-spillet. Så kan man spille tour-spillet, hvis man ønsker at skifte. De fleste spiller netop manager-spillet for at kunne lave forberedelse, og så herefter lade det køre udover anføreren.

Selvfølgelig skal det ikke kunne være en fordel, hvis ens formsvage mand udgår, fordi han ikke kom i god form, hvorefter du kan sætte en anden ind. Det taler da imod alt konkurrence. Og holdene kommer til at blive helt ens på sigt.

Selvfølgelig er det irriterende, hvis en god rytter udgår med et uheldigt styrt. Men der er altså også nogle, der oftere er en del af styrt end andre. Det er en del af sporten. Nogle er gode til at undgå det.

Og jeg var selv endt i top 2-5 i år, hvis jeg havde valgt Yates, Gaudu eller Pidcock i kat 2 i stedet for Ben O'connor. Tænk hvis jeg kunne have lavet det bytte, da han udgik. Det havde da været vanvittigt.

Til gengæld sætter jeg mange flere hold for at kunne gardere mig og skifte ud. Så vi vil ikke have udskiftningerne i managerspillet. Ellers tak.

Og ja, jeg har en anden profil, hvor jeg spiller fra, da jeg ikke ønsker at være offentlig.

Er klar med på reserver. 4 af mine ryttere var udgået inden halvdelen af touren var færdig, 2 med styrt og 2 udgået med corona, så var det spil slut.
ses på grillen.

Joebo8.710Top 1%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Troels Bech om håndbold. "Det er en tarvelig sport, der udelukkende består af dødbolde"

Hvornår kommer Vuelta Manager? mvh Nicolai - Squash.rom

"Selvfølgelig skal det ikke kunne være en fordel, hvis ens formsvage mand udgår, fordi han ikke kom i god form, hvorefter du kan sætte en anden ind. Det taler da imod alt konkurrence. Og holdene kommer til at blive helt ens på sigt. "

Men det er konkurrence når det være sig fx Real M , Juventus , Bayern M , Man City mv køber en spiller i en anden klub en dag før "Tranfervinduet lukker " ? . Det er jo meget smart af DS hvis folk nærmest med stor glæde sætter flere hold . Det svarer jo lidt til et tipssystem , hvor man fx kan spille R 4-5-48 for ja 48 kr . Hvis man skulle udfylde det uden system ville det koste 2592 kr dvs 54 gange 48 kr . Nu bliver der jo foreslået fx 16 ryttere så holdene vil jo være markant anderledes end "Købespillet" samt der kan være noget taktisk i om man vælger sprintere udbrydere eller klasc.ryttere til en etape . Jeg synes også at man får en bedre mulighed for at finde nogle "Guldkorn" i specielt Kat 4 hvor man fx skulle have 2 ryttere ud af 3 med på hver etape

stig markvardsen3.175PræmievinderTop 10%Valideret KontoTop 10%Top 1%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Sol Campbell: "I always dreamed of winning the league at White Hart Lane. So I left and joined Arsenal."

Desuden synes jeg at den med Ben Oconnor er et tet dårligt eksempel . Han var en af de dårligste i kat 2 og de tre der bliver nævnt Yates- Piddock - Gaudo var nr 2 ,3 og 4 i kat 2 kun overgået af G.Thomas . Alle 3 var desuden kun valgt af omkring 5-6 % . Kat 2 er jo også ret godt repræsenteret med 3 ryttere ud af 8 . Stod jeg for Managerspillet fik man 16 ryttere - 4 i hver kategori . Og der ville så være 4-6 opstillinger fx 2-2.2.2 og fx 1-2-3-2 . Venter bare på det skide opkald ;)

stig markvardsen3.175PræmievinderTop 10%Valideret KontoTop 10%Top 1%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Sol Campbell: "I always dreamed of winning the league at White Hart Lane. So I left and joined Arsenal."

Hej Stig. Diskussionen går på om at der skal være reserver i manager. At du nu begynder at sammenligne det med Danske Spil tipssystem, der må jeg altså sige du blander æbler og pærer sammen. Og det tror jeg de fleste vil være enige i.
Men hvad pokker ved jeg? Jeg spiller jo bare karlsmart. Jeg er sikker på Bennedbæk mener jeg gør det i hvert fald. Også selvom han ikke har tid til at fortælle mig hvorfor. Han er nok ude og barbere geder sammen med RMIR.