Forum

Hvad er reglerne for strafpoint til ryttere? Giver strafpoint til rytterne også negativt afkast?

Quinn Simmons blev straffet med 20 sekunder i klassementet og 40 sprintpoint og 1 bjergpoint. Hvorledes takseres dette i Toruspillet?


Nej der gives ikke strafpoint til rytterne.
Eksempelvis betyder de 40 sprintpoint Quinn Simmons blev idømt IKKE at hans værdi falder i Tourspillet.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Men hvis han tager sprintpoint senere i løbet, tæller disse vel først, når/hvis han når over 40 stk?

Nej, kommende point der tildeles giver point i spillet, men i den samlede stilling i pointkonkurrencen er han voldsomt bagud ;-)

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Så røg det mål for Quinn Simmons. Så er det tilbage på tegnebrættet og se hvad han så kan få ud af touren.

Tænker han står af og evt indstiller karrieren. Han er også ved at have alderen til det..

Hej. Jeg har Quinn Simons på mit hold, og han står lige nu med -123.000 fra etapen i går som følge af det her. Kan jeg forvente, det bliver rettet så? For synes da heller aldrig jeg har oplevet negativ vækst på grund af sådan noget her før, og der står intet om det i pointsystemet.

Ups, - nej det tror jeg ikke du kan.
Og dermed er al information ovenfor forkert..

Og jo, reglerne kan godt tolkes sådan at strafpoint skal give minuspoint:

Der står jo ret tydeligt at Spurt- og bjergpoint giver 3.000 pr. stk.

Da han har fået -41 er regnestykket (3000 x -41) = -123.000

Surt men sandt!

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker