Forum

Hvor er det befriende at der ikke er sat popularitetsprocenter på rytterne. Det håber jeg ikke ændrer sig.

Manager-wise er er ikke noget bedre, end at vide at man på papiret har ramt rigtigt, efter der er lukket for handel.

Tbh. har jeg lagt mere tid i et konkurrerende cykelmanagerspil, da der ikke vises popularitet.

Hvad mener i om popularitetsprocenterne for TdF Manager?

Du skal afgive din stemme før du kan kommentere

Stemte: Nej - der skal ikke vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

Bare rolig der kommer procenter på 3-4 dage før løbet starter
så de guldkorn du når at opdage bliver serveret for alle og skulle der være smuttet en enkelt sender swush også lige en husker ud med de mest valgte.

Bennedbæk226.250Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Stemte: Nej - der skal ikke vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

Jeg håber også at de holder procenterne på 0, det er helt håbløst at man kan se hvad andre har valgt inden spillet starter.

Tidligere var det et af spillets "moments", når touren startede og man loggede ind og så hvordan andre havde valgt. Så fingers crossed for at procenterne først bliver offentligt gjort efter spilstart.

Stemte: Ja - der skal vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

Jeg ville personligt også helst have det uden procenter og trends. Men spørger du majoriteten af folk som spiller med i TDF så ville de nok ikke have en chance for at være kompetitive uden de %'er og dermed vælge at spare pengene istedet for at spille med.

Så hvis jeg skal vælge mellem kun at spille mod eliten eller spille sammen/imod mine venner som har mindre viden og så vælger jeg det sidste.

Jeg mener ikke feltet.dk har procenter. Så kan man vælge det spil.

Stemte: Nej - der skal ikke vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

Korrekt med feltet, men var ikke sikker på jeg kunne nævne dem.

Ved at vise popularitetsprocenter bliver spillet jo alt andet end lige meget mere random end hvis de ikke vises. Og som om det ikke er nok at skulle undgå styrt i selve løbet.

Stemte: Ja - der skal vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

Stemte Ja

Jeg har lige set på Giroen i år . Kat 1 gik efter bogen med Carapaz (1) og MVD Poel (3) som de ryttere med flest point mens Almida (2) mener jeg fik 3 flest point

I Kat 2 var der jo Hindley som kun var den 12 mest valgte rytter . Ikke engang vinderen havde ham på holdet ........

Kat 3 der fik Kæmna (5) flest point og der var altså 4 ryttere der var mere populære .

I Kat 4 var der "guld" med Bouwman (1) spm den mest scorende og 10/11 ryttere var mere populære . Lopez(2) var den anden mest valgte mener jeg og han fik 2 flest point . Den mest populære David de la Cruz ( 34.1 % valgte ham ) blev overhalet af en berømt cykeltyv fra Verona ;) Et 3 hit var Gijs Leemreize der fik godt med point og han er end ikke noteret for 0.1 % .

Så den der med andre stjæler ens ryttere holder vist ikke i byretten

stig markvardsen3.175PræmievinderTop 10%Valideret KontoTop 10%Top 1%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Sol Campbell: "I always dreamed of winning the league at White Hart Lane. So I left and joined Arsenal."

Stemte: Nej - der skal ikke vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

Naturligvis skal der ikke være procenter før spillet starter. Har altid været et misfoster, der fuldstændig ændrede et top genialt spil til et mainstream halv kedeligt spil. Det sjove var jo at lave sit eget unikke hold uden at vide hvad andre gjorde. Når spillet så starter kan man så se at man har valg som alle andre (eller ikke). Som en anden bemærker var det noget af det fedeste!!
At sidde og spille bagklog bagefter og sige at den og den rytter ikke var valg og gjorde det godt osv. har jo absolut intet med sagen at gøre. Det er jo princippet der bør diskuteres og efter min mening er det principielt forkert at vise procenter før spillet er startet.
Men bare rolig swush skal nok sætte procenter på før start. desværre.

Stemte: Nej - der skal ikke vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

Jeg har som sædvanligt gemt alle point og placeringer fra de sidste 5 år og ud fra det prøvet finde ud af hvem der er de bedste i år. fulgt med i optaktsløbene for at se om der skulle være et guldkorn eller to man kan satse på. Mener at procenter hjælper lidt for meget.

Hilsen
zeutner

kimzeutner@live.dk20.665Top 10%Top 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Hej venner. Jeg er en TDF tosse af rang. Spiller kun dette ene spil om året. Hvert år tror jeg at jeg kan knække koden og vinde spillet. MEN MEN MEN det er desværre ikke lykkes endnu. Hilsen Kim

Stemte: Nej - der skal ikke vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

der skal IKKE vises procenter

hvad er formålet med det?

så kan alle bare sidde og vente, og så bare vælge dem som andre har researchet på (“hov, ham Sanchez i katg. 4 må da kunne noget… ham har mange andre valgt, så det gør jeg også”)

procenter = ens hold = ØV

Desværre er jeg 100 % (igen procenter 😉) sikker på, at procenterne nok skal komme på inden start…. SØRGELIGT

Stemte: Ja - der skal vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

Procenterne er for dem ikke har interessen til at nørde cykling året rundt men gerne vil spille mod venner eller kollegaer i TDF eller VM mv. - det giver dem en chance for at være konkurrencedygtige men stadig for at vinde. Procenterne kan nemlig også være misvisende.

Uden procenterne ville vi se et kæmpe drop i antal tilmeldte hold. Det er jo ikke gratis at være med og langt de fleste spiller ikke for præmierne men som sagt for konkurrere mod venner, familie og kollegaer.

Uden procenter ville 1. præmien være en plovmand eller en meget højere pris pr. hold.

Hvis ovenstående ikke var tilfældet så havde Swush fjernet dem for længst.

Enten laver man regler så andre kan være med eller også må man spille for sig selv.

Stemte: Nej - der skal ikke vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

Ingen procenter før starten tak. De procenter er et misfoster og trækker klart spillet ned

Stemte: Nej - der skal ikke vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

Jeg er absolut ikke tilhænger af popularitets procenter.

Lppower 18.500Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%
#ForChris

Stemte: Nej - der skal ikke vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

Det er virkelig befriende, at der ikke er pop%’er i år.

Overvejer faktisk, om jeg skal oprette et ekstra hold eller 2🤔

Stemte: Nej - der skal ikke vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

Det er virkelig befriende, at der ikke er pop%’er i år.

Overvejer faktisk, om jeg skal oprette et ekstra hold eller 2🤔

Stemte: Nej - der skal ikke vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

Undskylder for dobbeltpost😳

Har anmeldt dem..

Stemte: Nej - der skal ikke vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

Glæd dig ikke for tidligt Crap_Bag.
Jeg tror desværre nok procenterne skal komme.
Under giroen kom de så vidt jeg husker, også ret sent.
Måske 72 eller 48 timer før spilstart...

Lppower 18.500Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%
#ForChris

Stemte: Nej - der skal ikke vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

I så fald kan vi ikke bruge devisen “bedre sent end aldrig”..

Stemte: Nej - der skal ikke vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

Det burde laves som et tilvalg, hvor man altså aktivt skulle tilvælge, at man “ønsker at se pop%”.

Stemte: Nej - der skal ikke vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

S. Fogh det er da et temmelig selvmodsigende indlæg. Du skriver de fleste kun er med for at spille mod venner, familie osv. og er ligeglade med præmierne. Hvis det er sandt (det tror jeg på!) så er det jo fuldstændig ligegyldig om der er procenter eller ej.

Jeg syntes procenterne har ødelagt fornøjelsen ved at lave holdet og er gået fra at lave 10 hold til kun et, der så kan konkurrer mod vennerne. Tror bestemt ikke at det at vise procenter får flere til at lave hold (og visa versa).
Man skal huske det er et ca. 30 år gammelt, altid populært, spil vi spiller. De første mere end 20 år var der bestemt ikke procenter før spillet startede, det var noget swush pludselig fandt på for "sjovt" på trods af massive protester fra kunderne.

Stemte: Ja - der skal vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

Glæder mig til at se popularitetsprocenterne, det er altid underholdende at se hvad andre har valgt.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Stemte: Nej - der skal ikke vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

Helt enig Thomas - det er altid interessant at se de andres valg, efter spillet er startet..

Stemte: Nej - der skal ikke vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

Jeg hader popularitets procenter. Det ødelægger det sjove i spillet.

Stemte: Nej - der skal ikke vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

På tide at det skete. Alt for mange, som blot lavede hold ud fra de valg, som andre brugere havde valgt.

Det er er et spil, hvor det kræver research før start.

Stemte: Ja - der skal vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

Ja, man vinder ikke ved at vælge de ryttere som alle andre har valgt. Derfor er det også fuldstændigt ufarligt at offentliggøre popularitetsprocenterne.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Stemte: Nej - der skal ikke vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

Det er sgu sjovest når alle hold ikke ligner hinanden

Stemte: Nej - der skal ikke vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

Det er ikke et spørgsmål om procenter før spilstart er farlige eller ufarlige. De ændre bare hele dynamikken når man sætter sit hold.
Lige nu er der ikke procenter, så man må sætte holdet helt ud fra sit eget hoved, viden, research osv. Når procenterne kommer bliver man påvirket af dem. Uanset om man laver et procent hold som alle andre eller man undgår dem med høje procenter, så er det pludselig andres valg der påvirker ens hold. Det er sku da håbløst!.

Stemte: Nej - der skal ikke vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

+1 Kai, og derfor bør det -som minimum- kun tilbydes som et tilvalg, hvis det da ikke helt skal droppes, indtil efter spilstart.

Stemte: Nej - der skal ikke vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

Fantastisk at procenterne forsvinder.
Charmen ved manager spillet er netop at sidde og finde det nye talent, man kunne score nogle gode point på, som kun få havde fundet frem til.

Stemte: Nej - der skal ikke vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

Det bliver helt klart sjovere at sætte hold, nu hvor pop er definitivt afskaffet.

Har kun spillet med herinde meget få gange, de seneste år, pga delvist de ødelæggende pop% og delvist lav tilbagebetaling. Men kommer da nok til, at oprette lidt flere hold fremover..

I et konkurrerende spil, hvor jeg altid deltager, er et af de mest spændende øjeblikke, når spillet er påbegyndt og man derefter kan se, hvad de andre har valgt. Om man skal tænke doh!, eller virkelig???

Stemte: Ja - der skal vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

At mange hold ligner hinanden skyldes først og fremmest den lemmingeffekt som følger i kølvandet på feltet.dk’s optakter.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Stemte: Nej - der skal ikke vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

@Thomas Adamsen: feltet.DK’s optakter har ikke noget med Tour Manager UDEN udskiftninger at gøre.

Stemte: Nej - der skal ikke vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

Naturligvis ville det være bedst, hvis popularitetsprocenterne forsvandt, men jeg er af den overbevisning, at det næppe gør en afgørende forskel.

Procenterne gør managerspillet mere tilgængeligt for flere, men bringer formentligt ikke nybegyndere i spil til sejren. Til gengæld kan procenterne gøre det lettere at vurdere, hvordan man kan gå imod strømmen.

Derudover tror jeg, at vi alle har en tendens til at overgøre, hvor meget vores fiduser reelt flyver under radaren. Man må trods alt forvente, at konkurrenterne også følger med.

Min forventning er stadig, at procenterne bliver offentliggjort i løbet af ugen inden spilstart.

Frederik Ingemann81.965PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%BronzebægerTop 10%Top 10%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%
'Managerekspert' på Ekstra Bladet.

Stemte: Ja - der skal vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

Gode pointer Frederik!

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Stemte: Nej - der skal ikke vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

Nr. 1: Hvis der ikke vises procenter
Nr. 2: Hvis der vises procenter
Nr..klart sidst: Hvis man holder kunderne hen i det uvisse, så ingen aner om der kommer procenter eller ej!!! Føj nogen burde skamme sig hos Swush!

Stemte: Nej - der skal ikke vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

Der kommer popularitetprocenter på i morgen, tirsdag, ca. kl. 12.00.

Mvh.
Christian F.
Swush.com

Stemte: Nej - der skal ikke vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

Christiandf:

- Kunne man eventuelt overveje at lade Tourspillet have popularitetsprocenter, mens det uden udskiftninger ikke har popularitetsprocenter? Det er så ødelæggende.

- Skal din stemme forstås sådan, at du personligt foretrækker at der ikke vises popularitetsprocenter, men at du ikke kan gøre noget ved det?

Stemte: Nej - der skal ikke vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

Åh nej troede vi var sluppet for det crap. Det er da kun med til at ødelægge spændingen.

Stemte: Nej - der skal ikke vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

Det er håbløst at sætte procenter på

Stemte: Ja - der skal vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

Pyt da med de procenter ... De skaber jo mest af alt forvirring og herlig lemming-effekt for masserne som ikke selv finder fiduserne - Fiduser som uanset går under radaren og som ikke bare findes ved at kigge på procenter.

Tag nu bare i kategori 2 ... det er da til at hyle af grin af at den mest valgte rytter jo næppe bliver i blandt de 10 højst scorende i den kategori.

Og ved et blik på kat 4 går det da også helt galt - Min største fidus i den kategori er valgt af under 1% ...

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Stemte: Nej - der skal ikke vises popularitetsprocenter i Tour de France Manager uden udskiftninger

Jeg syntes det var fantastisk vi ikke kunne se procenter - frem til nu. Jeg syntes virkelig at det ødelægger spillet at de fleste ender op med mere eller mindre ens hold, da mange går efter procenterne. Et ting er hvis man har lavet god research, og derved ender med at vælge mange af de samme folk. En anden ting er dog hvis alle dem der sætter hold på 2 min vælger de samme folk, alene ud fra procenterne.. det er så ærgerligt at de nu viser procenterne, håbede virkelig at dette var året hvor de endelig havde droppet det, og gav folk credit for at sætte sig ind i tingene..

Bastianjl900Valideret KontoTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%Top 10%Præmievinder
Jeg vinder stort
Du skal afgive din stemme før du kan kommentere