Forum

Er jeg den eneste, der oplever, at Swush har været helt væk fra vinduet, da de satte de rytterpriser til Tourspillet?

Jeg har det fint med, at ryttere for øverste hylde som Pogacar, van Aert, Jakobsen, Roglic, van der Poel osv. er dyrere, og det ville heller ikke gøre mig noget, at de var endnu dyrere i et spil som i høj grad favoriserer de bedste ryttere.

Jeg synes derimod, rytterpriserne på rytterne under de bedste er alt, alt for dyre. I min bog indskrænker det konkurrencedygtige holdkombinationer gevaldigt. Eksempelvis forestiller jeg mig, at de fleste vil have 3-4 sprintere på de første sprinter etaper i DK, hvorefter resten af holdet vil være fyld, som ikke egentlig spiller en rolle på etaperne. Det samme gør sig også gældende for andre ryttertyper.

Jeg mistænker Swush for på ingen måde at have gennemtestet rytterpriser. Det ville ellers have været smart at sætte nogle hold i forskellige terræner, inden de lod det passerer igennem!

Jeg tror, at uanset hvilken spillestil eller cykelvidensniveau den enkelte spiller har, må de indskrænkede kombinationsmuligheder gå ud over spiloplevelsen.

Jeg håber inderligt, at Swush vil genoverveje rytterpriserne og måske lige reteste dem en gang inden!


Jeg er faktisk ikke enig med dig. Jeg kan godt li' at priserne generelt er høje. Jo det vil jo nok betyde at de har prissat enkelte ryttere for lavt og ALLE har dem i sidste del af spillet, men sådan er det jo altid. Og det gør ikke den store forskel i spillet(men det gør det jo i manageren, hvis du kan finde fidusen i kat.3) Men for netop at ta' udgangspunkt i de første par etaper, så betyder det jo at der faktisk kan være rigtig god værdi I at kunne finde nogle af de ryttere der kører efter de sekundære placeringer i sprinten(top 15) og når man ikke bare kan ta' Axelgaards top 6, skal man jo samtidig vælge rigtigt mellem de allerhurtigste.. Det synes jeg giver spillet meget mere spænding end f.eks. 13 etape af giroen i år, hvor alle i top 2000 kunne ta' de 8 største favoritter til en flad etape..

Jeg er enig med dig i, at Giroen var alt for lavt prissat i år, men det mener jeg er at foretrække, fremfor at de er sat så højt som i Touren.

Jeg er lodret uenig med dig i din betragtning, om at det giver manageren, der kan finde ryttere, der kører efter sekundærer placeringer i spurten.
1) Disse ryttere eksisterer ikke. Alle hold, som har tænkte sig at køre spurten kommer med deres topsprintere, som er overprized. Selvfølgelig ved man ikke, om Israel tager en andenrangssprinter med for at få points til ranglisten, men jeg tvivler. Arkea som man har set i år kører efter sekundærer placeringer med flere ryttere gør det næppe, når de har Bouhanni. Så kan man vælge lead-outmænd, som også er dyre. Måske vil man kunne være heldig at ramme en billig lead-outmand fra et mindre hold.
2) Det er jo netop, når man finder fidusen på sidstemanden, at man kan score mange points i rytterbonus. Hvis man har 5 i top 15, og har ham som så mange ikke har, som er blevet nr 12, så giver han immervæk ikke mange points.

Jeg synes, du skulle tage at prøve at stille et hold til 2. etape, og se om du ikke kommer frem til samme pointe. Også selvom ikke alle ryttere er på plads, så kan du jo se, om du vil kunne udtænke nogen, der vil kunne redde holdet, så det ikke bare bliver 3-4 sprintere og resten halvdårlige lead-outmænd, som får det meget svært, og billige rytttere som kan få lidt hjælperytterbonus..

Men jeg tror problemet med for mange penge i sidste uge bliver løst, for med så dyre ryttere, bliver det også sværere at skrabe penge sammen til rytterne, så sidste uge bliver MÅSKE fed, men resten af spillet spiller man reelt med 3-4-ryttershold.

B&B kunne også meget vel stille med en der giver sprinterne et skud.. Har bare kort prøvet at sætte et hold. Og ja jeg kan jo ikke være uenig med dig i, at det er en udfordring:-)
Nu er jeg ikke sikker på at alle holdene vil stille med deres helt store kanoner. Men lad os sige at de gør det.
Kan jeg egentlig stadig godt li' at det er svært.
Så skal der jo arbejdes mere for at finde det der virker.(og ta' de rigtige af de store).
Ved at ligge priserne så højt og så tæt. Får det jo folk til at priotere mellem de allerbedste. Altså selvom det bliver 3-4 "rigtige" sprintere, et par bingo-billetter og et par leadout folk(som jeg aldrig har brudt mig om, og særlig efter de satte holdbonussen ned for et par år siden, har det været stort set ligegyldigt). Tror jeg stadig holdene bliver meget forskellige. Og der kan laves rimelige pæne forskelle.
Og de sidste par år, synes jeg at de har haft nogle af de klassiske top 5-12 sprintere til 4,5-6 Mill. Hvilket har betydet at de er blevet taget af ALLE.

Umiddelbart koster top 6 sprinterne(top 7 hvis man vil ha' van Aert med) mellem 9-11mill.

Og når selv Bouhanni, Kristoff, Sagan, Hayter og Cort koster 7-7,5 og Bol og Coquard kan være de "billige" til 6-6,5. Bliver man HELT sikkert presset. Men hvis man lod de bedste 2-3 sprintere koste 9-10mill og resten 5-7mill. Tror jeg at holdene ville blive meget mere ens.
Væksten ville naturligvis være meget større, men væksten er vel vigtigst i forhold til de andre hold.

Umiddelbart tror jeg bare at vi ser lidt forskelligt på det.
Men bare giv det til 4.etape, så giver jeg dig nok ret og synes det hele er noget lort og de er forkert prissat og jeg også var uheldig;-)

Vi ser måske forskelligt på det, men jeg tror i bund og grund at vi ønsker det samme :-)

Vi må jo bare se, hvordan det kommer til at udspille sig, for de trække jo nok ikke priserne tilbage :-( Måske stiller holdene ikke til start med de ryttere jeg forventer, og måske bliver det et interessant spil alligevel. Det må vi jo genevaluere, når vi er et par uger inde i løbet.

Ja, jeg tror også vi ønsker det samme..
Kunne heller ikke forestille mig at de ændre det nu.
Men jeg er helt enig I at det er noget de bør evaluere på efterfølgende. Og så må man håbe at Holdet så tager imod konstruktiv kritik(jeg det er et stort håb-:)

Jeg er kun gået 30 mio. over budget ved at stille vinderholdet til 2 etape.

Må indrømme jeg er enig med Matte. Jeg hader når alle vælger de 4-5 samme ryttere fordi de er for lavt sat. Så hellere gøre rytterne for dyre, så man bliver nød til at vælge mellem de bedste.

Ser frem til 1 Juli!


Nu er mange af favoritterne sat til 9-11 mil. , hvilket ihvertfald gør det umuligt at have alle "kanonerne" på til 1 etape . Der sker jo også ting i løbet , hvor nogle styrter eller bare ikke har formen til at blande sig i toppen . I Girospillet kunne man jo sagtens finde billigere ryttere som var pengene værd .Løbets længst førende rytter JP.Lopez (3.5) - Bouwman (4.0) - Hirt (4.5) , Kæmna (4.5) - Buitago (4.0) , samt til sprint etaperne Demare (7.5) og den endelige vinder Hindley (7.5) . Jeg tvivler på at man kan få den kommende vinder af Touren til den pris , det ligner nok minimum 10 mil

stig markvardsen3.175PræmievinderTop 10%Valideret KontoTop 10%Top 1%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Sol Campbell: "I always dreamed of winning the league at White Hart Lane. So I left and joined Arsenal."


Nu er mange af favoritterne sat til 9-11 mil. , hvilket ihvertfald gør det umuligt at have alle "kanonerne" på til 1 etape . Der sker jo også ting i løbet , hvor nogle styrter eller bare ikke har formen til at blande sig i toppen . I Girospillet kunne man jo sagtens finde billigere ryttere som var pengene værd .Løbets længst førende rytter JP.Lopez (3.5) - Bouwman (4.0) - Hirt (4.5) , Kæmna (4.5) - Buitago (4.0) , samt til sprint etaperne Demare (7.5) og den endelige vinder Hindley (7.5) . Jeg tvivler på at man kan få den kommende vinder af Touren til den pris , det ligner nok minimum 10 mil

stig markvardsen3.175PræmievinderTop 10%Valideret KontoTop 10%Top 1%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Sol Campbell: "I always dreamed of winning the league at White Hart Lane. So I left and joined Arsenal."

Der er mange vilde ting man skal tage stilling til ... I lotto-spillet (det med udskiftninger) er en af de sjove valg hvilke 2 af 4 Jumbo Visma ryttere man skal vælge til 1. Etape. Den ene giver sig selv men hvilken af de 3 øvrige der skal vælges er ikke så enkelt!

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Der er mange vilde ting man skal tage stilling til ... I lotto-spillet (det med udskiftninger) er en af de sjove valg hvilke 2 af 4 Jumbo Visma ryttere man skal vælge til 1. Etape. Den ene giver sig selv men hvilken af de 3 øvrige der skal vælges er ikke så enkelt!

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name