Forum

Ud fra et managersynspunkt er det ikke verdens letteste start på Giroen i år. Det er sådan en halvfesen bakke på 5 km, med lave stigningsprocenter. Kan sprinterne sidde med eller kan de ikke? Det er svært når man ikke har set afslutningen, andet end på papir.

Jeg er alligevel nået frem til den konklusion, at de rene sprintere ikke kan sidde med, og det inkluderer bla Cavendish, Ewan, og Demare selvom jeg godt ved at de to sidstnævnte, godt kan køre opad på en god dag.

Så er der folk som Gaviria, Nizzolo, og Vendrame som godt kan det der, men det kommer an på hvor aggressivt der bliver kørt på bakken, og med Van Der Poel i feltet, kan jeg ikke forestille mig andet end han ikke venter på en spurt. Spørgsmålet er bare, om der er stigningsprocenter nok til at gøre en forskel.

Den slags etapeafslutninger er noget af det sværeste at forudsige, for nogle dage vil sprinterne kunne sidde med og andre dage ikke. Kommer an på vejr, form og måske også en vis portion held. Det havde været nemmere med en kort stejl afslutning :) Alligevel, vil jeg mene at Fænomenet Van Der Poel må være favorit.


Ja, Poel er klar favorit ☺

Maastricht-on-tour3.095Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Hepper på Skjelmose i top-5 ♥♥♥

Og ikke så meget de "rigtige" sprintere, men mere puncheur typer.

Magnus Cort har formentlig også en pæn chance på fredag - og han er vel heller ikke en "rigtig" sprinter ☺

Maastricht-on-tour3.095Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Hepper på Skjelmose i top-5 ♥♥♥

Ja under normale omstændigheder ville den afslutning være fuldstændig skræddersyet til Cort. Det er dog umuligt at vide hvor han står efter en lang pause. Han har ikke kørt løb siden starten af marts, og været ude med et brækket kraveben.