Forum

Er der nogen mon der kan huske hvornår der sidst var en dansker på 5. pladsen i klassementet så langt inde i løbet?

Jeg husker simpelthen ikke om Fuglsang nogensinde har været det? Eller er der andre jeg har glemt efter Michael Rasmussen?

På forhånd tak for hjælpen ♥

Maastricht-on-tour3.095Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Hepper på Skjelmose i top-5 ♥♥♥

Nu er løbet jo stadig ret ungt, da der kun har været en reel bjergetape. Siden Michael Rasmussen havde trøjen i 2007, er det dog kun sket 2 gange gør, at en dansker har ligget i top 5 i klassementet efter 8. etape. Begge gange af Fuglsang som har ligget følgende:

- Nr 5 i 2011 - 0:12 efter Hushovd
- Nr 2 i 2014 -1:44 efter Nibali

God tour!

I 2018 lå Fuglsang dog nr 4 - 3:12 efter Van Avermaet.

^ Efter 10. etape vel at mærke.

Nicholai Møller mange tak, jeg troede faktisk ikke Fuglsang havde ligget SÅ godt placeret som Vingegaard ligger nu, men det har Jakob altså ☺

Tror dog Vingegaard har større potentiale til at køre klassement end Fuglsang har, alene hans præstationer på enkeltstarten tyder godt. Go go Jonas !!!

Ser ud som om har har nogenlunde samme styrke som de andre kandidater til top 10 - bortset fra Pogacar, naturligvis - og kører jo en bedre enkeltstart end de fleste, og tog jo selv på Uran 40 sec, derfor har vi danskere lov til at håbe på den første podieplads siden Rasmussen og Riis ♥♥♥

Maastricht-on-tour3.095Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Hepper på Skjelmose i top-5 ♥♥♥

Nicholai, hvis Fuglsang var nr. 5 i 2011 efter Hushovd - ja så har det jo formentlig været INDEN de første bjerge - eller?

Hushovd var jo sprinter ☺

Maastricht-on-tour3.095Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Hepper på Skjelmose i top-5 ♥♥♥

Og nr. 4 efter GvA lyder også som INDEN bjerge - eller tager jeg fejl?

Maastricht-on-tour3.095Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Hepper på Skjelmose i top-5 ♥♥♥

  1. 5 i 2011 vandt Hushovd 13. etape der bl.a. gik over Col d'Aubisque til sidst udenfor kategori. Jeremy Roy angreb op af bjerget. Hushovd hentede det hele ned af den lange nedkørsel og vandt etapen.

@ #4

Rasmussen er aldrig endt på podiet i Touren.
Riis har til gengæld været der 2 gange.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker