Forum

Burde Ewan ikke have minus 150.000 for ikke at fuldføre etapen?


Nej, for han fuldførte.

Der er i reglerne ikke noget krav om at man skal krydse stregen på cykel..

I 2016 så vi f.eks Froome løbe op af Mount Ventoux, fordi hans cykel var blevet ødelagt i et styrt, og man kan altså også godt gå i mål ligesom Ewan i dag.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Så han gik over stregen. Så det ikke. Læste kun at han blev kørt væk i ambulance. Tænkte at det må være før stregen

Han gik ikke over stregen heller, men han bliver alligevel officielt set godskrevet at fuldføre etapen da styrtet sker inden for 3 km, som det også er sket før. Hvis han ville stille op i morgen kunne han også stadigvæk godt gøre det selvom han ikke krydsede stregen i dag.

Jo, han krydsede faktisk stregen selv:

"Ewan crossed the line and was taken to hospital for treatment following the crash as Lotto Soudal later announced the unfortunate news that the 26-year-old had abandoned the race with a collarbone fracture."

Kilde: SBS Cycling Central

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Og så er den ged barberet. Ingen minus, ud over det minus at han ikke vandt og var alles kaptajn

Er Demare ok efter styrt idag?

@Thomas, din kilde lyder på mig lidt som om de bare antager det. Det blev i hvert fald også nævnt af en holdkammerat at han netop ikke krydsede stregen, hvilket jeg anser mere troværdigt. Uanset hvad er det sket før at man efter sådanne styrt tæt på mål officielt godkendes som fuldførende også selvom man ikke krydser selve stregen. Det er også sket i dette spil uden jeg lige konkret kan huske hvem det var.

Det var så ex. Mezgec i Vueltaen 2019 der ikke passerede stregen på 14. etape men alligevel officielt fuldførte den og først blev DNS næste dag