Forum

Reglerne er efterhånden gået så langt i én retning at stort set alle spiller på samme måde. Det kan ikke længere betale sig at satse.

Breakway, Assist og bankrente giver for lidt til at man med success kan have det med i sin strategi. Spillet er blevet kedeligt og ligaer er blevet forudsigelige.

Reductionen ned til 8 ryttere istedet for 9, er også skidt. Det er den 9'ende rytter der er den svære. Det svære er at ramme 9 med den sidste rytter i en given top 15.

Vi skal tilbage til følgende regler før det bliver sjovt igen.
- 9 ryttere
- 749.000 for 9 ryttere i top 15 (istedet for 400.000 for 8)
- Assist 1 skal tilbage til 100.000 (Assist har længe være bread & butter i det spil her)
- Der bør være x1 bonus for at picke den breakaway rytter der vinder. (Win from breakaway. Det kan slet ikke betale sig at satse på breakaway idag.)
- Bank renten skal tilbage til 1%. Det gjorde det muligt at lægge en strategi med billigere ryttere og større bank.

I vores liga kalder vi det for GC taber, når man kører sit hold efter de kedelige regler. Ja, den der laver de vildeste sats får street cred hos os.

Godt at der er kommet point for de mange trøjer, det manglede vist bare. Men spillet er blevet dummet for meget ned til at jeg gider at spille det.

Det er første gang i snart 15 år at jeg ikke længere har lysten til at sætte hold.

Hvad synes du?

Du skal afgive din stemme før du kan kommentere

Stemte: Enig - Det er blevet for udvandet

Helt enig. Flere ryttere, evt reserve for styrtede ryttere. Jeg er med på alle dine fornyelser. Nu please kære Swush

Quasar One14.880Top 10%PræmievinderTop 1%PræmievinderTop 10%BronzebægerTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Hvor er Smadremanden, når vi har brug for ham?

Stemte: Enig - Det er blevet for udvandet

Bare en ren nysgerrighed..

Er det ikke en lille smule modstridende at I alle siger, at det ikke kan betale sig at satse, men på samme tid vil have reserver for styrtede og udgået folk?

Jeg mener.. Det gør det jo kun nemmere for dem der spiller "sikkert", at kunne vælge feltets ryttere of choice, og hvis de så styrter eller helt udgår, så hopper de bare over til feltets næste forudsigelser.

MartinHJ3.190PræmievinderValideret KontoPræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Er der mere sovs?

Stemte: Uenig - Spillet er bedre nu

Det kan godt være folk har de samme ryttere men etapesejre til følgende :

3. Van der Hoorn
4. Joe Dombrowski
( 6. Maeder )
8. Lafay
11. Schmid
14. Fortunato
15. Campenaerts
Dvs overrakelser på næsten hver anden etape

9 mand i top 15 sker jo næsten kun i sprinteropgør - så jeg synes det er et noget selvmodsigende indlæg

stig markvardsen3.175PræmievinderTop 10%Valideret KontoTop 10%Top 1%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Sol Campbell: "I always dreamed of winning the league at White Hart Lane. So I left and joined Arsenal."

Stemte: Uenig - Spillet er bedre nu

Jeg mener ikke, at spillet er blevet udvandet. Jeg mener, at de nyeste tiltag, der kom sidste år var rigtig gode (etapebonus op og hjælperytterbonus ned).

Jeg er lodret uenig med dig i, at sætte hjælperytterbonus op vil føre til et mindre udvandet spil. Vi så jo netop det modsatte, at folk satte et smalt hold bestående af de største favoritter og deres billigste hjælperyttere.

En såkaldt breakawaybonus vil være umulig at administrere i praksis. Den vil også gøre spillet langt mindre vidensbasseret og til en gang udbryderbingo.

Når det er sagt, er jeg enig med dig i, at det er meget ærgerligt, at der kun er 8 ryttere på hvert hold. Det gør holdene mere ens, og man skal vide mindre om de mindre kendte ryttere.

Jeg er også helt enig med dig i, at etapebonusen og bankrenten burde være højere. Etapebonusen spiller for lille en rolle og det brede hold bliver belønnet for lidt (selvom det har hjulpet meget, at den blev sat op). Bankrenten gør, som du argumenterer for, at der er større encitament for også at vælge nogle billigere ryttere en gang imellem.

Som tilføjelse synes jeg, det kunne være interessant at hæve den sene ankomst igen til 5k/min. Det ville gøre, at der var mere at vinde (og tabe) på udbrydere, og på de etaper, hvor feltet alligevel kommer samlet ind, vil der med sikkerhed være med at vinde.

Stemte: Enig - Det er blevet for udvandet

Min holdning er at spillet er blevet ringere næsten hver gang reglerne er blevet justeret.

Jeg foretrak det oprindelige regelsæt med 9 ryttere, 744.000 i etapebonus for alle 9 i top-15, første rytterkøb i hver runde blev handlet uden transfergebyr, intet kaptajnvalg, bankrente på 1%, 50.000,- i bonus for førertrøjen, holdkammeratbonus på 100.000/50.000/30.000 etc.

Eneste fornuftige regelændring der er kommet er point til ungdomstrøjen - venter stadig på at denne forbedring indføres i spillene uden indskiftning.

Jeg kan rapportere at holdene for 20 år siden (med ovenstående regelsæt) var lang mere differentierede end tilfældet i dag.

Desværre skyldes de mange ens hold nok snarere at de fleste spillere kopiere diverse håbløse optaktsskriveres anbefalinger istedet for at lave sin egen research. Så jeg ville ønske at Swush ikke havde justeret reglerne overhovedet.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Stemte: Uenig - Spillet er bedre nu

Av, Thomas 😂

Med højere etapebonus og en prissætning, der gør stjernerne dyre og jokerne billigere, kunne spillet bliver sjovere for nørderne, mens den gængse spiller ville være mere chanceløs. Jeg forestiller mig, at det er det hensyn, som Holdet skal vægte.

Jeg synes dog, at ændringerne fra 2020 var gode. De otte ryttere er nok et vilkår for at besvare en slags “realisme”.

Frederik Ingemann81.965PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%BronzebægerTop 10%Top 10%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%
'Managerekspert' på Ekstra Bladet.

Stemte: Enig - Det er blevet for udvandet

Af en eller anden årsag er det jo swush plan at folk have så ens hold som muligt og det har de arbejdet på de seneste år

Bennedbæk226.250Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Stemte: Enig - Det er blevet for udvandet


Jeg siger bare Ja..Til alt og alle..Men Jo..

Vulpius7.045Valideret KontoPræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 1%Sølvbæger
Jack is back.

Stemte: Enig - Det er blevet for udvandet

@ #6

Ingen nævnt, ingen glemt 😉

Nej, godt ord igen, jeg har ikke noget imod optaktsskrivere. Det der er håbløst er lemming-effekten, når størstedelen af spillerne kopierer feltet.dk’s anbefalinger.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Stemte: Uenig - Spillet er bedre nu

Jeg synes faktisk at spillet er et rigtigt fint sted lige nu. Kan forstå idéen med 9 ryttere, men tænker at det er for at holde spillet “autentisk”. Det ville eksempelvis også være mærkeligt hvis man kunne vælge 12 mand i fodboldspillene? Til gengæld har jeg længe drømt om,at få en sportsdirektør indført, det kunne skabe lidt større variation, som man savner, men stadig holde det realistisk.

En ting jeg dog stadig ærgre mig over, er, at man kan se statistik som ‘trends’ imellem runderne.

Som en sidste feature ville det være drønlækkert med en procentviser for kaptajnvalg - Selvfølgelig som man først kan se når etapen er startet!

Stemte: Uenig - Spillet er bedre nu

Hej Nicholai. Jeg har tidligere luftet idéen om en sportsdirektør over for Swush, men de er ikke så begejstret for "afledte" vækstkilder såsom holdbonus, klassementsbonus osv. Og det synspunkt køber jeg faktisk.

Fremragende idé med popularitetsprocent for kaptajnvalg, der bliver synlige efter rundestart!

Frederik Ingemann81.965PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%BronzebægerTop 10%Top 10%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%
'Managerekspert' på Ekstra Bladet.

Stemte: Enig - Det er blevet for udvandet

Enig... De gamle regler var langt bedre... nøjagtig som du pointerer. Og præmierne er jo også fuldstændig udvandede. I det nyligt overståede giro spil var der Ca 10 procents tilbagebetaling i forhold til indskuddene. Det er jo til grin!

Stemte: Enig - Det er blevet for udvandet

Hvis man kigger på top 10 hedder det stort set GC + 2 billige udbrudsryttere hele vejen, og når man tænker på hvor mange udbrud der har fået lov at holde hjem. Der er ikke en i top 100 som ikke er gået GC vejen. En udbryder skal nærmest i top 3 før det kan svare sig.

Hvorfor ikke ændre lidt på det point system 90% af guldhold har præcis de samme. Gevinsten for at tage chancer er for lille.

-100% "Sammenlagt pl. efter etapen",
+25% "Etapeplacering",
Fjern Bankrente
Lidt dyrere GC ryttere.

Krogsa22.720PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 1%Top 1%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 1%PræmievinderPræmievinder
SÅ er der skipperrmix

Stemte: Enig - Det er blevet for udvandet

Enig

Stemte: Enig - Det er blevet for udvandet

Der sker ingen udvikling, og man fastholder febrilsk gl regler uanset at der findes bedre løsninger som vil forbedre spillet for kunderne.

Jeg er på linje med at det er første gang i mange år at jeg mistede lysten til spillet allerede efter få etaper. For mit vedkommende er mest i spillet uden udskiftninger det er helt galt ... med sats på Sivakov og Landa blev spillet ødelagt før det endnu var kommet igang. Har i årtier appelleret til at få tilpasset spillet, men man er fuldstændig tonedøv, og åbenbart ligeglad med om kunderne får en elendig spiloplevelse.

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name
Du skal afgive din stemme før du kan kommentere