Forum

Jeg har i alle 3 cykel-managerspillene stillet til start med ét sølv-hold, og det er ikke gået fantastisk.
Ingen af mine hold kom i top 1500. Derfor kom jeg til at tænke på, om det overhovedet er muligt at vinde spillene med et sølvhold.

Jeg har siden Vueltaens afslutning brugt en del tid i excel, hvor jeg har forsøgt at regne mig frem til det bedst mulige sølv-spil (i årets Vuelta), for at se om det kunne række til en 1. plads.

Svaret er ja, sagtens! Man kan godt vinde managerspillene med et sølvhold.

Holdet som jeg lavede, endte med værdier (ryttere) for 75.290.000.
Læg dertil en bankbeholdning på 18.654.000.
Det giver en værdi på 93.935.000.
Hvilket er langt over PatrickFinne's "Rolfs Alkohold" på 73.372.250.

Jeg har taget alle faktorer i betragtning: Bankrente, Transfergebyrer, Kaptajnbonus, Max 2 fra samme hold.

Om holdet:
Til start: Roglic, Daniel Martin, De La Cruz, Sepp Kuss, Bagioli, Grossschartner, Badilatti, Mäder.

Udskiftninger:
Inden runde 4: De La Cruz(ud), Carapaz(ind).
Inden runde 5: Daniel Martin(ud), Bagioli(ud), Badilatti(ud), Mäder(ud),
...Guillaume Martin(ind), Arensman(ind), Woods(ind), Storer(ind).
Inden runde 6: Sepp Kuss(ud), Carthy(ind).
Inden runde 8: Guillaume Martin(ud), Daniel Martin(ind).

Derudover kan jeg sige at den gennemsnitlige vækst per runde er 1.418.834.

Så hvis man kan se ind i fremtiden, kan man sagtens nøjes med at lave et gratis hold med 8 udskiftninger.
Skriv gerne hvis du mener jeg har overset noget. Jeg deler også gerne mine udregninger.
Der kan garanteret også sammensættes en endnu bedre kombination af ryttere og udskiftninger,
men målet var imidlertid kun at se om det rakte til en 1. plads.


Hvis dit mål er at vinde, var det så ikke en ide at købe et guldhold så du kan vinde en præmie?

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Inden runde 4: De La Cruz(ud), Carapaz(ind).

Forklar lige engang hvorfor du tror du kan lave det byt? Carapaz koster 5mio mere end Cruz på det tidspunkt

Askemayn22.445Top 10%Top 10%Top 10%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%Top 1%Top 10%Top 10%Top 10%
Le Tour <3

Inden runde 4 er bankbeholdningen på 6.486.700.
og De La Cruz har en værdi på 5.600.000.
Carapaz har en værdi på 10.984.000

Det er til gengæld ikke muligt inden runde 3.

Dine udregninger omkring bankbeholdning tror jeg desværre er forkerte.

Så vidt jeg kan regne ud starter du med et hold til 49mil., så 1mil. i banken. Vælger du rigtig kaptajn de første 3 etaper kan du øge den med 1.433.000. Derudover får du 305.000 i etape bonus for henholdsvis 6,6 og 5 mand i top 15. Så selv med 15-20k i bank rente, er du under 3mil i bankbeholdning inden 4 etape.

Kaptajnbonus og etapebonus er det eneste der øger din bankbeholdning. Du får netop ikke råd til Carapaz, og der falder hele dit regnskab desværre.

Askemayn22.445Top 10%Top 10%Top 10%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%Top 1%Top 10%Top 10%Top 10%
Le Tour <3

I har ret. Jeg har smidt den samlede ryttervækst til bankbeholdningen.
Jeg regner om

En god huskeregel når man når frem til et utroligt resultat er lige at tjekke sine udregninger :) Men interessant undersøgelse.

Men hvor fedt er det at have det bedste hold af alle med et basis eller sølvhold og intet vinde?

Bennedbæk226.250Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Med rettelserne er resultatet et lidt andet. Det rækker ikke længere til en førsteplads, men tæt på.
Med sammensætningen af ryttere og udskiftninger når jeg en samlet værdi på 71.954.808.
Det giver, på årets Vuelta-liste, en 9. plads.

Sammensætningen er ikke udført med en algoritme, hvilket betyder at der kan findes en sammensætning som ville ende højere på highscoren. Måske jeg prøver igen med en ny taktik.

Her er holdet:
Start: Roglic, Carapaz, Sepp Kuss, Grossschartner, De La Cruz, Bagioli, Arensman, Mäder

Inden runde 5: Sepp Kuss(ud), De La Cruz(ud), Guilliaume Martin(ind), Wout Poels(ind).
Inden runde 6: Roglic(ud), Grossschartner(ud), Woods(ind), Hugh Carthy(ind).
Inden runde 8: Woods(ud), Roglic(ind).
Inden runde 11: Bagioli(ud), Michael Storer(ind).
Inden runde 12: Guilliaume Martin(ud), Dan Martin(ind).
Inden runde 15: Arensman(ud), Dorian Godon(ind)

Jamen så er svaret jo nej. Hvilket ikke er specielt overraskende.

Hvis du har tid og lyst kunne du jo prøve at regne ud hvor stor en samlet værdi et guldhold kunne optjene hvis alle optimale valg blev taget.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Umiddelbart tænker jeg nu svaret er et relativt klart ja. I hvert fald i Vueltaen hvor der ikke var ret mange sprinteretaper.

Kan i hvert fald (uden de store anstrengelser) ramme 72,78M uden udskiftninger, men det kræver til gengæld en ret stor spåkugle. Både i forhold til hvilke 8 ryttere man skal starte med og kaptajnvalg på hver enkelt etape. Roglic (11), Carthy (3), Martin, Carapaz, Mäder, Storer (1).

Den har jeg svært ved at tro på. Hvilke 8 ryttere starter du med?

Roglic
Carthy
D. Martin
Carapaz
Mäder
Storer
Vingegaard
Arensman

Jeg kan jo selvfølgelig have regnet fejl, men kan ikke lige se hvor ;-) Det var bare et hurtigt regneark

Holdet Pepsi har lavet koster 49 mio fra start. Så den del er god nok.

De optjener 21.248.000 i værdi med Roglic som kap alle etaper.
Så er vi oppe på 71,25 mio.

Og hvis man kunne forudse de dage hvor en anden ville give mere end Roglic kommer man selvfølgelig længere op. Det orker jeg ikke lige at tjekke..

Derudover skal vi have bankrente + top 15 bonus for hver etape..
Der var nok ca 2-5 af rytterne i top 15 hver etape minus massespurtenerne. Så her får man måske 0,4-0,5 mio.

Bankrente vil stige og stige i løbet af spillet. Det vil nok give ca 0,3 - 0,4 mio i løbet af spillet.

Så det er lyder meget sandsynligt at man ved Pepsis 8 mand fra start til slut kommer op på ca. 73 mio.

Hvis nogle vil tjekke tallene:

Ryttervækst (8 ryttere): 15.836.000
Kaptajnbonus: 6.047.000
Rente: 397.629
Holdbonus: 499.000

Med 8 udskiftninger skulle det være en smal sag at hente det sidste. Kunne f.eks. gøres på sidste etape hvor det her hold kun har en vækst på 635.774. Men i betragtning af at man slutter med 7,7 mio i banken må der også være plads til nogle opgraderinger undervejs.

Det ville formentlig være sværere i andre Grand Tours da der i denne Vuelta var 4 ryttere der virkeligt skilte sig ud og var man startet med dem og holdt fast i dem hele vejen så var man allerede langt foran mit hold ;-)

Men det er jo selvfølgelig hypotetisk, da det som sagt ville kræve noget af en spåkugle.

Det stemmer

Jeg kunne ikke lade være med lige at regne på optimalt guldhold.

Der er fuld etapebonus på alle etaper pånær de 3 første.
Gennemsnitligt 6.2 udskiftninger per runde(17).

Det endte med en værdi på 90.731.668
Kaptajnbonus: 7.749.000
Etapebonus: 6.360.000
Renter: 1.109.108