Forum

Hej,
I har ikke givet de rigtige point for holdbonus i Vuelta spillet. Det fremgår af reglerne at man får hhv. 100.000, 50.000 og 30.000 point i holdbonus ligesom det var tilfældet sidste år. Der er desuden ikke noget om hvid trøje, der giver point. Kunne være fedt, hvis I ville rette pointene til efter reglerne.


Godt spottet
så er der lige 40.000 mere til Vingegaard i holdbonus og til Roglic selv

Bennedbæk226.250Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Hej Hader Swush

Vækst for holdbonus er ændret generelt i det bagvedliggende regelsæt for cykelspillene med udskiftninger. Desværre havde vi ikke fået rettet i pointsystemet for Vueltaspillet, men det korrekte for holdbonus er altså 60.000, 30.000 og 20.000.

Mht. ungdomstrøjen og mest angrebsivrige, så har vi ikke vidst om det var noget der fulgte med i det feed vi får fra vores dataleverandør for Giro og Vuelta. Det har vist sig at ungdomstrøjen leveres for begge løb og at mest angrebsivrige også leveres for Vuelta. Det er derfor også tilføjet til pointsystemet.

Mvh. Christian

Det er ikke i orden Swush!

Når man har stillet hold efter at der er 100.000 i holdbonus til førstepladsens holdkammerater, så kan i ikke ændre det efterfølgende.

I er nødt til at stå ved de skriftlige regler, ellers hører alting jo op!

:-(

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Hej Thomas Adamsen

Jeg kan godt forstå hvad du mener. På den anden side er der nu afviklet et Tourspil og et halvt Girospil med de nye regler, så det vil også være forkert at gå tilbage til de gamle point. Vi er nødt til at stå fast på de nye point.

Mvh. Christian

Hej Christian & Swush,

Den kommer vi lige til at tage over mailen.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Er det overhovedet lovligt ikke at afholde pengespil efter de regler, der fremgår?

Om ikke andet er den eneste rigtige beslutning, at man spiller Vueltaen efter de regler, som har fremgået op til og efter start af spillet! Så må I gå tilbage til Jeres nye regler fra næste spil. Men det var jo så også den eneste rigtige beslutning ikke at straffe alle dem, der havde skiftet ud i god tro efter etapestart på giroens 2. etape sidste år... Desværre kan jeg ikke ændrer mit brugernavn engang mere, men kun begræde at verdens bedste cykelmanager spil bestyres af amatører, samt glæde mig over at det denne gang ikke ødelægger en hel grand tour for mig.

Hov det kan man altså ikke. Når reglerne siger 100.000 i point og der sættes hold ud fra dette, så er man nødt til at holde fast i disse regler når løbet er startet. Det kan der ikke være tvivl om.

Derudover er swush.com mig bekendt underlagt den såkaldte “mini-licens/begrænset licens” til Spiludbydere om pengespil. I henhold til disse vedtægter ser jeg ikke, at man kan ændre reglerne efter et spil er sat/påbegyndt. Det vil svare til at en bookmaker sætte et odds ned på et allerede indgået væddemål, og det er ikke lovligt.

Så foruden at det er moralsk/etisk forkert at ændre når reglerne forud har været lagt frem og der er sat hold efter dette, så er jeg usikker på, om det juridisk holder vand.

Vil I ved Swush.com være behjælpelig med at pege på hvilken del indenfor spillelovgivningen der hjemler en sådan ændring efter spillet er påbegyndt?

Jeg tænker også, at i strækker den nu Swush.

I henhold til paragraf 1 pkt. 3 i spillelovgivningen, som omhandler lovens formål, står der skrevet: 'at beskytte spillere ved at sikre, at spil udbydes på en rimelig, ansvarlig og gennemsigtig måde'.

Jeg har ikke læst spilleloven til ende, men jeg tænker ikke, at man skal være atomfysiker for at stille sig yderst krititsk hvis det skriftlige regelsæt som er afgørende for, hvem der løber afsted med præmierne ændres både ved at:
1: holdbonus nedjusteres
2: mest angrebslystne rytter tilføjes

Jeg ved godt, at i (Swush) som os (brugerne) opfatter managerspillene som underholdning, men brugerne betaler penge for et produkt, og så er man mig bekendt underlagt spilleloven.

Det svarer jo til at i lige tilføjer udebanesejr og hjemmebanenederlag nu til CHL? Det hører jo ingen steder hjemme.

Jeg tænker i hvert fald, at man er i sin gode ret til at sende en mail omkring dette til spillemyndigheden.

Og selvom at i nu har lavet et hotfix i selve point tabellen, så holdbonus fremgår som:
60.000
30.000
20.000

så står der altså stadig ude til højre for tabellen:
1.
Holdbonus: Hvis f.eks. en Quick-Step-rytter vinder etapen, så modtager alle aktive Quick-Step-ryttere +100.000 i værdistigning (gives ikke til ryttere som er udgået på etapen).

  1. Christian
Og at tilføje den hvide trøje (15.000 pr. dag) efter spilstart er jo helt gak?
Sat på spidsen kunne det da lige præcis være det, der havde gjort at jeg havde taget Mas + 2 billige over Woods, Izagirre og Madrazo?!

At retfærdiggøre denne tilføjelse ud fra en usikkerhed omkring hvorvidt jeres dataleverandør kunne levere det feed er endnu mere gak. Hvis ikke dataleverandøren kan det, så skal i da finde en der kan?
La Vuelta har en officiel løbshjemmeside? Med ét klik er man inde på rankings og med blot ét klik mere kan man se hvem der fører ungdomskonkurrencen?

Og hvad er det 'bagvedliggende regelsæt for cykkelspillene med udskiftninger'? Er det noget, som man kunne tilgå inden starten for Vueltaspillet med udskiftninger?

Må bare sige at Swush her er ude på MEGET tynd is, og tror også at jura kommer til at betyde at det skal laves om. Man kan under ingen omstændigheder lave om i det markedsførete regelsæt efter spillet er startet! Hvis man insisterer på at fortsætte med det nu korrigerede regelsæt bliver man som minimum nødt til at stå inde for at man vil lave en parallel beregning af pointgivningen, og sådan at man kommer til at kompensere de evt berørte som ville have taget en pengepræmie med afsat i det annoncerede regelsæt.

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Hej igen Swush,
Jeg tænker, at dette vel må betragtes som en af de større udfordringer, som i nu er løbet ind i. Handlen er allerede åbnet, og næste etape starter om få timer.
Alligevel lader det til, at i efter eget hurtigt skøn vurderer, at man 'bare' kan ændre pointgivningen for holdbonus, tilføje pointgivning for mest angrebslystne rytter, samt tilføje 15.000 til Enric hver dag resten af løbet EFTER et managerspil med allerede fastlagte regler for pointgivningen er startet? Som tidligere nævnt tror jeg, at det er ulovligt, så hvordan forholder i jer til det?
En anden ting er, at det har fået opmærksomhed fra tre af jeres (gennem tiden) største kunder, som også stiller sig skeptiske?
Fortjener det ikke mere uddybende (læs: bedre) svar end at man var usikker på hvad en dataleverendør havde mulighed for at levere samt 'sådan gjorde vi jo i TdF og Giro'en'?
Vi er jo ikke tankelæsere. Vi forholder os til de regler der nu engang fremgår af spillet. Vi sætter vores hold på baggrund af disse regler i et forsøg på at vinde pengepræmier. Vi betaler inden spilstart for at kunne spille med om disse præmier.

Hej alle

Vi har nu drøftet problemstillingen og jeg må gå tilbage på min tidligere udmelding.

Vi kommer til at korrigere vækst i Vueltaspillet 2020 ift. hvad der fremgik af pointsystemet inden opdatering af 1. etape. Jeg beklager hvis min tidligere udmelding har været årsag frustration og forvirring.

Med venlig hilsen
Christian

Tusind tak for at vælge den rigtige løsning.

Puh den er ikke god den her Swush.

Askemayn22.445Top 10%Top 10%Top 10%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%Top 1%Top 10%Top 10%Top 10%
Le Tour <3

Puh den er ikke god den her Swush.

Askemayn22.445Top 10%Top 10%Top 10%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%Top 1%Top 10%Top 10%Top 10%
Le Tour <3

I kan også lige rette værdien på INEOS rytterene. Måske også andre. De tabte værdi i går men er steget, f. Eks. Froome, baarle, golas med flere. B

Den kommentar tror jeg lige du skal tænke over KongKoefoed i betragtning af ordet "holdbonus" indgår i overskriften af tråden :)

@ #14

Tak for det Swush - det er selvfølgelig den rigtige beslutning.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker