Forum

Jeg har nørdet lidt med resultaterne, se her:

Kategori 1

1. Roglic 3788 p 59%
2. S. Bennett 2578 5%
3. Sagan 2388 42%
4. van Aert 2377 6%
5. Lopez 2209 1%

Kategori 2

1. Pogacar 3700 77%
2. A. Yates 2189 11%
3. Porte 1934 5%
4. Uran 1824 3%
5. Carapaz 1736 34%

Kategori 3

1. G. Martin 1692 46%
2. Hirschi 1481 1%
3. Caruso 1457 0,1%
4. Stuyven 1419 2%
5. Kristoff 1360 6%
9. Martinez 1159 51%

Kategori 4

1. Cosnefroy 1333 32%
2. Kragh 1113 22%
3. Peters 1069 0,1%
4. Verona 1064 0%
5. Houle 1050 0%

KONKLUSION:

De 2 helt store pointgivere er de 2 slovenere, Roglic og Pogacar, som begge har scoret suverænt flere points end nogen andre. Det havde da også hele 59% og 77% af os spillere indset. Hvis man havde de 2 - plus evt. også topperne fra kat. 3 og 4, Martin og Cosnefroy, ja så var man godt på vej mod toppen af spillet.

Vinderen af managerspillet i år, Allan Møller Nielsen, havde da også alle 4 toppere fra de 4 kategorier, plus 2'erne fra kat 1 og 2, samt 5'eren fra kat. 2. Eneste lille flop var Martinez fra kat. 3, som kun blev 9'er i sin kategori, men ham fejlede 51% af os andre også på ☺ Og kun ganske få % af os fandt de foranliggende Hirschi, Caruso, Stuyven og Kristoff. Tillykke til Allan!

Det er formentligt også sidste gang at Pogacar kun er i kategori 2 i et grand tour spil.

Ellers skal man bemærke, at Sam Bennett er eneste sprinter i toppen, de utraditionelle sprintere Sagan og van Aert ligger dog nr. 3 og 4 i kat. 1 - men ellers består listen mest af klatrere og rouleurs.

Dette er en huskekage til mig selv - og alle andre ☺

Maastricht-on-tour3.095Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Hepper på Skjelmose i top-5 ♥♥♥

Også helt tilfældigt at Cosnefroy ender som topscorer i kat4. 15 dage i den prikkede uden at være relevant er imponerende.

Ja, jeg havde heller ikke forudset Cosnefroys succes, men det var der trods alt 32% af os spillere der havde - selv om nok de færreste af de 32% havde forudset, at han ville være 15 dage i den prikkede.

Men et eksempel på, at tilfældigheder spiller ind i spillet - hvilket jo også er med til at gøre det spændende - og samtidig frustrerende ☺

Bemærk også, at nr. 3, 4 og 5 i kat. 4: Peters, Verona og Houle alle 3 er spillet af mindre end 0,1%. Det siger lidt om hvor svært det er at ramme de rigtige ryttere ☺

Selv havde jeg fundet Ellisonde, men han var kun 6-7 bedst i kat. 4 :-(

Maastricht-on-tour3.095Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Hepper på Skjelmose i top-5 ♥♥♥

Der skal meget mere end evner til at vinde dette spil. Pga. spillets unikke setup uden udskiftninger skal man jo fra dag 1 forsøge at forudse forløbet af touren og sætte sit hold derefter.

Når man så følger touren og nogle af de lidt "nostradamus" agtige forudsigelser man har gættet på faktisk sker, ja så er der altså også en kæmpe andel af tilfældigheder og gammeldags held med undervejs.

Nærmest alle de "ulykker" der skete i touren de skete til fordel for mit hold i forhold til de nærmeste konkurrenter - Bernals deroute, Hirschis styrt fra udbruddet der holdt hjem, Sagans deklassering, Cosnefroys prikker og manglen på udfordring af denne i historisk lang tid, Carapaz frihed efter Bernals exit osv osv osv..

Men skal jeg pege på en faktor som gjorde udslaget for mig i sammenligning med de øvrige højtplacerede hold, så var det valget af Bennet frem for Sagan. Bennet får ikke mange flere point end Sagan, men Bennets point ligger på færre etaper med et højere snit, hvilket giver dobbelt effekt med kaptajn-faktoren. Så det giver netto en større pointforskel end tallene umiddelbart viser.

Men takker for kampen - det var dælme spændende, og glæder mig til at forsvare guldet næste år (en 99,5% mission impossible) :-) :-)