Forum

I har ved en fejl givet Sagan 0 point. Han bør have 39.000 for hans placering i den indlagte pointspurt. Han blev fratrukket 13 point i point konkurrencen, fordi reglerne siger, man bliver fratrukket 25% af det antal point etapevinderen får(50). Det har intet med den indlagte spurt at gøre og de 13 point for den spurt, har han således stadig fået og mangler dem altså i jeres spil.


Præcis og iøvrigt ufatteligt uheldigt for os der havde set hans stigende form og gået all in på ham ! Puf eller ej var han jo stensikkert i top 4 - ufattelig stor betydning for tour-spillet ! Øv - But thats life!

@ #1

Nej, der er korrekt pointgivet for Sagan.

1) Han tjener 13 point i pointspurten

2) Han relegeres til 85. pladsen i slutspurten og får således ingen point her

3) Han straffes med en pointstraf for farlig spurt. Denne straf er 25% af vinderens point. Ewan scorede 50 point, og Sagans straf er således 12,5 point. Da der ikke opereres med halve point rundes der op til 13.

4) 13 - 13 = 0

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Det er simpelthen noget sludder.

1. De 13 point han får fratrukket er til den samlede pointkonkurrence og har intet med pointspurten at gøre. Altså har han stadig tjent dem og skal have de point.

2. Det er ganske normalt at ryttere bliver fratrukket point i bjerg- og pointkonkurrencen og det har aldrig givet minus i holdets spil. Du kan f.eks se på Hugh Carthy der også gar fået -13 point til pointkonkurrencen på en etape og derfor stadig er i minus. De point blev han heller ikke fratrukket i holdets spil, hvilket heller ikke er tilfældet for nogen andre ryttere, der er blevet fratrukket point. De samme regler skal selvfølgelig gælde Sagan, selvom antallet af point tilfældigvis passer med det fra pointspurten.
Kigger du på de officielle resultater har han fået 13 point i den indlagte spurt og dem skal han selvfølgelig have. Alt andet er en fejl.

@ #3

Ja, han har fået 13 point i pointspurten, det er jeg helt enig i.

Og så har han fået en straf på 13 point.

Det kan ikke give andet end et stort rundt 0.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Det er simpelt utroligt. Var midterste del af mit indlæg virkeligt så svært at forstå? Ryttere der får straf i den samlede bjerg eller pointkonkurrence får ikke fratrukket point i tourspillet og har aldrig nogensinde gjort de Jeg har endda givet dig et konkret eksempel. Som en der har været med i så mange år burde det være rimeligt nemt at forstå.

Enig med Dinho! Sagan skal ikke fratrækkes point for den indledende spurt, da han ikke gjorde noget forkert der og det er heller ikke det han bliver straffet for! Må håbe Swush hurtigt for rettet op på dette inden der skal handles til næste runde.

@ #15

Holdet pointgiver efter det resultat-feed de får og her har Sagan fået tildelt 13 - 13 = 0 point.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Det er mig der et et fjols. Carthy har fået minus for det samme på 7 etape. Kan bare huske det ikke fungerede sådan i Giroen sidste år, men det gør det tydeligvis nu og så har du selvfølgelig ret Thomas. De har dog glemte at fratrække Carthy -3000 for straf i bjerkonkurrencen på samme etape, men er selvfølgelig lige meget nu.

@ #8

No worries, jeg kan godt forstå du er ærgerlig over Sagans straf.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Det er egentlig nok mere retfærdighedssansen i mig, der kom lidt for meget til udtryk. Men ja, jeg er selvfølgelig ærgelig, da det blev dyrt for mig i begge spil. Mener dog ikke de tog den forkerte beslutning. Tværtimod understreger det bare, hvor tåbelig beslutningen i 2017 var.

Det værste er at det lige nu bliver diskuteret om han skal smides ud af løbet igen. Det har de lige sagt på TV.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

På TV2? Der er intet om det på twitter, så det er lidt svært at tro på. Ville også være en kæmpe overreaktion.

Yep, Lars Bak sagde det.
Det er sikkert Jumbo Visma der har klaget. Van Aerts var i hvert fald rimelig ophidset.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Nu så jeg det lige og tror egentlig bare han mente, at nogle havde antydet Sagan burde være smidt ud. Så den er nok lukket med den nuværende straf.