Forum

Hej.

Jeg har Allaphillipe, Roglic og Yates på mit hold. Den nuværende top 3 og nogle dyre drenge. Roglic og Allaphilippe vil jeg nok have igen torsdag. Jeg regner med at beholde Allaphillipe, da han holder den gule trøje og derfor må give en pæn slat penge. Men hvad tænker I om de andre? Det frigiver jo en del penge at sælge dem, men omvendt er det vel sikker indtjening at beholde dem?


Du må lave dit regnestykke. Alaphilippe giver 100.000 for 1. pladsen + 25.000 for den gule trøje. En sprinter skal blive ca. nr. 7 for at få flere point. Hvis nu Bennett går hen og vinder, kan du lægge 60.000 oveni Alaphilippes point. Du skal trække de ca. 230.000 fra i transfergebyr, for køb af en dyr sprinter og genkøb af Alaphilippe. Så hvis du skifter ham skal din erstatning bare tjene mere end ca. 415.000/355.000 (Og så skal du selvfølgelig regne bonus for antal ryttere i top 15, det kunne være 55.000 for den 6. mand. Eller måske 100.000 for den 7. Det er vel egentlig bare simpel matematik kombineret med kæmpe usikkerhed?