Forum

Så er de to managerspil til Tour de France lanceret:

Tourspillet - med udskiftninger: https://www.holdet.dk/da/tour-de-france-2020

Tour Manager - uden udskiftninger: https://www.holdet.dk/da/tour-de-france-manager-2020

God fornøjelse,
Jens, Swush.com


Spillene er klart holdet.dk's bedste produkt. Har glædet mig som et lille barn. :D

Fedt spillene er oppe, men jeg synes der er lidt forkert kategori-inddeling. Er sikker på det er svært at inddele helt fair, men jeg synes ikke Lopez, Landa, Viviani og WVA hører til i kat 1. Og hvorfor er Kruijswijk i kat 1, selvom han sluttede efter Buchmann (der er i kat 2) i det samlede klassement i fjor. Jumbo-hype? :D

Uanset hvad så har jeg set frem til disse spil siden sidste år og kommer til at stille mindst et par hold i begge spil. God Tour til alle!

Jeg er meget enig her. Jeg er også meget stor fan af disse spil og glæder mig hvert år, men jeg synes også at kategoriseringen i kategori 1 i år er meget uforståelig.

Hvordan havner Valverde, Lopez, Landa, Quintana, Viviani og Bennett i kategori 1? Det er uforståeligt. Altså det virker desværre helt igennem skævt. Så kan man diskutere folk som Van Aert, Dumoulin, Krujiswijk.

Har man overhovedet kigget på ruteprofilen? Seneste resultater? Udmeldinger?

Det hele virker sgu lidt uigennemtænkt. I burde overveje at ændre lidt.

Men god vind! Jeg deltager da alligevel med flere hold 😀

Problemet er at der stadig kun er 4 kategorier. Der kommer jo til at være 6-7 ryttere i kat 1 som bliver valgt af under 1 %.

@ #2

Det er vel ikke så uforståeligt endda..

Valverde, Landa og Quintana kørte alle i top-10 sidste år, Viviani var i top 10 over bedste scorende ryttere og Bennett er måske verdens bedste sprinter lige nu.

Kruijswijk blev nr. 3 sidste år, Dumoulin er grand tour vinder og Van Aerts er en af sportens største talenter og potentiel kæmpe point indtjener.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Det er lidt ærgerligt med så mange i kat 1 og et par enkelte burde måske være i kat 2, men det er nok noget af et puslespil at få til at gå og med katagorier i det ene spil og priser i det andet spil så pyt det bliver den fedeste Tour

Bennedbæk226.240Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

  1. 4

Hvis top10 er selv-kvalificerende, så mangler der jo 3. Problemet er ikke de nævnte ryttere. Det er nok nærmere, at der er 4-5 ryttere der er alle andre overlegne i den kategori.

Så ved denne løsning er der 5-10 GODE ryttere der aldrig bliver relevant. Det er jo ærgerligt. Præcis som #3 skriver.

@ #6

Ok, jeg forstår hvad du mener. Men når spillet er opdelt i kategorier vil der altid være fravalg, for det samme dilemma er vel gældende i kategori 2 og 3? Og ikke mindst i kategori 4 hvor man skal vælge bare 1 rytter ud af 85 mulige.

Alternativt kunne man vælge at droppe kategorierne helt, og lade spillerne sætte præcis det dreamteam de ønsker.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Men hvorfor ikke bare have 8 kategorier når man skal have 8 ryttere. Det er jo simpelthen for fjollet at roglic er i samme kategori som kruijwijk, van aert, Ewan, viviani osv. Og det samme kan man jo sige om buchmann i kat 2 og de mest populære i kat 3 og 4.

Men det kommer nok aldrig til at ske. Nytænkning er i by i Rusland herinde.

Heldigvis er løbet i sig selv temmelig uforudsigeligt. Og når nogle af favoritterne pludselig udgår, så er det alligevel dem med de lidt alternative valg der løber med sejren. Og selvom det skulle lykkedes for Roglič at vinde løbet, er det langt fra sikkert, at det også er ham der scorer flest point i spillet.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Problemet med så mange i kat 1, er også, at der så på samme måde blir 2-3 ryttere der skille sig klart ud i både kat 2 og 3...

Havde man flyttet Kruijjswijk, Ewan, Viviani, Van Aert osv i kat 2, så ville det ikke ændre noget i kat 1, men til gengæld ville det gøre kat 2 meget mere spændende...

Tom Larsen34.985Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%
Vi spiller kun for hyggens skyld...

Fuldstændig enig med Tom.

Jeg har det sådan, at hvis en rytter ikke en gang er must have i kat 2, så burde han ikke være i kat 1 - og det føler jeg er tilfældet med mange af kat 1'erne i år.

Er helt på samme side som Tom. Problemet er altid, at der er for mange i kat 1 og for få i kat 2. Disse kategorier ender altid med at være udvandet og det er reelt kaptajnvalg og lykkeridderne i kat 3 / 4, der ender med at afgøre spillet.

Håber faktisk de vil tage kategoriinddelingerne op til overvejelse med det samme. Mener sagtens man kan ændre i kategorierne, så længe der stadig er så lang tid til Tour-start.

Første etape står til 13,40 km under runder. Det passer vist ikke, eller er det mit cykelmagasin, der er galt på den?

  1. 13

1.etape er Nice - Nice 156 km. Ligner en sprint med seks - otte styrt i finalen.

2. etape kunne iøvrigt blive ganske interessant. Hvis man tør angribe fra distancen. Og det gør nogen jo oftest heldigvis.