Forum

Jeg har kigget lidt på statistikken efter løbet er slut. Altså hvem har tjent flest points i de 4 kategorier.

Kategori 1

Roglic - 90% af os har fundet ham
Valverde 35%

Kategori 2

Pogacar 35%
Sam Bennett 68% - og eneste sprinter på denne liste
Soler 0,5%
Kelderman 8%

Kategori 3

Teuns 26%
Rojas 0,4%
Edet 0,9%
Gesink 6%

Kategori 4

1. Madrazo 0,1%
2. Bouchard 0,1%
3. CF Hagen 0,3%
6. Knox 18%
7. Kuss 6%

De 5 første ryttere i kategori 4 var altså ryttere, som meget få havde spillet på, under 1% - og meget få havde formentlig forudset Madrazos og Bouchards bedrifter i bjergkonkurencen. Vi skal ned til 6. og 7. pladsen for at finde ryttere, som er spillet af mere end blot 1%. Knox på 6. pladsen overgik Kuss med blot 20 points på 7. pladsen

KONKLUSION:

7 af de 8 bedste ryttere her er altså folk der ligger til i klassementet eller i bjergkonkurrencen. Den eneste undtagelse er naturligvis Sam Bennett. ☺

MIN EGEN VUELTA 2019

Jeg havde et hold i manager og et gratis hold i Vueltaspillet.

Mit gratis hold i Spillet blev lort - man har kun 8 udskiftninger i hele løbet - endte som røven af 4. division.

Derimod blev mit hold i manager bedre og bedre som løbet skred frem. Jeg havde satset meget på Roglic og Kuss på holdløbet på 1. etape, men de gled som bekendt i et svømmebassin. Men derefter arbejdede mit hold sig op på en OK 254. plads, hvilket er i top 15%. Jeg havde ingen sprinter på holdet og altså ikke Sam Bennett, men udelukkende klassementsfolk.

Jeg blev dog banket eftertrykkeligt af min ven her Bennedbæk, som havde 2 hold, som overgik mit eget.

Benneds bedste hold blev nr. 76 - og var identisk med mit eget hold på 6 pladser - MEN Benned har været så smart at tage Sam Bennett, hvor jeg i stedet havde Hart - og selv om Hart kørte en nogenlunde OK Vuelta ligger han dog rigtigt mange points efter Bennett.

Så hjalp det kun lidt, at jeg var klogere end Benned i 4. kategori, hvor jeg havde Kuss, som tjente flere points end Benneds Oscar Ro.

Benned skulle dog bruge 6 hold til at slå mig, hvoraf kun de 2 hold overgik mit eget - og i gennemsnit var mit hold bedre end gennemsnittet af Benneds 6 hold ☺

Så nu glæder jeg mig til Giro'en, hvor jeg håber på at få revanche ♥♥♥

Maastricht-on-tour3.095Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Hepper på Skjelmose i top-5 ♥♥♥