Forum

https://www.tissottiming.com/2019/tdf/en-us/default/Stage/19/pdf

Det burde ikke være svært at følge dem og det eneste der vil være fair for afviklingen af spillet.


Men det er stadig ikke et etaperesultat, da etapen blev stoppet..

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Det er det officielle etaperesultat. Hvorfor er det relevant at de nåede at køre ned efter, når det blev besluttet at målet var på toppen?

Men det er netop ikke et etaperesultat. TdF har blot lagt alles tider fra toppen af bjerget oveni deres samlede tid.

Nej de har da ej. Det er de officielle tidstagere til Tour de France, der har lagt det ud som et etaperesultat. Hvad skulle problemet være ved at følge det? Det er lige som på baggrund af det man har den samlede stilling.

Det er stadig ikke et officielt etaperesultat.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Men det er jo bare ordkløveri. Det er et etaperesultat lavet af de officielle tidstagere på baggrund af de officielle placeringer på toppen, som var målstregen. Hvorfor er det relevant om ASO har lagt et resultat ud? Holdet.dk skal sikre den mest fair afvikling og ASO vil kåre en etapevinder. Du vil aldrig kunne lave den perfekte løsning, men med etaperesultaterne, så får du da det resultat der ligger klart tættest på hvordan løbet udviklede sig. Hvorfor skulle det ikke være at foretrække?

Fordi etapen blev stoppet.

Det havde været noget andet hvis den var blevet neutraliseret, og rytterne på forhånd havde fået at vide at målstregen var et nyt sted.

Det er jo tilfældigt den rækkefølge rytterne kom over l'Iseran i..

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Fuldstændig latterligt hvis der bliver fjernet etaperesultater for en hel etape. Det får kæmpe indvirkning på manager ifht. dem der har satset mere sprintere og dem der har satset på klassementfolk.
Fuldstændig umuligt at analysere og sætte hold, hvis man ikke engang kan regne med ratio mellem bjergetaper/sprinter etaper etc...

Fuldstændig korrekt, når det er det ASO vælger at gøre. Den eneste rigtige beslutning af Holdet.dk

Skandale.. hvorfor sløjfe etapeplaceringer?
ASO har lavet en officiel etape-slutliste på top 15 på etapen. Reglerne forskriver intet om "etapevinder"... ASO har opgjort de nye klassement efter top 15 på etapen - så må det vel også tælle som etapeplaceringer..?

@Thomas

Du forholder dig som sædvanligt ikke til noget dom helst. Du virker ærligt talt som et stædigt fjols, der går mere op i bagateller end at få afviklet det mest fair spil . Det er sikkert dig der tager de her tåbelige beslutninger, for selvom flertallet er uenige, så bliver det som du ønsker det.

Det er fuldstændig latterligt at man vælger at se bort fra etaperedultstet. Det mest fair man kan gøre er da, at følge det resultat som rytterne også får konsekvenserne af da deres tider tæller.
Hvorfor tæller det så ikke her?
Man bliver jo direkte straffet fx. Hvis man har en større transfer eller lignende til dagens etape.

Hej alle sammen

Her er lidt baggrund for opdatering af 19. etape.

Tour de France melder at der ikke er nogen etapevinder og ikke nogen etapeplaceringer for samtlige ryttere på 19. etape.

Selvom rytterne får registreret en tid på det seneste bjerg, så tæller denne tid kun imod klassementet og ikke i forhold til en etapeplacering.

Vi tager udgangspunkt i Tour de Frances udmelding og derfor får ingen ryttere point for etapeplacering i runde 19 i Tour Manager eller Tourspillet.

Det kan være en fordel for nogen og en ulempe for andre, men vi tager udgangspunkt i hvad Tour de France melder ud.

På deres hjemmeside skriver de dette - og Touren har ikke nogen rangering i deres etaperesultater. Se her: https://www.letour.fr/en/-rankings

Mvh Jens, Swush.com

Det giver da okay mening at tdf ikke udarbejder et decideret etaperesultat, og ej heller laver en hyldest/trøje sceance når nu etapen blev neutraliseret - af indlysende årsager. Men alt det gejl nævn her om hvorvidt Swush skal lave et etaperesultat er jo knald i låget. Selvfølgelig skal Swush lave et etaperesultat og uddele point præcist som resultatet blev registeret ved neutraliseringen! Man kan ikke fortænke tdf i ikke at tænke på managerpoint, og for den er etaperesultatet ret ligegyldigt, sålænge de bare bruger etapens resultat til at lave den nye samlede stilling - hvor altså Bernal nu fører efter hans sejr i dag.

Alt andet er vanvid!

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Tror du ikke det svar forsvinder i mængde som vi har set tidligere, men det har i desværre heller ikke lært af

Bennedbæk226.240Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Fandme surt at være i 1/4 af Cuppen på denne etape......

PS 430023.755PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 1%
4 plads Vuelta 2019

@13 are you serious?

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Tak for udmeldingen Jens. Det enester der giver mening. God aften.

@ #11

Ingen grund til at blive personlig.

Jeg tror vi allesammen helst havde set at etapen var blevet gennemført, men etapen var jo nødt til at blive aflyst p.g.a. force majeure.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

RMIR, det er spot on det du skriver. Det er fuldstændig sindsygt at touren ikke giver ham Etapesejren. Nu ligger jeg bestemt ikke til præmier, men betaler gerne for udskiftninger, så jeg kan konkurrere med mine kollegaer. Men så må man sq også forvente et fair spil. Det er jo ikke svært at dele pointene ud, når der er et resultat på bjerget.

Er det ikke fuldstændig ligemeget hvad ASO gør. Målstregen blev flyttet til toppen af l’lsoran og selvfølgelig er det rytternes passering her der må danne grundlag for placeringer på dagens etape. Der er point mm. Til den 15 første, alt andet er en hån mod spillet.

Når ASO melder ud at de har valgt at der ingen etaperesultater er, så er det jo det Swush må forholde sig til.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Sagan tjener derfor 70 mens bernal tjener 99 .....

Man sku så bare ha haft et hold fyldt med sprintere, for så kunne man da have vundet runden - på en monster bjergetape....

Der kan man se bare....

PS 430023.755PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 1%
4 plads Vuelta 2019

Det her er til grin - helt ærligt. Det giver jo ingen mening? Dem der har valgt de rigtige i dag som lå fremme bliver straffet?

Dette er så meget en forkert beslutning.

Det her er til grin - helt ærligt. Det giver jo ingen mening? Dem der har valgt de rigtige i dag som lå fremme bliver straffet?

Dette er så meget en forkert beslutning.

Det mister I seriøst kunder på det her! Hvis I ændrer præmissen for spillet undervejs på den måde, så er jeg færdig med at bruge jeres service.
Mon ikke også der er nogle som vil prøve at få deres penge igen, og med rette, når I ændrer præmissen. Man sætter hold efter 21 etaper..ikke pludselig 20.

I pisser så mange flere af med den her beslutning. Fandme dumt, og kæmpe selvmål.

Det er mig helt ubegribeligt, at der ikke uddeles etapepoint. Og ja, jeg har absolut en personlig interesse i at få point jf. placeringerne på næstsidste bjerg. Jeg har Poels i kategori 3 og De Plus i kategori 4, som ligger og kæmper mod folk som Kristoff og Stuyven i kategori 3 og Benoot, Woods, Pasqualon og Teunissen i kategori 4. Derudover er der en pæn mængde i top 20, som har Pinot som anfører.
Den pointgivning som Swush vælger at benytte giver INGEN mening - eksempelvis giver Colbrelli flere point end Kruijswijk på dagens etape!!
Jeg medgiver, at det i et regelsæt er tæt på umuligt at gardere sig mod hændelser som den i dag, men den hér pointgivning er helt i hegnet. ASO er ligeglad med managerspil, og for dem er det ligegyldigt med et officielt etaperesultat; de har imidlertid benyttet tiderne for samtlige ryttere på næstsidste stigning for at kunne generere et samlet klassement, hvorfor det indlysende ville være at lade disse tider tælle som etaperesultat i de to spil herinde. Der er endda en venlig bruger, som har sendt et officielt link med tider og placeringer for samtlige ryttere. Og så er det ligegyldigt, om etapen er neutraliseret, annulleret, stoppet, suspenderet i de "officielle" bøger. Argumenterne er 1) ASO har benyttet tiderne for at kunne lave et officielt klassement, 2) i spillets regelsæt står der, at der uddeles etapepoint (altså, er det ud fra den forudsætning, at man sætter sine hold), 3) samtlige placeringer på næstsidste bjerg kendes og er tilvejebragt og 4) der er ingen logisk forklaring på ikke at uddele etapepoint.
Jeg glæder mig til at se en ny opdatering klokken 22:45.
På forhånd tak.

  1. 27. Hvor er det godt skrevet og spot on.

Sådan Cav ! Kon nu på banen Swush !

Hvornår kommer der ny opdatering ! Ville være rart inden man skal sætte hold !

Cav

Det er fuldstændig spot on

PS 430023.755PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 1%
4 plads Vuelta 2019

@ #27

For at uddele etapepoint er det vel også en forudsætning at etapen køres.

Det her er jo force majeure. Etapen blev aflyst.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Jævnfør din argumentation så er Alaphilippe stadig i gult så og Bardet har bjergtrøjen !?? Tag dig sammen Thomas !

Lige præcis mboye770. Hvis etapen er aflyst er der jo ikke tidsforskelle, point til trøjerne med mere. Etapen er ikke aflyst, men neutraliseret på toppen af bjerget, hvorfor etaperesultatet herfra jo selvfølgelig skal tælle.

Problemet er sådan set ikke at etapen er neutraliseret, problemet er at Swush bruger nogle af deres regler, og giver point for dem, og undlader andre.. det er da fucked up!!

Jeg ved godt at det er det i ønsker. Men helt officielt så er der intet etaperesultat.
ASO har dømt at alle ryttere er DF (did finish).

Dødsygt hvis man har et hold som dit, Søren. Men sådan er det.

Er det retfærdigt? Muligvis ikke, men rækkefølgen på toppen af l'Iseran er da heller ikke et retfærdigt udtryk for hvordan etapen ville være endt hvis ikke etapen var blevet stoppet.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Kære Thomas,
Du er en fornuftig mand, og jeg er her ikke for at sidde og være kværulantisk og påståelig. Jeg er imidlertid helt uenig i samtlige de "argumenter", du har fremført, siden diskussionen startede herinde tidligere på aftenen. Jeg medgiver gerne, at jeg føler mig endog MEGET hårdt ramt af beslutningen om ikke at give etapepoint, og jeg skal ikke sige mig fri for, at jeg ville have været knap så utilfreds med beslutningen, hvis mit hold i det "gule" spil havde bestået af Matthews, Sagan, Alaphilippe, Van Avermaet, Colbrelli, Stuyven, Trentin og Teunissen.
Etapen BLEV jo kørt - endda langt størstedelen af den og rigeligt til at give et ret godt billede af, hvordan den ville være sluttet. Jeg gider ikke sidde og gentage samtlige argumenter fra mit tidligere indlæg. Jeg kan bare konstatere, at mine hold ikke har modtaget point jf. det regelsæt, jeg har sat mine hold ud fra. I min verden må det være forudsætningen om at følge eget regelsæt, der må være spiludbyderens STØRSTE interesse i forhold til egen troværdighed. Eftersom etapen ikke blev afsluttet som planlagt, foreligger der ikke et officielt etaperesultat, men i bestræbelserne på at efterleve eget regelsæt, må spiludbyderen så vælge den næstbedste løsning, som i det konkrete tilfælde vil være at benytte de senest kendte "sluttider" for samtlige ryttere. Disse tider er endda benyttet af løbets officielle instans, hvorfor jeg synes, det vil være et sobert og validt grundlag at uddele point på baggrund af.
Det er uden for min fatteevne, at der ikke uddeles etapepoint, og jeg kan ikke se argumentet for at lade være. Det står højt og tydeligt i reglerne, at disse point uddeles efter hver etape.

@ #35

Hvilke regler mener du Swush anvender/ikke anvender?

Det er helt forfærdeligt, hvor meget du river dig i fjederen til dette resultat, Thomas!

Du bliver reddet på målstregen af en vanvittig beslutning fra Swush' side af. I øvrigt et ringe og intetsigende indlæg fra Swush (som de plejer at være).

Selvfølgelig er det IKKE den rigtige afgørelse. Hvad ASO bestemmer sig for, har intet med et managerspil-perspektiv at gøre. Folk, der har benyttet sig af transfer og deraf transfergebyr, bliver straffet for dette.

Du er kun tilfreds med afgørelsen, fordi den ufortjent redder dit ringe satte hold til dagens etape.

Og jeg kan INTET nå, men denne beslutning er så langt væk.

Til Swush:
PLEASE kom med et nuanceret svar. Bare én gang.

MValentin201.800Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Hvem ønsker sig ikke et minicruise til Oslo i lavsæsonen?

  1. 35 jeg mener reglen for f.eks sprintpoint er der jo givet for, men ikke for sen ankomst, det giver jo et helt skævt resultat i pointfordelingen, der gør at nogle sprintere giver flere point idag end en god bjergrytter..

Jeg havde 5 ryttere ud af de første 7 uden at få point for placering eller etape bonus. Det stinker langt væk, den måde de giver point på.

@ 40

Men det er jo ikke Swush der gør noget forkert her, som jeg ser det.

Swush tager blot udgangspunkt i hvad der officielt sker i Tour de France.

- De giver sprintpoint, fordi sprintpointene på etapen består ifølge TdF
- De giver bjergpoint, fordi bjergpointene på etapen består TdF
- De giver ikke minuspoint for "Sen ankomst", da der ingen etapeplaceringer er givet af TdF

Jeg kan sagtens forstå, at det er træls, hvis man rammer samtlige i front på Col de l'Iseran - og jeg er med på, at det giver en skævvridning i forhold til om man har sprintere vs. bjergryttere på holdet, men jeg synes sgu ikke det kan være Swush man skal klandre for det her.
Hvis TdF havde ladet etapeplaceringerne stå, så havde Swush gjort det samme - og det samme med "Sen ankomst".

MVValentin20

Du rammer den så godt. Folk der har sat et godt hold og har haft transfer bliver straffet mega hårdt og folk som Thomas som har sat et elendigt hold til dagens etape bliver reddet af en ufatteligt og elendig beslutning fra swush.

@ #37

Jeg føler med dig. Og jeg kan godt se at man qua dagens begivenheder særligt i det gule spil går glip af mange point ifht. de mere sprinterbaserede hold som du konkurrerer imod.

Uanset hvad Swush havde valgt at gøre var der dog nok nogle der var blevet utilfredse.
Jeg vil gætte på at deres argument for ikke at dele etapepointene ud alligevel er at de holder sig til én og samme datakilde. Så når der ikke foreligger et officielt etaperesultat, så deler de heller ikke pointene ud.

Held og lykke på morgendagens etape.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Må sgu næsten håbe du rammer spot on i morgen Thomas så hårdt du har kæmpe for dit elendige hold til dagens etape

https://www.tissottiming.-com/File/0003110208010113F-FFFFFFFFFFFFF02

Bennedbæk226.240Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Det er så vildt når der er en officiel resultatliste som Bennedbæk henviser til at swush ikke går ud fra denne. Det er jo tragikomisk.

@44
Det er naturligvis vanskeligt at acceptere, at en relativ sikker top 10 placering nu er uden for rækkevidde. Men livet går videre, og så må der tages revanche, når Vueltaen starter :)

Held og lykke til dig også, og så ses vi, når årets sidste Grand Tour indledes.

Og god weekend til alle.

Dette bør altså få konsekvenser for swush.
Det er simpelthen SÅ himmelråbende en beslutning. Altså.... tja nytter jo intet....
Men jeg takker hvertfald af for i år, da mine chancer, så helt uddøde i dag.
Men for pokker hvor skulle swush bare boykottes......

PS 430023.755PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 1%
4 plads Vuelta 2019