Forum

Jeg mener nødvendigvis ikke det kan svare sig at bytte hele holdet til 16 etape, da man formentlig bliver nødsaget til, at tage så mange favoritter som muligt med på 17 etape. Transferen bliver meget høj i forhold til hvad man kan forvente at tjene på 16 etape og hvad man skal købe tilbage på 17 etape.
Nogle friske kommentarer?


Jep jeg kan da godt byde ind.

Hvis du rammer 8 i top15 i morgen, så kan du nok regne med at vækste for omkring 3 mil. Så skal du selvfølgelig medregne -650.000 transfer til i morgen og -650.000 til 17 etape. Det vil altså sige at du reelt set vækster for ca. 1.7 mil.

Hvis du holder dine mænd i klassementet får du nok omkring 700.000. Det vil sige at du taber 1 million til dem der rammer den i røven i morgen. Omvendt garderer du dig mod udbrud (hvor at dem der køber sprintere virkelig vil være på røven).

Du kan også tage 1 topsprinter og satse på at han vinder. Så vækster du for ca. 1.5 mil, men så skal du også trække -125.000 fra til i morgen og til dagen efter. Altså ca. 1.25 mil, hvor du så taber ca. 500.000 til dem der rammer helt perfekt, og så skal du selv ramme den rigtige af topsprinterne.

Hvis man ligger helt oppe ved præmierne plejer man at tage et mix af sprintere og GC, men alle der har lang vej til præmierne enten satser på 8 lykkeriddere eller 8 sprintere.

Mine tal er ikke så nøjagtige som POP%, da det bare er et skud fra hoften.

Nr 1-4 er nogle dyre ryttere at beholde. Hvis der fx var et par ryttere til 5-6 mio på de øverste pladser kunne man overveje at beholde dem i stedet for at købe sprintere til den pris.

8 i top 15 vil gøre det klart bedst at skifte alle. Men det er jo så ikke altid lige nemt at ramme.

Hatten af for dem der gik all in og skiftede alle ryttere til fordel for sprintere.
Det er sgu iorden, og fortjent at det lykkedes. Kæmpe respekt til dem, ikke mindst til min konkurrent gennem mange mange år i Hån, Spot & Spe gruppen, Anders Yeo. Chapeau!!

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

  1. 1: Den cost-benefit analyse er lige i skabet, og for sådan nogle som mig, som nogle gange er lidt for meget hjerte i stedet for hjerne og "Nu-satser-vi-sgu-hele-bu-tikken-på-Ciccone", så er det rart at få et overblik. Tak for det. :-)

Jeg havde også gerne kommet med en frisk kommentar, men min aktuelle placering i manager spillet lægger op til, at jeg skal holde mig lidt i baggrunden..

Mit hold lægger heller ikke ligefrem til at kunne gøre sig i præmierækken, det giver mig jo så mulighed for at lege lidt med mine opstillinger, derved prøvede jeg også at sætte et rent sprinterhold på 16.etape, fik 7 i top 15, og valgte den forkerte kaptajn, (gronewegen).. så i jeg fik en vækst på ca,1,1 mill, efter de ca 650 mill i tranfer gebyr er medregnet, nu kan jeg så lege igen på 17.etape, og tjjjaa jeg prøver selvom jeg godt ved det er næsten umuligt, at ramme udbruds navnene (kun fordi jeg er hægtet af). men alt i alt betyder det, at jeg i hvert fald ikke ender med at tjene mere pga tranfergebyr, og mine små kiks, end hvis jeg havde behold klassementsfolkene, hvis jeg rammer 8 udbryder navne idag, kan det dog se ok ud, men ellers ikke, så fik jeg leget lidt der..hehe jeg kunne have tjent ca 450.000 mere hvis jeg ikke havde lavet fejl, og ramt den rent..