Forum

Jeg bringer lige en diskussion på banen som vi også havde lidt gang i sidste år.

Er det kun mig der syns holdene ligner hinanden mere og mere. Rytterne koster for lidt i forhold til hvor mange man skal have og hvor mange penge man har.

På gåsdagens etape havde alle hold i top 500 vel det samme hold minus en max to ryttere. Vi er kun ca en uge inde i Giroen og allerede nu er det nemt at have de ryttere man gerne vil have. Det ændrer sig nok lidt når vi kommer i bjergene hvor man nok ikke kan have både Roglic, Yates, Nibali og Lopez, men det er tæt på.

Det er klart at hvis der laves hold på ex 11-12 mand, så ligner det jo ikke virkelighedens hold. Men det er jo så også kun et spil det her. Jeg syns at det er for nemt med nuværende format at spille forholdvis sikkert uden at skulle tage stilling til 2-3 ryttere i den billige ende som kunne overraske i dag..

Holdene i toppen vil have næsten 64 mio når vi går ind i bjergene, som betyder at de kan have 8 ryttere med et snit på 8 mio.. Så kan man dælme lave et stækt hold.. Hvis det var 12 mand man skulle have så er vi nede på et snit på 5,33 pr mand. Så bliver man jo tvunget til at have 2-3 af de billige, som enten kan overraske eller floppe helt.

Det er ikke fordi jeg er bedre eller dårligere end andre managers, men jeg syns bare at det bliver lidt for nemt at have det bedste ryttere, især i den sidste uge. Hvor mange gange har vi ikke set en sprinteretape på sidste dag hvor man har de 8 ryttere som man gerne vil have, og så stadig have 20-30 mio i banken...

Det er heldigvis subjektiv hvad man syns, men jeg bifalder hvis der kommer ændringer af en eller andet omfang så det ikke er så nemt at vælge de 8 bedste.

Hvad syns i andre?

Du skal afgive din stemme før du kan kommentere

Stemte: Andet

Det er en interessant diskussion. Jeg har ikke valgt et af de tre forslag for et eller andet sted ligner de hinanden. Snit-beløbet, som man har pr. rytter, bør ned. Det er jeg enig i.

Om man så har råd til ret mange af de dyre ryttere eller ej er ligegyldigt. Det er et spil, og om man kan købe alle yndlingsryttere eller ej, er mindre vigtigt.

.... og så væk med pop % + trend og evt skjule konkurrenternes hold - ikke kun i transfervinduerne, men indtil spillet er slut.

Stemte: Stadig 8 mand + rytterpriser skal stige 10-20 % + 50 mio i banken

Ja der burde nok ske lidt, men så er jeg klart mest til at priserne på rytterne hæves lidt

Bennedbæk226.240Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Stemte: Stadig 8 mand + rytterpriser skal stige 10-20 % + 50 mio i banken

.... og så væk med pop % + trend

Låner lige lidt fra Paddy denne ene gang :-)

Bennedbæk226.240Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Stemte: Andet

Jeg synes at de gode sprintere, som næsten køre top5 med sikkerhed medmindre uheldet er ude burde koste mere.

Derved må prioritere om man vil satse på flere mellemsprintere kombineret med 1 god. Eller have 3 gode og 'skodryttere' for resten.

Hvis priserne nu havde været:

Viviani 15 mil
Gaviria 14 mil
Ackermann 13 mil
Demare & Ewan 12 mil

(med udgangspunkt i bookmakernes forventninger osv. inden løbets start)

Så ville man max have 2, og ikke 4 af topsprinterne fra start.

Hvis man tog Viviani og gjorde ham til Kaptajn, så har man et gennemsnit på 5 til de 7 sidste ryttere

Hvis man tog Ackermann, Ewan og Demare, så ville man ikke engang kunne fylde holdet ud med 2.5 ryttere.

Resten af sprinterne kunne blive som de er. Hjælperytterne ligeledes. Det ville give mange flere varierede hold.

Nogle ville gå efter den sikre million som vinderen giver, hvis han er ens kaptajn. Andre ville spille højt spil med et fuldt hold af sprintere, der alle har evnerne til at køre top10 hjem, og derved gå efter etapebonus, fordi man aldrig ville have vinderen af dagens etape. Andre igen ville beholde folk der ligger til i klassementet osv. Det kan justeres mere, men som udgangspunkt er de bedste sprintere for billige

Stemte: Ingen ændringer

Antal af ryttere, og priser er fint med mig. Men indfør gerne point for ungdomstrøjen og holdkonkurrencen, og måske endda for mest angrebsivrige rytter. Det vil give muligheder for flere strategier, og dermed større variation i holdene. Burde være ret enkelt at implementere.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Stemte: Ingen ændringer

Jeg er faktisk enig med Thomas :)
Sålænge vi altså snakker det grønne spil, vi skal BESTEMT ikke have ungdomstrøje point med i det andet spil, men den diskussion har vi haft før ;)

Tom Larsen34.985Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%
Vi spiller kun for hyggens skyld...

Stemte: Ingen ændringer

Og selvfølgelig også enig om at vi skal væk med POP og trend!
Men det der med at skjule holdene hele vejen ville tage en kæmpe del af det sjove væk! Det er jo netop når man sidder i løbet af etapen og kan se hvem man selv har som de andre ikke har og omvendt, at man ved hvem man skal heppe på og hvem man ikke skal...

Tom Larsen34.985Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%
Vi spiller kun for hyggens skyld...

Stemte: Andet

Stemmer blank, da det svarer bedst til min aktuelle hjerneaktivitet..

Thomas, tror du er på dybt vand, når du bruger udtrykket "ret enkelt" herinde!

Stemte: Ingen ændringer

;-)

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Stemte: Andet

:-)

Stemte: Andet

Væk med trend og pop, det er roden til alt ondt :)

Stemte: Ingen ændringer

Jeg synes popularitet er en fin statistik. Kunne godt tænke mig at have en oversigt over kaptajnvalg også.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Stemte: Stadig 8 mand + rytterpriser skal stige 10-20 % + 50 mio i banken

Du er Rasmus modsat hver gang der nogen der kommer med forslag, poplisten er jo total håbløs inden start på et spil, heldigvis ved de det godt på andre cykelspil.

Bennedbæk226.240Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Stemte: Ingen ændringer

Det er ikke for at være modsat, men jeg synes den er brugbar. Særligt hvis man er på udkig efter gode ryttere der ikke er valgt af for mange.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Stemte: 10-12 ryttere på hvert hold + samme rytterpriser som nu + 50 mi0 i banken

Din stemme er i hvert fald ikke for at gøre spillet bedre for flere

Stemte: Stadig 8 mand + rytterpriser skal stige 10-20 % + 50 mio i banken

Jeg fatter virkelig ikke hvad poplisten skal gøre godt for inden et spil starter.

Ud over at få så mange ens hold som muligt er åbenbart swush ide, vel også derfor de har folk til at komme med fif til hvem man skal vælge hvis nogen nu skulle have overset en.

De har ovenikøbet ansat folk —dog ikke i weekenderne— til at hjælpe andre inden hver runde i de seneste udgaver af fodboldspillene.

De sender mails ud til alle folk om hvem man skal vælge osv

Bennedbæk226.240Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Stemte: 10-12 ryttere på hvert hold + samme rytterpriser som nu + 50 mi0 i banken

Hvis vi tager dagens etape som eksempel, så har halvdelen vel 8 mand i top 15.. Så der er ikke mange pladser man ryger op eller ned i dag.. Kun kaptajnvalget i dag afgør et par hundrede tusinde... At man så dumme sig igen igen er en helt anden sag..

Hvis vi skulle vælge ex 12 mand, så betyder det sq noget om man vælger Sabatini/Selig/Lobato/Can-olo/Gibbons/Simion/Bennett-/Kuznetsov som de sidste 4...

I så fald vil 12 mand i top selvfølgelig også give en monsterbonus og dermed er intet afgjort selvom man ikke ligger i top 10 inden de sidste par etaper...

Men jeg kan godt fornemme at jeg deler denne holdning helt med mig selv... Men det kommer nok heller ikke til at ske...

At pop og trend skal fjernes er jo slet ikke til diskussion. Det er virkelig dumt at det ikke er sket for 100 år siden...

Stemte: Stadig 8 mand + samme rytterpriser + kun 40 mio i banken ved start

Du er ikke alene om din holdning Forlan. Vi er generelt meget enige. Om man vælger mindre penge i banken fra start eller dyrere ryttere er lidt ligegyldigt, men jeg synes ikke holdende på 8 mand skal være større.

POP listen og trend mener jeg også væk, men laver SWuSH ikke om på desværre - nærmere tværtimod, arbejder de mere og mere på hold der ligner mere hinanden.

Stemte: Ingen ændringer

Jeg er enig i at udbyderen bør koncentrere sig om platformen, og lade andre om at lave optakter/anbefalinger.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Stemte: Andet

Stemte andet.. Er enig i der kunne gøres noget, og holdene ligner hinanden lidt for meget.
forslaget med at fjerne pop/trend% ville helt sikker gøre at holdene blev mere forskellige, så det syntes jeg er en god ide. Bruger det dog oftest kun selv når jeg egentligt har sat mit hold, for lige at se om man alligevel missede en god handel, men oftest har det nu ikke indflydelse på mit personlige hold, tror dog nogle andre, bruger det lidt mere end jeg gør.
En anden grund til jeg ikke bruger det så meget selv er også at jeg er stadig nød til ikke at ligne alle de andre, hvordan skal jeg så nogensinde lave den runde hvor jeg stikker helt af fra feltet.

I stedet for at man skal have 8 eller, skal have 12 ryttere, kunne man så ikke gøre det frit, og i stedet sige, man kan vælge alt imellem 7 og 12 ryttere f.eks. , på den måde ville nogle satse på de dyre ryttere, og andre få et par ryttere mere på holdet i den lave ende af prisskalaen, og derved mere difference på holdene.

Stemte: Andet

Jeg indså lige et problem i mit overstående forslag... de hold der kommer godt fra start vil jo blive rigtig svære at hente lidt inde i spillet, hvis de køber de 12 bedste fordi de har tjent godt... så måske bare sige 7-9 ryttere, for ikke at gøre dem helt urørlige..

Stemte: Andet

Mit forslag er en trup på fx 24 ryttere og oveni en kontrakt pr dag (skiftet ud med en fra truppen ) . Point istedet for penge og dermed væk med transfergebyr og bankrenter . "Problemet" er at nr 1 har ca 4 mil mere end jeg har og kunne dermed købe en dyre rytter igår , som højst sandsynligt vil blive bedre placeret end den billige rytter . Udskiftning af truppen kunne være på de 2 hviledage evt 1-2 gange mere .Så starter Giroen forhåbentlig idag jeg er godt nok skuffet over alle de flade etaper . Meget ugirosk ;)

stig markvardsen3.175PræmievinderTop 10%Valideret KontoTop 10%Top 1%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Sol Campbell: "I always dreamed of winning the league at White Hart Lane. So I left and joined Arsenal."

Stemte: 10-12 ryttere på hvert hold + samme rytterpriser som nu + 50 mi0 i banken

10 - 12 ryttere og samme pris mener jeg kunne være et glimrende tiltag. Man vil i høj grad blive udfordret på priser til de sidste i ens line ups.

Stemte: 10-12 ryttere på hvert hold + samme rytterpriser som nu + 50 mi0 i banken

En anden mulighed kunne også være at stjæle kategoriinddelingen fra Giro Manager. Man skal stadig have 8 ryttere og har stadig 50 mio, men man skal på hver etape købe X-antal fra fx 3 forskellige kategorier.

Etapebonus man får at få X-antal ryttere i top 15, skal selvfølgelig så også tænkes om, men den er bare heller ikke skide relevant når alle mere eller mindre har samme hold efter 10-12 etaper.

Stemte: Andet

Man kan da godt sige at giroéns bjergryttere nærmest er halvt inde i løbet i år inden de begynder for alvorlig at vise sig, og det samme med udbrud, men syntes nu også det er meget fedt at man laver lidt ændringer fra år til år, så det bliver et anderledes løb end sidste år. og hvad angår spillet skal vi jo også bare satse på nogle andre geder, og græsse et andet sted:)

Men bjergdelen er jo også temmelig hård når nu den sætter ind, så meget kan ske fra nu af, og frem.

Du skal afgive din stemme før du kan kommentere