Forum

Hej Tourspillere.. Jeg har et forslag til ændring af Tourspillet.

Jeg har i mange år været en del af Touren og spillet herinde, og har desværre også set hvad Odds og Popularitets listerne har betydet Jeg føler en del af dynamikken, fordybelsen og ikke mindst belønningen er gået lidt tabt.

Udbrudets chancer på flade og lettere kuperede etaper synes værende mindre og mindre for hvert år, skyldes det ankomsten af typer som sagan? Kan vi måske tilbagebringe noget spilværdi af hele dette tabte udbruds element fra touren? Jeg ser kun muligheder i at indrage dette element mere aktivt.

Jeg foreslår derfor følgende tilføjelse:

• Ryttere i dagens udbrud: 100.000 DKK
• Rød nummer: Ekstra 50.000

Hvad ville dette betyde ?

Fordelene:
• Et helt nyt fordybnings element. Undersøgelsen af sociale medier, nyheder og andet for at finde lykkeridere til dagens etape, måtte det være nationaldage, fødselsdage, fødebyer eller andet.

• En ny alternativ strategi, der kan give stort og koste stort. Tilføjer flere muligheder for at komme tilbage og holder brugeren mere konkurrence mæssigt motiveret hele vejen igennem

• Bringe flere at tourens ryttere fra spillet i brug frem for de samme 30% der går igen.

Ulemper:

• Holdningsbaseret udfald. Er der officiel datapartner på et bekræftet udbrud ?
• Reguleres kun til bestemte flade/kuperede etaper ?

Hvad tænker i derude ? Er der ikke gået lidt for meget Top9 odds i spillet ?

jt0015995Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%
Satser for meget på holdet.dk - Fedtspiller fra 2015

Rent personligt kan jeg godt lide det forslag, men om Swush vil lave den ændring tvivler jeg stærkt på.

Det vil helt sikkert give nogle andre overvejelser og ændrede taktikker i spillet.

Det er i hvert fald nogle gode tanker i forhold til at gøre det mere fortjenstligt at ramme udbruddet.
De har dog allerede gjort nogle tiltag i den retning i år. Man har nedsat bonus for den gule trøje, samt sat prisen for sen ankomst ned fra 5k pr minut til 3k, så det ikke koster nær så meget at ramme ved siden af en udbrudskandidat.
Samtidig er bonus for at have hele holdet i top 15 også mindre end den var før i tiden, så der er mindre bonus ved at spille fedtspil.
Om det er nok til at gøre en forskel ved jeg ikke, men man har dog gjort forsøget...

Dine forslag er dog stof til eftertanke, og jeg håber SWUSH tager dem med i tænketanken i forhold til nye tiltag :)
Selvom de ikke ligefrem har historik for at lytte til folket med mindre det kan give flere penge til firmakassen!

Tom Larsen34.985Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%
Vi spiller kun for hyggens skyld...

Helt uenig i at der skal gives særlige point for at være i udbrud.
Hvis udbryderne lykkes med deres forehavende, så bliver de rigeligt belønnet.

Det er til gengæld en god ide at give point for angrebstrøjen. Alle førertrøjerne burde give point - derfor også ungdomstrøjen.

@ #2
Den formindskede holdbonus giver da netop fedtspil, fordi spillerne i højeregrad beholder førertrøjen på holdet (= sikre point) fremfor at satse på at finde 8 mand i top 15.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Det gør de på en sprinteretape, men hvis det er en bjergetape kan det bedre betale sig at gå efter en rytter der går i udbrud, end den billige hjælperytter der måske kan snige sig med i top 15...

Tom Larsen34.985Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%
Vi spiller kun for hyggens skyld...

Point for at gå i udbrud... A hva..
Så havde Burghardt været en go investering i dag.. Og Ten Dam. Og hvordan skal det styres på bjergetaper.. Hvornår er man i udbrud.. Er Quintana i udbrud hvis han angriber 15 km før mål.. Hva så når der er sidevindskørsel og 30 mand ligger forrest, er de så i udbrud.. Argh det er vist en ommer...

50 point til ALLE trøjer syns jeg er fint. Og point til dagens angrebsnummer er også fint..

Men om det ændres er nok tvivlsomt...

Når vi er i gang kunne jeg godt tænke mig ændringer i manager.

Det går simpelthen ikke at Sagan og fx Greipel er i samme kategori og G. Thomas og Gallopin.. En Greipel ville jeg ikke engang vælge i kat 2.

En ændring kunne være at dele det op i 8 kategorier i stedet.. Så stod valget mellem Sagan, Gaviria, Froome og Porte i kat 1.

Men det lyder nok også dumt i manges ører..

Forlan jeg tænker ikke at du kommer den problematik til livs ved flere kategorier...
Hvad så med Quintana og Dumo? Skal de så være. kat 2? Og Valverde? Bardet? Hvad så med Nibali, Yates, G, Martin, Fuglsang osv? Du vil altid få problemet med hvem der skal i hvilken kategori...
Hvis du laver 8 kategorier er det vel 1 fra hver kategori? der vil godt nok være nogle lorte ryttere i den sidste kategori, hvis det skal alle de absolut ringeste!!
Det gode ved dit forslag er, at vi vil få meget forskellige hold, så på den måde kunne det faktisk være fedt! Men samtidig vil du få en del ligegyldige ryttere på holdet...

Tom Larsen34.985Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%
Vi spiller kun for hyggens skyld...

Meget enig i ideen om 8 kategorier i stedet for 4. Kategorierne kommer simpelthen til at spænde over for mange rytterniveauer som det er nu og rigtig mange ryttere bliver fuldstændig uaktuelle som ex. Greipel i kategori 1 i år, mens andre bliver for sikre, da man kan vælge flere i kategorien og man eksempelvis ikke skal veje en Sagan op mod eksempelvis en Froome osv. Med 8 kategorier ville der virkelig skulle tages nogle flere svære valg og holdene ville komme til at se meget mere forskellige ud og langt flere ryttere ville kunne blive valgbare. Kan kun se fordele.

@Tom, alt andet lige kan man da bedre opdele rytterene så de er tættere niveaumæssigt i 8 kategorier end i 4 kategorier.

De fleste af dem du nævner ville jo nok være det meste af kategori 2 ellers, men hvor der nu er 32 ryttere med måske 10 aktuelle ville det jo så kun være de ca 10-15 ryttere fremover hvis man brugte 8 kategorier. OG et langt sværre valg fremfor i år hvor man ex ikke behøvede at overveje Thomas ret meget med 3. pladser.

Hver kategori vil jo nok heller ikke være lige stor og kategori 7 og 8 vil jo nok være størst. Og så ville det da også være fint nok med en dårlig rytter fra kategori 8 på holdet.

altså der var kun 4% der tog van avaermat som jeg følte var et must - så der har jo været stor uenighed om kat 2 især.

Jeg tænker 5 kategorier kunne være sjov at prøve - tynde lidt ud i kat 1. Der er alt for mange i kat 1 man aldrig ville overveje overhovedet, det er ikke smart bygget op :)

Valoel18.325Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 1%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%
NFL - JA TAK

Det er også en kæmpe fejl, at 3,4 % vælger GVA og over 50 % vælger Fuglsang!

MValentin201.800Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Hvem ønsker sig ikke et minicruise til Oslo i lavsæsonen?

Nu slyngede jeg en ændring til manager ud i går med 8 kategorier i stedet for 4. Der er jo ingen der vælger Greipel over Sagan eller Uran over Froome.

Hvis vi tager udgangspunkt i de inddelinger som swush har lavet nu, så skal alle kategorier bare deles over i to.. Og nu ser man lige bort fra hvor mange point de forskellige ryttere har lavet indtil videre (hvis man kan det).

Jeg synes de skulle deles sådan her (deler kategorierne over med ca. lige mange i hver).

Kat 1:
Sagan
Froome
Gaviria
Sagan
Valverde
Kittel

Kat: 2:
Bardet
Landa
Quintana
Greipel
Uran
Matthews
Dumoulin

Kat 3:
Thomas
Nibali
Yates
Groenewegen
Fuglsang
Demare
Dan Martin
Alaphilippe
Van Avermaet
Roglic
Cavendish
Barguil
Majka
Zakarin

Kat 4:
Bernal
Kristoff
Tony Martin
Pozzovivo
Sanchez
Poels
Kwiatkowski
Van Garderen
Kruijswijk
Mollema
Hagen
Gallopin
Degenkolb
Soler
Gilbert
Calmejane
Rolland
Jungels

Kat 5:
Latour
Colbrelli
De Gendt
G. Martin
Cort
Valgren
Benoot
Laporte
Caruso
Søren Kragh
Ion Izaguirre
Gorka Izaguirre
Moscon
Gesink
Nieve
Navarro
Vuillermoz
Impey
Rojas
Stuyven
Amador
Kangert
Gaudu
Küng
Terpstra
Martinez
Chavanel

Kat 6:
Resten fra oprindelig kat 3
Bl.a.
Marcato
Van Rensburg
Gogl
Skujins
Howson
De Buyst

Kat 7:
Tolhoek
Dupont
Castroviejo
Fraile
Bennati
Bevin
Ten Dam
Phinney
Geschke
Renshaw
Oss
Taaramae
Bauer
Hardy
Degand
Mühlberger
Rowe
Pellizotti
Declercq
Marczynski
Burghardt
Sieberg
Postlberger
Roosen
Domont

Kat 8:
Resten fra oprindelig kat 4
Bl.a.
Claeys
Thomson
Troia
Gruzdev
Pichon
Ledanois
Sutherland
Grellier
Perez
Vermote

Det ville betyde meget mere forskellige hold efter min mening. Der vil selvfølgelig altid være ryttere som bliver valgt mere end andre, men sådan vil det jo altid være.

og Sagan ville stadig være et must i kat 1 :)

80 % på ham og 20 % på Froome

Jo jo men så kan man ikke få begge. Halvdelen af holdene har jo begge, og de hold hvor de to ikke er på er for at gardere sig i tilfælde af styrt.

Jeg er ikke overbevist om, at det ville afhjælpe problemet. Populationsprocenten vil stadigvæk få holdene til at ligne hinanden, lige som det er tilfældet lige nu.

Løsningen ville være at fjerne procenterne, men det kommer ikke til at ske.

MValentin201.800Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Hvem ønsker sig ikke et minicruise til Oslo i lavsæsonen?

Tror ikke der er nogen i hele verden som ikke vil have fjernet pop procenterne. Undtaget swush. Det er selvfølgelig det største problem, men tvivler på at det nogensinde bliver fjernet

Jeg synes pop procenterne skal beholdes. Jeg finder det ganske underholdende at se hvordan majoriteten har handlet. Og så kan man jo se hvad man ikke skal købe hvis man vil satse på at avancere lidt i stillingen..

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Jeg synes, at det er ærgerligt, men kan sagtens se deres grund til at bevare dem. Det giver en chance for dem, der måske ikke er så meget inde i sporten. Hvis den blev fjernet, ville der være en væsentlig chance for at Swush ville miste kunder.

Hvis de skulle læse med i tråden, så må de da meget gerne lave et eksperiment med Tourmanager næste år uden procenter før start! ;-)

MValentin201.800Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Hvem ønsker sig ikke et minicruise til Oslo i lavsæsonen?

Så er Porte vist færdig ...

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Allerede inden brostene

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Ærgerligt :-(

MValentin201.800Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Hvem ønsker sig ikke et minicruise til Oslo i lavsæsonen?

Pyt ... han var heller ikke blevet til en skid!

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

22 % af Tour Manager holdene der røg

MValentin201.800Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Hvem ønsker sig ikke et minicruise til Oslo i lavsæsonen?

Kæmpe forskel på hvad folk har gjort i udskiftningsspillet - Rigtigt mange har beholdt sprinterne - og ser man på Odds så ligger de fleste af dem jo også flot til som favoritter - hvilket jeg ikke fatter! Bortset fra muligvis Sagan, som jeg har beholdt, så tror jeg ikke på at der er sprintere med fremme til sidst.

Dagens vinder MÅ blive Philippe Gilbert!

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Du har sat stjernen ved den forkerte, RMIR. GVA vinder den i dag!

MValentin201.800Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Hvem ønsker sig ikke et minicruise til Oslo i lavsæsonen?

Keukeleire, som var en outsider i dag og at finde på mine bedste hold, er også udgået. Skulle bare været gået sikker med Oss, så havde der også været penge til Terpstra i stedet for Lampaert🙈

fuck fuck fuck skulle man have spillet konservativt og have taget GVA som anfører?

Han er hermed døbt Kong Avermaet herhjemme!

MValentin201.800Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Hvem ønsker sig ikke et minicruise til Oslo i lavsæsonen?

Fatter ikke hvorfor sagan ikke fulgte ham

Så skulle jeg alligevel have taget gva i kræmmermarked spillet også. Skod

Valoel18.325Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 1%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%
NFL - JA TAK

<Slettet>

<Slettet bruger>

Du tager fejl Forlan ;-)

Alle dem der ikke ved en sk.... om cykelløb, rytterne og ruten er dybt afhængige af de åndsvage pop pct.

Det har efter min mening fuldstændig ødelagt spillet...

Hvis det før var 60-40 (viden & research / held og tilfældigheder), er det nu 20/80

Lets face stort set alle der kan læse ka stille et hold og reelt have lige så store chancer for at vinde, som dem der rent faktisk ved noget om det, og gider bruge lidt tid på research og være opdateret på ryttere, ruten, taktik osv ....

Her taler jeg om manager spillet, heldigvis er der så tourspillet

Som trods alt kræver lidt mere og det belønner sig at sætte sig ind i tingene 😉, og lige så vigtigt man risikerer ikke at være færdig næsten før det er begyndt, hvis man blir ramt af uheld...

Men hold kæft hvor er det en tidsrøver (af den gode slags), shit der ryger mange overvejelser gennem hovedet, mellem hver etape ....

Jeg ELSKER det

J. Ullrich2.135Top 1%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%
STOP NU med de åndsvage % på rytterne, INDEN løbet er starte, det ødelægger fuldstændig spillet...

Hva er det jeg tager fejl omkring..

“Tror ikke der er nogen i hele verden som ikke vil have fjernet pop procenterne.”

“Alle dem der ikke ved en sk.... om cykelløb, rytterne og ruten er dybt afhængige af de åndsvage pop pct.”

Bennedbæk226.240Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Nåååh... Haha...

Jamen dem der ikke ved en skid om cykling behøver jo slet ikke spille med.. Os andre bruger tusindvis af timer på at lave hold inden touren og alligevel er vi (jeg) pisse ringe og bliver slået af folk som ikke interesserer sig for cykling...

Jeg er helt væk som sædvanlig... Hvornår starter vueltaen...

Indtil videre har min tid ikke været forgæves, ligger 13 og har kun 1 hold med.....har en fornemmelse af der er mange der har lavet mange hold 😉

Så ellers svært ud pga Groenwegen på de første etaper....

J. Ullrich2.135Top 1%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%
STOP NU med de åndsvage % på rytterne, INDEN løbet er starte, det ødelægger fuldstændig spillet...

Ka det passe at selvom man har betalt for guldhold, så vinder man ingenting, ligegyldig hvad placering man ender på ?

J. Ullrich2.135Top 1%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%
STOP NU med de åndsvage % på rytterne, INDEN løbet er starte, det ødelægger fuldstændig spillet...

Ja man skal have guldhold+ for at være med i præmierne

Bennedbæk226.240Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Sur anus, at gaudin hoppede i udbrud, han havde været joker, som ikke mange havde fundet.. dagens joker imo!

Hvis han var dagens joker, hvorfor har du ham så ikke på nogen af dine hold?