Forum

Hej fælleskab.

Er der nogle der vil prøve at forklare mig hvordan transfergebyr og bankrenter fungerer? Det er svært for mig at forstår hvor meget man taber på sine rytterhandler osv. Kunne være rart at få svar inden tour start. Håber alle i får en god Tour.


Jeg tror, det vil være svært at forklare bedre end beskrevet under tab'en "Regler"

Jeg er nok enig med gryderetten, men vil da gerne gøre et forsøg.

Du har 50 millioner. Lad os sige du kun bruge 45 millioner. Så har du 5 millioner tilbage i banken, som du så får 0,5 % rente af på 1. etape. Og sådan fungerer det på hver etape (som i øvrigt er det samme som det, Swush kalder en runde). Har du 2,5 million i banken inden 2. etape vil du dermed efter 2. etape have fået 0,5% af 2,5 mil. = 12.500 i renter. Disse renter kommer dermed oveni det, du har stående i banken.

Ang. transfergebyret på 1%:
Du betaler for det første intet transfergebyr inden touren starter. Der kan du altså skifte ud så tosset du vil.
Lad os så sige, du inden touren vælger Kittel til 11,5 millioner, men at du så efter 1, etape ønsker at skifte ham ud med Greipel til 10 millioner. Begge ryttere havde for nemheds skyld en vækst på 1. etape på en halv million. Du sælger så kittel for 12 millioner og køber Greipel for 10,5 millioner. Du skal så betale transfergebyr af den KØBTE rytters værdi, altså 1% af 10,5 mil. = 105 tusind. Greipel kommer derfor til at koste dig 10.605.000 i stedet for de 10,5 millon. De sidste 1.395.000 (altså 12 mil. minus 10,605 mil.) ryger i øvrigt i din bank.

Så skulle alle vist være med. Ellers kommer jeg gerne med en uddybning :).