Forum

Min kæreste bor i Maastricht, Holland, hvor Tom Dumoulin kommer fra - så klart havde jeg håbet Tom gjorde det igen i år - vandt Giroen for 2. gang!!!

Men han var oppe mod Froome (modsat i 2017) - som bare var bedre - doping eller ej!

Det var såmænd ikke ringe modstandere Tom var oppe mod i 2017 - se blot slutstillingen her:

https://www.procyclingstats.com/race/giro-d-italia/2017

Ikke uefne ryttere vel?

Men håber og tror Tom vil være at finde i toppen af mange grand tours de næste 5-8 år.

Froome er 33 år, han må vel være ved at brænde ud, ik? - Modsat er Tom kun 27 - og har forhåbentligt 5-8 gode år i sig endnu!

GIROSPILLENE

Som man kan se under mit navn har jeg i år spillet både Girospillet og Giro Manager - og har satset på at komme i top 10% i begge spil.

Status i manager er, at jeg er nr. 1859 - og i bund 4% - sikken er røvtur!

2 af mine ryttere er udgået - og jeg havde vist ikke rigtigt forstået spillet - havde 4 sprintere på mit hold - dumt, for jeg forstår nu, at det gælder om at ramme ryttere, som ligger i toppen af GC gennem hele løbet - jeg prøver igen i touren - og forsøger at ramme 9 bedre GC ryttere der!

Jeg var aldrig under hele spillet i nærheden af top 10% - da jeg lå bedst var jeg nr. 341 - ca. i top 20% - lortespil !!!

Derimod har jeg overopfyldt min ambition i Girospillet - ligger nr. 210 og i top 4% - fanme godt gået Jan!!! Du er så sej :-)

Jeg har på et par etaper ligget samlet i top 100 - og det blev så min nye ambition, at blive i top 100 - har sat et super hold til i eftermiddag - og satser nu på at komme i top 200 samlet efter etapen i dag - det er vel en ok præstation - mod mange af jer, som virkelig er sports hajer, med mange hold - kæmpe RESPEKT til alle jer, der blander sig i debatten her i FORUM.

Længe leve Giroen, Touren og Vueltaen !!!

Maastricht-on-tour3.095Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Hepper på Skjelmose i top-5 ♥♥♥

venter allerede

Giroen og vueltaen er altid bedre cykelløb end tdf ( der er alt for meget fedteri vente, vente,vente til de sidste km kedeligt !)

Det satsede var at holde Froome!
Kom på Froome/ et udbrud

Du skal vel bare håbe på enten Planckaert eller Gibbons misser top15, så ser det godt ud

Askemayn22.445Top 10%Top 10%Top 10%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%Top 1%Top 10%Top 10%Top 10%
Le Tour <3

Holdene i top 30 har valgt følgende ryttere:

30 Viviani
30 Van Poppel
30 Bonifazio
30 Modolo
29 Bennett
25 Belletti
22 Debusschere
21 Gibbons
19 Planckaert
18 Venturini
7 Froome
2 Dumuolin
1 Pedersen
1 Drucker
1 Roelandts
1 Sbaragli
1 Sabatini
1 Lopez
1 Konrad

Nogen har masser af tid

Miho4.105PræmievinderTop 10%Top 1%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinder
My goodnesssssssssss

Til nr. 5 Forlan - interessant opgørelse, tak :-)

Man kan da ikke sige at folkene i top 30 er ærkenationalister, kun 1 eneste har Pedersen !!! Og overraskende at 2 har Dumo - plus andre har Lopez og Konrad? Jeg forstår det simpelthen ikke, alle har jo handlet, da alle har de 4 top sprintere???

VEDR. KAMPEN MELLEM RALL OG NR. 1 MOESTRUP

Rall har valgt at beholde en dyr rytter, Froome - modsat Moestrup, som har købt 9 billige sprintere. Pga. dette har Moestrup hele 37,2 millioner i banken - mens Rall alene har 22,8 millioner - Mostrup får altså alene 180.000 i renter - mens Rall kun får ca. 110.000 - en forskel på ca. 70.000 - større end den nuværende forskel på de 2 hold, som er 66.000 kr.

Alene af den grund med renterne tror jeg Moestrup har satset rigtigt - og Rall forkert - sorry !!! - men vi er alle meget klogere om et par timer :-)

Maastricht-on-tour3.095Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Hepper på Skjelmose i top-5 ♥♥♥

Tror nu alle kunne have fundet de 8 min det tog at finde det valgte ryttere..

Måske er det interessen der mangler... Eller evnerne... Uden at nævne navne, så har jeg på fornemmelsen at ikke alle på dette forum kan lægge tal sammen, dividere eller sågar stave til eget navn...

Husk de -30.000 ca. som den ekstra udskiftning kostede.

Til alle de interesserede når det hele skal gøres op: havde jeg skiftet Froome ud ville jeg have valgt Gibbons som min 9'ende sprinter

Til nr. 9, Rall

Herligt du gider lægge dine overvejelser frem her - modsat hr. Moestrup - alene af den grund holder jeg sgu da med dig, selv om jeg tror du har valgt forkert :-)

Og spændende hvor Gibbons ender - plus Planckaert !!!

Hep - hep, Rall !!!

Maastricht-on-tour3.095Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Hepper på Skjelmose i top-5 ♥♥♥

Interessant så mange der fedtspiller for at beholde en top 10 eller top 50 placering hvor man ikke rigtig vinder noget alligevel i stedet for at satse på andre end hr viviani som kaptajn ! Respekt for de få der har bennet eller poppel som kaptajn ! Har selv bonnofazio som kaptajn !

Må også lige sige, at det bliver stillet lidt sort/hvidt op, og ikke alle beregninger indgår i 'ligningen'.

Debusschere + Froome vs. Gibbons og Planckaert.

Lad os antage at vores 7 ens ryttere ender fra 1-7 på dagens etape. Vi har samme kaptajn og det hele. Det her ingen betydning, men det er vores antagelse. Så lad os sige at Gibbons og Planckaert slutter som nr. 14 og 15 på dagens etape.
1'eren har derved 9 i top15 og i dømmer ham som direkte vinder allerede der.

Men lad os så sige, at Debusschere ender som nr. 8.
Så har jeg nr. 1-8 + Froome og 1'eren har nr. 1-7 + 14-15.

Gibbons og Planckaert vil tilsammen give 54.000. Debusschere vil give 114.000.
Så vil nr. 1 selvfølgelig få 196.000 mere i top15 bonus, men jeg vil få 175.000 for Froome.

66.000 (afstanden mellem os) + 196.000 + 54.000 = 316.000 mod mine 289.000.
Jeg vil altså tabe med 27.000.

Hvis Debusschere snød sig ind foran Beletti, Venturini og Modolo og endte som nummer 5, så ville jeg vinde på baggrund af ovenstående eksempel.

Dertil skal man huske på, at et udbrud eller nogle Punchuers i princippet kan holde hjem eller 'snyde' feltet, og jeg kunne i realiteten have valgt præcis de samme 9 som nummer 1 til idag, og så ville jeg alligevel tabe med 13.000 (som jeg var bagud med inden runden).

Vi må se hvad det ender med ;)

@Aske

Ja hvis Planckaert eller Gibbons misser ud, så ser det godt ud :)

Danny Van Poppel i udbrud med 10km til mål. Det er alt eller intet (1.plads eller uden for top15)

Man har vel lov at håbe!

KØR FOR HEL**** ! KØR

KOM SÅ TONY OG MULLEN - GIV DEN GAS! GAS!

Jeg vil gerne sige tak for denne gang. Jeg var oppe at snuse til 1. pladsen hen over 4-5 etaper i uge 2, men jeg måtte desværre se mig slået for langt ned, da Yates ikke kunne mere, og siden da har det været "alt eller intet" for mig, så jeg ender nok kun lige i top 15. Jeg kommer stærkt igen til Touren! :-) Go' vind, Rall! Fandme nogle spændende sidste kilometer!

Jeg tror jeg har dummet mig gevaldigt :/

Tænk at Debusschere, Gibbons og Planckaerts placeringer idag afgører giroen :D

Rall du har lige glemt i dit regnestykke at hvis du skifter Froome ud med Gibbons, så koster det 20k i transfer, men du får 70k i rente, så der er altså tjent 50k allerede ved at skifte, inden løbet overhovedet er startet...

Derudover skal du ikke tage en ekstra sprinter med i sammenligningen om det kan betale sig at beholde Froome. Det er en sekundær ting. Men selvfølgelig relevant for om du vinder :)

Men godt for dig hvis eks Poppel og Mads ikke kommer i top 15.

Tom Larsen34.985Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%
Vi spiller kun for hyggens skyld...

Plankaert 4, intet at se til Debuschere og Gibbons...

Tom Larsen34.985Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%
Vi spiller kun for hyggens skyld...

Gibbons 15, Debuschere 17. Tillykke, Rall!

Gibbons nummer 15 - PIS (eneste relevante sprinter i 11-15 paceringerne)

Jeg vinder sku ikke :/

Min hovedregning... For fanden. Men køb hold for 5k til Touren, så er du dækket ;-) Stadig en fornuftig gevinst!

Tror jeg bliver nummer 3 :/

Hvis jeg har regnet rigtigt, så bliver det:
1: Keld Moestrup
2: Forzafryd
3: Rall
Der kommer ingen bagfra og indhenter jer.
Tillykke til jer alle 3.

Det er også det jeg er kommet frem til.

Tænk at Gibbons: 15 vs. Debusschere 17 ender med at være det afgørende mellem 1 og 3. pladsen :D

Det var sjovt. Tak for spillet.

Havde taget Gibbons istedet for Froome, og så var jeg endt som nummer 3 alligevel.

Men fordi at Gibbons decideret triller opgivende i mål nogle hundrededele før en endnu mere opgivende Debusschere, så ender jeg som nummer 3 og ikke som nummer 1 :)

Debusschere havde jeg jo taget uanset hvad, så jeg kan kun påtage mig ansvaret og sige: "det var sku min egen skyld" :D

Fandme surt med Debusschere, der jo faktisk lå til en 12 plads, da han stoppede med at træde.

Ja det drejede dig vel også om at man skulle satse på Bennet hvis man var bagud.

Er det holdet eller Giro hjemmesiden der tager fejl ang. Bonifazio?

Det ligner, at Bonifazio er blevet straffet for en ureglementeret spurt (og dermed deklasseret).

Selv efter en evt. update, så vil jeg stadig være 40-50.000 efter nummer 2, og Debusschere er nu nummer 16 og ikke 17.

En deklassering mere og så skriver jeg en håndfuld mails til Swush, men på nuværende tidspunkt må det være op til dem, som misser ud på præmier at gøre dem opmærksomme på dette.

Respekt Rall ..... Du bliver umulig i Touren .........

Miho4.105PræmievinderTop 10%Top 1%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinder
My goodnesssssssssss

Rall, hvad er din analyse i dag - dagen derpå?

Du havde ikke Planckaert, som trods alt bliver nr. 4 !

Det må vel være en kombination af færre bankrenter, færre sprintere, Debusschere, Planckaert og Gibbons - eller?

Og så i øvrigt tillykke - sgu da ikke ringe at blive nr. 3 - vi er nok mange der gerne ville bytte med dig :-)

Maastricht-on-tour3.095Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Hepper på Skjelmose i top-5 ♥♥♥