Jeg bringer lige diskussionen op igen, ellers sker der jo ikke nogen udvikling.
Der bør gøres noget ved cykling manager spillene sådan at et hold ikke ødelægges hvis man mister en rytter til styrt eller andet. Jeg har brændt nallerne mange gange nu, og siddet tilbage med en super skuffelse efter at have brugt timevis på at sætte mig ind i løbet, ruten og rytterne. Den langsigtede taktik er netop hvad der gør de her spil interessante, men den eneste måde at se sit hold fri for ulykker er ved at oprette en masse hold, og det holder ikke.
Det bedste eksempel er udelukkelsen af Sagan fra Tour de france sidste år efter 3. etape. Det ødelagde 50% hvis ikke flere af holdene og mange kunder sad skuffede tilbage. Der var nogle der profiterede på Sagans udelukkelse fordi de havde oprettet hold uden ham enten fordi de havde garderet sig mod styrt eller bare fordi de ikke havde indset at man ikke vinder Tour de france manager uden Sagan på holdet.
Cykling manager har potentialet til at være det allerbedste spil på siden, hvis bare man laver lidt få ændringer. Det kunne være at spillet havde 1-3 kontrakter. Eller at der var en reserve rytter i hver kategori.
Det må være i holdet.dks interesse at lave et produkt som folk er glade for og ikke bliver skuffet over. Jeg tror ikke på det er en bedre forretning at satse på folk opretter flere hold. Det er jo kun de garvede brugere herinde der gør det. Det er langt bedre at lave et godt produkt som den almene cykel-entusiast har lyst til at købe.
Er deltagelsen i managerspillene ikke også faldende de senere år?
Jeg opretter i hvert fald ikke nogle hold i de 3 grand tours så længe det er på denne her måde.
PS. Ja man kan oprette et hold i cykelspillet, men det er den dimentrale modsætning til managerspillene og har slet ikke samme charme.