Forum

På grund af det kaos, der opstod i forbindelse med spurten i dag, har vi valgt at udsætte transfervinduet til klokken 22:00.

Det skyldes, at vi vil sikre os, at vi får de helt nøjagtige resultater sat ind i systemet, så ryttere ikke får tildelt forkerte point eller lignende.

Vi beklager ulejligheden!


Det ser ud som om i har sat det til 23:00... der er hvert fald 3:30 til det åbner

Hej Mågensen

Ja du har ret. Handlen åbner først 23:00

Venlig hilsen
Simon - Swush.com

Hej Simon,

Så kan i forhåbentlig nå at rette denne fejl:

I skriver i reglerne at -150.000 gives for påbegyndt, men ikke gennemført etape.

Sagan gennemførte etapen og blev derefter diskvalificeret.

BEMÆRK at han IKKE er noteret som DNF (Did Not Finish) i de officielle opgørelser fra letour.com
I alle andre tilfælde (i de andre cykelspil) hvor i har uddelt -150.000, så har rytterne på den officielle tour-side været noteret som DNF.

Det er ikke tilfældet her.
Han har gennemført etapen, og er så blevet diskvalificeret.
Hans officielle status er således Out of Race og altså ikke DNF

Dermed skal han IKKE trækkes 150.000 for DNF

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Ja det er forkert det her Simon, han er jo kommet i mål men disket bagefter.

Bennedbæk226.250Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

De tilfælde hvor en rytter er blevet disket pga dopingafsløring, har de også fået -150.000 som ikke gennemført etape, selvom de har gennemført.

Fuldstændig latterligt det her.
Han har da for pokker gennemført etapen

PS 430023.755PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 1%
4 plads Vuelta 2019

Dem der siger han har gennemført må gerne fortælle hvad placering han fik?

Hvis han står med en placering på resultatlister har han gennemført. Hvis han ikke har fået en placering på etapen har han vel ikke gennemført...?

Tom Larsen34.985Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%
Vi spiller kun for hyggens skyld...

Jeg mindes bestemt at have set Sagan køre over målstregen som nummer 2.

Jer, der siger, at han har gennemført: NEJ!

Lance Armstrong gennemførte heller ikke Touren 1999-2005 - altså officielt. Uanset om vi alle sammen så ham gennemføre og vinde løbet i de år. Swush kan selvfølgelig ikke forholde sig til andet end de officielle resultater.

-150.000 gives for DNF

Sagan er IKKE noteret for DNF

Han er diskvalificeret (Out of Race)

Det er 2 forskellige ting

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

@10 korrekt

At gennemføre en etape kræver jo også at man ikke diskvalificeres efterfølgende i forhold til etapens resultat. Sagan har ikke fået en placering på etapens resultat, og har derfor ikke gennemført den resultatmæssigt. Det kan føles uretfærdigt, men det er svært at se det kan være anderledes.

Mindes heller ikke at Riccardo Ricco gav -150.000 dengang han blev smidt ud af touren for doping efter at have gennemført en etape.

Hvor står det i reglerne at der er 1:1 sammenhæng mellem DNF og -150.000?

Hvis man diskvalificeres i en etape, har man ikke gennemført den.

Det handler ikke om hvad der ret og rimeligt eller uretfædrdigt ifht. Sagan.

Det handler om at vi skal kunne stole på reglerne.

Her står set meget præcist at -150.000 gives for DNF

Sagan er ikke noteret for DNF.

Han er blevet diskvalificeret - i en skrivebordsbeslutning efter løbet.

På den officielle resultatliste er hans resultater bortdømt men han er IKKE noteret som DNF.

Dermed kan man ikke med hjemmel i reglerne dømme -150.000.

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Jeg er enig med @15. Det her er arbitræt og uden baggrund i reglerne - ligesom selve diskvalifikationen i øvrigt. Så kan være Swush bare syntes de skulle fortsætte den stil løbskommisærene havde sat?

@15 Jeg gentager - korrekt !

Hej Alle

Baggrunden for vores beslutning om at behandle Peter Sagans diskvalifikation som en "Påbegyndt men ikke gennemført etape" skyldes at:

- Han stillede til start på etapen, men ikke fået en etape placering.
- Han er ikke blevet krediteret point for sin opnåede slutplacering på etapen.
- Han står opført som DNF på 4 etape på sin rytterprofil hos letour.fr

Altså har de fra officielside behandlet ham fuldstændig som hvis han ikke gennemførte etapen.

Vores beslutning ligger fast med mindre der træffes nye beslutninger fra officiel side.

Med venlig hilsen
Jesper, Swush.com

I øvrigt kan hans rytterprofil ses her:
http://www.letour.fr/le-t-our/2017/us/riders/bora-ha-nsgrohe/sagan-peter.html

Med venlig hilsen
Jesper, Swush.com

Det kommer vel an på fortolkning?

Hvis han ikke har fået en placering er han efter min mening ikke gennemført, og må derfor være DNF...

Hvis han har gennemført hvilken placering skal han så have point for? Skal han sættes ned som den sidste af alle? I så fald får han jo minus for det medfølgende tidstab?

Jeg mener helt klart DNF er den rigtige beslutning!

Jeg ville for øvrigt ligge 60 istedet for 83 hvis han fik de 45k, så det er bestemt ikke til min egen fordel...

Tom Larsen34.985Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%
Vi spiller kun for hyggens skyld...

@Swush

Fair nok, I rest my case.

Men hold jer lige oppe iaften, der er en appel ude og en lang række hold/ryttere støtter Bora-Hansgrohe.

Bl.a. Greipel, som først var ude med riven, men som efter at have set videoen nu støtter Sagan.

På den anden side så er de franske top-bureaukrater i ASO nok ikke nemme at få til at indrømme en fejl..

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

21

Afgørelsen kan ikke appelleres rent formelt. Men det kan selvfølgelig være, at juryen ombestemmer sig på eget initiativ.

Jeg tror, det er UCI, der dømmer i sagen. Ikke at det gør det bedre. ASO og UCI er vist ikke perlevenner - måske payback time.

Det er hverken ASO eller UCI, der er en "professionel" løbsjury ansat til Touren..

Og Thomas Adamsen, vi må nok bare ryste på hovedet denne gang af Touren - det er en latterlig beslutning, men hvem tror på at arrogante franskmænd ændrer noget, for de tager jo aldrig fejl.. og det selvom 22 hold fortæller dem noget andet

Det er så grotesk at Sagan bliver smidt ud og deres elskede franskmand Demare ikke får nogen som heæst straf, selvom det ifølge flere, herunder Jens Voigt er ham der starter hele baladen:-(

http://sport.tv2.dk/cykli-ng/2017-07-04-tidligere-to-prytter-forklarer-fejlen-s-ker-foer-sagan

Men Sagan må åbenbart ikke vinde den grønne trøje for 6. gang og så passer det jo perfekt at et franskmand er farvorit nu.

Kan ikke se Demare har noget som helst med det pis at gøre - Det er helt usagligt!

Og man bliver kraftedeme HARM over at høre på alle de klovner der bare synes det er helt OK at Sagan smides ud - Tving dog de mennesker til at se den rigtige video - og det er så åbentlyst indlysende at Sagan INTET galt laver. Rolf er rimeligt klar i mælet på DR og han siger jo at det ikke holder at smide ham ud - eller overhovedet straffe ham for begivenheden. Han mener der må ligge mere bag - en episode tidligere - eller andet - som de må forklare, for ellers er det bare GALT!

Og Cavendish - den spade - ja, han nyder bare at være kommet i fokus igen - når nu hans præsationer ikke kan få ham på TV.

Det er uanset hvad nærmest utænkeligt at de Franskmænd laver der beslutning om - og det uanset at de formentligt får set den rigtige video.

Jeg håber Bora trækker sig fra løbet - og at der findes andre som ikke vil leve med de amatører!

Er der snart Vuelta?

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

@27 se @25 Det stinker af at UCI ønsker at statuere et eksempel for enhver pris. Det går så ud over Sagan og TDF.

Jeg venter blot på, at der åbnes for kaptajnskifte i spillet og manager. Så sætter jeg Froome som kaptajn - og finder på noget andet at interessere mig for de næste par uger.

Og i Vuelta skal folk huske at der er to spil, et hvor man må skifte ud og hvor man ikke må skifte ud.

Det gælder vist både for de nye som tog fejl i starten af spillet og så for nogen af os gamle der må lære at manager er røvsygt når man mister en rytter på 1 eller 4 etape og at man ikke får en reserve ind

Bennedbæk226.250Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

I manager-spillet er skaden begrænset, når det er en rytter, der er på 74,5% af holdene, der ryger ud.

Forudsat at Froome, Kittel eller Porte ikke udgår snarest, er de 74,5 % jo helt væk - så jo kæmpe betydning.

Hørte et sted at hele Bora trækker sig i protest i morgen kort før start.
Så skal ikke nyde noget af -150.000 til Majka og -150.000 til Buchmann i morgen. Pis man har Buchmann på tourmanager :-(

  1. 32 Kilde?

Skifter altså Sagan ud ---- det siger selv min hund jeg skal
Men men men ..........
/ i morgen starter Sagan igen og alt er glemt /
Men hvad :
hvis doping ik er på første pladsen i Touren
Så skal der noget andet til jo.... Xx ha ha

Måske trækker Cavendish sig pga. Han synes det er det mest FAIR
AT GØRE ............

Miho4.105PræmievinderTop 10%Top 1%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinder
My goodnesssssssssss

@34 Cavendish er ude med en brækket skulder

Ja, den bad han selv om! Kan jo lade være med at feste rundt som en klovn på den cykel!

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

https://www.bora-hansgroh-e.com/en/news/argonnews201-707tdf04/argonnews201707td-f04/10894251

Bora vil have omstødt afgørelsen, og har lavet officiel protest

Måske Lasse Norman Hansen burde få sølvmedaljen fra OL i Rio 🤔..

https://www.youtube.com/w-atch?v=_ePCMVPsPHk

@38 Den mest åbenbare svinestreg i historien - og tilmed bevidst. Og hvad skete? - Man gav ham en medalje!

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name