Forum

Hey, nogen der ved om det normale Tour spil kommer igen i år....

Jeg tænker på det hvor man vælger 9 ryttere i kategori 1,2,3 og 4 og ikke kan skifte ud ? (udover kaptajnskifte før hver etape)

Efter min mening det bedste og mest klassiske tour spil overhovedet !!

Men kan man mon komme i kontakt med folkene bag, og appellere til at de IKKE ødelægger hele spillet ved at sætte procenter på de forskellige ryttere inden løbet starter...

Det fjerner fuldstændig det oprindelige formål og det sjove ved spillet, nemlig at man laver sin egen research og sætter sit hold udfra egne evner og viden....

Som det har været de sidste par år, kan alle gå ind og vælge stort set samme hold blot ved at se på hvem alle andre har valgt, og på den måde er det langt hen ad vejen held og tilfældigheder der afgør hvordan det går.....

Før i tiden var det først når løbet startede og man ikke længere kunne lave udskiftninger, at man ku se hvem alle andre havde valgt, og det fungerede langt bedre og gjorde efter min mening spillet langt sjovere og interessant....

Hvad tænker I andre ?, og endnu bedre kan man høre fra folkene bag spillet ?

J. Ullrich2.135Top 1%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%
STOP NU med de åndsvage % på rytterne, INDEN løbet er starte, det ødelægger fuldstændig spillet...

Der bliver klaget over pop-% hvert eneste år, så jeg ville blive stærkt overrasket, hvis de ikke er der igen i år;)

Det antages her, at man mister flere kunder end man vinder ved at fjerne pop-%.

Det er hardcore business og max. profit! Af selvsamme årsag skrumper præmierne i hvert spil hvert eneste år.

Jeg ligger dog inde med løsningen:

Mig bekendt står TMA og Byens Bedste Maler for ca. 50% af de stillede hold til touren, så hvis du køber noget fibernet til dem, og pænt beder dem om at ændre deres 175hold i timerne op til tourstart, så kan de sørge for, at Rein Taaramae, Jack Haig & Bauke Mollema er 'must haves' !

;)

Selvfølgelig kommer det rigtige TDF spil og det samme gør købespillet som på trods af præmierne eller mangel på samme bliver mere og mere populær hos mig flere andre i div puljer så ingen fare der.

Skriv til dem via Kontakt om det med pop, ikke at det hjælper for lige på det punkt er de p.... ligeglade med hvad folk mener.

Og ja alle burde går ind og lave samme hold lige så snart de åbner for spillet.

Tænker vi lader Rmir lave første hold og skrive det her (han rammer ikke noget alligevel) og laver vi andre det sammen som ham og må først lave det om til det rigtige fredagen før start

Bennedbæk226.250Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Ok det er bare voldsomt irriterende at de på den måde har ødelagt spillet.... jeg spiller i en pulje hvor håneretten betyder meget mere end præmierne herinde..... og som det er nu er det ikke fair da folk der ikke ved en skid om cykling generelt, eller bare har lave en smule research stiller stærke hold udfra % POP....

Fuldstændig tåbeligt at de er begyndt på det, og har svært ved at se det skulle give flere tilmeldinger, det gør ihvertfald ikke spillet bedre eller sjovere at deltage i....

J. Ullrich2.135Top 1%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%
STOP NU med de åndsvage % på rytterne, INDEN løbet er starte, det ødelægger fuldstændig spillet...

Hvordan stiller man et stærkt hold udfra %POP ?

I TdF 2016 havde Froome og Sagan de 2 største %POP af alle. Kan det undre nogen, at netop de var gode valg? Porte og Pinot lå hhv. 1 og 2 på %POP i kat. 2 - var de specielt gode valg? Nope ! I kat. 3 var Barguil og Gallopin topscorere på %POP. Var de gode valg ? Barguil blev femmer i kat. 3, Gallopin sluttede +500 point lavere. I kat. 4 toppede Pauwels og Gorka %POP med hhv. 51,5% og 35,9%. Topscorere blev de Gendt og Stef Clement med en %POP på hhv. 12,6% og 0,5%

%POP kan ikke bruges til at vælge de vindende ryttere. Vigtigst er viden, research og ikke mindst HELD.

I giroen

Ville et super hold ud fra pop se sådan her ud
Q-Nibali
Dumoulin-Pinot-Gaviria
Reichenbach-Rosa
Folifonov-Priedler

Og så lige 5800 point til anfører og du har et vinderhold

Bennedbæk226.250Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Det er måske ikke POP der er udslagsgivende når vi kigger på toppen af spillet, der er jo typisk, lidt held og valg af overraskelser der gør sig gældende...

Men for de ikke så cykel-sagkyndige og dovne som ikke gider lave research, så er POP helt klart deres redning, da de undgår at lave de helt store fejl.....og det irriterer mig, specielt i kategori 3 & 4 får de det hele foræret .....

J. Ullrich2.135Top 1%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%
STOP NU med de åndsvage % på rytterne, INDEN løbet er starte, det ødelægger fuldstændig spillet...

Hvem får foræret hvad i kat. 3+4 ?

Giro 2016, kat 3, topscorere:
1 Jan Polanc, point=2.366, %pop=0,1%
2 Jasper Stuyven, point=2.225, %pop=0,7%

Giro 2016, kat 4, topscorere:
1 Lukas Postlberger, point=1.631 %pop=0,0%
2 Daniel Teklehaimanot, point=1.517 %pop=1,0%

haha ja jeg er med på hvad du mener..... men mon ikk nogle af de mere populære ryttere trods alt også har give ok point ?...

anyway, jeg mener bare at man før i tiden kunne distancere dem som intet begreb om cykling havde, hvis der var et par guldkort specielt i kategori 3 & 4 ..... det bliver svært nu, hvor dem der er i tvivl ofte bare tager dem der ligger højt i POP % og så går man sjældent helt galt i byen.....

Uheld kan dog ikke gardere sig imod, men det er heldigvis ens for alle og nogle vil mene, en del af charmen ved det her spil...

Jeg vil dog stadig mene man burde have lov at vælge en reserve i hver kategori, som kun kommer i spil hvis en de andre rytter på holdet udgår...

Men det er jo så en anden diskussion ;-)

J. Ullrich2.135Top 1%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%
STOP NU med de åndsvage % på rytterne, INDEN løbet er starte, det ødelægger fuldstændig spillet...

@Gryderet

De tal modbeviser da på ingen måde pointen. At nogle ryttere, som meget få eller ingen havde, klarede det over forventning, ændrer da ikke på, man får en masse foræret ved at se hvem mange vælger. Hvis du nu kiggede på POP holdet fra Giroen, så var det et top 20 hold, selv med et par dårlige kaptajn valg.

Du har helt ret i hvad der gør sig gældende, hvis man vil vinde, men det er jo ikke relevant i forhold til J. Ullrich's anke, så jeg synes du misser en ret valid point.

Fuldstændig enig Dinho (og J. Ullrich)

POP holdet i Giro 2017 må være disse 9 ryttere:

Rytter Point
nairo quintana 3587
vincenzo nibali 2887
tom dumoulin 3381
geraint thomas 1508
thibaut pinot 2886
sebastien reichenbach 1001
diego rosa 601
alexander foliforov 304
georg preidler 771
Ialt 16926

POP holdets ryttere scorede ialt 16.926 point (excl kaptajnspoint)

16.926 point (excl kaptajnspoint) rækker ikke til en plads i TOP 200, når der ses bort fra kaptajnspoint.

Du vil bare have ret :-)

Gaviria ind i stedet for Thomas og holdet er i præmierne

Enhver manager med respekt for sig selv havde jo Gaviria på sit hold og så 2 ud 3 af de andre i kat 2
Dumoulin -Thomas - Pinot

Pop er noget swush har lavet for at lokke uvidende til, så de også føler de har en chance.

Bennedbæk226.250Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Diskussionen kører hvert år. Jeg så også gerne at den pop-liste blev droppet, man kan researche meget på 30 min. Så også gerne, at man kunne vælge en reserverytter fra ex. kat 4, som erstatning for en udgået rytter. Blev nr. 81 i Giro med en kat. 3 rytter, som gav 6 point på sine 3 etaper. Men det er vilkårene.

Jeg har det fint med POP listen - nu ved I det Swush ! Har man brug for at identificere de "populæreste" ryttere, er bookmakerne et glimrende alternativ. Det er straks sværere med de "upopulære". Jeg tvivler fx. på, at Postlberger har optrådt på nogen odds liste op til Giro 2017. Havde man nu haft fidus til Postlberger i kat 4 op til Giro 2017, kunne en %POP på 0,00000000% bekræfte, at det var man ene om - altså et super valg.

Vedr. evt. reserverytter. Hvorledes skulle det skrues sammen? Geraint Thomas udgik af Giro 2017 efter 12. etape med et pointtal på 1508. Skulle man så beholde GT's 1508 point for de første 12 etaper og optjene reservens point fra og med 13. etape? Eller hva' ?

Ja glimrende ide :-)

Og den jeg altid har været fortaler for, MEN det bliver ikke til noget for alle har deres ideer og meninger, nogen mere fornuftige end andre.

Vi må leve med det vi har sådan er det bare.

Bennedbæk226.250Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Jeg er enig Jan Ullrich! Ud med POP og Benned har ret i årsagen. Desværre. Swush burde henvende sig til entusiasterne. Vi er så mange, der ELSKER Tour de France. Jeg har abstinenser over, at Tour Manager ikke er lanceret endnu, men mon ikke Swush holder stormøde i morgen tidlig for, at genoverveje kategorierne :-/ Og sæt så præmierne lidt op og find nogle sponsorer. Vi er så mange fans, der er med jer. Don't fuck up!

Nogle der ved hvornår Tour spillet kommer?

Nogle der ved hvornår Tour spillet kommer?

Et par dage før - vil jeg tro!

På forsiden er det ikke nævnt - som kommende spil er kun nævnt Giro di Italia og noget Hockey! Men mon ikke det kommer?

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Spændende og følge med.
Vi er 12 deltagere der spiller hvert år om mad/vin efter alle pladser.
Vi havde rekord lavt forskellige ryttere sidst og en der sagde hun tog direkte ud fra procenter, hun blev forresten 5.

Jeg vælger nogle gange ryttere fra pga. procenter og det er irriterende og skiftede De Gendt ud dagen inden.
Jeg er også fortaler for at der IKKE er POP.

I denne uge, har de meldt ud på Facebook.. tror det kommer torsdag

<Slettet>

<Slettet bruger>

Du har sgu helt ret Christian, det er ren loose-loose som du skriver, hvis man spiller i en gruppe mod folk der f.eks. aldrig før har hørt om Richie Porte......

Det gør det bare sjovere at spille i en gruppe, hvor man kan ha lidt lir internt..... jeg gider nemlig ikke gider oprette mere end 1 hold, og har dermed næppe har en reel chance i det samlede spil....

Men ved også godt at de fleste kun stiller op i gruppen, med håbet om jeg ikke vinder for så er det bare SÅ sjovt ;-)

J. Ullrich2.135Top 1%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%
STOP NU med de åndsvage % på rytterne, INDEN løbet er starte, det ødelægger fuldstændig spillet...

Der er jo noget galt med konceptet, når man er nødt til at have et 2 cifret antal hold, for at komme i betragtning til præmierne.

Sådan er det jo ikke i feks fodbold spillene, fordi man må handle op til hver runde. Der tilpasser man sig med baggrund i research (skader, karantæner, motivation, rotation, program). Dette er hvad management handler om.

Et cykelspil hvor man ikke kan handle mellem etaperne, er alt for tilfældigt pga styrt.
Dem der tror at den cykelinteresserede der researcher i bund, med sikkerhed vinder over Karen fra kontoret som stiller et hold fra toppen af POP, kan glemme det. Chancen er 51-49 til den cykelinteresserede, hvis de stiller eet hold hver.

<Slettet>

<Slettet bruger>

Derfor tourmanager konsekvent omtales som lotto-spillet herinde. Tourspillet derimod, det er for rigtige managere der følger med.

Tourmanager omtales som det rigtige spil og Tourspillet omtales som købespillet, lad nu være med at blande tingene for meget sammen Smed :-)

Jeg har lavet puljespil til begge spil men mine hold er så gode at jeg ikke rigtigt forventer noget modstand men i skal da være velkommen til at prøve...

Man behøver faktisk kun et hold for at vinde det er set flere og flere gange i Tour/Giro/Vueltamanager, men det altid sjovt lige at være dækket lidt ind.

I købespillet er det helt afgørende at ramme rigtigt med prologen og etape 2-3 er man ikke med fremme fra start af er det hele ødelagt, så også der fint lige at være dækket lidt ind med et ekstra hold

Bennedbæk226.250Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Nå så vågnede man op, havde forventet det var RMIR, men de har måske lukket for wifi på stuen, når de har besøgsvenner

Tror vist de skulle på udflugt i dag og så har de nok glemt at få ham med hjem :-)

Bennedbæk226.250Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Nåh ja, Hartzen, det var i dag. Nok glemt med vilje tror jeg.

Åge og Fritz blev i hvertfald set forlade etablissementet i så hastigt tempo gangstativerne tillod det, råbende "kør" til buschaufføren på vej ind..og klapsalverne i bussen v/afgang tydede også i den retning

Jeg vandt Vueltaspillet 2015 med ét hold. Det er muligt.

Jeg er måske inhabil, men mener også at spillet med daglige udskiftninger er dét rigtige og dét med mest prestige.

Frederik Ingemann81.965PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%BronzebægerTop 10%Top 10%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%
'Managerekspert' på Ekstra Bladet.

Det originale, og dermed også dét mest rigtige/prestigiøse er selvfølgelig det med udskiftninger. Det var sådan det hele startede, med Swush' TDF på DR.

Good ol' times...

Askemayn22.445Top 10%Top 10%Top 10%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%Top 1%Top 10%Top 10%Top 10%
Le Tour <3

Det rigtige er uden udskiftninger og kan huske dengang hvor man kunne se resultater i BT og man ringede ind med udskiftninger :)

Det rigtige er uden udskiftninger og kan huske dengang hvor man kunne se resultater i BT og man ringede ind med udskiftninger :)

Korrekt Aske. Og der var +50.000 deltagere. Med max et hold pr. profil. DET var god lir.

Yep, for det var gratis at deltage.

Til gengæld kan jeg stadig huske skuffelsen over at 2. præmien var et par cykelbriller..

Thomas Adamsen141.305Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Nogen der har erfaring med Feltet.dk manager spil?
Syntes jeg det lyder godt at der ikke er udskiftninger, plus at man skal købe for 20 millioner (så alle hold, ikke bliver så ens), men fungere det i praksis?
Syntes pointgivingen ser lidt so-so ud, rigtigt mange point til de bedste og ingen til de andre ryttere.
Lad mig vide hvad i har af erfaringer?

Både et godt og sympatisk spil. De er ikke ude efter at få hele familien Danmark med, altså folk som ikke rigtig går op i cykelsport, og så er de ikke mindst helt normale mennesker der svarer personligt på emails.
Deres præmier er fine og modsat Holdet så lyver de ikke så meget om værdien af førstepræmien.
Sportsligt er det også ok, forudsat at man laver mindst 3-5 hold så man er med også i tredie uge, om alt går vel. Og man har faktisk bedre chancer end i Tourmanager, er min erfaring: man kan sagtens få en topplacering med 2-3-4 fusere.

Vi er 12 der dyster mod hinanden (1hold hver), så er mest interesseret i om det virker og er der grupper ligesom i holdet?
Og om pointsystemet er okay?
Det er ikke vigtigt for os og være i toppen samlet. Familiens ære er vigtigere end præmierne.

Kører selv mod venner i en gruppe, det fungerer perfekt og er 100% enkelt, nemt at oprette osv.

Pointsystemet er rigtig fint og fornuftigt, og de har lært at der skal opdateres hurtigt og med virtuel stilling.

<Slettet>

<Slettet bruger>

Kan også anbefale feltet's managerspil. Godt pointsystem og hurtige opdateringer.
Ved ikke om jeg er enig mht hvor mange hold der er nødvendige for at dyste med i toppen.
Feks var jeg heldig/dygtig at opnå en 6 plads i deres klassikerspil, med blot et enkelt hold.
Må dog indrømme at jeg synes fællesskabet herinde bare er nr 1, hvertfald for mig.

Bring on the Tour...,

PS 430023.755PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 1%
4 plads Vuelta 2019

Jeg er til det spil der er uden udskiftninger.
Jeg laver 125 hold hvert år.
Et af årene blev jeg nr. 225.
Det er sku svært at vinde når man kun må tage ryttere
der starter med H.
Men i år skal det være.
Jeg udvider med hele 2 bogstaver.
Så nu har jeg H, K og P
Er der nogen der kan komme med gode forslag.

Hilsen
Kim

kimzeutner@live.dk20.665Top 10%Top 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Hej venner. Jeg er en TDF tosse af rang. Spiller kun dette ene spil om året. Hvert år tror jeg at jeg kan knække koden og vinde spillet. MEN MEN MEN det er desværre ikke lykkes endnu. Hilsen Kim

Værsgo' Kim:

Kat 1: Porte, Kittel
Kat 2: Kwiatkowski, Kristoff, Henao
Kat 3: Phinney, Pantano
Kat 4: Hansen, Pfingsten

Keine Hexerei - Prima :)

(Så mangler du kun 124)

I er velkomne til at joine mit gruppespil Kerts Corner.
Join Kerts Corner, hvis I mangler nogen at dyste imod i tourspillet. Vh Lars

44

Verdensklasse.

kimzeutner@live.dk20.665Top 10%Top 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Hej venner. Jeg er en TDF tosse af rang. Spiller kun dette ene spil om året. Hvert år tror jeg at jeg kan knække koden og vinde spillet. MEN MEN MEN det er desværre ikke lykkes endnu. Hilsen Kim

<Slettet>

<Slettet bruger>

<Slettet>

<Slettet bruger>

1000 tak for tippet.
Den hopper jeg på med det samme.
Slut med at lede efter topnavne.
Glæder mig helt vildt til d. 30-6.
Tror sku jeg tager med på 25 hold og tager alle pengene.

P.S.
Hvis tippet holder gir jeg en stor TDF FAD.

Hilsen
Kim

kimzeutner@live.dk20.665Top 10%Top 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Hej venner. Jeg er en TDF tosse af rang. Spiller kun dette ene spil om året. Hvert år tror jeg at jeg kan knække koden og vinde spillet. MEN MEN MEN det er desværre ikke lykkes endnu. Hilsen Kim

Her et andet tip ;)

1: Kittel , Porte
2 : Kristoff , Pinot , Hagen
3 : Pantano , Kønig
4 : Knees , Polanski

stig markvardsen3.175PræmievinderTop 10%Valideret KontoTop 10%Top 1%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Sol Campbell: "I always dreamed of winning the league at White Hart Lane. So I left and joined Arsenal."

50
Det er da et meget godt hold.
Men mangler der ikke en alpesanger.

kimzeutner@live.dk20.665Top 10%Top 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Hej venner. Jeg er en TDF tosse af rang. Spiller kun dette ene spil om året. Hvert år tror jeg at jeg kan knække koden og vinde spillet. MEN MEN MEN det er desværre ikke lykkes endnu. Hilsen Kim

Helt udenfor emnet, så ros til swush for præmierne i begge spil nu. Der er kontanter og den klassiske cykel, ud med briller og bøger og hvad ved jeg.
Så helt seriøs ros til dem. Det får de sjældent, men her er det fortjent. Tror jeg kører lidt flere hold ind nu. Går amok lige fra starten.

Ja og Cruises for en værdi af 3000×1295 = knap 4 millioner kr. Hvad siger du til det RMIR...overstiger jo en bil!!

Altså i det klassiske spil.

<Slettet>

<Slettet bruger>

  1. 51# Du kan få Hans Krankl med på holdet eller 2 danskere hvor den ene ikke er aktiv mere https://youtu.be/f1_QNcaQ-YYI

stig markvardsen3.175PræmievinderTop 10%Valideret KontoTop 10%Top 1%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Sol Campbell: "I always dreamed of winning the league at White Hart Lane. So I left and joined Arsenal."

Deres sponsorpræmier er lort, og prisen de sætter på er jo til grin!! Sidste år kunne et cruise ti en værdi af 1296 kroner købes online for 150kr...

Derudover vil jeg også gerne tilslutte mig rosen med pengepræmier og en cykel! Det er da til at forholde sig til...

Stadigvæk for fedtede med præmierne, men er de faktisk ikke steget en smule siden sidste år?

Tom Larsen34.985Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%
Vi spiller kun for hyggens skyld...

  1. 52 mener du det?

Jeg synes det er mega sløje præmier. Alle cykelinteresseret, der er med her ville da elske at vinde cykelbøger eller andet cykellir. Jeg synes det er en skam, de ikke har et par aftaler med et par forlag og et par cykelhandlere om cykeltrøjer eller andet relateret hertil. Og så burde de samle pengepræmierne til top 15 og så de øvrige præmier nedefter til top 50 f.eks.

Kiwi de har før haft e bøger af Valgren osv som præmier, samt en helvedes masse 100 kr kuponer til alt muligt ligegyldigt!
Det var faktisk sådan, at man ikke kunne forære sine præmier væk, fordi ingen gad at have dem!!

Då fint nok de har fået ryddet op! Så skulle de bare have de samme sponsorer til at spytte lidt penge i kassen istedet...

Tom Larsen34.985Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%
Vi spiller kun for hyggens skyld...

Kiwi, som Tom siger så bliver man med tiden fyldt op med ting, som er okay, men som man ikke kan bruge flere kopier af. Jeg blev glad for et par solbriller, men siden vandt jeg to par mere. De stod til en værdi på 800 kroner pr. stk. og dermed højt på præmielisten. Værdien for mig var omkring 100 kroner, det var hvad jeg kunne sælge dem for, og det var endda besværligt. Det samme gælder bøger. Har flere versioner af de samme bøger, som alle er gode, men det er ikke sjovt at vinde den samme bog om Touren for anden eller tredie gang. Når man har lavet managerhold i nogle år, så kan man simpelthen ikke bruge sponsorpræmier mere.