Forum

Vi skal have fundet en vinder så slutspurten er sat ind

Alle skal melde ind med 1 navn de tror kommer i top 5 for at gå videre til 18 etape
og I må ikke vælge samme navn som de andre har valgt.

Rækkefølgen onsdag vil være
Ansbjerg - Jigsaw - Spillemandsen - Hjertensfryd

Bud til 17 etape skal være skrevet i denne tråd senest onsdag 12.15

Bennedbæk226.200Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Der er jo indgivet protest mod det jeg har lavet og det kan vi jo ikke have.

Så nu kan i bare melde ind som det passer jer når det passer jer og med hvilket navn som helst.

Alle skal melde ind med 1 navn de tror kommer i top 5 for at gå videre til 18 etape

Bud til 17 etape skal være skrevet i denne tråd senest onsdag 12.15

Bennedbæk226.200Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Benned kan du eventuelt indføre at de ikke kan vælge den samme rytter flere gange på de resterende etaper. Ellers kan de vel bare sige Froome de næste 4 etaper og Sagan på den sidste.

Jeg håber ikke at der er "bad feelings" Benned; protest lyder så voldsomt. Jeg synes det er et flot initiativ du tager til at styre disse konkurrencer og interne puljer med alt hvad det indebærer. Det sætter jeg stor pris på. Og det tror jeg også alle de andre gør. Jeg lover at tage et navn der er forskelligt for de andres bud. Så har jeg i hvert fald gjort hvad jeg kunne for at imødekomme ønsket om at få afgjort konkurrencen så hurtigt som muligt hvilket jeg selvfølgeligt godt kan følge.

Det rigtige spil :-)

Alle skal melde ind med 1 navn de tror kommer i top 5 for at gå videre til 18 etape

Bud til 17 etape skal være skrevet i denne tråd senest onsdag 12.15

Kun 4 er tilbage
Ansbjerg - Jigsaw - Spillemandsen - Hjertensfryd

Bennedbæk226.200Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Mollemaaaaaaaaaaaaaaaaaaa-aaaaaaaaaaaa !!!!!

Desværre er jeg ikke med i den rigtige konkurrence - pisse irriterende ☺

Maastricht-on-tour3.095Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Hepper på Skjelmose i top-5 ♥♥♥

@ Bennedbæk: Først vil jeg som tidligere gjort rose dig, fordi du er en ildsjæl her. Laver liv i tråden qua dine initiativer, og iøvrigt virker som et behageligt menneske.

Jeg blev dog en smule overrasket over at vi fire tilbageværende i denne konkurrence, øjensynligt irriterede dig? ved at vælge samme ryttere (Sagan og Kristoff). Jo ganske fornuftige valg. Hvilket jo i den grad viste sig, da de jo sluttede 1 og 2.

Nu ser det ud til at der er en slags `berøringsangst` forbundet med legen. Det ærgrer mig at det delvist skal ende sådan.

Jeg vil næsten håbe at 5 udbrydere ingen af os 4 tilbageværende har holder hjem - men kun næsten da jeg gerne/helst ser de store kanoner køre om sejren i dag.

Med fare for at blive upopulær vil jeg altså nu (alligevel) byde ind. Chris Froome bliver mit konforme bud.

Jeg logger ind senere og ændrer gerne mig bud, hvis konkurrencens koncept tager en ny drejning. Eller mine medspillere synes at jeg er `for meget` mht. mit valg af `skrumpen fra det ydre rum`.

PS: Vil iøvrigt gerne reklamere for et imø yderst interessant tekstbaseret online managerspil (fodbold) - hattrick.org - Jeg er sikker på at en del herinde vil finde spillet spændende.

Jeg tror godt jeg kan byde ind med dette nu, da jeg ikke tror at de resterende i konkurrencen ville have budt ind med det: Jeg byder ind med: Alaphilippe!!!!!!

Hvis mit bud holder hvilket jeg tror det gør så kommer jeg jo til at fremstå som den helt store ekspert på nærmest Jørgen leth-isk osteniveau!

Berøringsangst?
fordi de andre ikke har meldt ind kl 08.00, en skal jo være den først og denne gang blev det så dig :-)

Vi må da håbe de andre tør at melde deres bud ind, ellers må jeg rykke dem for et bud, modstand skal du nok få.

Bennedbæk226.200Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

"Jeg vil næsten håbe at 5 udbrydere ingen af os 4 tilbageværende har holder hjem"

Så går I jo bare videre alle 4 igen!

Bennedbæk226.200Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

@Bennedbæk......

Du har nok ret. 4 timer før flaget sænker, det er jo trods alt den del. Nu mere fordi de sidste indlæg i denne tråd var 2 dage gamle.

Reglerne har jeg så end ikke styr på endnu. Men når det måske til næste års TdF :-!

Skulle vi alle 4 gå videre. Så kunne du jo `skrue`på sværhedsgraden. Evt. kun vinderbuddet af ITT i morgen går videre.

Rafal Majka.

Jeg har såmænd rykket flere for bud hver dag, så ikke så mærkeligt der stadig mangler nogen.

Reglerne står ellers både i @1 og igen i @4 for lige at få tråden op øverst på oversigten.

Der var også en anden der var inde på at jeg kun skulle vælge vinderen og det så også det der gælder på denne etape, men alle ved jo hvem der vinder i morgen så det bliver det i hvert fald ikke.

Bennedbæk226.200Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Jeg synes vi skal starte forfra så jeg kan være med.

I post 1 og 4 står der nu ikke noget om hvad der sker, hvis ingen har en top 5 rytter. Men, vi har vist alle misset en runde. Hvor vi så fik en ekstra chance. Nu jeg husker ordentligt efter.

Der vil korrekt være en relativ stor favorit til ITT. En anden god mulighed der er blevet nævnt, kunne være at gætte nr x på etapen. Måske alt andet end vinderen i en top 10.

Jeg tror det er overvejende sandsynligt at der er en der vinder idag eller et par stykker der ryger ud i hvert fald. Men ellers kunne det være sjovt at gætte et eller andet totalt random som f.eks hvem kommer nr. 48 på enkelstarten? Så skal man fandme være en guru for at få ret eller ekstrem heldig! Og så sige at den der kommer tættest på vinder!!!!!

Eller du kunne kræve at man skulle forudse x antal folk i top 10 på enkeltstarten Benned så har du jo muligheden for at skrue gevaldigt på sværhedsgraden imens det stadig kræver nogle evner at forudse resultaterne. Eksempelvis 10 navne og 7 i top 10 eller i top 15 hvad du finder passende!

Jeg skal nok finde på noget, der ikke bliver alt for lotto præget, det bliver bare ikke vinderen på 18 etape :-)

Vi mangler stadig Spillemandsen men han har indtil 12.15 at komme med sit bud også hvis man vil ændre, men 12.15 lukkes der i dag

Kingo har hacket min profil igen....

Jeg skal nok finde på noget, der ikke bliver alt for lotto præget, det bliver bare ikke vinderen på 18 etape :-)

Vi mangler stadig Spillemandsen men han har indtil 12.15 at komme med sit bud også hvis man vil ændre, men 12.15 lukkes der i dag

Bennedbæk226.200Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Hvis der - gud forbyde det - kommer min. fem udbrydere hjem først. Så ryger jeg hvert fald ud. Med mindre Froome går med i det afgørende udbrud :-)

At gætte på eks. nr. 48 på enkeltstarten er imø for svært, og reelt set kun baseret på held.

Jeg tror max. 40 mand kører fuld skrald, inkl. dem der skal køre for holdkonkurrencen og dem for at give kaptajnerne vigtig info.

Så at gætte. en evt. nr. 7. Så har man da noget at gå efter ud over Fru Fortuna.

Men, mon ikke Bennedbæk finder en god løsning, Det går jeg stærkt ud fra.

gab gab den kedeligste tour der nogensinde er kørt siden tv2 sendte for første gang.

Synes det er lidt sjovt, at hver eneste år kalder folk det den kedeligste Tour nogensinde...

Jeg forstår ikke at i ikke bare finder noget andet at lave hvis i synes det er så kedeligt hvert år!!

Derudover forstår jeg heller ikke helt hvad i havde forventet? 10 ryttere indenfor 30 sekunder?

Der er faktisk 10 ryttere indenfor ca 5 minutter, hvilket gør det til en af de tætteste GC kampe i mange år! 1 dårlig dag til Froome, og du har 10 mand der potentielt kan vinde!
Samtidig har Froome ikke sat de andre favoritter på en eneste stigning indtil videre! Det åbner da i den grad op for tanken om at han kan slåes!
Jeg tror ikke det kommer til at ske, men jeg synes bestemt det er en super spændende Tour! Og med 4 hårde dage i streg, kan der nå at blive rykket totalt rundt på GC!!

Tom Larsen34.985Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%
Vi spiller kun for hyggens skyld...

Der røg Gorka! Spændende for de gule hold, der er mange der mister en mand der! Barguil også i asfalten...

Tom Larsen34.985Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%
Vi spiller kun for hyggens skyld...

Herligt at Gorka er ude ... :-)

RMIR63.135PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Jeg er næsten enig ;)
Har ham kun på 1 hold, men det er så bare samme hold hvor jeg har Bardet, Mollema, Porte, Meintjes og Barguil (selvfølgelig Froome, Sagan) Pauwels... Så ingen Yates :( og desværre Gorka, men ellers et fint hold der lige røg :(

Men har ham ikke på nogen af de andre hold, så tænker der er andre der er hårdere ramt...

Tom Larsen34.985Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%
Vi spiller kun for hyggens skyld...

Om lidt så har udbruddet 10 min og vinderen skal findes mellem dem igen

Bennedbæk226.200Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Skid i havet - Så har vi igen 2 cykelløb : The peloton is slowing down with some riders answering the call of the nature. There's one minute between the 11 escapees and the 8 chasers. Peloton at four minutes.

Nu går feltet i pisse-mode og Sky laver bred front - udbryderne når givetvis hurtigt op på 6-7 minutter - og så skal klassementsfolket vel skide - og så hedder den 12-13 minutter.

Serge Pauwels vinder den etape

RMIR63.135PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Jeg går op og lægger mig, kald på mig når der mangler et par kilometer for de forreste, så er top 10 rytterne vel også nået hen til bjerget

Bennedbæk226.200Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Det håber jeg da! Har Zakarin, Alaphillippe, Pauwels, Majka (kaptajn) Pantano, Mollema, Yates, Froome (og Vuillermoz) på mit bedste hold!

Det er 5 mand i udbruddet og 3 til GC!

Men ingen fra Movistar, så spørgsmålet er om de gir maks gas på den næstsidste, og så er det nok lige idag udbruddet blir hentet :(

Tom Larsen34.985Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%
Vi spiller kun for hyggens skyld...

Der gik det der ligner tiden for en prut og en begmand, så havde udbryderne 8½ minuts forspring

RMIR63.135PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Hvis de skal pisse i 8½ minut skulle de søge en læge

RMIR63.135PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Så kommer alle de store ind i næsten samme tid igen, så er det jo stadig spændende i hvert fald at læse stillingen, måske ikke lige at se løbet

Bennedbæk226.200Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Reelt set blir den interne kamp om den samlede stilling jo ikke mindre spændende af at etapesejren er væk...

Det blir nok lidt mindre spændende for ens hold, men det er noget helt andet.,,

Tom Larsen34.985Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%
Vi spiller kun for hyggens skyld...

@33 Enig ... Men tænker naturligvis også mest på managerspillet, og der er dæleme stor forskel på om der kommer 14 lorteryttere over stregen først - og herefter 6 minutter senere kommer Porte, Tejay, Quintana, Yates, Froome ind efter en heftig klassementsdyst.

Udbryderne er snart oppe på et kvarters forspring og således hentes de aldrig!

RMIR63.135PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

TDF er generalt røv kedeligt at se i forhold til giroen og vueltaen. Alle kalder TDF det største løb i verdenen, men underholdningsværdien er lagt under især vueltaen.

Så se nu at komme til Paris så man kan se et ordentligt løb, hvor de store stjerner sætte en ære i at vinde de store etaper.

Fremfor at det er ryttere fra andet geled som skal køre om sejren på alle bjergetaperne.

Brini så du Giroen i år? Der var dælme også mange etaper der blev vundet af udbrud!

Og iår skyldes det jo, at Sky gerne vil have udbryderne væk, og de andre hold tør åbenbart ikke satse! Så hvis nu Astana, Movistar og BMC havde lidt flere nosser kunne der sagtens skabes mere spænding!

Men jeg mener som tidligere nævnt, at der er masser af spænding tilbage i løbet!

RMIR, hvis nu man har 5 mand i udbruddet er det jo ganske spændende at se på ;)

Selvom 2 af dem var lidt for sent ude :(

Tom Larsen34.985Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%
Vi spiller kun for hyggens skyld...

Der plejer bare at være flere dage hvor vi får et festfyrværkeri - Og det burde dagen i dag fandeme sikre. Og når så ikke det sker, så finder man alle mulige og umulige undskyldninger. I dag hedder det således at de STORE måske ikke tør lukke op for alvor, fordi der i morgen venter en meget svær enkeltstart. Eller hvad med denne : det er altid svært dagen efter en hviledag, fordi man ikke helt ved hvordan benene reagerer.

Skid i havet ... 35 km til mål - 13 minutters forspring - Og i feltet ligner det en let omgang træning - 8 sortklædte Sky ryttere i front foran Froome!

Det BURDE være en dag hvor en Van Avermaet naturligvis får nada point - nu risikerer han at vinde etapen, men mindre Sagan napper den!

RMIR63.135PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Og så er der Breaking news direkte fra Rolf på en motorcykel, som holder en mikrofon frem til en Ekimov som skal kommentere på om hvorvidt hans udbrudsrytter "Does he know the Hill" - som Rolf spørger!? Hill?

Kender kun EN Hill ... !

Er der ikke noget bedre på Svensk TV?

RMIR63.135PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Astana sætter hårdt tempo på første stigning, ellers giver ingenting mening efterhånden. Med Kamel Tangert og Lutsenko ude foran, kan det ikke være en etapesejr de har i tankerne. Så havde de sendt Rosa afsted i stedet for..

Hill er det ikke ham lærlingen vi havde rendende i røven i flere år inden han blev bedt om at klare sig selv?

Skulle vi nok ikke have gjort, han er jo lige rendt med alle præmierne i EM spillet.

Bennedbæk226.200Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Hehe, Rolf er da underholdende :)

Enig RMIR, men også utroligt der ikke er et eneste af de store hold der tør ligge pres på!

Tom Larsen34.985Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%
Vi spiller kun for hyggens skyld...

Røvsyg Tour, der er åbenbart ingen prestige i at vinde en Tour etape længere. hepper efterhånden på tilskuerne ødelægger det for favoritterne.

Ja jeg så giroen og var ikke den bedste giro, men stadeg mere seværdig end det jeg har set i turen indtil nu. Ja sky kører deres kedelige taktik hvor de gerne vil have bonussekunderne væk. Men faktum er at ingen af klassements folkene har haft lyst til at vinde de to sværeste bjergafslutninger i dette års TDF. Håber aso lærer af deres fejl ikke ikke laver de store bjerg etaper dagen før enkeltstarter. Da alle tilsyneladende er bange for gå for dybt.

tjah droppede tv2 da tv2 play streaming serverne åbenbart stadig er placeret i Uganda.

Synes trods alt at Swush skal have kredit for at have fjernet deres support for det skod produkt - så mangler vi bare alle de andre ting :D

Valoel18.325Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 1%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%
NFL - JA TAK

Er der snart Vuelta?

Nu hvor Em og Touren har skuffet, har vi OL og vueltaen tilbage

lidt træt af at jeg ikke tog majka alligevel :D tænkte bare at mollema og tejay nok var bedre med tt i mente grrr

Valoel18.325Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 1%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%
NFL - JA TAK

1,2,10,11,12 :/ havde dog kun majka i tankerne af de resterende i top 15 så havde kun fået max 6 anyway :/

Valoel18.325Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 1%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%
NFL - JA TAK

<Slettet>

<Slettet bruger>

Jeg er som sådan glad nok for at have majka og zakarin men jeg er lidt pissed over at have gået fra at tage zakarin som anfører på begge hold til majka på et og zakarin (i den fællespulje jer er i) og så til at tage majka som anfører på begge..............grådig-heden længe leve

Røvkedelige etaper uden nogen form for mandsmod svagpissere/ fedterøve ;o( Tag nu noget dope, så vi kan få et ordentlig cykelløb.

Dagens hypede store Alpe etape kan bedst beskrives med 2 ord :

Røv!

RMIR63.135PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

<Slettet>

<Slettet bruger>

Hold kæft hvem gav mig ideen i at tage alaphilippe på mit hold hvad fanden skete der blev han ramt af en gletsjer?

Tejay må være eksploderet ... der er gået ½ time og han er endnu ikke over stregen.

RMIR63.135PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Jeg havde nummer 1,2,3,4,5,6,7,8,9(alle som kaptajn), men jeg skiftede dem 0,123456789 nano sekund før vinduet lukkede.. Hvor uheldig har man lov at være, gud må virkelig hade mig, lige den lille - men afgørende - smule mere, end han hader jer andre..

Men ja, endnu en skuffende etape, hvor rytterne ikke kan/tør og den eneste som kan lidt, deler sit BFF-hjerte med den gule trøjes indehaver..

Tejay 26,15 efter ...over målstregen med Valgren!

RMIR63.135PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Så har vi fundet en vinder, da Ansbjerg jo havde Majka som endte på 3 pladsen mens Froome kun blev nr 11 og Alaphilippe kunne ikke gøre noget på trods af at ham var i udbrud men aldrig kom helt op til de forreste

Tillykke til Ansbjerg :-)
Swush har lovet mig at kontakte dig på et tidspunkt
1 præmien er en SELECT Fodbold og en gavekode til et guldhold+

2 pladsen afgør vi på enkeltstarten i morgen hvor Jigsaw og Hjertensfryd kæmper om en gavekode til et guldhold+

Bennedbæk226.200Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Tak for det! Og tak for en fed konkurrence. Godt initiativ!

Til lykke med sejren Ansbjerg.

Tillykke Ansbjerg 👍

PS 430023.755PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 1%
4 plads Vuelta 2019