Forum

Ja, ja ...vi har snart EM i bold, og det skal da nok blive godt, men uanset hvad der ellers diskes op med så ER TdF det største.

For HELVEDE en etape i dag - Og for SATAN hvor ser Contador skarp ud!

Puha ... Froome & Quintana var de største favoritter, men Contador er nu MINDST på niveau, og måske endda foran!

Og så er Porte dæleme også inde i billedet - Og hvad skete der lige for den præstation for Dan Martin?

Hold kæft, det bliver stor i år!

RMIR63.135PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Det bliver en stor tour for Porte.

Han er muligvis stærk nok til at tangere sin bedste GT placering i 5 år og kæmpe med om 19. pladsen.

Nogen der ved hvornår TDF blir åbnet? Efter Dauphine? Eller først efter EM?

Tom Larsen34.985Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%
Vi spiller kun for hyggens skyld...

Fredag d. 17/6 er mit gæt ...

RMIR63.135PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Og Chris Anker er udtaget, første man i kat 4 er klar :-)

Bennedbæk226.200Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Chris bliver da luksus løjtnant med beføjelser til selv at tage alle tænkelige chancer - og endda at gøre sig gældende i klassementet. Desuden er han suveræn Dansk mester. Han er klart i kat. 2 ... og lur mig om ikke han bliver et hit på POP!

RMIR63.135PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Ikke hvis han bliver kat. 2, hvilket også virker lige friskt nok. Men super fedt han er tilbage i touren. Elsker den mand!

Midt i en EM tid - hvor spændingen bliver om man kan ramme noget fornuftigt og tage et hop fra en placering som nr. enoghalvfjerdstusindeethu-ndredeotteogfyrre ...., så er der gudskelov ikke længe til man skal forholde sig til TdF!

Smag lige på hvem der skal vælges bare i den normalt lette kat. 1 :
Sagan - Froome - Kittel - Quintana - Contador - Aru - Nibali - Rodriquez - Pinot - Bardet - Porte ...

Uha ... Nemt bliver det ikke i år - Gudskelov!

RMIR63.135PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Jeg tror hverken Pinot eller Bardet kommer i kat. 1 .. Porte måske, til gengæld tror jeg at Bouhanni, Greipel og Kristoff kommer i kat. 1.

Pinot, Bardet og Rodriguez er jeg ikke sikker på du finder i kat 1, men man skal aldrig sige aldrig...

Til gengæld kan du nok godt føje Greipel til listen.

Hvad med Nibali, Valverde og Van Garderen? De vil passe fint i kat 2, men de kunne sagtens finde på at smide et par af dem i kat 1... Specielt Van Garderen, er jo officielt delt kaptajn med Porte...

Tom Larsen34.985Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%
Vi spiller kun for hyggens skyld...

Kristoff blir også kat 1, ved dog ikke helt med Bouhanni...

Tom Larsen34.985Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%
Vi spiller kun for hyggens skyld...

Så skal der vist heller ikke flere i kat 1
Bardet og Pinot skal i hvert fald ikke i kat 1 og stod det til mig skal TJ og Porte da heller ikke i kat 1

Bennedbæk226.200Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Enig Benned, men min pointe var egentlig mest, at de 2 burde komme i samme kategori. Så er det jo op til en selv, hvem af dem man tror mest på...

Sagan, Kristoff, Greipel og Kittel som sprintere. Froome, Contador, Quintana og Aru og evt. Nibali/Rodriquez i som GC folk. De plejer heller ikke at have mere end 6-10 ryttere i kat 1...

Tom Larsen34.985Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%
Vi spiller kun for hyggens skyld...

Håber da godt nok at de smider Valverde i kat, lige meget om han er kaptajn eller ej. Så de ikke begår samme fejl som i Vueltaen for to år siden, hvor de havde ham i kat 2 og var den rytter der fik klart flest point i spillet.

Det skal naturligvis kun være erklærede kaptajner for de store hold samt supersprintere der kommer i kat 1 ... Hvis Valverde kommer til Touren skal han være kat 2 - ligesom de andre bedste løjtnanter!

RMIR63.135PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Ja 100% enig i at Valverde skal i kat.2!
Ellers er der jo ingen som tør tage ham hvis han ryger op i kat.1..
I mine øjne skal kat.1 være følgende:
Froome
Sagan
Quintana
Contador
Aru
Kittel
Greipel

Ryttere som er potentielle kat.1:
(porte)
(TVG)
(Pinot)

Så du synes det var super fedt at Valverde var et must have i kat 2, under vueltaen, og blev den mest valgte rytter i hele spillet med god grund! Dengang var han også løjtnant, da Quintana var kaptajn.

Tja det argument kan vel ligeså godt bruges, for at putte ham i kat 1.

Hvorfor skulle alle have ham foræret i kat 2 i Vueltaen i 2014, frem for at dem der gamblede på i kat 1, havde fået en kæmpe stor fordel i kampen.

Desuden handler det vel om point potentiale, og ikke om man nødvendigvis er løjtnant eller ej.

Ser fornuftigt ud, Maler!

Vi skal absolut ikke have en "udvandet" kat 1 ....

Valverde - og Nibali/Landa for den sags skyld, skal i kat 2 sammen med øvrige prima løjtnanter - også fordi de har kørt Giroen, og dermed usandsynligt kommer til at agere andet end luksushjælpere og etapesejr-kandidater.

Synes også det ville være glimrende om Kittel/Sagan var de eneste sprint/point-ryttere i kat 1, og man fik Greipel, Bouhanni, Cav i kat 2 (Cav nok kat 3), da disse ryttere ikke vil have en chance i kat 1!

RMIR63.135PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

contador i kat.4 manden er færdig.

Jamen så kan du jo bare vælge Valverde selv hvis du er så sikker på at han laver så mange point, han er hjælperytter for Q og har kørt Giroen for at vinde.

Bennedbæk226.200Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Og se så at få startet det spil op!!!

Der snart kun 14 dage til løbet starter og skolernes ferie starter vel også snart, så folk vil gerne i gang.

Hvis det fordi i stadig mangler ordentlige præmier i købespillet så skriv de kommer på senere

PS og så giver man ikke et gavekort på 100kr til noget hvor man skal betale 80kr i porto.

Bennedbæk226.200Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Med årets rute er der kun 3 måske 4 ryttere, som er værd at vælge fra kat 1.

Skal Valverde være i kat 2. må det være det samme Nibali, Landa, Rodriguez, Porte, Van Garderen, Pinot, Bardet og Bouhanni. Eventuelt også Kristoff.

Det kan du godt argumentere for Benned, det vil i så fald også gælde for Nibali.

@21 VIGTIG NOTE! Drop nu de der hjernedøde rabatkoder til firmaer som har indvilget i at få snyde-gratis-reklame ved at tilbyde 100 kr afslag på noget SKRAMMEL som ingen gider ... og som her hvor der ikke kan købes noget for nettoværdi 20kr (100-80 i fragt). Prøv nu at luse ud i de der "smarte" firmaer, hvor der sidder en ambitiøs nuuddannet aknebefængt marketingassistent som har fået en "god" idé - og hvor han stolt har henvendt sig til Marketingchefen og sagt "se, vi kan få gratis reklame hos holdet.dk ved at yde rabatkoder som med garanti ikke kommer til at koste os noget" ....

Så tilbyd LANGT HELLERE en hel røvfuld koder til "Guld + præmier" til fremtidige spil! - Det koster jer heller ikke noget, og det er trods alt noget folk gerne vil vinde!

RMIR63.135PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Godt sagt RMIR, og så må de gerne lige fortælle HVOR MANGE der får runde præmie, der var ikke mange runde præmier i Giro'en, hvis der var nogen?

Godt sagt RMIR

Ja, det var godt nok det mest latterlige gavekort jeg nogensinde har modtaget (Pythonpro) og mage til skodshop skal man lede længe efter.

Problemet med guld+ gavekort er jo, at det koster holdet indtjening, så det kan i formentlig skyde en hvid pil efter...

I må jo forstå, at det handler ikke om at give os præmier vi kan bruge til noget, det er jo bare et hyggespil...

Tom Larsen34.985Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%
Vi spiller kun for hyggens skyld...

Så fik man sgu alligevel sat kategoriseringen som professor Tribrini mente var sund fornuft. Hmmm ... galimatias at Valverde er i kat 1 - ligeså Nibali! Og Cav. i kat 1 er helt savlende.

Hvad så med Landa - bliver han så også kat 1 når han oprettes? - Hvis Valverde er kvalificeret, så burde både Geraint (i kat 2) og Landa også!

RMIR63.135PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Vi har ofte set at kat 3 og 4 ryttere med de fleste point afgøres af holdkonkurrencen.

Så hvem har de bedste 3 ryttere til det?

Jeg mener der er rigtig mange muligheder i år:

Sky:
Froome
Thomas
Nieve/Henao

Movistar:
Quintana
Valverde
Insausti/Amador

Astana:
Aru
Nibali
Tiralongo/Kangert/Rosa

BMC:
Porte
TJ
Sanchez/Caruso

Tinkoff:
Contador
Majka/Kreuziger/Rogers/Ki-serlovski

Plus franske hold som altid er i udbrud som kan overraske som FJD og AG2R.

Hvem ser I som favoriter til holdkonkurrencen?

RMIR.
du glemte contador,hvad laver den mand dog i kat.1

Contador skal nok være der ... Jeg er ikke sikker på at han vinder TdF, men han bliver bedre end Froome!

Vinderen er måske mest sandsynligt Quintana - selvom jeg i år finder hele 2 satans varme kandidater til en podie placering - og måske endda øverst på podiet. Og gud dødemig om ikke begge 2 er havnet i kat. 3! Kat. 3 bliver således historiens letteste kategori - Om man laver 1-4-12 eller 40 hold, skal de 2 bare være fast på alle hold!

RMIR63.135PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

En fornøjelse at se de høje priser på sprintere i Tourspillet i år - man skal godt nok tænke sig om for at få sat et nogenlunde habilt hold på de flade etaper, og man skal virkelig prioritere sine valg!

Har overhovedet ikke kigget på Tour Spillet ... Betragter det stadig som et 2. rangs spil i forhold til Tour Manager!

RMIR63.135PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Jeg tror nok at jeg er enig Mouth :) Man skal i hvert fald sortere grundigt!! i sprinterne i år! Så ikke noget med, bare at sætte 9 sprintere hvor man ved man har 6-9 i top 15...

Jeg er lidt mere i tvivl om hvad jeg mener om deres fordeling i Manager spillet (som er det primære) Jeg synes der er for gode ryttere i kat 3! Både i kat 1,2,3 handler det jo om at vælge, hvilke af favoritterne man mener gør det bedst, da der er rigeligt af dem i alle 3 kategorier...
Det er kun i kat 4, man for alvor kan finde en overraskelse eller 2 :(
På den anden side, så tror jeg det betyder man kan lave en lidt mindre shortlist i år, og så er der større chance for, at jeg kan holde mig til de 5-7 hold jeg har lovet mig selv :)

Tom Larsen34.985Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%
Vi spiller kun for hyggens skyld...

Hvorfor er managerspillet det primære eller førsterangs? Det gode ved det er at man ikke skal bruge så meget tid på det, vigtigt for mange især i juli. Rent managerteknisk er det jo ikke så meget ved, og uanset hvor synsk man er, så kan man ikke vide om Pinot styrter eller om Barguil bliver forkølet. Det er et sjovt spil, alle kan være med uanset cykelviden, men det er altså lotteri.

Man har 9 ryttere. Ligesom i den virkelige TDF verden. Ryger en på røven eller bliver syg, så er der 8 tilbage. Selvfølgelig skal man også være lidt heldig/dygtig til at vælge de ryttere der er gode til at forudse problemer/styrt o.lign. Jeg ser det som det bedste spil de har fordi man er på lige fod med sports direktørerne. De kan heller ikke forudse det hele. Held og lykke til alle med dette års TDF.

Hilsen
Kim

kimzeutner@live.dk20.665Top 10%Top 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Hej venner. Jeg er en TDF tosse af rang. Spiller kun dette ene spil om året. Hvert år tror jeg at jeg kan knække koden og vinde spillet. MEN MEN MEN det er desværre ikke lykkes endnu. Hilsen Kim

Pops - Smag og behag - Og jeg kan dæleme godt forstå at du har købespillet som dit foretrukne. OG jeg må erkende at du senest viste alt og alle at du bare kan den disciplin.

Jeg er LANGT mest til Managerspillet, og finder det mest udfordrende at finde det rigtige hold inden løbet går igang - I det andet spil der fanger ALLE de ryttere som viser sig at være gode, og synes det er trivielt at stort set alle helt forudsigeligt stiller med stort set identiske ryttere hver dag. I det andet spil skal man forsøge at finde det hold som klarer sig bedst over alle etaperne, og jeg synes bare det kræver en hel masse mere at komme til at mestre dette. Jeg tror der er mange som kan bruge ugevis på meget detaljeret research i bestræbelserne på at sætte et så godt hold som muligt. Dette i modsætning til Tourspillet, hvor man vel behøver 10 minutters research lige inden 1. etape starter.

RMIR63.135PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Du er og bliver kongen i dette forum.
Jeg kan kun bakke dig 100% op.
Du skriver uger. Jeg har gemt TDF for de sidste 5 år for at se om jeg kan spotte evt. nye ryttere der bliver bedre fra år til år.
Her tænker jeg på deres point samlet set i TDF.

Hilsen
Kim

kimzeutner@live.dk20.665Top 10%Top 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Hej venner. Jeg er en TDF tosse af rang. Spiller kun dette ene spil om året. Hvert år tror jeg at jeg kan knække koden og vinde spillet. MEN MEN MEN det er desværre ikke lykkes endnu. Hilsen Kim

Til gengæld er jeg varm fortaler for at gøre TourManager endnu bedre - og få elimineret en stor irriterende faktor - Det optimale vil være at åbne for at man skal tilvælge 1 reserve i hver kategori, og sådan at de indtræder på ens hold i tilfælde af at en rytter udgår!

RMIR63.135PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Det kan jeg godt tilslutte mig.

Kim

kimzeutner@live.dk20.665Top 10%Top 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Hej venner. Jeg er en TDF tosse af rang. Spiller kun dette ene spil om året. Hvert år tror jeg at jeg kan knække koden og vinde spillet. MEN MEN MEN det er desværre ikke lykkes endnu. Hilsen Kim

  1. 39
Det er da en helt ny diskution du nu åbner for;) Synes da aldrig nogen herinde har nævnt noget ala det.

TN15.055PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%
...

For helvede!! Nu er jeg igen enig med RMIR!! Jeg er klart på vej ud på et sidespor...
Jeg bruger også et enormt antal timer på research fra det sekund spillet bliver åbent, og lige til kampstart!! I købespillet bruger jeg lidt tid på at finde den bedste sammensætning, men laver ikke ret meget research udover det jeg allerede har foretaget til managerspillet...

Ideen med en reserve lyder spændende, men jeg tvivler på, at det bliver indført. Alternativet er vel at du opretter et ekstra hold for at være bedre dækket ind imod styrt osv, og det er flere penge til holdet.dk...

Kim, jeg har også screenshots liggende af alle mulige resultatlister fra de tidligere år :)

Tom Larsen34.985Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%
Vi spiller kun for hyggens skyld...

Tom - Jamen selvfølgelig er du enig! - De gange du refererer til hvor du ikke er enig, da har du nok bare ikke tænkt dig ordentligt om!

RMIR63.135PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Tar det med en eventuel reservere ikke præcis argumentet med "Jeg ser det som det bedste spil de har fordi man er på lige fod med sports direktørerne" ud..!?
Jeg er ret sikker på at eksempelvis Lefevre meget gerne havde skiftet Kittel ud, da han ikke gad mere i Giroen, især hvis han så kunne få Nibali med😉🖒💪
Men jeg kan også godt li' idéen om en reserve..
Personligt er jeg også mest til Tour-spillet, og håber bare at jeg denne gang kan stille et hold der kan holde sig inde for et par millioner af pops🙈🙈
Men jeg er glad for at snakken går på hvilket spil man bedst kan li', og ikke længere om hvillet der er det rigtige og det andet ikke skal udbydes..
Personligt kommer jeg nok til at lave en håndfuld hold i begge spil og jeg er glad for at det virker til at de har fjernet det værste ragelse fra præmierne i udskiftningsspillet(ikke at det betyder at jeg er uenig med 99% af alle andre, om at præmierne stadig kan blive markant bedre)

I stedet for to spil med hver tre typer deltagelse (som der altid er nogen der kommer til at fucke op i), så skulle swush lave tre spil med kun én måde at være med i hvert spil:
1. Managerspillet som nu, uden præmier, 20 kr. for et hold
2. Managerspillet som nu, men med udskiftning, f.eks transfervindue på de to hviledage hvor man kan skifte 3 ryttere ud, 70 kr
3. Tourspil, 70 kr.

De har faktisk oppet sig lidt på præmiesiden i Tourspillet, glimrende.

Er enig med pops - kun 2 dårlige præmier fra python denne gang samt de standard spam mail hoax fra blockbuster.

- også skal man ikke forglemme at de har valgt at inkludere pedaler til cyklen hvilket er en ret stor ting for swush og python.

Valoel18.325Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 1%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%
NFL - JA TAK

Det er faktisk ganske normalt at der ikke følger pedaler med til kvalitets cykler så vi selv kan vælge hvilke, alt efter behov.

Så du synes det virker helt fint at man f.eks vinder en første præmie og den dejlige mulighed for at bruge 1000 kroner extra ud af egen lomme for at få pedaler til præmien ? Nu siger swush jo de primært går op i hyggen - det virker ikke specielt hyggeligt hvis du spørger mig :D

Valoel18.325Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 1%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%
NFL - JA TAK

Man kan sagtens have udgifter i forbindelse med at have vundet et eller andet. Vinder man f.eks. en rejse, er det måske kun selve flyturen tur/retur. Alt andet må man selv betale. Et gavekort til en møbelforretning er måske kun til køb af møbler. Når varerne skal hjem, er det ens eget problem. (Dette i relation til køb af pedaler til cykler).

En rejse er noget andet da man selv styrer hvad man vil bruge.... men et produkt som ikke kan virke uden at man bruger x antal kroner er bare et lusket marketings trick.

De der fancy python cykler er jo ikke et produkt som der kan forventes de ville have solgt medmindre de "donerede" det til konkurrencen (dem som er interesseret i den slags vælger selv den cykel de vil have istedet for en random tilovers vare som de har liggende) Udover "præmien" sikrer de dermed en ekstra indtjening i og med man skal bruge xxxx på pedaler....

Men hvis man skal være helt fair er det måske kun på plads de skal have lidt ud af det når de får alt det dårlige omtale ved det her :)

Valoel18.325Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 1%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%
NFL - JA TAK

A propos research - Zeutner var inde på at han bruger flere års statistikker og søger at spotte en positiv udvikling for de enkelte ryttere - Ting lægges i regneark, og man stiler mod en shortliste i hver kategori. Traditionen tro er kat 1 måske den letteste, selvom man naturligvis vil være i tvivl, men det bliver først for alvor langhåret når de store og mere komplekse kategorier melder sig. Jeg har nu gennemgået kat 1 og 2 - og må sige at kat 2 bliver helt vild svær at greje. I den første grovsortering er der simpelthen kun 2-3 ryttere af dem alle som jeg på forhånd ved at jeg ikke kunne drømme om at sætte på mit/mine hold!

Jamen er der virkelig så mange "jævnbyrdige" kvalitetsryttere i kat 2? - Ja, det er der! Og det kan f.eks. synliggøres ved at sætte navn på de 5 ryttere som lige pt. er de mindst valgte i kategorien - de 5 er : Cancellara - Samuel Sanchez - Daniel Moreno - Kreuziger - Gerrans!

I min begrebsverden er disse 5 ikke meget "ringere" end de 5 mest valgte, som er : Porte - Bardet - Pinot - Van Garderen - Daniel Martin

Og i et broget midterfelt i kategorien finder man så ryttere som : Avermaet - Dumoulin - Mollema - Geraint - Matthews - Gesink - Majka - Boasson Hagen - Talansky - Rolland - Kwiatkowski - Rui Costa ... blot for at nævne nogle få! Og indimellem disse er der tilmed en del kvalificerede sprintere, som vel heller ikke kan udelukkes!

God fornøjelse! :-)

RMIR63.135PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Man kan vel bare sælge cyklen videre som den er, der findes masser af cykel freaks der ønsker at gøre en god handel. Jeg vandt engang en Python Pro usamlet på feltet.dk til 7000 pålydende, den røg på dba og var solgt for 4000 en uge senere.

Men lad os da endelig brokke os max.

jeg morer mig godt,det samme år efter år,der er 2 spil et med og et uden udskifninger så man kan vælge selv,hvor svært kan det være.
nu er der gudhjælpe mig også en der foreslår man skal skifte ud på hviledagen,ren knold og tot,griner okay jeg tar kittel,på alle hold,på hviledagen skifter jeg ham ud med den af bjergrytterne der ser ud til at være i bedste form,hvis ik helt seiøst og gennemtænkt.

skulle der laves noget om på maner så er det de tåbelige regler om point og bjergtrøjen,hvor der kun burde gives point når man vinder trøjen.
en sprinter får flere point i bjergene end dem der kæmper sig op som nr.30-40,og bjergrytterne kan køre i 12 dage i bjergtrøjen for at vinde et kat.4 bjerg,sikken noget pjat.

@45 Hvad er ideen med et managerspil som nu til 20 kr, men uden præmier? Giver absolut ingen mening...

Som det er nu er der én måde at være med i manager spillet på, det er at betale 69 kr., så det er lidt svært at fucke up i som du skriver...

Manager spillet vil i øvrigt blive ødelagt, hvis der indføres reserver, og vinderholdet vil helt sikkert blive et der har været heldig med udskiftning(er) på de rigtige tidspunkter. Det vil så handle om at ramme en sprinter der udgår, og få en mere egnet rytter ind.
Og så vil folk sidde og brokke sig over det i stedet for, at folk har været heldige med at den og den rytter udgik, på det og det tidspunkt...

@ 45

Enig i at hvis det indføres en reserve, eliminerer dette på ingen måde at held kan være afgørende for spillet.

Som spillet er nu og man er uheldig at en rytter på holdet bliver syg og styrter, men som kæmper sig hele vejen til Paris skønt han kun får 2 point pr. etape. Eller hvis en rytter udgår pga. styrt, sygdom, eller ved at stå af planlagt.

Ved at indføre reserver, vil man blive meget hårdere straffet af at ens rytter kæmper sig i mål på hver etape udenfor top 100, end hvis han var så medtaget af sygdom eller styrt, at rytteren må udgå. Derved kan man komme i en situation hvor man sidder og hepper på at ens rytter stå af, det giver i min verden ikke den store mening.

Da dette kun ændrer på måden for hvordan held kan være afgørende for spillet.

Og jeg fatter ikke folk ikke vil have en forud valgt reserve i hver katagori og skulle det så være sådan at Kittel udgår efter 11 etape og Contador så kommer på holdet i stedet for er det jo ikke held men godt valg af reserve :-)

Og jeg hepper altså på at de rytter der laver mange point jeg ikke har står af hver dag..

Bennedbæk226.200Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

@ 57

Det gør alle jo. Men lad os sige at du har porte i kat 2, han bliver i slutningen af uge 2 ramt af sygdom, og prøver at kæmpe sig igennem og ikke fårmår at score mere en 2 point pr. etape resten af spillet, og du eventuelt har Martin som reserve.

Ville du så ikke sidde og heppe på at Porte stod af så hurtigt som muligt, fremfor at kæmpe sig helevejen til Paris?

Jamen du kan komme med alle mulige mærkelige scenarier om sygdom, fødsler, død og ødelæggelser, jeg er ligeglad, hvis en rytter udgår skal der en reserve ind i stedet for :-)

Ved godt det ikke kommer til at ske for der er så mange mærkelige ideer og tanker folk kommer med og så er det jo bedre bare at lade det hele være som det er, næsten perfekt!

Bennedbæk226.200Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

at kittel stod af efter 10 dage i giroen var ikke held,det burde man vide på forhånd.

jamen spil så tourspillet,er det virkelig et problem,ingen udskifninger er godt for spillet tak.

brini.
du tror da ik på alt det med sygdom,i giro var de der syge ryttere som samlet var mere syge end jeg har været alene hele mit 66 årig liv,pure opspind.

brini.
du tror da ik på alt det med sygdom,i giro var de der syge ryttere som samlet var mere syge end jeg har været alene hele mit 66 årig liv,pure opspind.

Man kunne også lave en prøveordning, hvor dem som ønsker reserver i Manager-spillet, får mulighed for det og dem som ønsker det nuværende set-up ikke får lov? Is you in or is you in?

@62-63

Du har aldrig overvejet at anskaffe dig en hund så?

lige en bemærkning mer.
hvis kittel står af efter 11 etage og man kan skifte,er man jo idiot hvis ikke man har ham på alle sine hold,man får toppoint for kittel og for reserve der evt kan være froome.

@59

Mange mærkelige senarier tja... 2 det er godt nok også mange :-)

1) rytteren udgår som følge af styrt eller sygdom.
2) rytteren gennemfører løbet på trods af sygdom eller styrt, der medfører at rytteren ikke kan præstere og derved får færre point end eller.

Vi kan vel hurtigt blive enig om at begge senarier foregår i hver eneste grand tour.

Hvor 1 senarie i jeres reserve version, vil få en klar fordel i forhold til senarie 2. Så hvorfor er det at man skal belønnes for at have en rytter der udgår, fremfor at have en rytter der kæmper for at gennemføre løbet på trods af styrt?

Men swush vil nok aldrig indføre et reserve spil, idet de med stor sandsynlighed vil gå glip af rigtig mange penge.

Jamen så er det jo så bare lige det med om Kittel nu også står af efter 11 etape Vagn, men det ved du måske allerede, eller om han fortsætter hele vejen til Paris og Froome så ikke kommer i spil :-)

Bennedbæk226.200Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Du har din mening Brini, jeg har min :-)

En udgået rytter skal skiftes, mens en rytter der kører videre jo altid kan lave point om han så har brækket et eller andet eller syg et par dage, det er også set masser af gange.

Bennedbæk226.200Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

@ 60

Nej selvfølgelig var det ingen overraskelse at Kittel stod af i giroen.

Men styrt kan godt få stor betydning for en rytters point høst, også selv om rytteren ikke udgår. Kudus håb om en top 10 placering blev ødelagt af styrt på 2 eller 3 etape, hvorved det ødelagde hans point potentiale.

Ja og det er fair nok Benned :-)

Jeg kan godt forstå at man gerne vil have en ekstra chance, og ikke risikerer at ens hold er chanceløst efter et styrt i den første uge. Min pointe er blot, at jeg ikke mener det eliminerer at held kan afgøre vinderen af managerspillet.

Det bliver mere og mere en goddagmandøkseskaft diskussion. Hvem har påstået at en reserve pr kategori vil eliminere held? Mig bekendt ingen! Held og tilfældigheder vil stadig være uundgåelig del af spillet. En reserve pr. Kat skal udelukkende medføre at ufatteligt mange ryger på røv og albuer i spillet, og mister interessen øjeblikkeligt, når en rytter på ens hold styrter og udgår på 1, 2 eller 3. etape. Hvorfor ikke forøge glæden ved spillet for de måske 15-30-50% som er UDE af spillet inden der er gået en uge. Jeg tror i øvrigt ikke en døjt på at der oprettes færre hold ved sådan en ændring - tværtimod! Syndikaterne har stadig al mulig uændret motivation til at lave mange hold - og måske der kan hentes gl. kunder tilbage som måske gennem 10 år har haft den ene røvtur efter den anden.

RMIR63.135PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Så forslaget om reserver, går ikke ud på at eliminere held/uheld, i form at udgåede ryttere?

Nej det går ud på at få en rytter ind når en anden udgår :-)

Der er jo også nogen der udgår helt af egen fri vilje

Bennedbæk226.200Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Fint, så altså slet ikke noget at gøre med at eliminere uheld/held

BENNEDBÆK.
nej det ved jeg ikke om kittel står,men jeg ved at dert er sansynlig sagan står af på et tidspunkt for at være klar til ol.på en rute som passer ham godt,men jeg ved det 100 procent.

jeg ved det ikke 100 procent.

Nu stiller Sagan vel op til OL i Mountainbike og der er han alt andet lige ikke favorit.. Jeg tror han har en markant større chance for en grøn trøje i touren, end en Olympisk medajle..

selvfølgelig er sagan blandt favoritterne,han er en stjerne og det nok ikke en træningstur for ham vel.

sagan har tidligere vist at kan køre op med de bedste i mountainbike.