Forum

Jeg syntes man bør regulere en smule i pointsystemet for diverse cykel manager spil på holdet.dk.

Jeg syntes der bør differentieres mellem sprint- og bjergpoint, da der er færre bjergpoint at hente ift. sprintpoint. Bjergpointene bør efter min mening give mere end sprintpointene, fx sprint = 3.000 (som det er tilfældet nu) og bjerg = 6.000.

Det vil give større belønning og derved incitament for at ramme udbruddene på etaper med bjerge. Det syntes jeg bør belønnes.
Rytterne i et udbrud på en bjergetape kæmper oftest om pointene hvorfor det rent faktisk er muligt at spekulere i, hvorimod sprintpointene på sådan en etape (hvis ikke Sagan er med) fordeles helt tilfældigt fordi der ikke er nogen som er interesseret i pointene. Det er således mere tilfældigt, end det er et resultat af velovervejede transfers man får point på en etape med bjerge.
Der ville med 6.000 pr. bjergpoint være meget mere grobund for at folk spekulere i udbrud og hvem der går efter den prikkede trøje, frem for bare at spille sikkert på at have klassementsryttere. Efter min mening; et sjovere spil.

Ydermere syntes jeg at det "røde rygnummer" / den mest angrebsivrige skal have en bonus på lige fod som trøjerne. Altså enten 25.000 eller 50.000. Igen, som en belønning/incitament for at satse på udbrud.

Giv din mening til kende: (kommenter gerne)

Du skal afgive din stemme før du kan kommentere

Stemte: Bjergpoint skal give mere end sprintpoint ja! Og det røde rygnummer skal give point, ja!

Så mangler vi bare at bjergpointene bliver lidt mere værd :)

Stemte: Nej det er fint som det er...

At bjergpoint bliver mere værd, får jo ikke flere ryttere til at gå efter dem. Når Touren er slut vil mange (måske endda de fleste) bjergpoint alligevel være gået til GC-ryttere.

Stemte: Nej det er fint som det er...

Hej Stefan,

Det varierer fra løb til løb hvormange bjergpoint der er på spil (Giro, Vuelta og Tour håndterer det ikke ens), og gennem årene har vi endvidere set at de enkelte løb også varierer det fra år til år. Hvis bjergpoint bonus blev sat op til 6000 pr. point vil man kunne risikere en stor skævvridning i spilbalancen i de løb hvor der deles mange bjergpoint ud.

Thomas Adamsen141.280Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker
Du skal afgive din stemme før du kan kommentere