Forum

Hér er listen over TMA82´s 130 hold til touren..
Og ja du læste rigtigt, (130 hold)!!!!

Kat.1:
Froome - 57
Quintana - 54
Sagan - 40
Contador - 39
Nibali - 37
Kristoff - 20
Valverde - 10

Kat.2:
Van Garderen - 60
Pinot - 55
Bardet - 53
Porte - 46
Fuglsang - 40
Majka - 40
Degenkolb - 37
Costa - 30
Kelderman - 28

Kat.3:
Van Avermaet - 50
Dumoulin - 47
Gallopin - 43
Coquard - 42
Barguil - 41
D.Caruso - 37

Kat.4:
Izagirre - 50
Jungels - 47
Morabito 44
Anacona 42
Meintjes - 41
Durasek - 34
Durbridge - 2

En lyn hurtig analyse fra MIT synspunkt:
Når man nu vælger virkelig at gå "ALL-IN" med hele 130 hold til et nyt pointsystem, som ingen rigtig kender endnu, hvorfor så ikke lave lidt flere kombinationer med lidt flere ryttere?
Hvor er Rodriguez i kat.1 f.eks..?
og i kat.2, hvorfor ikke prøve lidt kombier med disse:
Rolland
Mollema
Gesink
Talansky
D. Martin
T. Martin
Thomas

I kat.3, havde jeg godt nok også spredt kombierne lidt mere med 130 hold, til disse:
Scarponi
Frank
Vuillermoz
Nerz
Sepulveda
Poels
Zubeldia
Valls

Og ikke mindst i den svære svære kat.4, til nogle af disse f.eks.:
Preidler
Gastauer
Herrada Lopez
Sicard
Mate Mardones
M. Wyss
Schär
Pauwels
Pantano

Hvad synes I andre?

😎Byens Bedste Maler😎83.745Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 1%GuldbægerBronzebæger
⛑Kingtana👑 vinder vueltaen - 💚Trentin vinder pointtrøjen - 🦋Superman Lopez vinder bjergtrøjen - 🎒Movistar vinder holdkonkurrencen - 🥋Superman Lopez vinder ungdomstrøjen

Van Avermaet og coquard forstår jeg ikke helt man vil have i kat 3.

Men hvis man ellers skal være fair derudover så ser det ok ud hvis man ser det fra pre-start synspunkt.

Jeg synes dog selv at Tony Martin/Cancellara/Kwiatko-wski havde god mulighed for at gøre noget godt baseret på starten af løbet. Så undrer mig måske lidt over man ikke engang har villet satse et par hold på det :D

Valoel18.325Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 1%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%
NFL - JA TAK

Er rystet over Matias Frank mangler. Jeg har ham på alle hold.

Morten Smed50.230SølvbægerTop 10%Top 1%PræmievinderPræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 1%Top 1%PræmievinderTop 1%
FCM, AGF, AAB, Vejle, Vendsyssel, Esbjerg, Randers, Horsens, Hobro, Sønderjyske. Hvem mon vinder?

Hvad er idéen med så mange hold? Han har brugt næsten 10.000 kr. og skal jo have en af topplaceringerne før det giver overskud. Virker som dårlige odds. De fleste ryttere han har valgt, er jo også bare dem der er valgt mest af alle andre.

Men hvor er det i øvrigt irriterende at sidde allerede på 2. etape og fortryde sine holdvalg, og tænke man skulle alligevel have satset på den og den i stedet for det man endte med.

Well theres always next year.

130 hold!! Han er ikke ked af det :-) Der må være en mulighed for at lave nogle væddemål med den mand i de kommende fodboldspil? Er du på TMA? :-)

Johnny H4.480Top 1%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 1%PræmievinderTop 10%Top 10%Præmievinder
Hvor svært kan det være??

Lad mig tage et vildt gæt Joachim. Idéen med så mange hold er nok at han synes det sjovt, og måske er 10.000kr småpenge for ham?
Han laver muligvis underskud denne gang, men han plejer at gøre en god figur i cykelspillene herinde.
Kudos til TMA fordi han går så meget op i spillet og smider en god pose penge i puljen.

@3 Ideen kunne jo være at han går efter sejren :-)

Som jeg lige husker det har han vundet i alle 3 store cykel spil mindst en gang og da der var håndbold spil hentede han jo også de fleste præmier hjem.

Spændende og så om Mikael Lie/DB har valgt så meget bedre end TMA når det kommer til stykket :-)

Bennedbæk137.220Top 1%SølvbægerTop 1%Top 1%Top 10%Top 1%Top 1%PræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 1%
Så er det snart slut med de latterlige fodbold spil

Ja lad os gemme Jante Loven væk og forholde os til ryttrer valg og prioteringer. Noget andet er, jo flere storspillere jo flere penge i puljen.

Rytter **

Synes også der mangler Uran og Tony Martin.

jah martin og uran følte jeg da var værd at satse på :D

Men hey jeg har da lavet en del lort på mine hold også, også kommer det jo i sidste ende også lidt an på held hehe

Valoel18.325Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 1%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%
NFL - JA TAK

Tænk lundgiffen det var da et godt bud....

Satte egentlig bare spørgsmålstegn ved hans overskuds chance, i forhold til at vælge ryttere som stort set alle er i top af pop listen...

130 det er alligevel en slat - og når man så skal i top 5 med 1 hold udaf 10.000 for bare at tjene indskudet hjem så er det ikke en god investering :D

Men bortset fra det så må folk selv vælge hvad de gør - jeg bruger da også penge på en masse gøgl der ikke har meget værdi i andres øjne :D

NFL - JA TAK

Kan det tænkes, at manden har haft r.... fuld af gavekort (der måske var ved at udløbe) ?

Undrer mig hvor langt tid det må have taget for Lie Franck, at sidde at vurdere 130 hold og tælle diverse ryttere og stille i kolonner, og skrive ind i forummet, når hans egne 50 hold ikke ligger bedre end TMAs.

UniqueZky12.830Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%Valideret KontoPræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%
UnikkeSkyer i Patagonien

"Undrer mig hvor langt tid det må have taget for Lie Franck, at sidde at vurdere 130 hold og tælle diverse ryttere og stille i kolonner, og skrive ind i forummet, når hans egne 50 hold ikke ligger bedre end TMAs."

Hvad har det at gøre med hvor lang tid det har taget ham? Og han kan vel stadig dele mening med os andre.

Og du er godt klar over der kun er kørt 5 etaper?

Ja, og jeg kan vel komme med min mening!

UniqueZky12.830Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%Valideret KontoPræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%
UnikkeSkyer i Patagonien

Selv om man laver 130 eller 50 eller 30 hold er der stadig ingen garanti for topresultater.

Taler af egen erfaring - men ingen kender jo resultatet før den sidste etape er kørt.

Kom så Dennis og Michael - tror stadig på jer drenge ;-)

JESUS4YOU39.525PræmievinderTop 1%SølvbægerTop 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%
Når alt kommer til alt,er der kun en man kan stole 100% på!! Jesus the only ONE !!

Tror selvfølgelig også på dig Troels :-))

JESUS4YOU39.525PræmievinderTop 1%SølvbægerTop 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%
Når alt kommer til alt,er der kun en man kan stole 100% på!! Jesus the only ONE !!

"Ja, og jeg kan vel komme med min mening!"

Helt sikkert, så hvad er din mening? :)

At der ikke kan koges mere suppe på det!

UnikkeSkyer i Patagonien

Fint emnet ikke interessere dig, så lader du bare os andre snakke om det.

At Mikael bruger den tid er primært fordi han forsøger at lure tma's måde at sætte holdene i system. Historien viser jo at tma mestrer denne kunst bedre end alle andre. At skabe en shortlist på baggrund af research under hensyntagen til pointsystem, samt sætte det i system så kombinationerne dækkes maksimalt samtidig med man sikrer at have en kaptajn til alle etaper.

Morten Smed50.230SølvbægerTop 10%Top 1%PræmievinderPræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 1%Top 1%PræmievinderTop 1%
FCM, AGF, AAB, Vejle, Vendsyssel, Esbjerg, Randers, Horsens, Hobro, Sønderjyske. Hvem mon vinder?

Lidt frækt at stole så meget på Van Avermaet nu hvor hans kæreste har termin med deres første barn om 2-3 uger. Det lugter af at han trækker sig efter TTT'en!

Er bare tilpas med at Mikael gennemgik holdene (og JA, det må sateme have taget lang tid), for jeg har også været nysgerrig efter at se præcis den opgørelse.

Man kan sagtens undre sig over en del valg - det gør jeg også - men er sikker på at TMA har gjort alt meget velovervejet, og på basis af sober research.

RMIR46.835Top 10%Top 10%Top 1%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 1%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%
LORTESPIL!

Helt enig med RMIR

MEN det med Van Avermaet har jeg også læst et sted og det vigtigste var bare at han ville være der til TTT var overstået.

Noget andet er at jeg har bemærket BMC køre TJ frem helt perfekt hver dag og I mine øjne er der 5 der kan vinde løbet nu.

Bennedbæk137.220Top 1%SølvbægerTop 1%Top 1%Top 10%Top 1%Top 1%PræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 1%

Synes det ville være yderst sympatisk af avermaet at blive i løbet når tejay ligger godt til......

NFL - JA TAK

Shiit 130 motherfucking hold! Er du sunshine hvor er det vildt.
Det er super interessant at se hvad han valgt, så tak til Mikael for hans arbejde.

Jeg er overrasket over at han tør vælge greg van avermaet på 50 af sine hold, når der er en stor mulighed for han rejser hjem før tid til sin højgravide kæreste. Og ligesom jer andre synes også der var plads til flere kombinationer.

Og når vi snakker om én der har sat 130 hold, så vil jeg lige sige, at efter min mening så er en rigtig god manager ham, der kommer langt med 1 hold. At sætte flere hold er ligesom at få en chance ekstra hvis man har brændt et straffespark. Og når man sætter flere hold vil jeg mene man går meget efter præmier og mindre efter glory, for hvor fedt er det er blive nummer et når man eksempelvis har sat 20 hold? Når det kommer til tour manager kan jeg bedre forstå, at man vælger at sætte flere hold, for der er meget held/uheld involveret og man kan ikke skifte ud. Men f.eks. i en af de mange fodboldspil, er det jo bare at helgardere sig og sikre at man rammer rigtigt. Det gør research/erfaring mindre vigtig.

Men jeg synes det er fedt at der er nogle der vil smide ekstra penge i puljen, og jeg ved de fleste af jer er dygtige og gør det fordi I ligesom mig elsker spillet og helst vil være med i i den sjove ende af tabellen.

Avermaet har allerede gjort det fantastisk - og er da også suveræn topscorer i kat. 3 (kun Tony Martin i kat 2 har samlet flere point) - Er med på at der er risiko for at han fordufter inden det er slut, men det er uklart hvornår og om han forlader løbet. Hans kone er sat til 3. uge af touren, og han har lovet at blive til minimum TTT. Hvis hun går over tid og Tejay stadig har brug for ham, så fortsætter han formentlig til Paris, eller tæt på.

RMIR46.835Top 10%Top 10%Top 1%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 1%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%
LORTESPIL!

virker pænt slattent at gå ud bare pga en fødsel - og da især hvis teejay ligger til et godt resultat.

NFL - JA TAK

hvis hun lå døden nær eller sådan noget kunne jeg forstå det.

NFL - JA TAK

Ret sikker på han er i tvivl men det tror jeg ikke konen er ;-)

Så er hun sgu da også en kælling, som Robert Dølhus ville have sagt!

LORTESPIL!

Den søn hun føder, bliver på sigt mere stolt af sin far hvis han kører løbet færdig. Barnets tarv frem for alt.

Det tog mig kun 2 timer at kigge hans hold igennem..
Man tager bare 10 hold ad gangen og sætter en streg ud for hver rytter i hver kategori..
Det går rimelig stærkt!!
Og jeg har intet imod det overhovedet😉
Jeg ELSKER tværtimod at researche..
Og synes det er spændende at se hvem han har valgt, (når nu han har lavet 130 hold), og om vi har tænkt ens mht. det nye pointsystem..
Hvilket vi så IKKE har hehe

😎Byens Bedste Maler😎83.745Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 1%GuldbægerBronzebæger
⛑Kingtana👑 vinder vueltaen - 💚Trentin vinder pointtrøjen - 🦋Superman Lopez vinder bjergtrøjen - 🎒Movistar vinder holdkonkurrencen - 🥋Superman Lopez vinder ungdomstrøjen

Altså, helt ærligt.. Hvor svært kan det være at få sådan et barn ud af hullet??? (Min kone må for Guds skyld ikke se denne besked) :-)

Johnny H4.480Top 1%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 1%PræmievinderTop 10%Top 10%Præmievinder

NU ved vi hvorfor TMA ikke havde Tony :)

Selvfølgelig også derfor vi hørte fra ham i en anden tråd.

Så ser det ud til, at tma nok engang laver et pænt overskud på Tour de France - ikke at det er specielt overraskende eller imponerende i min optik

130 hold af 69 kroner = 8.970 kroner.

Og han (de er vist 10-15 stykker, der "deler" profilen) ligger lige nu til:

3: 11.542
5: 8.977
10: 2.565

Og desuden er der to hold, der ligger nummer 29 og 30, hvoraf minimum det ene sandsynligvis sniger sig i top 25 til 1.282 kroner.

Så et forsigtigt bud med et enkelt hold mere i top 25 er samlede præmier for 24.366 kroner, hvilket betyder et fint overskud på lidt over 15.000 kroner.

Hvor ved du fra at TMA82 profilen bliver delt imellem 10-15 personer..?
TMA82 har jo intet nævnt herinde på forummet..

Det er vel mere end godkendt at lave 15 lapper på et spil.

Jeg kan kun tage hatten af for ham.

Kim

kimzeutner@live.dk16.755Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Valideret KontoPræmievinderSølvpokalBronzebægerBronzebægerTop 10%Top 10%
Hej venner. Jeg er en TDF tosse af rang. Spiller kun dette ene spil om året. Hvert år tror jeg at jeg kan knække koden og vinde spillet. MEN MEN MEN det er desværre ikke lykkes endnu. Hilsen Kim

Bestemt - det ligner endnu en fin og flot investering fra TMA!

Men din er nu bedre, Zeutner - Det ligner lune 35.907,- kr. for investerede 690,-

LORTESPIL!

Jeg har da ikke hørt det før at TMA's profil bliver delt imellem så mange personer..
Nogen der har info om det?
Og hvem er det?
Er det nogen som også har andre profiler herinde?
@rickrick du må da vide noget om det, siden du nævner det..?

:-)

Thomas Adamsen104.395Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%Top 1%GuldbægerPræmievinderPræmievinderPræmievinderPræmievinderPræmievinderPræmievinder
"Golfspillet er jeres Kungfu"

Det har tma selv skrevet herinde ved en tidligere lejlighed. Hvad er problemet i det?

Kan ikke være mere enig - Det er da helt op til folk selv hvor mange hold de deltager med - og hvor mange personer der deler dem.....

Kom nu videre drenge :-)

40#

Jeg håber meget du får ret RMIR.

Men uanset hvordan det går er jeg bare glad for at det endelig er mig der har været dygtig/heldig at ramme de rigtige ryttere i år.

Kim

kimzeutner@live.dk16.755Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Valideret KontoPræmievinderSølvpokalBronzebægerBronzebægerTop 10%Top 10%
Hej venner. Jeg er en TDF tosse af rang. Spiller kun dette ene spil om året. Hvert år tror jeg at jeg kan knække koden og vinde spillet. MEN MEN MEN det er desværre ikke lykkes endnu. Hilsen Kim

Er der panik? Det tolkes da sådan. Men øvrigt, ønsker jeg dig Zeutner held og lykke med de to sidste runder. Ser sgu godt ud😊

UnikkeSkyer i Patagonien

Tror ikke der er panik ...

I hvert fald uproblematisk og ligegyldigt om en profil med voldsomt mange hold består af en snusfornuftig og kynisk investor - eller en cykelnørd der bare vil være med fremme for sjov skyld - eller det er et konsortium med 10 investorer ...

Der er plads til det hele - jo flere jo bedre!

Zeutner er i øvrigt heller ikke den som han umiddelbart giver udtryk for - Zeutner er min lidt bøvede fætter som INTET ved om cykelløb - I virkeligheden er det MIG som styrer hans hold!

LORTESPIL!

RMIR

Jeg troede at vi havde en aftale om at holde det for os selv.

Men tak for alle dine gode råd gennem tiderne. Uden DIG var jeg ikke noget så langt som jeg er.

Kim

47#

Takker mange gange.

Kim

Jamen RMIR kan man ikke snyde. En meget entusiastisk manager, med altid nogle gode fif. Det er bare ikke altid det går lige efter bogen...

UnikkeSkyer i Patagonien

Så vidt jeg kan huske er det kun glippet en enkelt gang for tma, det var for 3 år siden, da Nibali vandt.

Det er helt tydeligt, at de har lært af det og kombineret meget mere i kategori 1 ... og deraf selvfølgelig flere og flere hold. Mener det startede med 50 i sin tid ...

Men det her spil er så ekstremt høj variant, at det selvfølgelig er den helt rigtige strategi de bruger. For den er jo ca. den samme shortlist alle seriøse managere når frem til - derefter er det bare et spørgsmål om hvor mange hel og halv garderinger du vil betale for.

Ingen tvivl om, at de har kæmpe overskud på de her cykel manager spil!

Personligt gider jeg ikke betale for at spille med for selv om jeg stiller med 10 hold vil jeg kun have 5%-10% chance for at slå tma's hel og halv garderinger fra samme shortlist.

Ud over det super flot ramt i år Zeutner, respekt for ikke at give op mod Goliat (tma) :-)

Nu faldt jeg lige over det I siger med tmas profil bliver delt mellem 10 personer.
Hvordan kan det lade sig gøre? Bliver det ikke noget hejs, hvis man er logget ind samtidig osv.?

Og hvorfor skulle man dog være 10 mennesker om en profil i stedet for at oprette sin egen profil?

Der var du ikke lige den skarpeste kniv i skuffen, Steffen. De er nok 10 om at betale og så er der en eller nogle der har overblikket til at få sat de rigtige hold sammen udfra en shortliste af ryttere, som bliver blandet sammen til 130 hold. Ikke nemt hvis de skal have 13 hold hver :-)

<Slettet>

<Slettet bruger>

Helt enig DonVind.

Selvfølgelig ville det være bedre for os andre småspillere hvis det var individuelle konto/personer som ikke var 130+ hold til sammen sat i system men sådan er det nu en gang.

Der er dog intet der forhindre "os andre" kunne gøre det samme.

tjah de kunne jo bare gøre det samme på individuelle kontoer - er der nok også nogle som gør herinde. Giver lidt det samme i sidste ende.

NFL - JA TAK

Selvfølgelig giver det ikke det samme hvis 10+ individuelle personer sætter 13 hold hver, selv det må du kunne regne ud.

Jeg kan heller ikke regne det ud. Gider du lige forklare?

Don K15.685Top 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 1%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Præmievinder
Kom nu med det anfører hattrick

Tror at Valoel mener at de kunne lave de samme 130 hold på 10 profiler. Så var der ikke så mange der fik ondt i røven af det.
Men hvor mange hold hver enkelte har, kan da absolut ikke være andres problem. En lidt underligt debat faktisk, efter min mening.
Svarer til at en der laver en sygepige tips, klager sig over at man kan lave R og U systemer.

som johnny påpeger - så kan de jo bare sætte det i system offline også lave x antal hold hver på hver sin konto hvis det endelig skulle være. Så det er ikke noget man kan forhindre eller burde forhindre så om de lader en om at oprette holdene eller deler det op kan sgu da være det samme :D

NFL - JA TAK

<Slettet>

<Slettet bruger>

Det er sådan noget der ødelægger spillet for os små spillere . På den måde bliver det aldrig et spil ret mange vil deltage i . jeg kan se at Froome Quintana og Sagan (den grønne trøje )er de tre mest brugte ryttere . Jeg har ikke undersøgt det men tror at vedkommende ville få mere ud af at have smidt pengene hos en bookmaker .

stig markvardsen995Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%
Sol Campbell: "I always dreamed of winning the league at White Hart Lane. So I left and joined Arsenal."

Det ødelægger sgu da ikke en skid. Der er flere tusinde hold og TMA og han partnere har 130. Stop nu med den jamren. Kan se at du har et enkelt guldhold ud af de forskellige ligaer du er med i, Stig, så hvad brokker du dig egentlig over???

Jeg skriver bare min mening at du ikke kan lide det er jeg sådan set ligeglad med !!!!

stig markvardsen995Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%
Sol Campbell: "I always dreamed of winning the league at White Hart Lane. So I left and joined Arsenal."

<Slettet>

<Slettet bruger>

Præcis😀

Men det er god "lir" så længe der holdes "en god tone".

Parallellen med den syge pige som brokker sig over eksistensen af R og U systemer, er spot on.

Nu skal du ikke være hellig, Smed - Når du og Else er til Banko i Vommevad forsamlingshus, og spiller på en plade hver, så sidder i sgu også og brokker jer over alle dem med mange plader ....

LORTESPIL!

Til orientering ligger Vommevad syd for Holbæk, i det skønne Nordvestsjælland

UnikkeSkyer i Patagonien

@Valoel

Virker til det åbenbart er lidt svært at forstå. Jeg snakker om 10 individuelle personer der sætter 13 hold hver uafhængige af hinanden så der ikke arbejdes fra den samme short list.

Og så for lige at gøre det klart igen igen, jeg er ligeglad om TMA eller en eller anden gruppe sætte 50, 100 eller 200 hold. Jo flere penge i puljen jo bedre.

Det også pisse lige meget hvor mange hold man har, hvis man ikke rammer de rigtige rytter, ved da et par af dem med mange hold ikke ramte noget som helst denne gang, mens det på side 1 af highscore og dermed præmierne er halvdelen der kun har lavet 1 hold, ja et hold...

Enig med Benned. Altså det står da folk fuldkommen frit for, hvor mange hold, man ønsker at oprette. Man betaler da for at være med.
Come on....

PS 430015.360Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%BronzebægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Sølvbæger
fantastisk VM lige på trapperne. Alaphilippe ny verdensmester!

Det er lidt en pladder diskussion - Og man kan ikke blive ved med at debattere om noget som alle er enige om. Sgu da ingen som ved sine fulde fem som mener det er forkasteligt at nogle stiller med mange hold. Og helt enig, Benned - der er ufatteligt mange eksempler på folk som stiller med utroligt mange hold i forskellige spil, og hvor de napper håbløse og talentløse placeringer, og som ene og alene er bidragsydere til puljen.

LORTESPIL!

Ikke helt sikker på hvem de sidste 3 indlæg er rettet imod med jeg svarede bare på Valoel's kommentar 57.

Jeg er ligeglad med hvor mange X og Y sætter. Jo flere jo bedre.

@ 73 og 75

Men i private gruppespil om cash burde det være max 1 hold pr mand !!!! Så er alle lige fra starten af, og den absolut bedste manager vinder gamet.

Det var ikke møntet på nogen speciel Jesper og da slet ikke dig :-)

@King
Der er for og imod der, men jeg syntes jo det er sjovere jo flere hold der er med i sådan et puljespil og kan da sige at vinderne i de to pulje spil jeg havde begge blev vundet af managers med kun et hold tilmeldt og sikker på de var glade for at der var nogen der havde givet smide 4-5 hold ind i deres pengepræmie :-)

Givet = Gidet... :-))

Der var en til.. Kunne ikke lade være Benned :-)

Du trænger vist til at få dine indlæg nærlæst, skolelærer Andersen ;-) "sygepige tips" hmm

Schyy Smed :-)) ved det godt. Kun fordi Benned selv nævnte det i en tidligere tråd.. Laver selv de samme fejl..

Men den syge pige skal vel også have lov til at tippe:-))

74) Ja du har fået samlet nogle bægre under touren, Per. Det er flot. Jeg er spændt på at se hvornår, jeg er så god/heldig at få sådan et.

UnikkeSkyer i Patagonien

:-)

Jeg vil have mine penge retur for tourmanager, når spilsyndikater er tilladt - spillet er ikke udviklet til, at man skal oprette 100 hold pr. mand og gå sammen i grupper og dele pengene. Det er jo en direkte fejl i spillet. Problemet er, at 100 systematisk oprettede hold, altid vil vinde over 100 tilfældigt stillede hold. I runde 1 var der 10 hold fuldstændig identiske med mit inkl. kaptajn. Og det er lige præcis her at 9 tilmeldte ud af 10 hold bliver ligegyldige, og hvor den systematiske oprettelse gør sin gavn. Spillet bliver ødelagt for de mennesker, det er tiltænkt. Jeg tror fx. ham der endte som nummer 26 er lidt træt af, at have stillet et så fantastisk hold, og så se sig overhalet af én bruger, der har 3 hold OVER ham. Skal alle vi andre 9651 managers gå sammen næste år og systematisere alle TMAs hold i bund 10%? Alle jer som argumenterer for at de 130 hold er i orden, må også synes det er okay, hvis 9000 managers helgarderer sig i top 25. Så er det ikke længere et spil, men matematik, hvor alle rytterne er nogle tal i et spreadsheet.
Jeg synes ikke det er fair play, når 130 hold(under samme supervision) har 10 hold i top25. Det er grov udnyttelse af spillets regler, og havde jeg haft noget at skulle have sagt, så blev alle deres hold udelukket, og pengepræmierne givet til de næste 10 på highscore.
Så er det ydermere en kæmpe fejl i spillet, at man kan se rytternes popularitet inden oprettelse. Det gør den systematiske oprettelse meget nemmere. Når du udfylder en lottokupon, kan du heller ikke se, hvilke numre der er spillet mest osv. Meningen med dette spil er IKKE, at gå sammen i store grupper og lave 13 hold pr mand. Tilbage til reglen med 1 hold pr. mand tak, det er ikke aktiehandel eller selskabstømning, det er et spil! Så giv dog lidt plads til os andre, der ønsker lidt fair konkurrence og et par ryttere at heppe lidt ekstra på. Jeg skal SÅ meget have mine penge tilbage.

Sgu lige før at jeg vil betale dig de 138 kr tilbage, sammen med en pakke kleenex, så du kan få tørret dine øjne... Hold nu kæft en gang ævl...

Life is A bitch.. Learn or leave!!!

Gode argumenter du kommer med der Johnny... ungdommen nutildags.... tsk tsk tsk, det er sørgeligt

Kleenex, tørre øjne, life is a bitch, learn og leave - 80erne har ringet, de vil gerne have deres klichéer tilbage

Har skrevet mine argumenter tidligere. Ser INTET i vejen for at der bliver spillet på den måde. Og tak for de pæne ord. Synes også at jeg føler mig ung selvom jeg er 43..

@LeBlax ... enig med poplisten er håbløs... resten er den værste omgang tudefjæs. Jeg er med Johnny angående den pakke kleenex

Så er den gal ved Danske Spil. Har lige læst på deres hjemmeside at der er 37 medarbejder der er indespærret!!!

Folk står i kø udenfor og vil have deres penge tilbage fra sidste uges Lottotrækning, da de har opdaget at der var en del kunder der havde spillet 2 kuponer!!!!

Du kommer faktisk ikke med et eneste argument i dine tråde - Du retter en stavefejl, snakker om at presse en unge ud, og så noget med sygepige tips - prøv at hold dig til emnet i stedet for bare at lukke luft ud. Du skriver bare det er en mærkelig debat og at folk klynker. HVORFOR synes du det er ok at spille på den måde? Jeg har forklaret hvorfor jeg synes det er unfair, nu venter jeg med spænding på dine argumenter...

Det er bare ikke særlig konstruktivt at skrive tudefjæs og tag en kleenex - hvis folk vil hel- og halvgardere, så lav dog en tipskupon og lad være at ødelægge årets sjoveste spil for 9000 andre. Det forekommer mig lidt grisk og grådigt at oprette så mange hold.

@LeBlank nu har jeg jeg tømt en del alkohol her til aften så tilgiv diverse fejl og mangler...
Hvordan skal Swush administrere det? TMA kan tilmelde 130 hold fra én konto, men kan vel også tilmelde ét hold fra 130 kontoer?

@LeBlax... beklager :)

Nu er det her ikke danske spil, og vi spiller ikke lotto. Men hvis du absolut vil sammenligne de to spil, så er lottonumrene ikke delt ind i kategorier, der er ikke 4 store favorit numre til udtrækning - der er ikke sprint og bjerg-trækninger, der er ingen tal som udgår pga styrt osv osv. Sjove sammenligninger er fint, men dine argumenters troværdighed falder desværre i takt med disse.

@Lundgiffen nemID login fx - før i tiden var det kun tilladt med 1 hold pr. mand og så blev dem med flere hold smidt ud, selvom de havde vundet præmier.. Som jeg husker det :)

@Leblax det husker jeg ikke jeg ikke og jeg har spillet her i alt for mange år.. men jeg husker sikker forkert,,,,,,alkokol :)

Selv om det lader sig administrere at indføre max et hold pr. IP adresse f.eks, så ville udbyderen jo miste en stor del af indtægten. Du tror vel ikke på der er 9000 forskellige managere, vel? Mit bud er at folk opretter ca 5 hold i gnm. Nogen 1 andre 10 eller 20. Dem der researcher bedst vinder altid. Tdf manager har altid været sådan. Man har et behov for at gardere sig pga udgåede ryttere. Om det er grisk? Næh det er lige regler for alle.

Fint at se der er en der tager kampen op, om man så er enig eller ej :-)

Men det med procenter før 1 runde er en klar fejl, ikke mindst i cykelspillene.

Ja men også det fremmer omsætningen, så tror ikke det ændres..

@Benned... ingen er enige med folk fra udkantsdanmark :)

Hvis jeg laver 1000 hold og du laver 1, så kan din research hoppe i havnen. Nej, jeg tror ikke der er 9000 forskellige managers, men jeg ville stadig godt have haft en advarsel da jeg oprettede mit gule hold.

Fx.
"Swush gør opmærksom på, at spilsyndikater systematisk og med større og større ekspertise i årevis har udnyttet dette spils mangelfulde regelsæt, og dine chancer for økonomisk gevinst er ikke eksisterende. Er du ikke interesseret i frivilligt at donere 70 kroner til disse syndikater, så foreslår vi dig at lave et basishold".

Fuldstændig enig med LeBlax. Godt formuleret.

13 i top 25 har kun lavet et hold og har dermed lavet en pæn sjat penge.

@LeBlax ...... og du tror seriøst at Swush vil komme med sådan en advarsel og hæmme deres indtægt !?!?!?

Retorisk spørgsmål?

@105 - Godt Johnny, det argument burde mane enhver tvivl til jorden, og kleenex pakken kan dermed genbesøges.

Nej Lundgiffen, men det BURDE de, når de nu ikke er i stand til at tilbyde et fair spil... Swush har lavet en halv million på det gule tourmanager, men stadigvæk så sidder I allesammen og klapper i jeres hænder, jo flere hold der bliver tilmeldt. Det ultimative ville være hvis der kun var 1 manager tilmeldt som kunne tage 25.000 kr selv. Alle managers som bliver tilmeldt herudover er dårlige nyheder for de allerede tilmeldte managers. @Bennedbæk - det er ikke så vigtigt hvor mange der vandt med et enkelt hold, snarere de 12 pladser der blev taget af folk med flere hold. Jeg siger ikke man ikke må have 2 eller 3 hold, men når det kommer op over 10, så synes jeg man skulle udelukkes, af ren og skær griskhed. Jeg vil bare gerne have en fair konkurrence, og ikke udspilles af folk med mange penge, og store sammensatte grupper.

@ smed.... genbesøges?? Kom til den civiliserede del af DK og jeg giver alt du kan drikke

@ LeBlax jeg klapper ikke i mine hænder og jeg forstår din frustration, men har svært ved at se hvordan det kan gøres anderledes

@Morten Smed - Har du en kleenex pakke du besøger jævnligt? Hans sammenlignings-argument med danske spil og lotto blev smasket til pindebrænde for længst...

@Lundgiffen Så er det godt, at det ikke er dig og mig, der skal finde en løsning. Det er swush, de har lige lavet en halv million, der må kunne sættes et par kroner af til at fikse problemet, før spillet dør ud eller bliver overhalet af et bedre.

@ LeBlax ... så længer der ikke er konkurrenter er der ikke grund til at ændre på en guldkalv

@LG - Guldkalven skal stadig fodres og vedligeholdes, ellers kommer der en dag en diamandkalv og tramper guldkalven i hovedet. Før i tiden var der langt over 50.000 tilmeldte hold, og det var billigere at deltage. I år var der 35.000, og prisen steget. Swush har pt. en fest, ingen tvivl. Jeg synes bare det er på spillets bekostning, og det er top25 i tourmanager et tydeligt bevis på.

Jeg taler om Johnny Bennedbæks argumentet i 105, har ikke noget med Johnny H´s lotto argument at gøre.

Over halvdelen af managere i top 25 kun har stillet et hold hver. Tror det siger det hele.

Havde jeg nu været milliardær, så kunne jeg helgardere alle 200 ryttere, og lave 25 identiske hold i samtlige kombinationer i næste års tourmanager. I ville stadig sidde og juble over at præmiepuljen steg med 8 kroner hver gang jeg tilmeldte et nyt hold.
WSOP, forestil jer 130 pokerspillere sad og spillede sammen, udnyttede hinandens kort, ikke spillede mod hinanden osv. Det er lidt et lotto argument, men der ville de 130 spillere blive kylet ud på røv og albuer, og bandlyst for altid.

@Smeden Ville du være tilfreds med en 26. plads? Helt ærligt, synes du ikke det er synd for ham? Det er ikke så meget de 13 pladser vi diskuterer, det er de 130 hold, som har nappet 6-7 pladser. Havde de nu siddet på samtlige 25 pladser, så havde du måske haft en anden holdning, men fordi det er ca 50/50 med enkelthold/mange hold, så vurderer du at det er sådan det skal være. Det er kun din vurdering, der er ikke noget, som "siger det hele". Det er noget du konstaterer, uden at give plads til modargumenter. Det er fint hvis folk kun vil spille smarte herinde, så gider jeg da ikke diskutere det mere :) Det er en fin pointe, men det er stadigvæk op mod halvdelen af præmiepuljen der forsvinder på multiteams, og det synes du så er fjong. Jeg forstår jer stadigvæk ikke, jeg venter stadig på at blive overbevist :)

Synes at der flere steder i den meget lange debat efterspørges saglig argumentation og seriøse vurderinger. Så vil jeg gerne bidrage og henlede opmærksomheden på det faktum at man skal bemærke at en ko skider mere end en lærke!

LORTESPIL!

Bare fordi du er storbruger af dette forum, giver det dig ikke ret til at latterliggøre vores diskussion, hvis den keder dig, så fis ind i en af de andre 500 tråde du er involveret i.

Hvorfor vil du overbevises? Du kan vel egentlig bare stoppe. Jeg sammenlignede på et tidspunkt med U og R systemer i tips og der synes jeg faktisk at sammenligningen holder ganske godt. Jo mere du sår, jo mere høster du. Har ingen argumenter, og der findes vel ingen argumenter, for at det er ok med mange hold, udover at sådan er livet bare. Men argumentet fra SWUSHs side er selvfølgelig at der er flere penge i at nogle har flere og mange hold.
Nogle har også flere penge at købe aktier for og har bollerne til at købe stort. Og ja nogle gange får de så et større afkast end andre, og andre gange så taber de større end os andre.
Nu nævner du WSOP. Der er jo rent faktisk pengemænd der har del i flere spillere i en turnering, som betaler deres entryfees eller dele af den og derefter høster procenter bagefter.
Jeg havde selv kun et hold i Touren og er bestemt ikke blandt de 9000 som du tørt konstaterede syntes at det er årets spil. Jeg har ingen ambitioner om at vinde og gør det kun for hyggens skyld. Det samme gælder alle andre spil herinde. Og en eller anden dag, så skal jeg nok komme i top 20 med et af mine hold. Om det så giver penge eller præmier, det er jeg faktisk lidt ligeglad med. Det her er sgu da ikke noget man spiller for præmierne for, med mindre man laver 130 som Team TMA gør. I mit stille sind håber jeg, at jeg en dag kan vinde og mit håb bliver ikke mindre af at en mand har 130 hold ud af 9000. Og så er det heller ikke de 25.000 der er fedest. Men det at man er den bedste af alle tilmeldte. Sådan er det for mig og derfor kan jeg overhovedet ikke have ondt i røven over at folk har flere hold.

Og så er det ikke grådighed eller griskhed, der gør at de har 130 hold. Det er en kalkuleret risiko og en chance for at tjene penge. Altså pure business. Og det er der vel ikke noget i vejen med.

Ud af min tråd hvis i skal diskutere spilsyndikater. Det kender jeg intet til, og der er sgu ingen der får en krone af min gevinst ;-) Jeg sponsorerer dog gerne ovennævnte kleenex, eller endnu hellere en kold fadøl til alle de der stadig holder humøret højt, selv om spillet blev vundet af en med 11 hold.

Så tilbage til det oprindelige emne som min største fan Michael startede op og som bl.a. går på hvor mærkværdige mine ryttervalg er (*host* Sagan *host* Van Avermaet, Michael), hvor dårlig en investering jeg har lavet (Valoel) og hvor lidt imponerende det er (Richardt - som sædvanlig, men hvis bare Danielson nu ikke var udgået.......). Lidt svar på tiltale skal i da ikke blive snydt for, nu hvor benene har talt og regnskabet er gjort op:

Mht. valg af ryttere hvor Michael lister en hulens masse op, så kommer jeg aldrig til at vælge så bred en trup som han foreslår. Jeg tror jeg endte med 28 ryttere hvilket er mere end jeg plejer og bestemt mere end jeg foretrækker. Mange af dem der nævnes er jeg klart uenige i, mens andre efter min vurdering måske var gode efter det gamle system, men knap så egnede med det nye. Helt som forventer blev Sagan must-have, og Degenkolb og Coquard blev blandt topscorererne i deres kategorier. Så man har bestemt fejlanalyseret, hvis man er kommet frem til, at sprintere ikke havde deres plads i spillet. Med Michaels foreslag var jeg nået op på 52 ryttere... puha. Jeg var millimeter fra at skære Contador, Kristoff, Costa, Caruso og Durasek fra, hvilket jeg ærgrer mig over ikke at have gjort, men flere skulle der i hvert fald ikke ind. Hvis man ser på mine tre øverste hold, så kan man ved alle 3 hold blot ved at skifte en rytter ud til en anden i min beskedne trup få points nok til at snuppe den samlede sejr på alle 3 hold. Selv min lille 28-mands trup var altså ikke nok til at ramme den rigtige kombination, selvom rytterne var til det, så jeg tror bestemt ikke mine odds havde været bedre hvis jeg havde skudt med spredehagl som foreslået i #1.
I øvrigt er det ikke et "nyt" pointsystem, som du skriver, hvis man er ordentligt forberedt. Jeg har gemt data fra alle managerspil fra alle år siden 2010 i excel i et format så jeg blot skal indtaste de nye pointskalaer for at omdanne statistikken fra den gamle. Absolut brugbart og rigtig godt til at analysere de konsekvenser det nye system har medført.

Angående min dårlige investering, så er regnestykket da ikke nogen hemmelighed:

130 hold = -8970
3 x BetXpert pulje = -600
3. plads = 11.542
4. plads = 10.260
5. plads = 8.977
22 plads = 1.282
1. plads BetXpert = 4.920
2. plads BetXpert = 2.460

Samlet = +29.871

Så i år var det, modsat sidste år, faktisk en god investering. Nogle gange går det godt og andre gange går det skidt, alt i alt ser det dog fint ud ;)

Richardt og andre forspilder sjældent en lejlighed til at give udtryk for hvor lidt imponerende det er at vinde når man har så mange hold. Jeg elsker konkurrence og jo mere jo bedre, så når det nu er så nemt, så kan jeg ikke lade være med at tænke put-your-money-where-your--mouth-is. Tag dog udfordringen op - hvis det er så nemt, så er der vel ingen grund til ikke at gøre det? Men det er det ikke, og det tror jeg der er flere, incl. trådstarter (og jeg selv) der gerne vil skrive under på. Men når man nu alligevel gang på gang bliver skudt i skoene at det er uimponerende eller "nemt", så venter jeg stadig på at se en vinde alle 3 manager spil lige i træk, sætte 3 hold i tour top-5 eller slutte med 7 hold blandt de første 9 i vueltaen... kom frisk :-)

Pop-listerne vil jeg også gerne af med, men som en skrev, så handler det kun om $$ og tilgængelighed. Det er super ærgerligt, at Swush prioriterer lidt kroner ekstra over kvaliteten på deres spil. Det er lidt af et selvmål, for det er dælme ikke mange ekstra kroner de scorer på den liste, det tror jeg simpelthen ikke på. Men det er kedeligt, og det ensarter holdene, hvilket er ret uheldigt. Jeg ville rigtig gerne se et spil hvor de ikke var offentliggjort, men det sker nok ikke.

Min anden bøf som desværre er ret uundgåelig, men som heldigvis for mig ikke ramte mig i år er 21. etape. Det er ret ærgerligt at de tætte kampe (som eksempelvis 1. pladsen i år) skal lotto-afgøres som den blev det i år. Det er næsten helt tilfældigt hvordan ikke-sprinterne, og specielt klassementsfolkene kører i mål. Havde tiden ikke været neutraliseret, kunne det sagtens have givet et helt andet resultat i toppen af highscoren. Det er godt nok mange penge der potentielt blev flyttet rundt på denne tilfældighed. Selvom tiden ikke blev neutraliseret sidste år, så var der så vidt jeg husker også folk i toppen der blev ramt hårdt af, at nogle top GC-ryttere lå med få sekunder imellem sig, mens andre tilfældigvis havde minutter imellem sig og blot kunne trille ind. I 2013 var det igen det samme og her må jeg nok indrømme at min egen sejr i spillet også var heldig på baggrund af ovenstående. Men pissesurt for Kim i år som ellers måske kunne have løbet med den helt store gevinst. Nu blev det så i stedet for et hold der muligvis har brugt auto-udfyld i den svære katogori 4 ;-)

Ps. Ses vi i Trekantens Bankocenter i weekenden? I kommer bare an, for jeg har MANGE plader.

Brugernavn ukendt142.085Top 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinder
The best to ever do it

TMA82 "Vi er i øvrigt 10 mennesker der ejer hver sin andel i denne profil og dennes hold. Er vi så også købemanager hver især? Eller kun når vi ses under et?"

Jeg har en udfordring til dig tma, lav 1 hold og vind lortet

Det er en fejl. Det må have været en af de andre der skrev det.

Jeg ved godt hvilket af mine hold der er mit 1. hold, så der er ingen udfordring i det, som jeg ikke også kunne opnå med bedre resultat med 50 eller 130 hold ;-)

Brugernavn ukendt142.085Top 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinder
The best to ever do it

Hvad er en fejl? At I kom til at afsløre jer selv? Slap dog lidt af grisker og lad os andre spille lidt! Skal I have 1000 hold til vueltaen, eller er pengepræmierne ikke høje nok? :) Fis af mand, I ødelægger spillet for os andre!

Du er sgu da meget sød :-) Jeg er ligeglad med hvad du mener, så hvis det passer bedst ind i din agenda, så antager du bare at "vi" er et storslemt syndikat og du kan fortsætte din klagesang.

Det er vist tudetøsen der skal slappe af. Spil spillet på de præmisser det tilbyder eller lad være. Det er ens for alle, og du spiller det på den måde du har lyst til mens jeg spiller det på den måde jeg har lyst til. At du så har umanérligt meget ondt i røven over det, er så ærgerligt, men det forbliver desværre dit problem.

Sov godt.

The best to ever do it

Jeg har hele aftenen prøvet at argumenterer for mine synspunkter, men bliver kun mødt af barnagtige skældsord. Swush bør bare advare om at folk laver +100 hold, jeg troede vi spillede for sjov, men der er jo intet spil, hvis nogle har 1 hold, og andre har 130. Det er hele min pointe, og derfor vil jeg kræve mine penge tilbage for mit ene tour hold. Jeg håber de trækker dem fra dine præmiepenge, Griskos. Du ejer ikke det her spil eller denne her chat, så bare pak fandangoen sammen smarte. Ses vi i trekantens bingocenter? Jeg nøjes med 1 plade.

tma nu er det nemt at være bagklog - rent matematisk så er 9k for 130 hold og at man "skal" i top 5 for udaf 9k for at tjene sit indskud hjem stadig en dårlig investering :)

Men det gik jo godt dog hehe

NFL - JA TAK

Men skulle du have vundet leblax, havde du så også skabt dig, hvis præmien havde været for høj. For med alle de hold som TMA og andre har investeret i, er præmierne jo blevet væsentlig forhøjet.

UnikkeSkyer i Patagonien

@ LeBlax

Jeg er helt vild med din idé om at helgardere alle ryttere og lave 25 identiske hold i alle kombinationer. Må jeg være med på en 1/5.071.575.839.452.380.0-00.000.000.000.000.000 part? Hvis ja, så stik mig dit kontonummer og jeg overfører fluks 69 kroner.

I stedet for at smide 349.938.732.922.214.000.0-00.000.000.000.000.000 kroner, slipper du altså med 69 kroner mindre.

Så er der til gengæld også basis for en indtægt på 40.572.606.715.619.000.00-0.000.000.000.000.000 kroner. At det så giver et samlet underskud på 309.366.126.206.595.000.0-00.000.000.000.000.000 kroner holder vi bare for os selv.

Vi får dog nok en lille udfordring i at oprette alle holdene, da det kommer til at tage en del tid. Jeg kender dog en programmør, der sagtens mener han kan lave et lille program, der kan oprette 1 milliard hold i sekundet incl. betaling. Så vil det faktisk kun tage 160.818.614.898.921.000 år at oprette alle hold. Det lyder af meget, men hvis du har 2 computere ligesom mig, så kan vi gøre det på 1/4 af den tid.

Mvh Don K

Ps: Der har en gang været begrænsning på max 1 hold pr deltager. Det var den gang, der var en lille præmiepulje til gratis/basis holdene, hvor man altså kun måtte stille med et gratis/basis hold pr deltager. Der var selvfølgelig en lille flok, der fandt et hul i sikkerheden, og som var i stand til at oprette mange gratis/basis hold på samme profil. Det blev dog hurtigt opdaget (hvorfor mon?). Andre var dog mere snedige, så den gang led vi også under nedrige spilsyndikater. Et af de mest berygtede syndikater var ”Husstanden”, hvor herren i huset oprettede en profil for hvert medlem i husstanden, og dermed kunne deltage med 4-5 hold i basispuljerne. Det var i hvert fald en af de historier som altid kom op at vende, når vi sad i slyngelstuen og snakkede managerspil. Det er muligt, det kun er en vandrehistorie, men det kunne godt være en sand historie.

Pps: Hvis man sammenligner pop-listerne med indtjente point, så er der ikke umiddelbart nogen sammenhæng. Det er i hvert fald svært at konkludere entydigt, at de mest populære ryttere også er dem, med den største indtjening. I værste fald, gør pop-listerne nok ikke nogen skade, hvis man bruger dem til at oprette sine hold. Hvis man bruger dem med omtanke, som sikkert kun de gode managers gør, giver de nok en urimelig fordel.

Don K15.685Top 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 1%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Præmievinder

Fra en anden tråd jeg oprettede ang. pop listen:

https://www.holdet.dk/da/-forum/cycling/tour_manager-_pop_liste_procenter/40835-7#/408357

Kategori 1

Chris Froome 55,8%
Peter Sagan 16,8%
Nairo Quintana 42,9%
Alejandro Valverde 5,1%
Andre Greipel 2,3%

Kategori 2

Tejay Van Garderen 55,8%
John Degenkolb 23,4%
Romain Bardet 33,8%
Robert Gesink 0,9%
Geraint Thomas 3,1%

Kategori 3

Greg Van Avermaet 8,2%
Tony Gallopin 14,1%
Bryan Coquard 19,4
Warren Barguil 22,0%
Mathias Frank 5,0%

Kategori 4

Serge Pauwels 0,3%
Jarlinson Pantano Gomez 1,1%
Gorka Izagirre Insausti 41,2%
Michael Schär 0,3%
Mikael Cherel 0,1%

Don har du husket at gange op med antal mulige kaptajnvalg pr runde? Dvs 9 i 21.potens..

Har jeg da Smed :-)

Men er stadig kun ca tal. Excel er ikke glad for eksakte tal i den størrelsesorden. Trækker jeg 69 kroner fra totalbeløbet, giver det stadig samme tal som facit.

9 potentielle anførere er nu nok heller ikke realistisk, men er vel her, det største dilemma opstår. Kaptajnvalg skal ordnes på forhånd pga tids presset, men i takt med der udgår ryttere, skal man ind og vælge nye kaptajner, hvilket der næppe er tid til. Derfor alligevel brug for 9 kaptajner varianter pr runde pr hold. Lidt en skam, da man sikkert kunne spare 3 tusinde millioner milliarder milliarder milliarder i indskud, hvis man kunne skære det ned til 3 potentielle kaptajner pr runde

Leblax
Nu er det vistnok tid til at du går ud og får skiftet dit bind... Slap af, du er en bitter mand. Mega sjovt. Barnagtige kommentarer skriver du?? Dem har du vist selv fyret en del af. Skriv du til SWUSH og få dine penge tilbage. Så er der råd til 2 pakker Tampax.

Det må da godt nok være svært for dig tma at acceptere, at du ikke vandt i år. siden du lige skulle komme med den afsluttende statement, at vinder holdet brugte auto udfyld i den svære kat 4. Som om at det var rent held... Givet ikke de mest oplagte kat 4 ryttere, men grivko har tidligere været blandt de bedste kat 4 ryttere.

Nu også lidt heldigt det lige var de to på det hold Brini, han har kun valgt dem på et hold ud af 11, mens han har Feillu og Meintjes på 5-6 hold hver og de to skuffede jo voldsomt og jeg er sur på dem for de var også mine 1 valg :-(

Dem udgik jeg da jeg ikke havde tiltro til dem, men det gjorde ingen forskel da jeg så valgte durasek og morabito i stedet :-(

Svært at holde sin mund lukket, når man læser ovenstående.

Jeg kan simpelthen ikke forstå, at nogen føler det er uretfærdigt at stille med 130 hold. Eller 25 for den sags skyld.

Vi har betalt for at være med, og spiller om penge. Det er helt op til én selv hvor meget man vil investere i spillet.

Personligt tør jeg ikke smide penge efter 130 hold. Dels fordi jeg ikke er sikker nok på, at jeg har den allerbedste research, og dels fordi jeg kan være forhindret i at komme til at skulle skifte kaptajn på så mange hold i løbet af ferie (og tour) perioden.

Så jeg stiller med relativt få hold, og håber jeg er så heldig at ramme den rette kombination. Hvis ikke ærgrer jeg mig, men har dog haft en sjov oplevelse ud af det alligevel.

Jeg fik lavet en god research i år synes jeg - også med det nye pointssystem. Rammer man topscorerne betyder resten ikke så meget. Altså Sagan, Froome, Tejay og Van Avermaet. Den kombi kunne have båret ethvert hold langt.

Desværre fejlvurderede jeg Sagan (blandt andet derfor at jeg taber til TMA igen og igen :-)) På det som ende med at blive mit bedste hold skiftede jeg Sagan ud med Cavendish få timer før starten. Cav havde kørt meget stærkt i England, og Sagan synes jeg var tvivlsom ift forholdet til Tinkoff og Contadors kaptajn-rolle. Det var et umådeligt dumt valg - og forskellen på en placering lige inde i top 1000 og i top 10 (hvis der tælles ekstra kaptajn-points med).

Troede også Nibali/Quantana var en anelse stærkere end Froome. Det er altid nemt at være bagklog...

Det største irritationsmoment for mig er ikke TMAs mange hold, men det faktum at Dumoulin stort set var første mand ude af touren. Synes stadig han var det oplagte valg i kategori 3, og igen-igen blev første styrt også tidlig exit for halvdelen af mine hold. Det er rigtigt ærgerligt efter tre etaper, når man nu har brugt en del tid på at stille holdene. Synes dog ikke at indskiftning er en mulighed heller, men måske et par kontrakter som flere har været inde på kunne være en fremtidig mulighed.

Grundlæggende synes jeg, at det nye pointssystem har været rigtigt godt. Det gælder om at forudsige vinder-typerne, frem for dem som kører i top 30-40 stykker hver dag - det synes jeg er en god ændring.

Tillykke til TMA med gevinsterne (godt jeg ikke stillede et hold på BetXpert i denne omgang...) og tillykke til Kim og Martin med de første pladser - håber det bliver min tur en dag.

Jeg valgte dumt nok at satse på både domulin,martin, cancellara og kwiat oh well :D

Jeg har dog ikke noget imod at folk opretter mange hold :D Vi ved jo godt allesammen det ikke kommer an på økonomisk gevinst men hof point :D

NFL - JA TAK

Når Bob Jungels kan bliver 5'er i kat. 4 kunne Tom Domulin bestemt og have scoret mere (i kat. 3)

@136
Is på Donna.
Normalvis i internetjargon, så skulle smiley'en gerne indikere at det var skrevet med et glimt i øjet. Hvis du kigger hans hold igennem består de mest af de folk som mange af de rutinerede managerspillere også har valg, men lige netop på det hold skiller valget af kat-4 ryttere sig ud, og det var vist kun godt for spændingen. Havde det været Izagirre og Jungels, som han også har, havde der ikke været meget sjov helt i toppen. Men han har formået at ramme 6 af nøglerytterne på samme hold (Froome,Sagan,Tejay,Degen-kolb,Avermaet og Gallopin). Alle de ryttere var også på min shortlist, men selv med 130 hold formåede jeg ikke at samle dem på 1 hold som han klarede med 11 hold. Det er både flot, og bestemt også meget heldigt (og det skal der også til!), men det er jo blot det der er charmen ved spillet.

Mon ikke det er en anden der har svært ved at acceptere tingenes tilstand, siden man vælger at fortolke i den retning? :-)

The best to ever do it

Lyder ikke dumt at satse på Dumoulin og T. Martin ... Det gjorde jeg på "alle" hold - dette ved enten at have den ene eller anden på holdet. Og så er det selvfølgelig pisse dumt når begge udgår. Men det lå MEGET i kortene at de begge eller en af dem ville få vildt mange point i starten .... evt. helt frem til 10. etape.

Men sådan gik det jo så ikke ....

LORTESPIL!