Forum

ser det menneskeligt ud, det Froome laver eller er det kun mig, der syntes, det ser lidt umenneskelig og tror, at det ikke er en ren Froome?


Han havde medvind så det så helt naturligt ud.

Valoel18.325Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 1%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%
NFL - JA TAK

Froome er klasse............dopet eller.

Stop dog den diskusion om doping...................-ingen gider høre på det,men vi vil alle gerne se godt ræs!!!

Dobbeltmoralsk eller hvad ?

JESUS4YOU39.545Top 10%PræmievinderTop 1%SølvbægerTop 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%PræmievinderPræmievinderTop 10%
Når alt kommer til alt,er der kun en man kan stole 100% på!! Jesus the only ONE !!

@Valoel

De andre havde ikke medvind nej :D

jt0015995Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%
Satser for meget på holdet.dk - Fedtspiller fra 2015

Valoel har fat i noget af det rigtige her.. Vi så det bl.a. under dette års Schweiz rundt, på den indledende prolog, hvor vinden skiftede i løbet af dagen.. Froome kørte altså i medvind, hvorimod de andre måtte kæmpe med et drilsk vindskifte.

Der går højst 5 år før han bliver taget for doping ;-)

@Crap

Laver du sjov := ) ?

Det kan du da overhovedet ikke sammenligne

Større tidsforskel og hurtigere kørsel..

jt0015995Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%
Satser for meget på holdet.dk - Fedtspiller fra 2015

Vinden slog om lige efter Froomes angreb, det må være forklaring på at han kan sprinte opad med 40 km/t efter 230 km og så på et bjerg som Ventoux. Marginal gains :)

Kim det vil nok være temmelig naivt at tro der ikke vil være nogen doping snak, specielt med det vi ser han laver. Hvis du ikke gider deltage så hold det for dig selv, det er ret simpelt. Du kan prædike andetsteds - Ingen gider høre på det.

Der er så mange nye varianter af dopingmidlet EPO - nye varianter, som antidopingmyndighederne vel at mærke ikke kan spore.
De opfører sig som EPO, men de er strukturelt forskellige, og det betyder, at de nuværende EPO-test ikke kan opsnappe dem.
Der bliver naturligvis hele tiden udviklet nye Epo-test, men man kan da godt have en fornemmelse af hvem der er foran i det ræs.

@jt0051

Kan godt se jeg fik dummet mig lidt, der var selvfølgelig tale om en enkeltstart og ikke en prolog i Schweiz rundt, beklager :-)

Det var en ren Floyd Landis-kopi i dag.

@ Insayne

Er desværre ked af at måtte skuffe dig,men har altså ikke tænkt mig at fortsætte med at give min mening til kende,selvom du måske ikke lige er helt enig i alt jeg skriver.

JESUS4YOU39.545Top 10%PræmievinderTop 1%SølvbægerTop 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%PræmievinderPræmievinderTop 10%
Når alt kommer til alt,er der kun en man kan stole 100% på!! Jesus the only ONE !!

Er desværre ked af at måtte skuffe dig,men har altså tænkt mig at fortsætte med at give min mening til kende,selvom du måske ikke lige er helt enig i alt jeg skriver.

JESUS4YOU39.545Top 10%PræmievinderTop 1%SølvbægerTop 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%PræmievinderPræmievinderTop 10%
Når alt kommer til alt,er der kun en man kan stole 100% på!! Jesus the only ONE !!

93-94% Jesus..

@ #8

Der er formodninger om en ny generation af EPO der er i brug og ikke endnu kan spores.
Desuden er der AICAR som det nye superdope hvor tests endnu ikke er tilstrækkelige til at finde andet end tydelige doser.
GW 1516 i kombination med AICAR er ekstremt præstationsfremmende, men det blev skrottet til medicinalbrug da det fremprovokerede kræft hos rotter - så det tvivler jeg stærkt på at topryttere kunne komme i nærheden af at bruge.
Blodtransfusioner af 150ml i stedet for de 500-600ml som man brugte for 5-10 år siden.
Insulin til at forbedre muskelrestituering.
Måske endda HGH - det skulle ikke undre mig for både Froome, Porte og Kennaugh ser yngre ud nu end de gjorde for et par år siden.

Men ja, med nok penge så vil et hvilket som helst hold kunne sætte sig i frontsædet og være 5 år foran de gængse testmetoder.

Han fik en rigtig stærk engelsk bøf igår, meget stærkere end den spanske

@Kim

Ligesom vi andre vil blive ved med at skrive vores mening ligegyldigt hvor meget du tror ingen gider at høre på det.

Jamen så er vi jo enig :-)

JESUS4YOU39.545Top 10%PræmievinderTop 1%SølvbægerTop 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%PræmievinderPræmievinderTop 10%
Når alt kommer til alt,er der kun en man kan stole 100% på!! Jesus the only ONE !!

Så pil dog Froome af jeres hold, hvis han er så "dopet" ....

Jeg foreslår, at alle dem der bliver ved med at råbe op om doping og Fromme - i samme, sammenhængende, eller nært relaterede sætninger - tager ham af deres hold !

Lad den bedste forsøgskanin vinde, og længe leve lægevidenskaben !

Tour De France er stadig Top Underholdning !

Det helt store spørgsmål er, hvad er det vi - som udenforstående - for at debattere om han er dopet eller ej? Er det virkelig tilfredsstillende at diskutere det? Eller er der er et dybereliggende behov for at komme af med frustrationer og harme?

Jeg vil egentlig ikke kommentere på hvorvidt jeg tror han er dopet, men der er flere data fra gårsdagens- og Ax-3-Domaines etapen der - mildest talt - virker besynderlige.

Selve Froomes tid fra bunden til toppen igår var ikke den hurtigste. Der kikkes her på de sidste ca. 15 km. Den blev kørt på 48 min. 42 sek. (jf. TV2 måling). Ved at indsætte denne tid i pVAM og regne lidt videre på det (læs: mere på http://www.sportsscientis-ts.com) så kommer man frem til at Froome har trådt lidt over 6 W/kg i gennemsnit på af Ventoux. Til sammenligning er den hurtigste (Pantani) målt til 6,4 W/kg i samme model.

Det der gør gårsdagens "superpræstation" svær at regne på, er blandt andet at Froome (og de andre) kørte ualmindelig langsomt på de første ~5 km af stigningen, men der i mod vanvittigt hurtigt på de sidste 5 km. (Froome gjorde i hvert fald).

Hvis det hele skal gå op i en højere enhed, så er det meget sansynligt at Froome har trådt mere end 6,5 W/kg på den sidste del af bjerget for at kompensere for den første stykke, hvilket går at han lander i kategorien "doper, at the peak of his ability, and at the peak of doping assisted performance"... På niveau med blandt andet Pantani og Armstrong når han kørte hurtigst.

Dette virker i mine øjne en kende mistænkeligt - specielt taget i betragtning af Froome mere eller mindre er faldet ned fra himlen. Der er meget få der kende til Froome for bare 3 år siden, og han har aldrig virket som et oplagt talent eller noget i den retning...

LTS1981320Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinder
Et ryk i banditten er bedre end 10 banditter på ryggen!

Det kunne være interessant at se W/kg tallene for de resterende ryttere i top10/20 på gårsdagens etape. Så er der i det mindste et sammenlignings-grundlag.

Han minder pisse meget om Armstrong, han er helt klart dopet. Bare vent og se hvem der får ret her! DOPEEET

Tomaz0
The Gunners!

J4Y

Tja alle vil jo gerne se godt cykelløb, med modige angreb.

Jeg vil på ingen måde blive overrasket hvis Froome bliver taget for brug af doping.
Synes det han har leveret på AX3, Mont Ventoux og ikke mindst enkeltstarten synes jeg virker noget mistænkeligt.

Der er jo ingen beviser, så vil bare forholde mig til jeg føler det virker mistænkeligt.
Jeg sidder ikke ligefrem og nyder hans angreb, er lidt for meget Ricardo Ricco over det efter min smag.

Ikke fordi jeg hellere ser Contador end Froome som vinder, det er jeg såmænd lige glad med.

Doping.... og hvad så.. bare det er go tv...