Forum

Favoritter til 8 etape må nok være klassements rytterne. Hvilke ryttere tror i vil komme i top 5?


Hvad med at starte med at skrive hvad du selv tror?

Brugernavn ukendt154.325GuldpokalSølvbægerPræmievinderGuldbægerTop 10%Top 1%Top 10%Top 10%Top 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinder
The best to ever do it

Så kunne vi byde ind bagefter, hvis vi syntes det var helt skævt

Bennedbæk226.240Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Du laver rigtig mange tråde, hvor du bare skriver: Hvad er jeres top 5.
Jeg tror du ville få mere og bedre feedback hvis du selv skrev lidt om hvem du tror, der kommer i top 5.
Folk er ofte mere villige til at svare, hvis de føler, at de får "lidt igen" og bare giver og giver.

Der skulle selvfølgelig stå "og IKKE bare giver og giver" :)

21 etape bliver
Cav
Griepel
Kittel
Sagan
Danny

Så kan i andre tage en af de andre etaper.

God weekend og husk nu der også kommer Formel 1 Søndag..

Bennedbæk226.240Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Froome, porte, roche, contador og rodriguez.

3 spaniere, 1 englænder og 1 columbianer.

Paplo6.065Top 10%Valideret KontoBronzebægerTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Følg aldrig nummer 1. Ellers vil du altid være nummer 2.

Contador, Kreuziger og Roche tager en top 3 imorgen.

<Slettet>

<Slettet bruger>

1. Valverde
2. Froome
3. Talansky
4. van Garderen
5. Contador

Jeg vil sige at en top 5 er
1. Contador
2. Froome
3. Joaquim Rodriquez
4. Cadel Evans
5. Andy Schleck
Hvad siger i til det?

Mit bud ville være Contador, Froome og Rodriguez i top 3 på vilkårlige pladser, de resterende 2 pladser kunne gå til Porte og Rolland måske.

Dit bud er jo helt perfekt Frederik, ikke sikkert det lige bliver sådan men dit bud er på papiret lige så godt som alle andres

Bennedbæk226.240Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Man kan jo sige, at Contador, Froome og Rodriguez med al sandsynlighed nok skal være med fremme, men om de vinder etapen er mere usikkert.
Det helt store spørgsmål er måske mere hvem af outsiderne man skal vælge.

Godt har du bud på nogle af outsiderne?

Rolland, Pinot, Schleck :-)

Bliver vist ret svært at ramme 9 i top 15 imorgen. Synes ikke pengene rækker langt :)

Valoel18.325Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 1%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%
NFL - JA TAK

Det er sindssygt svært. Især fordi at etaperne efter slet ikke har noget med klassementsrytterne at gøre. Udover enkeltstarten.

Hvad siger folk til Kwiatkowski? Har han nogen chance for at sidde med de bedste?

Anders SaSk175PræmievinderTop 10%Top 10%
Roser er røde. Violer er blå. Raven serverer forbudt mad for de små.

<Slettet>

<Slettet bruger>

Okay. Så skal han vel nok sælges. Rolf, mener jeg, nævnte, at han bare var utrolig all-round.

Anders SaSk175PræmievinderTop 10%Top 10%
Roser er røde. Violer er blå. Raven serverer forbudt mad for de små.

Det er stærkt. Og endda foran Contador. Nu bliver jeg mere i tvivl.

Anders SaSk175PræmievinderTop 10%Top 10%
Roser er røde. Violer er blå. Raven serverer forbudt mad for de små.

@Valoel sprørgsmålet er simplet. Er der 15 andre ryttere som er bedre en Kwiat. Hvis ja så skal han ikke med. Hvis nej så kan man overveje ham, specielt hvis ham allerede har ham på holdet.

Man skal i hvert fald ikke købe ham, men måske beholde ham.

Bennedbæk226.240Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Han slog Contador,Rodriguez og evans på den ene rene bjerg etape i Tirreno-Adriatico
I den anden bjerg etape blev han nummer 15, så jeg vil bestemt mene han er et frisk bud.

Valoel18.325Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 1%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%
NFL - JA TAK

Han slog Contador,Rodriguez og evans på den ene rene bjerg etape i Tirreno-Adriatico
I den anden bjerg etape blev han nummer 15, så jeg vil bestemt mene han er et frisk bud.

Valoel18.325Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 1%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%
NFL - JA TAK

Tror ikke det bliver topfavoritterne der slår til i morgen. Mener ikke det ville være godt for deres hold, hvis de kom i gult allerede nu. De vil ikke bruge deres kræfter på at forsvare trøjen, da der bliver brug for alle kræfter i alperne.
Mener derfor at det enten bliver en udbryder, som Voeckler,Gendt, Gadret eller en fra anden række, som Fuglesang, Rolland, Navarro eller en Garminrytter.
Hvis der er nogen der angriber på den næstsidste stigning får Pinot det svært. (Manden er jo en af de ringeste nedkørere i feltet).

Han slog Contador,Rodriguez og evans på den ene rene bjerg etape i Tirreno-Adriatico
I den anden bjerg etape blev han nummer 15, så jeg vil bestemt mene han er et frisk bud.

Valoel18.325Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 1%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%
NFL - JA TAK

beklager dobbeltindlæggende - men sited har lagget vildt for mig de sidste par timer

Valoel18.325Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 1%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%
NFL - JA TAK

Han slog Contador,Rodriguez og evans på den ene rene bjerg etape i Tirreno-Adriatico
I den anden bjerg etape blev han nummer 15, så jeg vil bestemt mene han er et frisk bud.

Valoel18.325Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 1%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%
NFL - JA TAK

Kan sådan en som Boasson Hagen følge med i morgen? for i tilfælde af at SKY ikke angriber, så kan han principielt overtage den gule førertrøje.

Tjubi995Top 10%BronzebægerTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Team-Easy-On! Henning Primdahl, Bobby Olsen og Pim De Keysegracht! Det er teamet, helt op og tag føring!!

  1. 32
Kort og godt: Nej. Hvis der køres meget roligt over Pailheres, kan han måske sidde med der - eller nå op på nedkørslen, men så er der mange med, og han er nok en af de første, der ryger på Ax.

Hmm.. Jeg kan nemlig godt se idéen i hvad der bliver sagt i #28, men det gør bare dagens etape endnu mere uforudsigelig.

Jeg tror personligt, at Froome godt kan tage den i morgen, men er splittet, da SAXO har et stærkt team til bjergene. Derimod, hvis de ikke giver den fuld gas i morgen, men venter med trøjen, så kan det jo være alt fra Rolland til Rodriguez...

Tjubi995Top 10%BronzebægerTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Team-Easy-On! Henning Primdahl, Bobby Olsen og Pim De Keysegracht! Det er teamet, helt op og tag føring!!

Personligt tror jeg at Froome og Contador godt ved at slages skal slåes i mellem dem. Måske angriber de hinanden i morgen og hvis den ene ikke kan slå hul så tror jeg de "nøjes" med at se hvor konkurrenterne står i forhold til dem. Derfor mener jeg ikke man absolut skal have dem med i morgen. I en spurt bliver de slået af fx. Rodriguez og måske også andre. Både Froome og Contador er meget dyre og jeg mener ikke de er satset værd i morgen da ingen ved hvem som er bedst. Det er bedre at få så mange ryttere i top 15 som muligt imo.

For mig er det bare usikkert, om de andre ryttere fra henholdsvis de to hold, får lov at køre efter sejren..
Jeg kunne godt se Kreuziger nuppe en top 3, men hvis han skal beskytte/trække Contador, så er der ikke meget ved at have ham..

Jeg lurer på Chavanel, Kreuziger, Rodriguez, Voeckler og Valverde... hvis ikke det bliver Contador eller Froome.

Tjubi995Top 10%BronzebægerTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Team-Easy-On! Henning Primdahl, Bobby Olsen og Pim De Keysegracht! Det er teamet, helt op og tag føring!!

@ 35 Ja du har ret med, at de nok lige mærker hinanden lidt an, men etapen flader ud på de sidste 1½ km og der skal Rodriguez immervæk have et pænt forspring da de andre er stærkere på flad vej.
Umiddelbart vil jeg tro det kommer til at være en favoritgruppe til mål: Froome, Contador, Rodriguez, Valverde og lidt ekstra og der vil Valverde formentlig have den bedste spurt - men det kommer igen an på om de er nogle tøser eller tør at satse. Rodriguez er den der har mest at vinde da han nok har den dårligste enkeltstart af favoritterne, så håber da, at han angriber og kører aggressivt :)

@ 36 Også de tanker jeg har. Tror dog Voeckler kunne vente til søndag da sejren ville være nemmere at få og der er flere bjergpoint, men Rolland måske? Det er dog kun spekulationer :)

Og fuck, hvor kan jeg bare ikke beslutte for mig de hold jeg skal have sat -.-'

har sat hold og fortrudt handler de første 20 gange allerede :D

Valoel18.325Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 1%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%
NFL - JA TAK

At sætte hold til i morgen er helt umuligt...

Ja, man kan håbe på Rodriguez lige prøver sig, men tror simpelthen ikke han får lov at få det store forspring..
Alt kan ske i morgen, jeg tror også jeg satser på Chavanel, for der kommer også en utrolig lækker nedkørsel, hvor de bare skal holde tungen lige i munden. Får Chavanel lov til at køre i morgen, så ser jeg ham bestemt i en top 5.. Men igen, hard to tell.
Rolland tror jeg også kører efter bjergtrøjen i morgen, men tror ikke på sejr til ham.

Tjubi995Top 10%BronzebægerTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Team-Easy-On! Henning Primdahl, Bobby Olsen og Pim De Keysegracht! Det er teamet, helt op og tag føring!!

får lange løg af det her :-(

Valoel18.325Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 1%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%
NFL - JA TAK

@ Valoel Har bare taget nogle valg baseret på intuition og hvad jeg havde til rådighed på de resterende pladser. Mine løg nåede heldigvis kun til skinnebenene da jeg var færdig...

Har besluttet mig for at tage Froome,Contador,Rodriguez-,Valverde,Quintana,Tejay,E-vans,Porte og Schleck - nu skal jeg bare lige have systemet til at acceptere mine valg !!!

Valoel18.325Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 1%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%
NFL - JA TAK

Jeg tror at mit hold kommer til at se sådan her ud.
Laurens ten Dam
Przemyslaw Niemiec
Nairo Quintana
Andreas Klöden
Maxime Monfort
Richie Porte
Alberto Contador
Daniel Martin
Yuriy Trofimov .

Har besluttet mig for at tage Froome,Contador,Rodriguez-,Valverde,Quintana,Tejay,E-vans,Porte og Schleck - nu skal jeg bare lige have systemet til at acceptere mine valg !!!

Valoel18.325Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 1%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%
NFL - JA TAK

Det er fantatisk svært at vælge hvem man skal tage. Kunne man ikke lige have 100 millioner på bankkontoen? ;-)

ja for dælen :D nu har jeg besluttet mig så må jeg håbe det ender godt :p

Valoel18.325Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 1%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%
NFL - JA TAK

ja for dælen :D nu har jeg besluttet mig så må jeg håbe det ender godt :p

Valoel18.325Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 1%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinderTop 10%
NFL - JA TAK

<Slettet>

<Slettet bruger>

<Slettet>

<Slettet bruger>

Jeg tror det bliver klassement rytterne der afgør etapen i dag, Voeckler og andre lykkeriddere venter helt sikkert til Søndag, hvor der afsluttes ned ad bakke.

outsidere

Niemiec 5K
Nieve 4,5 K
Navarro 4K

value 4 money i disse dyre tider hvor pengene er små :-)

vil også lige give min mening med i rodekassen :-)
jeg tror helt sikkert at klassement folkene vil vinde idag, imorgen kan et udbrud få lov da de ikke kan presse hinanden så meget der når det slutter nedad..

der er også mere prestige i at vinde idag, men mange vil sikkert køre meget defensivt og ikke tage for mange chancer.. fuglsang kunne godt få lov at køre faktisk, men hans taktik er vist mere at hænge på og se hvor længe han kan det desværre..

har en fidus til saxo tinkoff idag, de har jo et sygt stærkt hold til netop bjergene og de kan virkelig lægge pres på..

Rigtig mange af klassement folkene vil ikke afsløre deres form idag og mange kan få det rigtig svært, den første dag i bjergene er altid virkelig hård og der vil være nogen som falder igennem som sikkert kommer igen senere i løbet..

Saxo - Tinkoff lægger pres på op ad den første stigning, mest for lige at tjekke de andre ud og gøre dem lidt møre, men kun med 80-90 % styrke.. Afhængig af resultatet af den kørsel vil deres eventuelle pres op ad den sidste stigning blive afgjort, måske de vil overlade styrepinden til Sky ..

Det gælder om at finde dem fra top 20 som vil kunne hænge på idag , imorgen kan man satse på de gode bjergryttere som går mere efter den prikkede og etapesejre..

<Slettet>

<Slettet bruger>

Jeg regner med at sætte et hold, som både kan klare sig godt i dag og i morgen :-) Blanding af klassementsfolk og folk som kunne stikke afsted i et udbrud i morgen :-)