Forum

Nu har de jo godt nok hævet gevinsten ved at ramme så mange ryttere som muligt i top 15.

men jeg mener faktisk gevinsten godt kunne være endnu højere, syntes stadig det ikke helt kan betale sig, at skife ryttere ud for at ramme 8 ryttere i top 15, og man skal jo jo også blot ramme 1 ved siden af for fidusen ryger lidt til jorden mener jeg.

Syntes jo det ville være fint hvis det kunne betale sig, og få flere udskiftninger på holdene.

Så laver en lille afstemning om emnet.

Du skal afgive din stemme før du kan kommentere

Stemte: De nuværende beløb er perfekte.

En stor del af incitamentet for at skifte dyre klassementryttere ud med billige sprintere eller udbrudskandidater for den sags skyld, blev fjernet da man besluttede at halvere bankrenten.

Ironisk nok var hensigten med ændringen det modsatte. Vi var flere der prøvede at argumentere imod, men ændringen stod ikke til at ændre. Det ef et eksempel på at spillerne nogle gange kender spillets dynamik bedre end spiludbyderen.

Thomas Adamsen141.330Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Stemte: De nuværende beløb er perfekte.

...og af samme grund synes jeg man skal være varsom med regelændringer.

En ide kunne være at oprette et ekspertpanel af erfarne spillere som spiludbyderen kunne konsultere inden man gennemførte større ændringer.

Thomas Adamsen141.330Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvbægerPræmievinderSølvbægerTop 10%
Rest in Peace, Chris Anker

Stemte: Hæv alle beløbene en smule.

Jeg skal lige vurdere det nye med touren også, så har sat min stemme i midten. Men umiddelbart vurderer jeg at den model de har nu, gør det muligt med flere forskellige taktikker at hælde til som spiller. Skal man holde 0,1,2 måske 3 eller 4 klassementryttere til den pågældene etape.
Den der veksel der er i, at taktikken ikke giver sig selv pga reglerne, kan jeg godt lide. Sidste år hvor der var mindre bonus, kunne det slet ikke betale sig at gå efter 8 i top15 fra etape til etape. Laver man det til 600.000 bliver det for meget i den anden grøft vurderer jeg.
Jeg er 100% enig i, at det skal kunne betale sig i cykel'spillene', at være dygtig til at ramme top10-15 ryttere, men tror den nuværende form gør det fleksibelt nok.
Misser man f.eks akkurat 8 i top15, selvom, man har solgt den pink trøje, skal det også kunne mærkes, - fremfor at man nærmest bare skal kunne ramme den hver anden gang.

Stemte: De nuværende beløb er perfekte.

Jeg synes egentlig også det er fint som det er nu.
Jeg måtte frem med den store kugleramme igår i forhold til udskiftning af hver enkelt rytter, og hvad der kunne betale sig...

Jeg nåede frem til, at hvis man kan ramme 8 i top 15, så skal man skifte alle rytterne. Hvis man ikke kan det, så skal man kun skifte nogle stykker...
Jeg synes til gengæld det var svært at regne ud om man skulle skifte 2,3,4,5 eller allesammen.
At det er svært at lure det rigtige synes jeg er fedt :)

Derudover hjælper det heller ikke noget at beholde eks Mollema, hvis man så er næst til at sælge ham imorgen for at få råd til det bjerghold man gerne vil have.
Så man skal også allerede nu have en ide om hvilket hold man stiller med imorgen for at lure om det kan betale sig!

Eneste grund til ændring kunne være at sætte beløbene for eks 4.5.6 ryttere i top 15 lidt op.
Eks igår så får man nærmest underskud på at have ramt 3-4 mand i udbruddet hvis de ikke ender i top 3.

Men det er småjusteringer vi snakker om, synes generelt det er fint :)

Tom Larsen34.985Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%
Vi spiller kun for hyggens skyld...

Stemte: De nuværende beløb er perfekte.

Synes også 400000 er fint nu det trods alt er lettere at ramme 8 end 9 ud af 15. Det man dog burde gøre var at sætte renten op til 1% igen, så det bedre kunne betale sig at skifte dyre klassementsryttere ud med billige sprintere på etaper som i dag. Når målet var at sikre flere udskiftninger så giver det med en lavere rente bare ikke mening.

Stemte: Ram alle 8, og få en bonus på 600.000, hvis man ikke rammer alle, får man de nuværende udbetalinger for 7.6.5. osv.

Jeg syntes man skal kunne mærke hvis man rammer alle 8 i top 15, det vil være et sats at forsøge alligevel, jeg mener så nemt er det heller ikke at ramme dem alle.

men kan også sagtens se argumentet med at få bankrente på 1%, tilbage, det er bare nemmere penge end at skulle ramme de 8, dem er man jo sikret, uafhængigt af etapens udfald.

Men det ser ud til de fleste syntes de nuværende beløb er fine, det er de måske også, men det giver ikke større variation på de hold der bliver sat, og det er jo sådan set det jeg gerne ville se ske.

Du skal afgive din stemme før du kan kommentere