Forum

Hej alle

Vi har netop lanceret managerspillet til kvindernes EM i Håndbold 2020. Som de fleste nok ved, så har Håndbold EM været presset af Corona - konkret med nedlukning af Nordjylland hvor en del af turneringen skulle foregå, og senest hvor Norge har trukket sig som værtsland.

Pga. den store usikkerhed omkring turneringen, muligheden for nye nedlukningstiltag og generel risiko for uregelmæssigheder og/eller aflysninger, har vi valgt at lancere et lidt anderledes managerspil til kvindernes EM i håndbold.

Først og fremmest er det gratis at deltage for alle. Dvs. alle hold har ubegrænset mulighed for udskiftninger og deltager om præmierne. Man skal dog fortsat være 18 år for at deltage og der må maksimalt oprettes ét hold pr. bruger.

I selve managerspillet vil I også se en simplificeret prissætning af spillerne. De fleste spillere har samme basispris, nemlig 6,5 mio., mens de største stjerner - dem vi formoder kan indtjene størst vækst - starter med en pris på 9,0 mio. Dvs. i runde 1 har man kun råd til én 'stjerne', men allerede fra runde 2 vil mange have råd til to spillere fra det dyre prislag, og i løbet af turneringen kan man få råd til flere og flere.

Målvogtere er ændret fra at kunne købes som individuelle spillere til at være en generisk nationsmålvogter, som modtager vækst baseret på holdets samlede målvogterpræstationer i kampen. Man risikerer således ikke at købe en målvogter, som sidder på bænken i hele kampen.

Der er én runde per spilledag - 14 runder i alt - og derfor er det vigtigt at sørge for at skifte ud, så man har aktive spillere til hver runde. Transfergebyret er således også sat ned til 0,5 %.

Alle spillere fra holdenes bruttotrupper er aktiveret og kan købes. Man skal derfor være ekstra opmærksom på, hvilke spillere der faktisk deltager i turneringen. Til gengæld vil spillere der bliver skiftet ind i løbet af turneringen straks være tilgængelige.

Til sidst så er pointsystemet også gjort lidt mere simpelt. Brændt straffe, brændt kontraangreb og minus for gult kort udgår. For målvogtere udgår bonus for strafferedning. Desuden er der ændret på flere af værdierne i et forsøg på at opnå et balanceret pointsystem. Vi har bl.a. nedtonet vægten af assists, som ofte viser sig at blive givet lidt tilfældigt i håndbold. Vækst for vundet, uafgjort og tabt kamp er ligeledes skruet ned, så spillerne i højere grad belønnes for egne præstationer, og så der er større incitament til at vælge produktive spillere fra formodet svagere hold.

Vi lancerer dette "letvægts" håndbold-managerspil, fordi vi stadig gerne vil være med til at gøre det sjovere at se håndbold i december. Med den megen usikkerhed omkring afvikling af slutrunden, havde alternativet været ikke at lave et spil til EM, men det ville også være ærgerligt.

Mvh. Christian


Nu er forummet her generelt præget af en vis negativitet, men jeg synes det giver rigtig fin mening det i gør den her ene gang. Så ros til jer!

Super godt tiltag, ros til jer

Stor cadeau til jer - det lyder absolut spændende :-)

Lppower 18.500Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%
#ForChris

Helt enig! Stor ros og faktisk dejligt man kun har et hold at koncentrere sig om 😅

Det er satme god stil.. Tænker faktisk at oprette et hold -)

John Andersen30.755Top 10%Top 1%PræmievinderTop 1%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 1%Top 1%Top 10%PræmievinderValideret Konto
YNWA... Come on Liverpool <3

Hvad i hede hule helvede ....

Gud sikken en omgang lort ....

........

:-)

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Det giver jo ingen mening i siger man vil have råd til 2 dyre spillere i anden runde, det må jo også antages det er de dyre som vil stige mest i værdi og såfremt det ikke er tilfældet så er det jo nok heller ikke en spiller der vil være i form og så vil man jo ikke købe de store spillere som ikke har leveret

  1. 7
Hvis du kigger på pointsystemet og rundeinddelingen kan du se at de har en pointe..

  1. 6
Oh yes, det er et kæmpe antiklimaks

Hej dansken7

Som Matte10 er inde på, så har de hold der skal spille kampe i runde 2 ikke spillet i runde 1. Spillerne fra disse hold er altså ikke steget i værdi, når man skal købe spillere til runde 2. Derfor vil mange have råd til en ekstra spiller fra det dyre lag allerede fra runde 2.

Jeg vil mene man skal opnå en spillervækst (inkl. kaptajnbonus) på 732.500 i runde 1 for at få råd til to spillere fra øverste lag i runde 2. Hvis man udelukkende har spillere til 6,5 i runde 1 kan man nøjes med 707.500, fordi man så får 1 % bankrente af 4,5 mio. i stedet for af 2 mio.

Mvh. Christian

Ja så må vi prøve det! Men hvorfor har I fjernet det gule kort og nedtonet assist?
Godt at Tranferbeløbet er sat til 0,5% men det burde kun være inden for eget land, hvis man vælger en fra et andet land skulle det være det dobbelte. Egne præstationer godt for man kan jo vælge fra alle lande. Produktive spillere fra svagere lande.
Man skal have god tid hvis man skal følge spiller udviklingen fra dag til dag i de 14 runder så der er ikke tid til at gå på job.
NB; Ja, ReMiR kunne vi få en reserve på cykelholdet i det felt hvor der ikke er udskiftninger i 1-2-3-4 gruppe.

Det burde være muligt at opstille 2 hold - men det går måske i dette EM.

Bliver prissætningen på samme måde på Lynholdet?

Er det en fejl at man ikke kan ændre navnet på sit managerhold indtil spilstart?

Det kan man sagens
lige ved siden af hold navnet er der et eller andet symbol man skal trykke på så kan du rette

Bennedbæk226.250Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Hej Swush.
Af reglerne fremgår det, at transfergebyret er på 0,5%, men jeg betaler altså 1% i renter, når jeg forsøger at handle nu her ;)

Mener selvfølgelig 1% i transfergebyr..
Det må i lige få fikset ;)

Ja hvad pokker er nu det - hele spillet er jo bygget op om at man dagligt skal skifte ud, men værdien i dét daler da gevaldigt ved en transfer procent på 1, fremfor de 0,5 som står i reglementet...

Lppower 18.500Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%
#ForChris

Hej

Vi får set på problemet med transfergebyr hurtigst muligt.

Mvh. Christian

Altså jeg har skiftet til 0,5 % i transfergebyr kl 7 i morges... Så problemet må da være fixet...

Mit transfergebyr er fortsat på 1%

Håber i får styr på det inden rundestart, hvis ikke bliver runden forhåbentlig annulleret?

Hej

Så skulle den være der.

Mvh. Christian

@19

På handelssiden blev der udregnet 1 %, og derfor var man låst, hvis man ikke havde lidt overskud i økonomien. Men beløbet der rent faktisk blev trukket var 0,5 %.

Mvh. Christian

Det fungerer nu - tak :)

Kære Swush kan i lige kigge på statistik siden, man kan ikke specificere hold udvælgelsen ?
Blank box ? Why ? Det gælder iøvrigt alle spil.

@23

Mit hold står nu efter rundestart som om at der er regnet 1% transfergebyr

Ja den er helt gal igen. Få nu skiftet den ski.. server !

Er også blevet trukket 1 % - skulle da gerne blive rettet meget hurtigt 🙄🙄🙄

Ærgerligt Klujber ikke lige laver en kasse mere.
Og overraskende dårlig start fra Ungarn...

  1. 29

Helt enig 😉

@26 @27 @28

Udregningen er nu også korrekt i 'Vækst'-feltet.

Mvh. Christian

Helt vildt fedt, at I har oprettet et spil. Det er bedre end ingenting :-)

Jeg håber dog virkelig aldrig, at det her kan gå hen og blive den primære model. Det er pivkedeligt, at der kun er to forskellige værdier på spillerne fra start.

Nej.. Lad os håbe det er normalt igen til næste slutrunde, men det er trods alt bedre end ingenting og fint nu når det er gratis :)

Nåede lige at ærgre mig over IKKE at have taget Neagu som kaptajn -ingen grund til ærgrelse, når jeg i stedet tog Mørk (foreløbig 11 mål på 40 min.)

@32
Enig og hvordan de har prissat målmændene er mig en gåde.. Dk billig og bl.a. Holland og Spanien dyr??

L. Kalaus får IKKE direkte rødt kort, men derimod rødt kort på baggrund af 3 x 2 min. som hun ganske rigtigt skal have -120.000 point for..... men IKKE - 150.000 oveni

Det skal nok blive rettet

Bennedbæk226.250Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Abbing 0 assists er en skandale jo?! Jeg tæller en del

Hun har da fået 3?

Askemayn22.445Top 10%Top 10%Top 10%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%Top 1%Top 10%Top 10%Top 10%
Le Tour <3

I har givet en 2 minutter til Kanor - det fik hun dog ikke på de 8 minutter hun spillede til sidst :)

FrederikGuldbaek4.685Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 1%Top 10%
RMIR er ikke "ekspert"

hov jeg kiggede forkert, my bad :)

FrederikGuldbaek4.685Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 1%Top 10%
RMIR er ikke "ekspert"

Lorena Gabriela Ostase mangler point for runde 12, resten af spillerne fra Rumænien har fået.

Nej for hun var ikke med til kampen

Bennedbæk226.250Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Hej Pinponit

Som Bennedbæk nævner så var Lorena Ostase ikke med i kampen mod Holland. Hun blev skiftet ud af truppen i går. Se Player replacements.

Mvh. Christian