Forum

Hvordan kan det være at Rasmus Lauge og L. cindric kun står noteret for 2 og 4 assist, når de begge lavede over 5??


Hej berg96

Rasmus Lauge og Luka Cindric er noteret for hhv. 2 og 4 assists på de officielle kamprapporter. Jeg tror måske du kigger på kamprapportens første kolonne "G/S"som angiver antal mål / skud på mål. Assist-kolonnen har overskriften "AS".

Mvh. Christian

Går ud fra at Swush bruger de officielle statistikker.. Ved ikke hvad de siger, men hvor ser du at de har lavet over 5 assist.
Hvis du selv har talt dem hjemme i tv´et tror jeg ikke det gælder..

Jeg var lige lidt for langsom...

hej drenge, jeg har selv talt dem foran skærmen. Hvis i så island-kroatien, ville i ikke være i tvivl om at cindric lavede over 4! :(
assist er jo bare den spiller der aflevere til ham der scorer. og det gjorde han langt over 4 gange.....

Salinas lavede også flere assist end de 3 han har fået for. Assist er lidt tilfældigt og en by i Rusland.

Assist i håndbold er altid et problem især til VM
men assist i håndbold er ikke den der bare aflevere til ham der scorer, det lidt en misforståelse

Bennedbæk226.250Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Nu udstiller jeg så min totale uvidenhed indenfor håndboldsporten,
men hvis en assist ikke fungerer som indenfor fodboldverdenen,
hvordan fungerer den så?

MoxRacing9.675PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderBronzebæger
Udskiftninger i et golfspil?? Sig mig, har I fuldstændig tabt sutten, folkens – det er squda ikke ishockey eller lille Ida's købmandsbod ved vejkanten, det her!!

Assist er en elendighed i håndbold, tyskland 34 mål 8 assist Norge 40 mål med 20 assist, man skal bare være "heldig" man rammer en af de gavmilde loggere.

FrederikGuldbaek4.685Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 1%Top 10%
RMIR er ikke "ekspert"

En klar assist i håndbold er når spilleren er spillet helt fri med retning mod mål. Derfor er udspil til fløje og til streg som regel altid lig med assist. Scores der på straffe, gives der assist til ham det blev begået imod medmindre det er samme spiller der tager straffekastet.

Det er altså ikke nok bare at have sidste hånd på bolden og derfor bagspillerne ikke får assist for at aflevere videre til bagspiller, som så selv rykker sig afgørende fri.

Når et hold får mange kontraløb, hvor spilleren der modtager er clear og ikke skal sætte en mand f.eks er også derfor vi bl.a ser så mange assist i Norges kamp idag.

Tak for en super fed forklaring, Tsartas - cool du lige kan stille
tingene klart op!

MoxRacing9.675PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderBronzebæger
Udskiftninger i et golfspil?? Sig mig, har I fuldstændig tabt sutten, folkens – det er squda ikke ishockey eller lille Ida's købmandsbod ved vejkanten, det her!!

Det havde været meget god analyse Tsartas hvis ikke det var fordi at Tyskland scorede 5 mål på straffe og 6 på kontra, det vil sige der har vi allerede 11 assist i forhold til din analyse, så nej det er en smagssag for loggere hvorpå man skal være heldig for at få de "bonus" point.

FrederikGuldbaek4.685Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 1%Top 10%
RMIR er ikke "ekspert"

Tak Tsartas for lige at forklare det lidt bedre end mig og jeg kan huske du har prøvet at forklare det for os et par gange nu :-)

Til VM er assist en anelse mere tilfældig end til EM, der er lidt for mange forskellige lande hvor dommer og officials kommer fra.

Bennedbæk226.250Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Selv tak MoxRacing og Bennedbæk :)

FrederikGuldbaek: Der gives ikke pr. automatik assist på kontra. Der gives assist, hvis spilleren i kontraen spilles fri "clear" mod mål. Skal han sætte 1 eller 2 spillere for at komme afgørende fri, gives der ikke assist.

Kan godt se, det ser mærkeligt ud med Tyskland. Der burde være 5 alene ved straffemålene, medmindre Uwe selv har fremtvunget nogle af dem.

Det er desværre rigtigt, at der er lidt forskel på VM og EM. Det må bunde i, at ikke alle officials fra mindre håndbold lande bliver godt nok instrueret i hvornår en spiller skal tildeles assist.

TV2 har Lekai til 7 assist og han har fået for 2. Som jeg tidligere har skrevet er assist ved VM en joke og ren lotteri. Det er synd for spillet.