Forum


Som de hurtige nok allerede har bemærket, så har vi netop åbnet for EM Manager spillet. I år har Danske Spil været så venlige at donere et 100 kr. EM freebet til de første 1000 managers, der opretter et Guld+ Hold.

Trupperne er, som I nok ved, ikke 100 % på plads endnu og vil løbende blive opdateret efterhånden som de officielle 23-mands trupper falder på plads.

Med hensyn til freebets så gælder det gratis væddemål kun til EM og skal være benyttet inden turneringen går i gang den 10. juni.


Ingen runde præmier?

Hej Jesper
Der kommer en rundepræmie på, vi skal bare lige have modellen helt på plads.

:-)
Peo

Peo - Holdet.dk2.170Valideret KontoPræmievinderPræmievinderAdministrator
Kun de bløde fra bridgeblandingen.

Bliver det kun på Holdet.dk eller smider I ikke også lige en kopi på tv2.holdet.dk ligesom med alle de andre spil?

Lyder godt Peo :)

Af ren nysgerrighed. Hvordan lod det sig gøre, at vinderen af EM manager 2012 kunne hjemtage omkring 150.000 kr. og at der sågar var næsten 2.000 kr. til nr. 20 - altså en pæn sjat mere i forhold til det spil der netop er sat op?

Lidt hurtig hovedregning viser, at alene 1. præmien for fire år siden havde større værdi end samtlige præmier i år til sammen!

Så vidt jeg husker blev der doneret X kr. til præmiepuljen for hvert oprettet guldhold. Hvorfor bruger man ikke den model igen?

Baartz - Vi har været efter dem mange gange, og lige meget hjælper det ;) Når man sætter guld+ uanset præmierne må man bare konkludere, at Swush i den grad kører en profitmaksimerende virksomhed.

Mener at have regnet ud, at tilbagebetalingen ligger på mellem 15% og 30% i diverse managerspil her på siden.

Men sådan er det, når der hersker monopolistiske tilstande på markedet....

Jeg har efterhånden opgivet al brok vedr. præmier og koncentrerer mig nu om at 'kritisere' lynholdet, når arbejdet der halter ;)

Men lad os nu for sjov antage, at der bliver sat 20.000 guld+ hold til EM Manager 2016 (det er vel ikke urealistisk med ca. 12.000 i PL). Der er pt. præmier for ca. 120.000, og så kan man jo medregne de 100.000 i freebet til de hurtige der opretter.

Så ryger der hold ind for 1.380.000 og der er 220.000 i præmier = 16%

Der er helt sikkert noget afgift og skat, som jeg ikke skal gøre mig klog på, men hvis man slår Swush op kan man roligt anslå at de år efter år laver en pæn potion penge ;)

Førstepræmien blev næsten fordoblet et par dage efter slutrunden ved EM 2012, lidt mærkelig procedure :). Men ja, præmier efter antal tilmeldte ville være et langt bedre format..

Hvad er det for noget fis at man skal indtaste CPR-nummer?
Er det ikke lidt for følsom information til at blive oplyst her???

Det vil vi syndikatformænd også gerne have os frabedt

@8. Og det var vi nogen der var glade for :) I får en revanche mulighed igen snart med mindre jeg tager et hattrick :)

Hold nu fast der er mange spillere man gerne vil ha' på sit hold!

Helt fordomsfrit, kan jeg så ikke få en fra Swush til at fortælle og andre om, hvorfor præmierne er faldet så meget med årene?

Med venlig hilsen,
Frederik Ingemann

Frederik Ingemann81.965PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%BronzebægerTop 10%Top 10%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%
'Managerekspert' på Ekstra Bladet.

Fordi de kan.

Vi venter stadig pænt på en kommentar, Swush. Ikke at I er tvunget til at komme på banen, men det ville nu være spændende at høre.

Er vel ingen grund til at de skal besvare spørgsmål her ang deres forretningsmodel.

Vi har vadet rundt i den præmiesnak længe ... Og Swush har vist ikke på noget tidspunkt givet kunderne noget der minder om en forklaring. Selvfølgelig må det være en sårbart emne - og selvfølgelig har man ikke lyst til at tage proppen af og deltage i en diskussion om et negativt emne. Jeg kan dog godt følge Baartz, og synes det ville være klædeligt om man forsøgte at give en eller anden form for forklaring.

For med budskabet i @5 for øje snakker vi ikke bare om en mindre justering, men et skred i præmieniveau!

EM 2012 havde 150.000,- Kr. i 1. præmie
og i denne omgang er den 30.000,- kr. (plus en fodboldrejse)

Oversat til noget man kan forholde sig til så matcher udviklingen en situation hvor man er fast kunde hos en god slagter - For 4 år siden var man forbi og siger til slagteren - Jeg vil gerne have for 69,- kr. flæskesvær - Sågerne, og man får en pose med 1 kg.

4 år senere siger man det samme til slagteren - og man får 200 gram i en lille pose!

Du øeeeh, Slagter - Hvad har du gang i? Hvad fanden er der sket?

Synes det er naturligt at spørge! - Og det ville sgu også klæde slagteren at svare!

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Synes måske også at 69,- pr hold er lige i overkanten, når der her kun er tale om 7 runder i spillet.

Ikke for at gå i små sko, men til den pris med så få runder, tror jeg nu jeg nøjes med at fedtspille med 1 bassishold denne gang...........For så hellere at lave lidt flere Formel 1 hold næste år, der trods alt løber over 21 runder i år.

For trods alt ikke at komme til at føle sig helt til grin..........

JESUS4YOU39.545Top 10%PræmievinderTop 1%SølvbægerTop 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%PræmievinderPræmievinderTop 10%
Når alt kommer til alt,er der kun en man kan stole 100% på!! Jesus the only ONE !!

Enig, nøjes med to hold denne gang, godt være man ikke kommer i præmierne men hvis man gør så skal det sgu være noget der er værd at gå efter.

Men herfra bliver det så bare lidt flere TDF hold, som jo er årets højdepunkt, TMA skal ned med nakken denne gang.....

Bennedbæk226.240Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Kære RMIR
Selvfølgelig vil jeg da svare dig på udviklingen i prisen på flæskesvær over de senere år.
Ser du - det gik op for mig, at jeg var den eneste Slagter i Roskilde og omegn, og der er derfor 50-75.000 mennesker, der skal benytte mig, hvis de ønsker friske deller eller unghanebryst. Det samme gør sig gældende for ovennævnte flæskesvær.
Jeg regnede lidt på det, og hvis mine kunder er utilfredse med prisændringerne, så skal de køre omkring 40km til nærmeste slagter - dette er dyrt i tid samt benzin.

Summa summarum - jeg tjener mere end nogensinde før, og jeg har ikke i sinde at ændre strategi før endnu en slagter starter en biks op i Roskilde.

P.s jeg har netop fået helt friske flæskesvær, og de smager formidabelt. Kig forbi fra kl. 11 når jeg åbner - 150g for 79,-

Mvh. SlagterPoul

SlagterPoul har helt sikkert ret - Jeg tror han er "insider"! Jeg trackede hans opslag her og GPSen viser at han har sendt ovenstående indlæg @20 fra fra en HP Envy laptop, og dette fra en adresse i København der hedder Ny Østergade 8 - Bord 6!

Nogen der har mulighed for at checke hvad der ligger på Ny Østergade 8?

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Alle præmier lagt sammen er der for 109.100 kr., men så mangler de syv rundepræmier, der endnu ikke er annonceret.
I skrivende stund er der 4567 guld+ hold, plus dem til 49 kr.. Pt. giver det en tilbagebetalingsprocent (langt ord) på ca. 34%, men af erfaring melder mange hold til i de sidste dage op til deadline, så der kommer måske op mod 10.000 guld+ hold, så er tilbagebetalingen nede på knapt 16%. Det er da en fed forretning... for udbyderen.

UniqueZky15.875Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Erfaringen siger man bliver våd her

Jamen er der ikke mulighed for at købe flæskesvær andre steder i Roskilde, der ligger da indtil flere store supermarkeder.

Og lidt konkurrence har swush da, men måske tager de ikke modstanderen alvorlig.

Men jeg har da lige tabt en 50ér til Smeden og det var ikke herinde vi spillede på Giroen men et andet sted :-(

Bennedbæk226.240Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Nu må du ikke glemme de mange 'freebets', Nordbedst.
Ligesom du, RMIR, ikke må glemme de mange smagsprøver du har hapset i dig i min slagterbiks gennem tiderne. Bevares det er en klassisk strategi, når man ønsker at fastholde nuværende- samt få nye kunder, men gratis er det ikke :-)

Bennedbæk - jovist du kan købe flæskesvær andre steder, men 'friske og lækre' er de ikke :-) ligesom at Feltets produkt ikke er så friskt som Holdets. Man kan vist ikke snakke om en direkte konkurrent til Holdet og ej heller til mine lækre svær.

Synes nu også det er nogle lidt slatne og kedelig flæskesvær der i posen, der er ikke meget sprødhed over dem.

Jeg sad og nørdede nogle af de mindre nationer, indtil jeg faktisk begyndte at sætte mit hold, og fandt ud af man uden problemer kan vælge et hold bestående kun af spillere fra de 3-4 stærkeste nationer med mindre man absolut vil have Müller og Griezmann. Det kommer til at give meget lidt varians, forstår slet ikke værdisætningen af f.eks. de franske spillere.

24# Er jeg den eneste der finder det lidt loddent at brugeren Slagterpoul kun har været har været oprettet som bruger siden 1/6-2016??????
Men jeg er jo også konspirationsteoretiker lol!

Hahah ;) til slagterens forsvar er det jo første gang RMIR går i 'flæsket' på ham ;)

@26
Nej for dælen Jigsaw, mon ikke det er selveste Peo, som i bedste Oscar stil sidder og hygger sig med en whisky og lader ordene flyde.

SIR HILL97.950Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 1%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Kom så de gule.

Det er med garanti en smed, der leger slagter.

Don K17.315PræmievinderTop 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 1%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom nu med det anfører hattrick

@16

Skulle vi nu ikke lade være med at betegne et simpelt regnestykke som deres "forretningsmodel". :)

RMIR rammer hovedet på sømmet med sin lille slagteranekdote - og ja, det ville sgu klæde slagteren at svare.

Over and out

Jamen slagteren har svaret, det gælder om at tjene så mange penge som muligt indtil der kommer en værdig konkurrent.

Det er måske 2 min. værd at gentage slagter-regnestykket :-)

PS: Jeg er ikke slagter - Desværre.

Peo - Holdet.dk2.170Valideret KontoPræmievinderPræmievinderAdministrator
Kun de bløde fra bridgeblandingen.

Kan ikke se der er noget væsentligt galt med slagter-regnestykket!?

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Mja, det anede mig RMIR. Du skal have den brede og mindre selektive linse på for at se det. :-)

Peo - Holdet.dk2.170Valideret KontoPræmievinderPræmievinderAdministrator
Kun de bløde fra bridgeblandingen.

Så er det lige før det hele går i gang for alvor - I Managerspillet, med ekstremt få runder, er det bydende nødvendigt at ramme 100% rigtigt, og ikke lave en eneste fejl, hvis man vil blande sig der hvor det er sjovt.

Tag nu bare 1. runde - Umiddelbart skal der ca. følgende til hvis man vil lægge ud med en placering i top 200:

Målmand og alle 3 (ell 4) forsvarere skal lave Clean Sheet - og mindst 1 af forsvarsspillerne skal score et mål!

Af 4 (ell 3) midtbane spillere skal der produceres minimum 2 mål og 2 assists!

De 3 angribere skal ALLE scorer - og der skal komme min. 2 assists fra samme 3 spillere.

Slutteligt skal man have ramt den som opnår størst vækst på holdet som kaptajn!

Det er de nogenlunde simple krav.

Og så en anden pudsighed - Hvis en eller to spillere laver hattrick i første runde er man pisket til at have ham på sit hold - i modsat fald er man UDE og helt væk allerede i runde 1.

Men hvor svært kan det også være?

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Det er altså omkring 2.mil i vækst i første gruppespilskamp i landsholdsbold, hvor Malta, San Marino, Gibriltar og Andorra ikke er med? ;)
Det bliver svært at leve op til ;)

Synes RMIR panikker lidt ;-)

VM havde ligeledes 7 runder og der lå jeg ikke i top 10 000 efter første runde, men sluttede i top 100 - Og det var ikke fordi jeg var et geni!

Frederik Ingemann81.965PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%BronzebægerTop 10%Top 10%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%
'Managerekspert' på Ekstra Bladet.

@37 Dvs. at du havde vundet, hvis ikke du havde pjattet med det i 1. runde! :-)

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Viser jo bare hvor vigtigt det er med en ordentlig start :-)

Bennedbæk226.240Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Start-11eren iflg. POP:

Neuer
Koscielny-Hummels-Sagna
Pogba-Iniesta-Matuidi-All-i
Muller-Morata-Griezmann

- Men hvor er det dog idé-forladt!

Skal da helt bestemt nok have 3 ...måske 4 .. med på min shortliste, men fandeme ikke flere!

Og start-11eren af de dyreste:

Neuer
Alaba-Chiellini-Alba
Kroos-Hamsik-Bale-(+en af 4 spillere med ens pris)
Ronaldo-Lewan-Muller/Zlat-an

Her er der "mening" med angrebet - men fatter ikke prissætningen af hverken midtbane eller forsvar!

Tror bare man skal se helt bort fra POP og prissætning ....

RMIR63.270PræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%
Say My Name

Tjah...
Enig at prissætningen er forkert, men det er nu mere fordi, der jo er ALT for mange billige spillere!!

Du behøver jo ikke engang at forsøge at finde guldkornene fra eks Wales, Irland, Rumænien osv, når man bare kan sætte en start 11 kun med spillere fra de store hold, Frankrig, Spanien, Tyskland osv...

At der findes 4-5 spillere i kategorien 2-4 mill som er sikre startere på hvert eneste af de store hold er da en kæmpe fejl!

Men det er måske lavet med vilje, fordi man endnu engang gerne vil please masserne, og ikke feinschmeckerne...?

Tom Larsen34.985Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%
Vi spiller kun for hyggens skyld...

Ja det kan jo lade sig gøre at stille et sindssygt slagkraftigt hold og stadig have 15-18 millioner i banken, det burde ikke være muligt??!!

Heldigvis er POP dengang total misvisende!

Top 20 er det tvivlsomt om 8-10 af dem overhovedet starter inde eller kommer på banen ;)

Desuden er det mega underligt at ikke ret mange tror på Italien!
Forza Italia!! :)

TN15.055PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%
...

Du overskrider vist også med et par mil i POP-opstillingen ;)

Jeg har lige et spørgsmål eftersom jeg er rimelig ny herinde. Er der nogen klar strategi til hvor tit man skal lave udskiftninger? Vælger i efter et hold som der ikke skal laves udskiftninger i gennem alle runder for at mindske omkostninger af det eller udskifter i hver runde for at kunne få satset mere på de nemme kampe i hver runde?

Oliz, du skal helst skifte så lidt som muligt...

Jeg tænker at de fleste laver et hold til at starte med, som tager udgangspunkt i, at man i hvert fald beholder de samme spillere igennem hele gruppespillet.

Der kan altid opstå skader, eller folk der ikke starter som man troede eller andet. Men udgangspunktet er, at man ikke skal skifte for meget ud, og specielt hos de dyre spillere...

Tom Larsen34.985Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerPræmievinderTop 10%
Vi spiller kun for hyggens skyld...

Hej Oliz1019

Som udgangspunkt vil jeg forsøge at minimere udskiftningerne og dermed omkostningerne. Ihvertfald i spillets første 3 runder hvor grupperne spilles. Derefter kan det godt betale sig at skifte ud, og i ser fra kvartfinalerne og frem, hvor man i princippet kan have 11 fra samme land.

Eksempelvis ville jeg ikke købe 4 fra Schweiz på trods af at de møder Albanien og derefter Rumænien, da man nok gerne vil af med dem inden de møder Frankrig. Jeg kender ikke resultaterne, men hvis du skifter dine 4x Schweiz ud inden kampen mod Frankrig vil det koste dig ca. 150.000 - 200.000. Groft sagt betyder det, at dine spillere fra Schweiz skal optjene mere end 150.000 - 200.000 på deres to første kampe holdt op hvilke alternativer, som du havde valgt istedet for dine 4x Schweiz, og som ikke 'skal' sælges i løbet af gruppekampene.

Når det er sagt, så skal du nok forvente skader, rotationer mm, så man undgår aldrig helt at skifte (det er ihvertfald sjældent). Derfor kunne man i princippet godt tage en angriber fra Schweiz som starter inde, hvisman tror de banker Albanien, og så skifter ham med en anden 'billig' angriber, som har et godt matchup ugen efter.

især*

Synes jo det er det sjove ved spillet. At handle.. At gå efter det maksimale i hver runde.. Nuvel ja, ikke altid det lige lykkes :-)) Men EM bliver sgu nok ingen undtagelse.

Johnny H10.935Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%PræmievinderTop 10%Top 1%PræmievinderTop 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%
Hvor svært kan det være??