Forum

tma82 (den suveræne vinder af kvinde-VM) er først med at finde en decideret FEJL i regelsættet til det forestående Høndbold EM - Det sker i indlæg 18 her: http://www.holdet.dk/da/forum/anden_sport/threads/225458#225712

Det er naturligvis ens for alle - og man kan selvfølgelig blot lægge sin taktik an på de beskrevne regler, men det MÅ VÆRE en fejl (copy/paste) at målmandens point gradueres som tma beskriver - Utænkeligt at målscoreren holdes nede på de nævnte lave intervaller ved et Herre EM - det må være et levn fra Kvinde VM. Det burde rettes, da det ikke er tænkt igennem.

RMIR64.015BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Hvad fan... er nu Høndbold??

RMIR64.015BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Jamen der er jo stadig rigeligt med tid til at få det rettet til RMIR, så det bliver mere realistisk med point contra scorede mål.

Hvis Swush ikke mener det er relevant med en ændring er det jo trods alt ens for alle,og som RMIR skriver så må den enkelte manager jo lægge sin taktik derefter.

Glæder mig forøvrigt helt vildt til at deltage i det nye spil,kaldet hønbold :-)

JESUS4YOU39.545Top 10%PræmievinderTop 1%SølvbægerTop 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%PræmievinderPræmievinderTop 10%
Når alt kommer til alt,er der kun en man kan stole 100% på!! Jesus the only ONE !!

Ja det er sgu noget mærkeligt noget.

Hvis man rangerer slutrunderne efter hvornår der må gives flest points til målmænd må det være som følgende:

1. Dame-VM
2. Herre-VM
3. Dame-EM
4. Herre-EM

Vi er lige gået fra den ene yderlighed til den anden og alligevel har man ikke fundet anledning til at ændre disse regler. Mystisk. Som skrevet i den anden tråd så skete det ikke EN ENESTE gang ved VM sidste år at der i en kamp mellem to europæiske hold blev scoret under 21 mål af det ene hold, så reglerne kan næsten kun ses som dovenskab/mangel på tid/lav prioritet. Som det fremstår nu er de jo ligegyldige og det vil næsten kun være minus points der bliver tildelt ud fra den skala.

Det kunne nemt have været løst enten ved at ændre intervallerne eller, som jeg ville foretrække, ved at droppe "mål imod" reglen helt og i stedet give 6-8000 points pr. redning. Hvad det præcist skulle være ville kræve en lidt nærmere undersøgelse. Det ville også sikre at begge målmænd fik points for netop det de hver især præsterede OG det ville fjerne behovet for at skelne til om en målmand har spillet 10 min eller ej OG det ville gøre at reglerne nemmere kunne overføres fra slutrunde til slutrunde da man ikke behøver at justere intervallerne.

Men det er ens for alle, det er bare en skam at den nok kun vil give minus eller ingenting ved denne slutrunde. Normalt vil man ikke have regler der er ligegyldige, så det virker ærligt talt som dovenskab eller mangel på tid at man ikke har ændret det.

Og så synes jeg egentlig også at det er ærgerligt at man ikke har kunnet bruge nogle af alle de gode forslag der er kommet til ændringer i reglerne, bl.a synes jeg at:

- Brændt kontra er en lorteregel. Den rammer OFTEST fløje. Hvorfor skal de straffes her? Nu er assists også blevet indført, hvilket primært giver et plus til bagspillere. Hvilket alt andet lige ikke kan andet end rykke de to kategorier i forhold til hinanden. Og hvor går grænsen? Skal der ikke straffes for brændt 6m forsøg? For brændt gennembrud? Og hvad med bare et skud fra 9m - det kunne også give et lille minus på 1000?

- Der mangler en træner. Jeg synes det var sjovere da de var med i spillet. Pts. efter kampudfald og størrelsen på sejren / nederlaget. Sejr på +5 = 5*XXXX.

- Nu er det ikke så tit aktuelt, men 100.000 for rødt kort??? Der er selvfølgelig nogle spillere der har større tendens til at få et, men det er en enkeltstående begivenhed der ofte er lidt tilfældig og som i høj grad er baseret på et hurtigt dommerskøn, så jeg synes ærligt talt det er for stor en straf. 75000 er rigeligt efter min mening (samme som 3x2 min.)

- Det kunne have været interessant at kigge på points for blokeringer. Den er mindst ligeså oplagt at tage med som brændt kontra og det kunne være sjovt med en regel der belønner noget forsvarsspil.

Men det kan jo være at de overvejer nogle ændringer til næste gang. Der har sikkert været for kort tid mellem de to slutrunder her og PL har sikkert og helt forståeligt været 1. prioritet. Men nu er der 11 mdr. til næste spil så jeg håber at de vil kigge på ovenstående. Vi var flere der foreslog at "mål imod" blev fjernet fra spillet sidste år og at redninger i stedet blev afgørende for målmændenes points og det har de jo også delvist lyttet til da det nu er halvt/halvt, så mon ikke der er en chance for at de lytter :-)

Men det bliver ellers et spændende spil med de meget dyre spillere, selvom jeg måske lige synes den har fået en tand for meget, men det bliver da interessant at se hvordan det udvikler sig. Jeg har i hvert fald svært ved at finde kombinationsmuligheder nok til at stille mange hold ;-) Men det skal i hvert fald nok blive et jævnbyrdigt spil denne gang...!

Brugernavn ukendt154.335PræmievinderGuldpokalSølvbægerPræmievinderGuldbægerTop 10%Top 1%Top 10%Top 10%Top 1%PræmievinderPræmievinder
The best to ever do it

Fantastisk indlæg!
Jeg kan faktisk kun give dig ret i dine synspunkter. Specielt er jeg fuldstændig enig med dig i, at blokeringer kunne være rigtig interessant at have med i spillet, nu hvor brændt kontra og assist er med.

Som du selv siger, er det lang tid til næste spil, så man kan jo håbe! Dog kunne det da være fedt, hvis der kom et håndboldspil til OL.

Er meget enig - især med målmandens point, da jo kun kan formodes som dovenskab af swush - et copy/paste job uden tvivl fra VM spillene. Ser man blot på sidste EM slutrunde for mænd i 2010, var det lavest scorende hold Tjekkiet og Tyskland med 20 mål. Kan ikke forstå den hedder 0-15 overhovedet. Jeg mindes også at reglerne var anderledes til EM spillet i 2010 - hvorfor jeg ikke kan forstå at man ikke har kopieret reglerne derfra. Der skulle dog være masser af tid til at gennemgå og ændre på reglerne for dette spil, før det starter og også få rykket spillerne til de rigtige positioner. Især nu hvor i har sat prisen op!

Ja - man må spille til reglerne - men er dog mærkværdigt at de er som de er...

Kan man få en udmelding fra Swush omkring dette, så vi kan få den lagt den på hylden?

synes selv at de pris på spilleren er ganske for dyrt...a bit too high :/

Nooby18.375Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 1%Top 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvpokal
......Nothing.

Mål imod 5
0-15 100.000
16-17 50.000
18-20 25.000
21-29 0
30-34 -25.000
35 eller flere -50.000

er det rigtig?? i mændenes håndbold det er næsten altid over 30 mål,så det vil jo siger at alle målmand VILLE jo får minus point hvergang. det er jo .......gæt selv.

Nooby18.375Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 1%Top 10%PræmievinderPræmievinderPræmievinderSølvpokal
......Nothing.

Tror alle kan blive enige om at det er en fejl - og at det IKKE er hensigten - og at det MÅ laves om - Men vi mangler bare at høre fra Swush????

RMIR64.015BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

De har 11 måneder til at reagere, er enig heri med tma82. I forventer vel ikke de laver reglerne om midt i spillet?

Ved ikke hvor du vilhen med det ... Spillet er ikke startet, og fejl kan da sagtens rettes!

RMIR64.015BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Står da helt uforstående overfor den udtalelse Smed:

Swush skal jo ikke lave reglerne om midt i spillet,men inden de første kampe starter om 11 dage,burde det vel ikke være et problem at rette de åbenlyse problemer og mangler der er i spillet!

JESUS4YOU39.545Top 10%PræmievinderTop 1%SølvbægerTop 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%PræmievinderPræmievinderTop 10%
Når alt kommer til alt,er der kun en man kan stole 100% på!! Jesus the only ONE !!

Det er ikke mig, men tma82 der udtaler det, jeg erklærer mig blot enig. :-)

Spillet er i gang.
Nogen har måske sat sit hold nu ud fra gældende regelsæt og er rejst på ferie, hvad ved jeg...vi er enige om at målmændende for en gangs skyld ikke bliver topscorer i spillet, lige så vel som defensive midtbane spillere i forbold heller aldrig bliver det.

For min skyld kan de nu godt ændre det :-)

Tror bare Smeden "lige som alle andre" er ved at være træt af al det brok, der er lige startet 2 spil op og det kniber åbenbart med at finde fejl så nu skal der køres hårdt på denne total ødelæggende kæmpe fejl.

Har også læst at 2, skriver to spiller er placeret forkert, skandale

Men med 185 hold kan de sagens nå at rette og så er alle glade, lige bortset fra dem der så syntes det er en fejl at det er blevet rettet;-)

Der er sgu nok ikke nogen fejl i PL spillet man har i hvert fald ikke hørt noget brok om det endnu

Bennedbæk226.420Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Jeg ser ikke noget der minder om brok ... Ser blot engageret og overvejende høflig orientering om at der er sneget sig en sjuske-fejl ind i spillet - Man har kopieret et regelsæt fra kvindernes VM, som ikke giver mening til herrernes EM!

Og hold så op med at være så tvære, bare fordi Liverpool og United er så tåbelige!

RMIR64.015BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Forklaringen på niveauerne af "mål imod" kategorien var at vi skulle have ét pointsystem til håndbold. Vi kan dog godt indse at der er generelt er forskel på målscoren i hhv. dame- og herrehåndbold samt ikke mindst ved VM- og EM slutrunder, og tanken om ét pointsystem holder derfor ikke. Når det er sagt, så kom det alligevel lidt bag på os, at bonusen for 0-15 mål imod skulle gives så mange gange, som det var tilfældet ved damernes VM. Det er dog trods alt meningen at målmandens indsats og kvalitet skal være mere afgørende end modstanderens mangel på samme.

Niveauerne er blevet ændret, hvilket nu fremgår af pointsystemet.

Vi ved godt at det ikke er uden problemer at ændre pointsystemet efter lancering, men da det er et spil hvor spillertrupperne endnu ikke er endeligt på plads, og hvor det derfor er sandsynligt at deltagerne skal kigge på deres hold endnu en gang, mener vi nok det går an.

Mvh.
Christian

Super Christian :-) godt svar

Ta'r hatten af for jeres beslutning Christian,den ros skal i helt sikkert have herfra ;)

JESUS4YOU39.545Top 10%PræmievinderTop 1%SølvbægerTop 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%PræmievinderPræmievinderTop 10%
Når alt kommer til alt,er der kun en man kan stole 100% på!! Jesus the only ONE !!

Så kan man godt skifte sine Slovenske målmænd ud igen...

God beslutning Christian, respekt for det!

Men overvej stadig om det ikke i fremtiden var værd fjerne mål imod helt og lade det afhænge af redninger alene. Så vil det netop - som du også selv siger - være muligt at have ét regelsæt til alle fire typer af slutrunder frem for fire.

Mht. de to fejlplacerede spillere, så kan vi vel godt regne med at deres placeringer er endelige?

Brugernavn ukendt154.335PræmievinderGuldpokalSølvbægerPræmievinderGuldbægerTop 10%Top 1%Top 10%Top 10%Top 1%PræmievinderPræmievinder
The best to ever do it

Synes pludselig i røg bagefter i H-point, drenge :-)

Praler du ligefrem over at besejre tyve svenske nybegyndere i damehåndbold?

@20 ... Ser jo smukt ud, men hvorn dælen har du fået dem??? ...Hacket siden?

RMIR64.015BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Guldkort

Ja det er jo flot,men det kan da vist ikke være fra det netop afsluttede Kvinde VM i håndbold alle de point er hentet så eneste forklaring må være Guldkortet:)

JESUS4YOU39.545Top 10%PræmievinderTop 1%SølvbægerTop 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%PræmievinderPræmievinderTop 10%
Når alt kommer til alt,er der kun en man kan stole 100% på!! Jesus the only ONE !!

ahhhh .... det giver mening! - Jeg kan da heller ikke huske at du har været med i nogen form for resultatliste siden dengang hvor Bole var tæt på at komme med i et afgørende udbrud på en etape under TdF :-)

RMIR64.015BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

i er bare misundelige :-)

Du har som altid helt ret..............ville da også gerne have alle de point,men har desværre ikke Guldkort,så må derfor nøjes med dem jeg har spillet mig til :o)

JESUS4YOU39.545Top 10%PræmievinderTop 1%SølvbægerTop 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%PræmievinderPræmievinderTop 10%
Når alt kommer til alt,er der kun en man kan stole 100% på!! Jesus the only ONE !!

Vi har fået indlemmet den svenske del af vores "aktiviteter" i netværket, så ligesom da den norske blev tilføjet, har deltagere med profiler begge steder fået samlet deres manager-point, pokaler og medaljer.

Det var det sidste sitet der manglede, så det sker ikke igen lige med det samme.

Beklager forvirringen!

Med venlig hilsen
Jesper, Swush.com